Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sukrin og baking

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-09-11, 20:30   #1
Froskeprinsessen
Medlem

Froskeprinsessen sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sukrin og baking

Min svigermor kommer på besøk i julen og jeg skulle så gjerne visst om det er noe jeg kan bake som hun kan spise som diabetiker, har lest at sukrin ikke påvirker blodsukkeret, men hva med det andre en putter i snacksen?

Noen som har forslag om hva jeg kan lage til jule kos uten at hun får problemer?

Jeg har flytende natreen, kan jeg bruke det også? hva er best?

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 20:37   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin og baking

Kan man spise det på ketogen kan man spise det om man har diabetes. Hele poenget med ketogenmat er jo å holde blodsukkeret stabilt, og det er det jo for en diabetiker.

Hva skal du lage? Type kake eller godteri? De forskjellige søtstoffene passer til forskjellige ting.. Jeg synes ikke natreen er godt i ting som varmes feks.

Marsipan er godt, eller sjokoladetrøfler.

Av kaker synes jeg Gerds ostekake med limegelè er best.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 21:53   #3
IKJ
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 43
IKJ er på en erverdig vei

Ja, Gerds ostekake er knallgod!
Masse oppskrifter her inne da på bakverk, du finner dem lett på hovedsiden
Det er mye godt man kan lage av sukkerfi sjokolade, nøtter, fløte osv

IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 16:05   #4
Froskeprinsessen
Medlem

Froskeprinsessen sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Hva jeg skal lage? aner ikke, men jeg tenkte siden hun har diabetes og vanligvis skipper alt godis tenkte jeg at jeg kunne lage noe som gubben og jeg kan spise siden vi er i gang med lav karbo og noe hun kan spise som diabetiker, hun går ikke lavkarbo

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 17:03   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

MASSE du kan lage til jul!!

Vaniljetopper finnes det oppskrift på her inne. Jeg bruker litt mer natreen enn sukrin for å unngå kald-smaken.

Rullekake med bær og krem inni! Samme oppskrift som oopsie-rull, bare med søtt i

Ostekake er nevnt, jeg bruker spisdegslank sin mandelkakemix som "bunn" og lager ostekaketoppen etter eget hode med rømme, pisket krem, smøreost og evt litt limesaft eller funlightsaft og gelatin.

Helles nøttemarengs med gul krem er en højdare også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Baking ... ida petrine Spørsmål og svar 5 19-07-11 21:46
Sukrin og baking - kan jeg bake alt nå? Paris Spørsmål og svar 0 29-04-11 10:26
Spm om baking med splenda EmilyB Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 02-07-10 13:24
Mel, baking? Stilken Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 12-05-09 19:55
Atkins Baking mix Solferino Generell diskusjon 11 04-11-04 12:59

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.