Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Langtidsvirkning, angst for tette blodårerTakk for bra forum. Jeg har vært på lavkarbo (under 30 gr. dg.) over 10 år nå og i det siste blitt bekrymret for det som ser ut som tette blådårer på beina. Blodårene er veldig tynne, men antar det kun er mulig å se de på beia pga. huden er tynn der, hva skjer andre plasser der jeg ikke kan se. Er rundt 30 år så dette kan ikke være normalt (allerede!)? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins +/-
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Langtidsvirkning, angst for tette blodårerHva mener du med "tette blodårer"? Hvordan ser du det?
![]() |
![]() |
#3 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Langtidsvirkning, angst for tette blodårerIkke så lett å forklare, men blodårene har byttet farge, fra litt blålig til markert mørkerød. Ser nøyaktig ut som det som gamle mennesker får på beina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Sv: Langtidsvirkning, angst for tette blodårerDu mener ikke åreknuter eller utenpåliggende årer, da?
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Langtidsvirkning, angst for tette blodårerAha, du mener utenpåliggende årer!
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Sv: Langtidsvirkning, angst for tette blodårer
Jeg har noen sånne på den ene ankelen (min eneste idrettsskade = et nesten avrevet leddbånd i ca 2000 *stolt*). De kommer fram når jeg er slankere (= mindre underhudsfett) uansett slankemetode. De kommer også fram når jeg trener mye. Jeg har tolket det slik som at dette er et område med treg blodgjennomstrømning. Altså omtrent det samme som Kitt skriver om (bortsett fra at jeg nekter for at en (alders-)åreknute tilfeldigvis oppstår der hvor jeg skadet meg.
![]() |
![]() |
#7 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Langtidsvirkning, angst for tette blodårerDette er skikkelig tynne blodårer, ser ikke ut som åreknuter, det er ingen store blodårer i nærheten. Det er flest på innsiden, bak på foten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Langtidsvirkning, angst for tette blodårerJa, kan se ut som på bildet. Har du noe mer info/referanse jeg kan sjekke mot tette blodårer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Synes du skal fortelle legen din om angsten din jeg, det er vanskelig for oss her inn i cyberspace og ha noen som helst formening om du har tette årer eller ikke... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Det heter spider veins og er fullstendig normalt! Jeg har hatt dem over hele kroppen i mange år og som sagt er lipidverdiene mine fine. Du ville merket tette blodårer i beina(røykebein) ved at du fikk utrolige smerter i beina ved gange om måtte stoppe opp hver 50. meter (vindustitterbein).
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Sv: Langtidsvirkning, angst for tette blodårerVirker desverre veldig dårlig, er dyrt og årene kommer tilbake. De har tom sluttet å gjøre det i ansiket på folk fordi det har så dårlig effekt!
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Mumier med tette blodårer... | Bestemamma | Lavkarbo generelt | 2 | 21-05-11 22:41 |
Tett i huet eller tette årer ? | fetasnack | Spørsmål og svar | 0 | 17-05-11 20:25 |
Angst ved lavt blodsukker; hvordan skiller den seg fra psykisk betinget angst? | ada-emilie | PCOS og karbohydratkontroll | 1 | 24-10-10 09:57 |
tette avløp | jeef-micro | Generell diskusjon | 15 | 09-07-06 21:44 |
Tette årer? | nanban | Spørsmål og svar | 3 | 24-01-06 16:27 |