Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Langtidsvirkning, angst for tette blodårer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-10-11, 12:45   #1
gunnarj
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2011
gunnarj er på en erverdig vei

Langtidsvirkning, angst for tette blodårer

Takk for bra forum. Jeg har vært på lavkarbo (under 30 gr. dg.) over 10 år nå og i det siste blitt bekrymret for det som ser ut som tette blådårer på beina. Blodårene er veldig tynne, men antar det kun er mulig å se de på beia pga. huden er tynn der, hva skjer andre plasser der jeg ikke kan se. Er rundt 30 år så dette kan ikke være normalt (allerede!)?

Noen andre med tilsvarende angst?

gunnarj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins +/- Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 12:47   #2
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Langtidsvirkning, angst for tette blodårer

Hva mener du med "tette blodårer"? Hvordan ser du det?

Gammel 18-10-11, 12:51   #3
gunnarj
Nytt Medlem

Ikke så lett å forklare, men blodårene har byttet farge, fra litt blålig til markert mørkerød. Ser nøyaktig ut som det som gamle mennesker får på beina.

Gammel 18-10-11, 12:53   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Du mener ikke åreknuter eller utenpåliggende årer, da?

Jeg var hos dia- legen i dag og etter 4 år på lavkarbo er blodlipid- verdiene mine "fabelaktig flotte"!

Gammel 18-10-11, 12:56   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Aha, du mener utenpåliggende årer!

Det kommer med alderen, ja, og kan skyldes hudsykdommen rosacea, som gir mye sånne årer rundt om på kroppen, men ofte mest i ansiktet(portvinsnese).
Har niks og nada med blodfett å gjøre! Heldigvis, for mine bein ser ut som et oversiktskart og har gjort det siden før jeg fylte 20!

Gammel 18-10-11, 12:59   #6
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av gunnarj, her.

Ikke så lett å forklare, men blodårene har byttet farge, fra litt blålig til markert mørkerød. Ser nøyaktig ut som det som gamle mennesker får på beina.

Jeg har noen sånne på den ene ankelen (min eneste idrettsskade = et nesten avrevet leddbånd i ca 2000 *stolt*). De kommer fram når jeg er slankere (= mindre underhudsfett) uansett slankemetode. De kommer også fram når jeg trener mye. Jeg har tolket det slik som at dette er et område med treg blodgjennomstrømning. Altså omtrent det samme som Kitt skriver om (bortsett fra at jeg nekter for at en (alders-)åreknute tilfeldigvis oppstår der hvor jeg skadet meg. )

Gammel 18-10-11, 13:04   #7
gunnarj
Nytt Medlem

Dette er skikkelig tynne blodårer, ser ikke ut som åreknuter, det er ingen store blodårer i nærheten. Det er flest på innsiden, bak på foten.

Alle prøveresultatene min er også fine, men lets be real, testene vil ikke vise tette blodårer. Kansje ECHO, men det er vel farlig å kjøre på moro?

Gammel 18-10-11, 13:07   #8
gunnarj
Nytt Medlem

Ja, kan se ut som på bildet. Har du noe mer info/referanse jeg kan sjekke mot tette blodårer?

Gammel 18-10-11, 13:10   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Ja, kan se ut som på bildet. Har du noe mer info/referanse jeg kan sjekke mot tette blodårer?

Synes du skal fortelle legen din om angsten din jeg, det er vanskelig for oss her inn i cyberspace og ha noen som helst formening om du har tette årer eller ikke...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 13:20   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Det heter spider veins og er fullstendig normalt! Jeg har hatt dem over hele kroppen i mange år og som sagt er lipidverdiene mine fine. Du ville merket tette blodårer i beina(røykebein) ved at du fikk utrolige smerter i beina ved gange om måtte stoppe opp hver 50. meter (vindustitterbein).

Claudicatio intermittens

Gammel 18-10-11, 15:27   #11
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Slikt kan behandles. Hvis det er dette da...

Gammel 18-10-11, 16:37   #12
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Slikt kan behandles. Hvis det er dette da...

Virker desverre veldig dårlig, er dyrt og årene kommer tilbake. De har tom sluttet å gjøre det i ansiket på folk fordi det har så dårlig effekt!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mumier med tette blodårer... Bestemamma Lavkarbo generelt 2 21-05-11 22:41
Tett i huet eller tette årer ? fetasnack Spørsmål og svar 0 17-05-11 20:25
Angst ved lavt blodsukker; hvordan skiller den seg fra psykisk betinget angst? ada-emilie PCOS og karbohydratkontroll 1 24-10-10 09:57
tette avløp jeef-micro Generell diskusjon 15 09-07-06 21:44
Tette årer? nanban Spørsmål og svar 3 24-01-06 16:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:34.