Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Te med fløte... skjer det noe med forbrenninga?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-01-07, 16:16   #1
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Te med fløte... skjer det noe med forbrenninga?

Jeg pleier å ta meg en kopp te, med en god slump matfløte i koppen (1 cm..).

Skjer det noe med forbrenninga da?

Gammel 17-01-07, 16:27   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Te med fløte... skjer det noe med forbrenninga?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Jeg pleier å ta meg en kopp te, med en god slump matfløte i koppen (1 cm..).

Skjer det noe med forbrenninga da?

Ikke no spesielt nei.....

Gammel 17-01-07, 16:28   #3
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Så kroppen må ha fast føde for å reagere, da? Ikke bare kalorier?

Gammel 17-01-07, 16:30   #4
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg husker at Albertine pleide å ta seg en kaffe med masse krem i..

Gammel 17-01-07, 16:36   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Så kroppen må ha fast føde for å reagere, da? Ikke bare kalorier?

Kalorier har ikke noe med denne sammenhengen å gjøre tror jeg. Kroppen forbrenner ikke mer fordi om du har fløte i kaffen/teen...... Du får i deg fett OK, men nå er ikke fløte den fettypen som er optimal for forbrenning. Snarere tvert i mot er det flere som IKKE går ned om de bruker mye fløte, - men da er det snakk om MYE altså. Ikke en liten slant i kaffen!

Tror Albertine drakk hadde fløte i fordi det er godt. For kosens skyld...

Gammel 17-01-07, 18:03   #6
Solan
Medlem

Solan sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 58
Solan er ny på veien

En gang i tida var jeg tynn som en spiker, og ingenting kunne få meg til å gå opp i vekt. Men så oppdaget jeg te med fløte og sukker. Dødelig kombinasjon som jeg avslørte i tide og sluttet med straks. Meget vektøkende!

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 04:41   #7
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Kaffe med fløte syns jeg er topp, får sånn arbeidslyst, og da vil jeg tro at det også øker forbrenningen Te inneholder ikke så mye koffein og da uteblir effekten. Visste ikke at te og fløte var godt. Det skal jeg prøve. Jeg bruker fløte i kaffien for at ikke kaffen skal tære på amalgankjeften min og føre til kvikksølvforgiftning. Med fløte i teen kan jeg drikke te også uten at det tærer på amalganen.

Å blande fett og sukker er ikke heldig. Da er det akkurat som om fettet ikke metter lengre, og da kan en spise veldig mye kalorier før magen er full.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 10:20   #8
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Kaffe med fløte er snadder hvertfall! Men nå skal jeg snart avvennes og ikke drikke hverken kaffe eller min elskede pepsi max på en stund

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 10:25   #9
Solan
Medlem

Solan sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Solan er ny på veien

Fett og sukker er skummelt. Holdt meg mest mulig unna det i jula (selv om jeg ikke synes noe om å sitte som en avholdende adventist ved kakefatet når det blir servert, da) og satset på å spise emst mulig a den fete julematen i stedet. Rimelig vellykket strategi.

Pepsi Max: Jeg går bestandig opp 1/2 - 1 kg når jeg har periode med å drikke Pepsi Max. Jeg mistenker den for å gjøre noe guffent med stoffskiftet.

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.