Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Margarin

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-10-10, 12:35   #1
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Margarin

Hvor ille er det å spise margaring? Akkurat nå er det kun det jeg har ser dere, og jeg liker ikke å kaste mat, så derfor tenkte jeg å spise opp før jeg kjøper smør- for det skal jeg definetivt gjøre. Men burde jeg kanskje bite i det sure eple og kaste margarinet, og gå over på smør. Kjenner at jeg trenger mer fett i kosten nemelig, da holder jeg meg mettere, hadde en periode hvor jeg var sulten hele tiden, men så på dietten min at den var mer GR uten karber, enn lavkarbo- så nå med mer fett (iform av fløte og rømme) er jeg mettere og blidere

Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:48   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Margarin

Jeg er heller ikke noen tilhenger av å kaste mat, men er margarin egentlig mat? Spør du meg; Nei. Og hvor mye koster en butt margarin? Tjue spenn, eller noe? Bare sånn jeg tenker, at hadde jeg vært deg hadde jeg bare kicka margarinet og kjøpt smør ASAP!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:58   #3
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Margarin er ikke mat nei. Og det er billig, veldig billig, så jeg hadde hatt null skrupler med å kaste noe sånt. Margarin = søppel, og søppel kaster man.
Men okei - velger du allikevel å spise crapet, så dør du jo ikke. Men smør er best.

Gammel 05-10-10, 13:31   #4
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Takk for svar jenter, blir nok til at jeg snart kaster den da, for smø er jo veldig greit å bruke i matlagingen hele tiden, og da får jeg jo også mer fett.

Må bare orke pakke med meg litle frøken i vogna å gå på butikken, og med dette høstværet er det mest kos inne om dagen

Men foresten, har dere smøret i kjøleskapet? Vet at det blir fryktelig hard når jeg har hatt det i kjøleskapet, den gang jeg hadde det. Det var da smør til brødskiva

Startvekt
Min journal Min mat
Gammel 05-10-10, 13:36   #5
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Men foresten, har dere smøret i kjøleskapet? Vet at det blir fryktelig hard når jeg har hatt det i kjøleskapet, den gang jeg hadde det. Det var da smør til brødskiva

Bruker ostehøvelen på kjøleskapskaldt smør

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:37   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Samme her .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:41   #7
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Smart

Startvekt
Min journal Min mat
Gammel 05-10-10, 13:46   #8
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

jeg har det i et vanlig skap, spiser det så fort opp så det får ikke tid til å bli dårlig!

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 14:00   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Bremykt?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 14:05   #10
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg bruker Bremykt på jobben siden jeg er den eneste (dåne) som spiser smør, og om jeg setter det i skuffen der blir det fort dårlig, i tillegg til at noen garantert kommer til å flytte det over til kjøleskapet hver gang. Men Bremykt er litt kvalmende, konsistensen er ikke helt som den skal, liksom. Ugh.
Hjemme går det KUN i smør, og da har vi det stående i brødskuffen. Vi er 4 stykker som spiser ganske gode mengder smør hver dag, så det varer ikke lenge nok til at det blir dårlig, for å si det sånn. En bordpakke smør varer vel i 2-3 dager hos oss.

Gammel 05-10-10, 14:09   #11
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Jeg kjøper slike 1/2kilos pakker med smør og den står i brødboksen. Tåler fint både en og to uker, men så er det sjelden 20grader og varmere hos oss. Kan ikke ha det i kjøleksapet, da får jo ikke de andre smør på skiva jo, for vi bruker smør alle sammen. Margarin er ikke menneskemat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 14:35   #12
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Eg har smørpakka i kjøleskapet, men skjærer av passeleg store bitar som eg har i ei skål e.l. på kjøkkenbenken slik at eg alltid har noko mjukt smør dersom eg treng det. Og så har eg kjøleskapskaldt smør til dei gongane eg treng dét. Best of both worlds.

Eg har også ein god del margarin i kjølen som vart til overs etter at gemalen hadde handla inn ei helg eg ikkje var heime. Har også vegra meg litt mot å kaste, for ... nja... er no fælt å kaste mat, sløseri... Men det ER jo ikkje mat dersom eg ikkje vil finne på å ete det. Står jo berre og tar opp plass. Så no går eg og dumpar det i kompostbøtta. Vekk med styggedomen!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sånn ja. Det var jo slett ikkje vanskeleg. Eigentleg.
=puh=
No var eg flink, assa.
Kom igjen, Mellon, du også

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 15:20   #13
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Smør vs margarin

Ser ikke mye ut som mat, spør du meg!!!

Gammel 05-10-10, 20:50   #14
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Margarinet skal definetivt kastes, så skal jeg ta en tur på butikken i morgen å kjøpe SMØR

Fikk sånn tupperware boks til smør en gang jeg var vertinne, den kan jeg jo ha et stykke smør i og ha i skapet, om jeg trenger noe smørbart.

Startvekt
Min journal Min mat
Gammel 05-10-10, 20:51   #15
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Smør vs margarin

Ser ikke mye ut som mat, spør du meg!!!

Kan med andre ord like så godt smøre hudkrem på knekkebrødet altså

Startvekt
Min journal Min mat
Gammel 05-10-10, 21:06   #16
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Jeg har en smørpakke ståendes på kjøkkenbenken, står ca ei uke +/- uten å bli ekkelt. Da er det mykt og godt å bruke på maten og i panna.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Margarin/smør sommerblomt Ketolysekuren 34 14-11-09 13:06
Margarin sunt! Jonblund Generell diskusjon 3 20-05-09 10:28
Margarin meksiko Spørsmål og svar 10 20-04-09 11:09
Steke mat - I margarin? Chumpsy Lavkarbo generelt 12 05-10-05 18:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.