Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-06-11, 09:35   #876
Batillip
Medlem

Batillip sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jeg misunner deg de centimetrene!!!

Det hjelper litt.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 09:46   #877
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Det hjelper litt.

Jammen kjære deg, da. Hva er det du har begitt deg ut på? Livsstilsendring. Det tar tid. Det innebefatter opp- og nedturer av alle typer. Også vekten. Du har gjort en formidabel egeninnsats når du begynner trene samtidig som du legger om kostholdet, du melder deg på et løp som krever baller og utholdenhet - og samtidig jobber du mot vekta!
Det står det respekt av!

Hør nå her. Sett deg ned å tenk litt over hva du har begitt deg ut på. Er det så viktig at du går ned de grammene du vil fra dag til dag NÅ, eller kan du akseptere at ting tar tid? At kroppen får ha et ord med i laget.

Hev hodet, se framover og vær positiv. Jo mer du stresser, jo mer noradrenalin pumper kroppen i gang. Det hjelper ikke på forbrenning.

SUSS OG KLEM!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 10:49   #878
einara
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: møre og romsdal
einara er på en erverdig vei

Gratulerer med flott vekttap til dere alle. Selv gleder jg mg til morgenagens veiing. Spent. Uansett hva jg gjorde i går fikk jg ikke i mg nok energi. Fikk d "lissom" ikke helt til i går da. Bruker vanlig å ligge mellom 1500 og 2000 kcal, men i går fikk jg i meg ca 1000. teller ikke, men når kroppen er sulten blir det bare slik at en prøver å finne feilen.
Ha en strålende dag!

einara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 10:52   #879
Angemi
Juniormedlem

Angemi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Angemi er på en erverdig vei

Juni bursdag og folk forventer kake.. Kunne selfølgelig bake en kake som jeg ikke kunne spist, men tenkte kansje dette er muligheten til å prøve meg på lavkarbokake. Hadde vært kjekt å kunne vise at vår mat også er helt topp (litt lei av at folk fokuserer på alt jeg ikke kan spise i stede for omvendt). Har defror søkt litt i kake jungelen her inne, men det er så mange, så tenkte jeg kunne høre hva dere har prøvd og fått til. Jeg er glad i ostekake og kaker med ostekremer (type oreo, gullerot ++). Trenger noe som er ikke er for komplisert å få til, ikke tar superlang tid og ikke inneholder en million ingredienser (skal bake på jobb)..

Gammel 14-06-11, 10:58   #880
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.

Juni bursdag og folk forventer kake.. Kunne selfølgelig bake en kake som jeg ikke kunne spist, men tenkte kansje dette er muligheten til å prøve meg på lavkarbokake. Hadde vært kjekt å kunne vise at vår mat også er helt topp (litt lei av at folk fokuserer på alt jeg ikke kan spise i stede for omvendt). Har defror søkt litt i kake jungelen her inne, men det er så mange, så tenkte jeg kunne høre hva dere har prøvd og fått til. Jeg er glad i ostekake og kaker med ostekremer (type oreo, gullerot ++). Trenger noe som er ikke er for komplisert å få til, ikke tar superlang tid og ikke inneholder en million ingredienser (skal bake på jobb)..

Den her skal jeg lage. Basta.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 11:01   #881
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Hvor: Trondheim
Bytausa er på en erverdig vei

Er på jakt etter ny vekt... I morges (som jeg faktisk hadde gledet meg litt til) viste den 62,4 ( ned 5 kg. fra i går). Vantro prøvde jeg en gang til; 70,2 (2,8 kg. opp fra i går). Vurderte å slutte å veie to ganger på rappen (!) gå for første resultat, men velger heller å kjøpe ny vekt som er litt mer stabil...

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 12:09   #882
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Jeg har laget en ostekake som jeg selv synes er veldig god. Om du søker etter Karbomammas Fete Ostekake finner du den nok

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 12:11   #883
Budeiea995
Medlem

Budeiea995 sin avatar

Hvor: Marnardal
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Min er og slik, så jeg går opp noen ganger slik at jeg da ser det tallet som kommer opp "flest" ganger. Har mye å si at jeg står "pent" på vekta. Ikke noe henging eller sagging på denne nei.

Men egentlig så er det ikke vekten som er mitt problem, det er vekta, thi, hi!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 12:11   #884
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Det er jo så utrolig mange oppskrifter ute å går! Jeg hadde gått for en med masse tilbakemeldinger, slik at den er tydelig utprøvd
Og gratulerer på forskudd! (?)

Stille her i dag! Er det bare jeg som har fri? hihi

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 13:06   #885
Eve
Juniormedlem

Eve sin avatar

Hvor: Oslo
Eve er på en erverdig vei

Denne uka synes jeg det har gått så fint. Føler meg så sprek og i form. Følte at jeg hadde gått ned mye Vekta viste +1kg. .
For å trøste meg selv har jeg nå tømt kleskapet og prøvd alle klærne jeg ikke fikk på meg sist sommer. De passet, så noe har jeg gjort riktig. Har sett her inne at noen stopper å gå ned når de drikker kaffe, har blitt en del kopper i helgen. Får håpe det er bare det..
Prøver igjen neste uke

Gratulerer til alle for fine resultater. Må innom siden for å lese litt hver dag, kjempeinspirasjon. Takk til dere alle som deler

Gammel 14-06-11, 13:13   #886
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Siden jeg har bursdag i dag har jeg store planer om å bake kaker også... her blir det lavkarboPavlova og lavkarboSuksessterte

Gammel 14-06-11, 13:21   #887
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Siden jeg har bursdag i dag har jeg store planer om å bake kaker også... her blir det lavkarboPavlova og lavkarboSuksessterte

Gratulerer med dagen!! Må bare spørre... Hvordan får du til marengsen til pavlovan? Har prøvd å lage lavkarbomarengs før, både ren marengs og makroner, men begge deler har gitt forferdelig resultat. Smaker vondt og faller sammen etter steking..

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 13:29   #888
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Gratulerer med dagen!! Må bare spørre... Hvordan får du til marengsen til pavlovan? Har prøvd å lage lavkarbomarengs før, både ren marengs og makroner, men begge deler har gitt forferdelig resultat. Smaker vondt og faller sammen etter steking..

Takk!

Jeg bruker eggehviter, splenda, litt salt og eddik.. pisker lenge og steker på svak varme til den er tørket...og lar den avkjøles inni ovnen.

Gammel 14-06-11, 13:32   #889
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Gratulerer med dagen!

Gammel 14-06-11, 14:30   #890
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Nyskjerrig nok: Enig med Prutilutt, ALTFOR lite fett! Synes også du ligger for lavt på kaloriinntaket, øk det og la økningen komme fra fett. Så lavt som du ligger de fleste dager, så ligger du lavere enn i fettfaste,jo, og i fettfaste spiser man 90% fett for å "lure" kroppen til å ikke sette forbrenningen ned i dvale. Slik som du spiser nå, risikerer du å ødelegge forbrenningen din. Hjelper ikke at du er i ketose, man er i ketose når man sulter også..... Man MÅ endre på sin egen tankegang i forhold til fett hvis man skal gå på dette kostholdet. Lykke til

Takker for svar Bente1 og Pruttilutt -
Hva betyr det i paksis da?
Mere smør? Eller hvilke mat-grupper er det jeg bør spise mere av?
Som jeg sa til Pruttilutt så er det noe mere smør enn hva jeg har lagt inn på Diett.no - fort gjort å glemme smøret i panna og på knekkebrødene (å glemme å legge det inn, ikke glemme å spise. Samme gjelder sæterrømmen som jeg prøver å ha en dæsj av på det meste)

Jeg er helt "avhengig" av svar og hjelp altså, - gjør så godt jeg kan men som fersking så er det jo kompetansen det skorter på. Beklagelig vis.

I går ble det slik, men jeg var på tur i hele går og egentlig fornøyd med at jeg holdt meg til matpakken og klarte å la være å spise noe i tillegg til den. (Kyllingfilet, champingnon og bacon stekt i smør, salat - rørt i hop og dynket i aioli):
Energi: 926
Fett: 67.33
Karbo: 1,25
Protein: 79.55

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:35   #891
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Hvordan er "reglene" egentlig for fettfaste? 100 gram fett? 90% fett? Hvor mange gram proteiner?
Nå, jeg får se. Føles ikke særlig bra i kroppen :P

Drømte forøvrig at jeg hadde blodsukker på 13.

Reglene for fettfaste er 1000 kal pr dag, 90% av det skal være fett. Høres ikke helt godt ut for kroppen nei, tror ikke jeg ville prøvd det mange dager av gangen. -Men det er klart, blir jeg stående helt fast veldig lenge, hadde jeg nok prøvd.
-Men ville nok heller først prøvd det Torkil sier i boka om å redusere til 21kal pr kg kroppsvekt først om man står fast, da med omtrent samme balanse karber, fett, proteiner som ellers, tror det er langt sunnere

Hehehe - man blir så innmari opphengt i dette her at man får de merkeligste drømmer

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:47   #892
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Takker for svar Bente1 og Pruttilutt -
Hva betyr det i paksis da?
Mere smør? Eller hvilke mat-grupper er det jeg bør spise mere av?
Som jeg sa til Pruttilutt så er det noe mere smør enn hva jeg har lagt inn på Diett.no - fort gjort å glemme smøret i panna og på knekkebrødene (å glemme å legge det inn, ikke glemme å spise. Samme gjelder sæterrømmen som jeg prøver å ha en dæsj av på det meste)

Jeg er helt "avhengig" av svar og hjelp altså, - gjør så godt jeg kan men som fersking så er det jo kompetansen det skorter på. Beklagelig vis.

I går ble det slik, men jeg var på tur i hele går og egentlig fornøyd med at jeg holdt meg til matpakken og klarte å la være å spise noe i tillegg til den. (Kyllingfilet, champingnon og bacon stekt i smør, salat - rørt i hop og dynket i aioli):

Hvis du allerede bruker mere smør og sæterrømme enn det du regner inn, så er det kanske greit å prøve å regne med det først - kanskje det ikke blir så aller værst likevel?

-Man skal egentlig ha en energiprosent på 75% fra fett, kun 20% fra proteiner. Du kan godt bruke fetere kjøtt: Kyllinglår eller hel kylling m skinn istedenfor kyllingfilet, kjøttdeig istedenfor karbonadedeig, nakkekotelleter istedenfor magert svinekjøtt, entrecot istedenfor oksefilet, grillribbe fra svin også istedenfor magert svinekjøtt, laks istedenfor torsk osv. I tillegg ekstra smør i sausen eller sammen med grønnsakene, ekstra majones eller aioli på maten, ekstra olivenolje på salaten, fløte i kaffen, følte eller sæterrømme i saus osv. Mange muligheter Prøv deg fram og se hva du liker, en skal jo kose seg med maten

Hvis du bruker noendager på å planlegge litt på forhånd, så kan du se det på diett.no, og da er det lettere å se hvor du må gjøre justeringer. Masse lykke til -Du greier dette!!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:52   #893
bente1
Seniormedlem

Gratulerer med dagen!!!!

Gammel 14-06-11, 15:09   #894
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Hva er ønskevekta di? Noen mener at antall gram protein skal være halvparten av ønskevekta di. Prøv å følge den en stund?
Du må øke fettinntaket betraktelig. Jeg teller ikke med stekefett når jeg lager mat - det blir for usikkert. Da vet jeg heller at det som står på diett.no er et mininum av fett, proteinene er jeg veldig nøye med og karbene helt nazi. Skulle gjerne sett deg fordoble fettinntaket, opp til 130 gram.

Gammel 14-06-11, 15:24   #895
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Gratulerer med dagen!!

Da er middagen på gang; kyllingfilet surret i bacon, grønnsaker og rømme. Mannen får litt ris på siden
Senere tror jeg enten jeg skal lage muffins eller lapper for å få testet kokosmelet mitt!
Fyser på litt dessert kjenner jeg, og det kommer garantert av for lite fett. Har ikke fått handlet etter pinsen, og fløteboksen er tom! Jeg som har blitt så avhengig av fløte i kaffen

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 15:52   #896
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Gratulerer med dagen manne!!

Og takk for linken Rikkem0r (håper jeg ikke tar feil nå ), den var veldig oversiktelig og fin!

For de som trenger kaketips, jeg har prøvd gulrotkaken som ligger her inne, og den ble superdupergod!!
Jeg brukte mandelmel og bytta ut halvparten av sukrin med flytende natreen. Også brukte jeg ikke lime da jeg ikke liker at kremen er så syrlig.
Det var et lite helvete å raspe gulrot på minste rasp, men jeg har smakt en annen siden som ble laget på vanlig raspestr, og jeg smakte ikke forskjell skal prøve det neste gang.

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 15:56   #897
Nysgjerrig nok
Medlem

Takk Bente1 og Pruttilutt!
Jeg vil-vil-vil få det til, - bare litt usikker på hvordan. Ikke vant til å hverken lese på maten i butikken - eller regne mens jeg spiser den. Så dettte er en ny (og relativt stor) verden. Butikkrundene tar mere tid enn før kan man trygt si.
Skal kjøpe kjøkkenvekt i dag - håper det gjør det lettere å følge med og bedrer oversikten på diettt.no.

...og seterrømme, meierismør, aioli - som kan bidra til mere fett pr dag.

Når det gjelder min vekt så er jeg veldig usikker: Jeg veier vel 80-85? Og tror det hadde vært mere passe med 70-75? (Er 180 cm) Men - dette er bare synsing, har ikke peiling. Klesskapet passer en str 40 kropp, - og i dag er jeg nok mere enn 42/44.
Bare så det er sagt (og ingen tvil) - jeg synes det er kjempegøy å lese andre sine fenomenale vekt tråder. Blir motivert og glad, - det er så mange flinke folk her!!

Ønsker alle en fin-fin lavkarbo dag!

Gammel 14-06-11, 16:09   #898
Nysgjerrig nok
Medlem

Pruttilutt;
Protein som tilsvarer halvparten av drømmevekten sa du. Så sjekket jeg på diett.no for i dag og ser at jeg er over grenseland ift protein. (Spiste rester av kyllinfilet, med 2 kote egg og en dæsj aioli = 48,91 gram protein )
Energi - 546, Fett 38,24, Karb 1,62

Sitter å flirer for meg selv med tanke på hva jeg skal spise resten av dagen.... Butikkrunden kan fort bli veeeldig lang, ser for meg at jeg blir kastet ut når de stenger og kurven er like tom.. Knis.

Forslag?

Gammel 14-06-11, 16:36   #899
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Hvordan er kroppsbygningen din? Jeg er 180 og er 91 (I DAG!!) kg i dag, ser for meg å være fornøyd jo nærmere 80-tallet jeg kommer. Så har jeg kraftig benbygning, et skikkelig reisverk sa ortopeden. Har igrunn ikke tatt noe standpunkt til ønsket vekt, tar det litt som det kommer.

Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg til 40 gram proteiner daglig eller 20%, fett helst så nært 80, og karb tilnærmet 1-2%. Men så er jeg strengere enn ketolyse, kanskje noe innenfor Skaldeman,men han har jeg ikke orka satt meg inn i. Funker igrunn fint som det gjør nå.

Ufattelig spent på vekta i morra. Fikk skjenn på jobb i dag for jeg så rett og slett blek ut, og ble sendt både hit og dit pga. utslag på urinstix. Full blodprøvescreening i morgen, blir spennende å se om alt står bra til
Q-skyr med blåbær (heeeerregud så god) til frokost, en liten bit atkinsbar til mellommåltid, fløtekaffe, plukket salat med masse fetaost, oljer, tomater, grønt og kylling (æsj). Nå blir det mine deilige pannekaker med masse deilig bacon. Skal prøve ikke flytte inn i forumet i dag, som jeg følte jeg gjorde i går

Gammel 14-06-11, 16:44   #900
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

hehe, prutti, føler jeg bor her i perioder jeg også

Da har jeg sendt mannen avgårde på mathandel, liker best å gjøre det selv nå i disse tider, men men.
Jeg får kanskje hive sammen disse muffinsene jeg har snakket om i hele dag

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.