Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dere som har mistet mye hår ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-10-11, 21:39   #26
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som har mistet mye hår ...

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Ja, det har du rett i...Og lave verdier av B12 og Jern gjør det helt sikkert IKKE noe bedre....Men nå skal jeg prøve og vaske oftere slik Cherry foreslo så kanskje det blir bedre....

Men det er det at håret mitt er så lett å dra ut...og bare på toppen og i tinningen...bak er det nesten like tykt...akkurat slik det er med menn når de begynner å miste håret av genetiske grunner.....Sikkert naturlig det óg.....om ikke noen andre her har opplevd det på annet vis tror jeg muligens det er slik vi mister håret når vi mister pga telogen A..........

Ja, det var på toppen jeg mista mest også. Sikkert godt hjulpet av pcos, lavt stoffskifte, struma etc ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 20:45   #27
Wonder woman
Medlem

Wonder woman sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 50
Wonder woman er ny på veien

Takk for svar igjen. Nissim får jeg ikke tak i her i Spania, så det får vente litt.
Jeg har siste året knasket meg igjennom flere vitaminbokser som skulle være bra får håret, men det ser ikke ut som at det har effekt i det hele tatt. Mulig det er noe med de spanske vitaminene....
Jeg snublet over en annen tråd med link til en nettbutikk i England. Det har jeg nå lagt inn bestilling på dette: http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=668&bid=3 Jeg håper det gjør susen. Jeg vil gjerne se ut som en kaktus! Her ser det ikke ut som at det kommer noe nytt hår i det hele tatt. Jeg skal helt klart komme med oppdatering om dette er et brukbart produkt eller ei.

Gammel 15-12-11, 21:49   #28
Wonder woman
Medlem

Wonder woman sin avatar

Tenkte jeg skulle oppdatere denne... Vitaminer hjalp ikke i det hele tatt på håravfallet Nå har jeg kjøpt Nisim. Jeg har brukt det noen dager, men det ser ikke ut til å hjelpe noe enda....

Gammel 15-12-11, 22:00   #29
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman, her.

Tenkte jeg skulle oppdatere denne... Vitaminer hjalp ikke i det hele tatt på håravfallet Nå har jeg kjøpt Nisim. Jeg har brukt det noen dager, men det ser ikke ut til å hjelpe noe enda....

Det gir seg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 22:01   #30
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Du MÅ vaske håret minst to ganger når du vasker det, og du må massere sjampoen godt ned i hodebunnen. Jada, det er helt krise for du tror jo du river av deg ekstra med hår, men neida det er bare det håret som var løst fra før av. Og så må du skylle ekstra godt mellom hver sjamponering.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 22:04   #31
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Nei, jeg syns faktisk ikke Nisimproduktene hjelper i det hele tatt....men nå har jeg mistet så mye hår at jeg vel ikke har mer igjen å miste så nå har det avtatt betydelig (annet enn hver gang jeg vasker håret- med Nisimshampoo)

Jeg har fått langt høyere jern og B12 nivå og tillegger håravfalls-stoppen og mye sterkere negler til det....
Hadde jeg bare fått jerntabletter som virker på meg for leeeeenge siden
Men jeg visste ikke at jeg lå så lavt på disse allerede før jeg begynte på Lavkarbo...
Skulle ha tatt tester før jeg begynte...Før i sommer har jeg ikke vært til doktor siden 2004.....

Det glemte jeg å si...har fått masse nye hårspirer....tigger de nærmest om å bli værende og vokse seg store og sterke i rekordfart samt ta med seg alle naboene sine opp i lyset og luften så jeg får det tykke fine håret mitt tilbake.....
Er bare så dumt at jeg tydligvis er av de 20% som reagerer på påkjenninger med å miste håret, så er redd for at det skal skje igjen

Sist redigert av Bestemamma : 15-12-11 kl 22:10.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 22:41   #32
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Oj, det visste jeg ikke...Trodde en måtte følge oppskriften jeg, og ikke vaske til hårfellinga stoppa......
Da begynner jeg å vaske to ganger per dag igjen...starter imorgen tidlig

Du har sikkert fått det med deg, men det er altså ikke to ganger om dagen, men to shamponeringer hver gang du vasker håret. Og nå husker jeg ikke om man burde vaske det hver dag i begynnelsen, men det står på flaska.

Lykke til med spirene!!
(Jeg er en av de som tror at stress har mye å si for hårveksten/evt hårtap og at det sannsynligvis kommer tilbake når stesset er over -og ny vokseperiode starter)

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 22:44   #33
rut311
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Alder: 39
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg sliter med hårtap, og har gjort det i ti år. Det er noen perioder det kommer tilbake, men på denne årstida så merker jeg godt at det er tynt og fælt. Var hos legen så han fikk se på hodebunnen, og var ingenting galt med den. Han tok noen blodprøver, og sa at hvis de var fine, så måtte jeg bare leve med problemet.

Men hvordan kan jeg lære det da, å faktisk føle meg vel når jeg går ut?

Jeg kan ikke vaske det hver dag, jeg kan ikke farge det, å sette det opp er umulig, og ingen frisører klarer å gjøre noe godt ut av det. Og hårprodukter må jeg ikke bruke, for det tetter igjen porene! I hate it! Og er fryktlig lei meg for det. Jeg har fått bemerkning på at jeg alltid ser på håret til folk når jeg snakker med noen. Og jeg prøver å la være, men jeg er ubevisst opptatt av hår. Og går bare å drømmer om å kunne ha langt tykt hår

Photo; du la ut et bilde tatt ovenfra, men finner d ikke nå. Men håret mitt ser sånn ut.

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 22:54   #34
Bestemamma
Seniormedlem

Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Du har sikkert fått det med deg, men det er altså ikke to ganger om dagen, men to shamponeringer hver gang du vasker håret. Og nå husker jeg ikke om man burde vaske det hver dag i begynnelsen, men det står på flaska.

Lykke til med spirene!!
(Jeg er en av de som tror at stress har mye å si for hårveksten/evt hårtap og at det sannsynligvis kommer tilbake når stesset er over -og ny vokseperiode starter)

Ja, to ganger om dagen to shamponeringer hver gang..skylle godt imellom....Vet du vil være snill og hjelpe...og det setter jeg stor pris på

Er enig med deg i at stress er noe herk, både når det gjelder hårtap og vektstagnasjon.....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 23:00   #35
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Jeg sliter med hårtap, og har gjort det i ti år. Det er noen perioder det kommer tilbake, men på denne årstida så merker jeg godt at det er tynt og fælt. Var hos legen så han fikk se på hodebunnen, og var ingenting galt med den. Han tok noen blodprøver, og sa at hvis de var fine, så måtte jeg bare leve med problemet.

Men hvordan kan jeg lære det da, å faktisk føle meg vel når jeg går ut?

Jeg kan ikke vaske det hver dag, jeg kan ikke farge det, å sette det opp er umulig, og ingen frisører klarer å gjøre noe godt ut av det. Og hårprodukter må jeg ikke bruke, for det tetter igjen porene! I hate it! Og er fryktlig lei meg for det. Jeg har fått bemerkning på at jeg alltid ser på håret til folk når jeg snakker med noen. Og jeg prøver å la være, men jeg er ubevisst opptatt av hår. Og går bare å drømmer om å kunne ha langt tykt hår

Photo; du la ut et bilde tatt ovenfra, men finner d ikke nå. Men håret mitt ser sånn ut.

Uffda, ser ut som en ganske håpløs situasjon....du har et langt detektivarbeid forran deg...tenkte hormonelle problemer her et øyeblikk...har du sett litt på det?
Men livet er ikke bare hår, selv om vi som har problemer med det kan synes at det er slik...Vi får prøve å tenke på at andre ikke ser oss på samme måte som vi ser oss selv og gi litt mer faen....

Gammel 15-12-11, 23:21   #36
rut311
Seniormedlem

Ja, to ganger om dagen to shamponeringer hver gang..skylle godt imellom....Vet du vil være snill og hjelpe...og det setter jeg stor pris på

Er enig med deg i at stress er noe herk, både når det gjelder hårtap og vektstagnasjon.....

Det holder med en gang om dagen.

Gammel 15-12-11, 23:23   #37
rut311
Seniormedlem

Jeg vet ikke hvilke prøver legen har tatt, men tviler på det er hormonelle. Tipper mer vitamin og stoffskifteprøve.
Jeg har begynt å tenke på om jeg kan ha for mye testosteron? Nå har jeg ikke andre plager som skulle tilsi det, men kan det kanskje være ?

Gammel 16-12-11, 11:59   #38
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg husker heller ikke hvor jeg la det ut, men jeg kan legge det inn her på ny.
Håret mitt blir stadig tykkere, og det er jeg veldig glad for! Men også jeg er utrolig følsom for stressituasjoner, og da får håret unngjelde ...
For min del er det hormonelt, og jeg har mangel på en god del mineraler, så så lenge jeg er flink til å ta kosttilskudd (jod, selen, sink, magnesium) så spirer og gror det.

Ja, bildet -håret mitt på sitt absolutt tynneste (så vidt jeg husker, rett etter jeg gikk ned de første 17-18 kiloene da jeg la om kostholdet):

Vedlagte bilder
Filtype: jpg user1734_pic1992_1267122441.jpg (25,8 KB, 17 visninger)

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 16-12-11, 12:14   #39
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Hår er hos meg så himla følsomt for stress - og for betennelser.
Jeg har alltid hatt tynt hår, men i de siste årene har jeg røytet som en redd katt så det som jeg kunne samle i en hestehale før er det bare 1/4 så mye igjen av... Kjenner det på tykkelsen på hestehalen.
Jeg kan omtrent ta pulsen på helsa med å se på badegolvet etter at jeg har børstet håret, eller ved å se på slukrista etter å ha dusjet...

Nå ser det noe bedre ut enn før, men jeg er usikker på om at det er fordi det rett og slett knapt finnes mer å slippe (håret mitt er heldigvis dyktig til å late som det har volum så det ser ikke så tynt ut som det i realiteten er), eller om det holder på å bli bedre. Som Bestemor ser det ut for at jeg har fått en del nyvekst i tinningene. Håper virkelig at det er tilfelle.
Hos meg kommer det nok av fysisk stress ifm sykdom (ubehandlet lavt stoffskifte i noen år) og alle følgeproblemene etter dette... Sleng på litt familiært psykisk stress og send meg snart en parykk...

Gammel 16-12-11, 13:42   #40
Bestemamma
Seniormedlem

Det holder med en gang om dagen.

Nei, jeg refererte til de 8 første dagene da det skulle vaskes 2 ganger om dagen med to shamponeringer hver....

Siden, står det på bruksanvisningen, skal det vaskes som normalt, men med to shamponeringer og god skylling. Jeg bruker Nisimkuren hver gang jeg vasker håret og ingen andre produkter enn Nisims. Dette bare for å være tro mot kuren og ikke sluntre unna. Så har jeg i allefall mitt på det tørre
Jeg bruker i tillegg Nisims hårekstrakt for å få håret til å gro fortere tilbake igjen. Om det er det som gjør at håret vokser tilbake kan jeg ikke si, men jeg har i allefall prøvd det ut så kan en ikke klandre seg selv for ikke å ha prøvd. Men jeg fikk jo opp igjen en hel del nye hår i vår også selv uten at jeg hadde prøvd Nisims produkter........Problemet var bare at jeg mistet hår i en ny omgang og også de nye hårene forsvant
Det står på produktomtalen av ekstrakten at en i løpet av det første året kan få vekket opp igjen alle hårsekker en har mistet hår ifra de siste 3 - 4 årene. Om alle de hårene kommer opp igjen vil jeg få hår like tykt som en sau...vel, det skjer kanskje ikke, men jeg skal i allefall prøve å bruke ekstrakten en hel del i løpet av dette og neste år.....

Ojsann Photo! Så tynt har håret mitt aldri vært, men det ble veldig rosa i hårbunnen så det var tydelig at der hadde det vært noe som var blitt borte

Godt at du har fått igjen hår etter dette.....

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Som Bestemor ser det ut for at jeg har fått en del nyvekst i tinningene. Håper virkelig at det er tilfelle.

Er du også Bestemor?

Hos meg kommer håret tilbake først i pannen...mister fortsatt litt hår i tinningen så det har nok ikke kommet igang med å vokse ut igjen der ennå..... Men det kommer forhåpendligvis snart..Vil møte våren med tykkere hårmanke slik at livet kan begynne på nytt igjen etter vinterhvilen med ny giv og energi.....

Jeg vet ikke hvilke prøver legen har tatt, men tviler på det er hormonelle. Tipper mer vitamin og stoffskifteprøve.
Jeg har begynt å tenke på om jeg kan ha for mye testosteron? Nå har jeg ikke andre plager som skulle tilsi det, men kan det kanskje være ?

Men du må da be om å få utskrift av alle prøvene slik at du selv kan følge med og sjekke om det stemmer med det du har lært...det er ikke sikkert at legens oppfatning bestandig er den riktige.....Kanskje ligger du lavt på noen verdier som burde vært høyere...... f.eks ligger anbefalingen på D-vitamin for lavt i Norge i forhold til det som blir anbefalt i Amerika ....
Testestoron er det liten vits i å måle da den varierer såpass mye i løpet av måneden at en måtte holde på å måle hver dag for å få et gjennomsnitt...og det tror jeg neppe du får legen din med på.... Men sjekk stoffskiftet og da spesielt T3 (var det ikke det smgj? )
Vitaminer og mineraler er viktige for håret såvel som resten av kroppen, men det tar lang tid å bygge opp et lager av disse når de har vært lave.....

I tillegg har vi det genetiske...ikke alle er velsignet med tykt friskt hår hele livet...tar meg i å se på gamle damer som har det tykkeste vakreste hår og så ser jeg på andre gamle damer som knapt har noe hår i det hele tatt....Jammen er det mye urettferdighet ute og går på hårfronten du....

Sist redigert av Bestemamma : 16-12-11 kl 14:09.
Gammel 16-12-11, 13:52   #41
rut311
Seniormedlem

Jeg har også prøvd Nisim ekstrakt, og kan ikke si at det hjalp noe. Men shampooen synes jeg har effekt ved at det stopper/bremser hårtapet.

Gammel 16-12-11, 14:08   #42
Bestemamma
Seniormedlem

Jeg har også prøvd Nisim ekstrakt, og kan ikke si at det hjalp noe. Men shampooen synes jeg har effekt ved at det stopper/bremser hårtapet.

Den må brukes i iallefall 4 måneder før en kan si om den har noen virkning....

Gammel 16-12-11, 14:54   #43
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Er du også Bestemor?

Nei, jeg er visst bare lettere dyslektisk i dag. Det skulle stå "Bestemamma" og henvise til deg...

Hos meg kommer håret tilbake først i pannen...mister fortsatt litt hår i tinningen så det har nok ikke kommet igang med å vokse ut igjen der ennå..... Men det kommer forhåpendligvis snart..Vil møte våren med tykkere hårmanke slik at livet kan begynne på nytt igjen etter vinterhvilen med ny giv og energi.....

Rekker nok ikke noen manke til våren, men blir det tettere skal jeg ikke klage på hastigheten.

Men du må da be om å få utskrift av alle prøvene slik at du selv kan følge med og sjekke om det stemmer med det du har lært...det er ikke sikkert at legens oppfatning bestandig er den riktige.....Kanskje ligger du lavt på noen verdier som burde vært høyere...... f.eks ligger anbefalingen på D-vitamin for lavt i Norge i forhold til det som blir anbefalt i Amerika ....
Testestoron er det liten vits i å måle da den varierer såpass mye i løpet av måneden at en måtte holde på å måle hver dag for å få et gjennomsnitt...og det tror jeg neppe du får legen din med på.... Men sjekk stoffskiftet og da spesielt T3 (var det ikke det smgj? )
Vitaminer og mineraler er viktige for håret såvel som resten av kroppen, men det tar lang tid å bygge opp et lager av disse når de har vært lave.....

Åja - sjekk utskriftene selv. Og spør legen om det er noe man lurer på. Når det gjelder vitaminer/mineraler er det langt mellom "normalområdet" og optimalområdet. (Og høyt kan være like ille som lavt. Det må vurderes i hvert tilfelle.)

Når det gjelder stoffskiftet så er det TSH og fT4 og fT3 som bør måles i første omgang. Og da bør blodprøvene tas tidlig på morgenen for å få et mest realistisk bilde (TSH har nemlig døgnvariasjon). Har man mistanke om betennelse i skjoldbruskkjertelen, eller får unormale svar på TSH/fT4/fT3 bør også anti-tpo og ev. anti-tg måles for å utelukke/bekrefte betennelse i kjertelen.

For min del sank kroppsbehåring og jeg røytet hodehår veldig under utviklingen av lavt stoffskifte, og hårveksten kommer igang igjen når medisinen er på "g".

I tillegg har vi det genetiske...ikke alle er velsignet med tykt friskt hår hele livet...tar meg i å se på gamle damer som har det tykkeste vakreste hår og så ser jeg på andre gamle damer som knapt har noe hår i det hele tatt....Jammen er det mye urettferdighet ute og går på hårfronten du....

Sukk, ja... Vel - jeg får vel si meg fornøyd med å IKKE ha arvet pappas nese-, øre og øyebrynshår.

Gammel 16-12-11, 15:59   #44
rut311
Seniormedlem

Den må brukes i iallefall 4 måneder før en kan si om den har noen virkning....

Ja, jeg brukte den vel og lenge utover 4 mnd.
Har brukt Arcon Tisane kosttilskudd til 350 kr mnd. Kan hende det hjelper, men økonomien strekker ikke til. Jeg tar derfor nå sterke B-vitaminer (50 mg) og D-vitaminer. Jeg velger også å tro at jeg får i meg tilstrekkelig av de andre vitaminene gjennom grønnsaker.

Har ikke fått svar på prøvene enda, men skal be om utskrift når de kommer.

Gammel 16-12-11, 17:06   #45
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Ja, takk og pris er det ikke så tynt lenger! Men det der var en all time low, altså. Så tynt har det verken vært før eller siden.
Nå som det er blondt ser det også en del bedre ut, da håret mitt vokser veldig fort, og rødt hår med blond ettervekst gir ikke akkurat noen optisk god virkning på tykkelsen ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 16-12-11, 19:38   #46
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Har brukt Arcon Tisane kosttilskudd til 350 kr mnd. Kan hende det hjelper, men økonomien strekker ikke til.

De prøvde jeg i minst 6 mnd - uten synlig resultat.
Etter 6 mnd burde det vært mye bedre, så de tablettene kjøper jeg ikke mer.
Men det kommer vel an på om hvorfor håret har blitt tynnere?
Håret mitt sluttet å tynnes etter en del Nisim-bruk. Så ble det litt tykkere og nå synes jeg at jeg har mistet en del igjen.
Jeg har langt hår og det floker seg noe vannvittig enkelt ganger, så jeg synes at mye brekker og slites av når jeg børster det.

Gracella
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 19:39   #47
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg vil anbefale naturhårsbørste på det varmeste! Sliter SÅ mye mindre på håret og hodebunnen enn vanlig hårbørster. Jeg sverger til det.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 16-12-11, 20:01   #48
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

De prøvde jeg i minst 6 mnd - uten synlig resultat.
Etter 6 mnd burde det vært mye bedre, så de tablettene kjøper jeg ikke mer.
Men det kommer vel an på om hvorfor håret har blitt tynnere?
Håret mitt sluttet å tynnes etter en del Nisim-bruk. Så ble det litt tykkere og nå synes jeg at jeg har mistet en del igjen.
Jeg har langt hår og det floker seg noe vannvittig enkelt ganger, så jeg synes at mye brekker og slites av når jeg børster det.

Men hva med hårkuren og balsamen da, bruker du de? Jeg hadde ikke kunnet bruke Nisims shampoo uten å bruke kuren...hadde aldri fått oppigjen flokene

Gammel 16-12-11, 21:32   #49
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Men hva med hårkuren og balsamen da, bruker du de? Jeg hadde ikke kunnet bruke Nisims shampoo uten å bruke kuren...hadde aldri fått oppigjen flokene

Jeg kjøpte Nisim shampo og balsam og de synes jeg stoppet håravfallet ganske bra. Arcon tisane var helt virkningsløs på meg.
Nå bruker jeg Nisim bare i perioder, mer som en "oppfriskningskur"

Gracella
Gammel 01-01-12, 22:13   #50
Wonder woman
Medlem

Wonder woman sin avatar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Det gir seg

Ja det har det faktisk gjort:danse: Mister nesten ikke noe og håret ser bedre ut nå

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Du MÅ vaske håret minst to ganger når du vasker det, og du må massere sjampoen godt ned i hodebunnen. Jada, det er helt krise for du tror jo du river av deg ekstra med hår, men neida det er bare det håret som var løst fra før av. Og så må du skylle ekstra godt mellom hver sjamponering.

Synes det er vanskelig å skylle ut all såpen. Det blir også veldig mye floker. Har fått tak i leave in conditioner, den hjelper litt på flokene.

Det glemte jeg å si...har fått masse nye hårspirer....tigger de nærmest om å bli værende og vokse seg store og sterke i rekordfart samt ta med seg alle naboene sine opp i lyset og luften så jeg får det tykke fine håret mitt tilbake.....
Er bare så dumt at jeg tydligvis er av de 20% som reagerer på påkjenninger med å miste håret, så er redd for at det skal skje igjen

Det ser ut som at jeg også er i den kategorien. Krysser fingrene for at spirene sitter fast på hodene våre

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg vil anbefale naturhårsbørste på det varmeste! Sliter SÅ mye mindre på håret og hodebunnen enn vanlig hårbørster. Jeg sverger til det.

Jeg fikk det til jul, sålangt er jeg veldig fornøyd!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mistet matlysten! L von A Lavkarbo generelt 6 10-09-11 18:13
Mistet motet eneri evot Spørsmål og svar 9 21-02-09 15:13
Mistet matlysten Bayone Ketolysekuren 6 29-01-08 21:23
Mistet matlysten.. mertan80 Generell diskusjon 5 09-05-07 14:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.