Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fant svaret på hvorfor vekten står stille ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-01-12, 14:48   #26
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Fant svaret på hvorfor vekten står stille ...

Jeg har gått ned det meste av overvekten min mens jeg har spist både atkinsbarer og andre sukkerfrie sjokolader ganske jevnlig - og drukket lettbrus og spist lavkarbokaker og slikt. (Innen rimelighetens grenser, altså.) Så jeg har antatt at søtningsstoffer ikke har hatt noe å si for meg.

Nå i januar har jeg kjørt et absolutt nulltoleranse-prosjekt helt uten noen søtning (eller sukker, selvsagt) - ikke engang de "naturlige" som stevia og sukrin - og vekten har samtidig ganske plutselig droppet to og et halvt kilo. (Som er ganske dramatisk mye, siden jeg er så nær målstreken, og det går saaakte...)

Så! Jeg tror ikke det er dumt å utfordre seg selv til en måneds "detox", selv om man mener man tåler søtning helt fint. Jeg har i alle fall fått meg en noe uventet overraskelse.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 15:25   #27
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Hm, trodde sukrin var trygt jeg. Det er jo også OL-stoff som i erythritOL.

Sukrin er trygt. Det er unntaket fra regelen.

Gammel 24-01-12, 15:46   #28
Fedona
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg har gått ned det meste av overvekten min mens jeg har spist både atkinsbarer og andre sukkerfrie sjokolader ganske jevnlig - og drukket lettbrus og spist lavkarbokaker og slikt. (Innen rimelighetens grenser, altså.) Så jeg har antatt at søtningsstoffer ikke har hatt noe å si for meg.

Nå i januar har jeg kjørt et absolutt nulltoleranse-prosjekt helt uten noen søtning (eller sukker, selvsagt) - ikke engang de "naturlige" som stevia og sukrin - og vekten har samtidig ganske plutselig droppet to og et halvt kilo. (Som er ganske dramatisk mye, siden jeg er så nær målstreken, og det går saaakte...)

Så! Jeg tror ikke det er dumt å utfordre seg selv til en måneds "detox", selv om man mener man tåler søtning helt fint. Jeg har i alle fall fått meg en noe uventet overraskelse.

Er så enig atte Oppfordrer alle som har stillstans på vekta med å kutte ut søtning for å se om det hjelper! Det har hjulpet deg og meg og flere her inne! Så bra at det har løsnet for deg! Hurra!!!

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 17:16   #29
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 66
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Så flott,gratulerer med forskning skal prøve det selv

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 19:55   #30
frøken
Medlem

frøken sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
frøken er ny på veien

jeg holder meg i ketose selv om jeg spiser sjokolade ol søtet med maltitol.

frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 20:15   #31
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

jeg holder meg i ketose selv om jeg spiser sjokolade ol søtet med maltitol.

Jeg også! Men bare å være i ketose er ikke alltid ensbetydende med vektnedgang. (Bare understreker det her, siden trådtittelen dreier seg om "hvorfor vekten står stille", og ikke spesifikt at vekten står stille på grunn av manglende ketose.)

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 20:20   #32
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Sukrin er trygt. Det er unntaket fra regelen.

Jeg tror det er viktig og tenke individuelt. Selv om sukrin i teorien ikke skal ha noen mulighet for å påvirke feks blodsukker/insulinutskillelse, har man nok ikke nok kunnskap til å si noe om hva den enkeltes kropp gjør når den kjenner søtsmaken Dermed må man teste ut selv, da gjerne over et par ukers tid minst før man ser om det faktisk har noen påvirkning. (Man vil kanskje samtidig, om man bruker mye sukrin, oppdage at man kanskje får litt abstinenser - og DA er det vel ingen tvil om at inntak av sukrin for den som opplever det ikke nødvendigvis fører til noe positivt...)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 20:35   #33
frøken
Medlem

frøken sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
frøken er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg også! Men bare å være i ketose er ikke alltid ensbetydende med vektnedgang. (Bare understreker det her, siden trådtittelen dreier seg om "hvorfor vekten står stille", og ikke spesifikt at vekten står stille på grunn av manglende ketose.)

Joda, men samtidig lå det ved en link som sa at malitol virker på samme måte som sukker, og at det gir ikke ubetydlig blodsukkersvingning. Dette gjelder kanskje noen, men ikke alle, siden det er mange som ikke detter ut av ketosen, og som i tillegg går ned i vekt. meg selv inkludert.

frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 00:48   #34
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Atkinsbarer burde vært forbudt. Men de er vel bedre enn vanlig sjokolade hvis man først skal gå på en smell?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 10:01   #35
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Atkinsbarer burde vært forbudt. Men de er vel bedre enn vanlig sjokolade hvis man først skal gå på en smell?

Det er de nok, men ofte - har jeg inntrykk av - blir "sunnheten" en unnskyldning nettopp for å kunne gå på en smell. Og da virker de mot sin hensikt.

Gammel 26-01-12, 10:04   #36
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

I den grad en sammensetning av kjemiske ingredienser er bedre enn naturlige antioksidanter.... jeg ville valgt mørk sjokolade fremfor en slik bar!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor står vekten stille?? Ronemor Ketolysekuren 0 12-04-11 12:39
Vekten står stille. Lilly41 Spørsmål og svar 5 02-12-10 15:15
Vekten står stille tech Spørsmål og svar 6 18-02-07 21:20
Vekten står stille Risneshuldra Ketolysekuren 14 15-02-07 12:43
Vekten står stille her Dagros Ketolysekuren 5 26-05-05 14:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.