Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Atkins-bar eller 70% sjokolade?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-01-12, 10:52   #26
Hellokitty0210
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar eller 70% sjokolade?

http://www.iherb.com/Atkins-Endulge-...ach/29622?at=0

Denne sjokoladen er FANTASTISK GOD!!!!!
Bør prøves av de som spiser atkins barer!

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 15:39   #27
PrøveKanin
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
PrøveKanin er ny på veien

Jeg spiser bare 86% sjokolade, syns det er godt. Men mange som synes den blir for "tung" skjønner jeg

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 15:46   #28
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Jeg spiser bare 86% sjokolade, syns det er godt. Men mange som synes den blir for "tung" skjønner jeg

Blir for besk for meg. Men kan brukes som base når man lager egen sjokolade

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 16:34   #29
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Jeg har Diabetes 1 og har spist sjokolade både med maltotol og tagatose.

Når jeg spiser maltotol går blodsukkeret rett til værs.

Med tagatose, derimot, merker jeg det såvidt.

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 18:08   #30
PrøveKanin
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Blir for besk for meg. Men kan brukes som base når man lager egen sjokolade

Ja jeg hører mange sier dette, men jeg syns merkelig nok det smaker godt.
Men så skal det sies at det er ikke mange bitene som skal til før jeg er "mett". I motsetning til da jeg kunne spise en hel 200 g melkesjokolade uten problem :P

Gammel 28-01-12, 19:49   #31
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Men så skal det sies at det er ikke mange bitene som skal til før jeg er "mett". I motsetning til da jeg kunne spise en hel 200 g melkesjokolade uten problem :P

Jeg tror aldri jeg kan si den setningen der og mene den....

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 09:46   #32
PrøveKanin
Medlem

hehe

Gammel 29-01-12, 14:14   #33
anefisk
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2012
anefisk er på en erverdig vei

Så for meg som synes Atkinsbarene smaker godt og ikke gjør vondt for magen, kan spise den på lørdager? Hvordan merker man bt blodsukkerstigning, er det snakk om at man blir fysen på annet søtt og karbohydrater?

Jeg har bestemt meg for at om jeg skal kunne kose meg litt en dag i uken på lavkarbovis, enten med pizza med ostebunn som kveldskos eller for eksempel en sjokolade hvis jeg spiser litt "renere" enn pizzaen med all osten.

Er "konklusjonen" at tagatosesjokoladen er best mtp karbohydrater og blodsukkeret? Eller er dette en sjokolade som bare kan gi magevondt?

anefisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 16:22   #34
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av anefisk, her.

Så for meg som synes Atkinsbarene smaker godt og ikke gjør vondt for magen, kan spise den på lørdager? Hvordan merker man bt blodsukkerstigning, er det snakk om at man blir fysen på annet søtt og karbohydrater?

Jeg har bestemt meg for at om jeg skal kunne kose meg litt en dag i uken på lavkarbovis, enten med pizza med ostebunn som kveldskos eller for eksempel en sjokolade hvis jeg spiser litt "renere" enn pizzaen med all osten.

Er "konklusjonen" at tagatosesjokoladen er best mtp karbohydrater og blodsukkeret? Eller er dette en sjokolade som bare kan gi magevondt?

Spiser jeg atkins blir jeg fysen på atkins, spser jeg tagatosesjokolade blir jeg fysen på tagatosesjokolade, men kan begrense meg ved tanken på at jeg kan snart spise litt igjen men for å unngå magevondt spis max 30 gram av gangen. Jeg kan spise det to ganger dgl til måltider uten magevondt ihvertfall. Atkins kan jeg kun ta 30 gram av i løpet av en dag.

Gammel 30-01-12, 21:33   #35
babydoll
Medlem

babydoll sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
babydoll er ny på veien

Jeg eier ikke begrensninger når sjokolade først er tilgjengelig, så jeg kan ikke begrense meg til en stripe eller to med 70% eller 86% sjokolade. Derfor kjøper jeg atkinsbar, og spiser hele med en gang. Damage control :P

Har prøvd å kjøpe atkinsbarer på iherb et par ganger, men innser nå at det ikke er det lureste. Sist gikk to pakker på tre dager (riktignok tre TRAVLE dager, men likevel!!)

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:20   #36
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Jeg eier ikke begrensninger når sjokolade først er tilgjengelig, så jeg kan ikke begrense meg til en stripe eller to med 70% eller 86% sjokolade. Derfor kjøper jeg atkinsbar, og spiser hele med en gang. Damage control :P

Har prøvd å kjøpe atkinsbarer på iherb et par ganger, men innser nå at det ikke er det lureste. Sist gikk to pakker på tre dager (riktignok tre TRAVLE dager, men likevel!!)

*LER*

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 00:25   #37
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Får du ikke vondt i magen? Kanskje best å holde opp å kjøpe, spise ost istedet? Om du ikke får vondt i magen betyr det at du opptar maltitolsukkeret. Ikke noe særlig om du vil ned i vekt.

Gammel 31-01-12, 20:25   #38
anefisk
Juniormedlem

Selv om jeg ikke får noe spesielt vondt i magen (kan bli litt oppblåst, men ikke sånn at jeg får magetrøbbel), burde jeg ikke spise en hver dag? Satt litt på spissen med en hver dag da, jeg har ingen planer om å spise den så ofte, men poenget mitt er egentlig om Atkins decadence-baren (som jeg forøvrig synes er god!) ses på som lørdagsgodteri?

Gammel 31-01-12, 21:41   #39
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Spiser jeg atkins blir jeg fysen på atkins, spser jeg tagatosesjokolade blir jeg fysen på tagatosesjokolade, men kan begrense meg ved tanken på at jeg kan snart spise litt igjen men for å unngå magevondt spis max 30 gram av gangen. Jeg kan spise det to ganger dgl til måltider uten magevondt ihvertfall. Atkins kan jeg kun ta 30 gram av i løpet av en dag.

Tror det er noe med sjokolade som gjør oss fysen på mer. Er vist noe som heter sjokoholiker.....eller er det bare en myte?
5 plater tagatesasesjokolade er forsvunnet merkverdig fort.....mus i skapet kanskje

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 23:09   #40
babydoll
Medlem

babydoll sin avatar

babydoll er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Får du ikke vondt i magen? Kanskje best å holde opp å kjøpe, spise ost istedet? Om du ikke får vondt i magen betyr det at du opptar maltitolsukkeret. Ikke noe særlig om du vil ned i vekt.

Blir ikke dårlig i magen i stor grad nei, reagerer ikke like mye på atkinsbar som andre ting som er søtet med maltitol. Sjokolade fra sukkerfritt er ILLE bl.a. Har som sagt kjøpt en og annen her og der til jeg fant ut at de hadde fått de inn igjen på iherb og skulle prøve et par smaker. Gjør ikke det igjen...

Men siden det viser seg at jeg har like dårlig selvkontroll på lavkarbogodis som vanlig godis holder jeg meg like greit unna det og. Kontrollerer det mye bedre om jeg spiser baconsnacks med rømmedip eller no slikt når jeg skal kose meg.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 23:35   #41
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Jeg blir ikke dårlig i magen av maltitol. Jeg har lurt på om det kan være fordi jeg faktisk tar det opp i tynntarmen lettere enn andre? Nå bilr jo dette uansett spekulasjoner.

Tror jeg skal investere i et slikt apparat som måler blodsukker. Jeg vet jeg ikke har gått ned i vekt i perioder der jeg har spist mye atkins-barer, men så er det jo slik at det er så mye annet som har innvirkninger på vekten. Er det en ting jeg har lært, så er det at man kan ikke stole på at inntak av en viss matvare i løpet av en kort periode, trenger å være en "syndebukk" siden jeg går ned litt i rykk og napp uansett, pluss at fiber og væske og mosjon også har mye å si.

Disse blodsukker-apparatene, er de ubehagelige å bruke? Det må jo nødvendigvis være nåler i de...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 00:32   #42
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Jeg blir ikke dårlig i magen av maltitol. Jeg har lurt på om det kan være fordi jeg faktisk tar det opp i tynntarmen lettere enn andre? Nå bilr jo dette uansett spekulasjoner.

Tror jeg skal investere i et slikt apparat som måler blodsukker. Jeg vet jeg ikke har gått ned i vekt i perioder der jeg har spist mye atkins-barer, men så er det jo slik at det er så mye annet som har innvirkninger på vekten. Er det en ting jeg har lært, så er det at man kan ikke stole på at inntak av en viss matvare i løpet av en kort periode, trenger å være en "syndebukk" siden jeg går ned litt i rykk og napp uansett, pluss at fiber og væske og mosjon også har mye å si.

Disse blodsukker-apparatene, er de ubehagelige å bruke? Det må jo nødvendigvis være nåler i de...

Nei, om du får vondt i magen er det fordi du ikke tar det opp i tynntarmen (litt taes opp da) men fordi bakteriene koser seg med sukkeret i tykktarmen som fører til deilige gasser

Gammel 01-02-12, 00:34   #43
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Blir ikke dårlig i magen i stor grad nei, reagerer ikke like mye på atkinsbar som andre ting som er søtet med maltitol. Sjokolade fra sukkerfritt er ILLE bl.a. Har som sagt kjøpt en og annen her og der til jeg fant ut at de hadde fått de inn igjen på iherb og skulle prøve et par smaker. Gjør ikke det igjen...

Men siden det viser seg at jeg har like dårlig selvkontroll på lavkarbogodis som vanlig godis holder jeg meg like greit unna det og. Kontrollerer det mye bedre om jeg spiser baconsnacks med rømmedip eller no slikt når jeg skal kose meg.

tommelen opp for det.

Gammel 01-02-12, 12:56   #44
Hellokitty0210
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

jeg sprakk skikkelig i går, og spiste 6 stykker etter hverandre
Jeg får aldri vondt i magen av kunstig sukker, men av vanlig sukker, *vrir meg av smerte bare av tanken*

Noen som vet hvorfor jeg har det sånn? ! ?

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 16:30   #45
anefisk
Juniormedlem

Så atkinsbarene regnes altså bare som lørdagskos?

Gammel 01-02-12, 17:04   #46
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Det bestemmer du jo selv Mens noen kan spise en hver dag, må andre begrense seg. Man KAN avvenne seg på sjokolade/bar om man vil - og føler man at man MÅ ha en hver dag, kan kanskje det være en ide?

Jeg er stor tilhenger av at slike ting må man nesten bare prøve ut selv og se hvordan kroppen reagerer.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:04   #47
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Alt som tar plassen fra ordentlig mat bør egentlig være lørdagskos...

Gammel 01-02-12, 18:14   #48
anefisk
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det bestemmer du jo selv Mens noen kan spise en hver dag, må andre begrense seg. Man KAN avvenne seg på sjokolade/bar om man vil - og føler man at man MÅ ha en hver dag, kan kanskje det være en ide?

Jeg er stor tilhenger av at slike ting må man nesten bare prøve ut selv og se hvordan kroppen reagerer.

Okei, jeg skjønner. Jeg spiser ikke en hver dag altså, jeg har faktisk spist bare en på noen måneder, men det var for å sette det litt på spissen i forhold til om det er like lørdagskos som for eksempel sjokolade og bacongull osv.

Gammel 04-02-12, 20:26   #49
anefisk
Juniormedlem

Så, en stk atkins decadence-bar og en halv plate 86% sjokolade fra freia er ikke verdens undergang som lørdagskos...? Nå skal det sies at jeg ikke rører sjokolade (hverken med eller uten sukker) resten av dagene!

Gammel 11-02-12, 11:43   #50
siljesfremgang
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Så, en stk atkins decadence-bar og en halv plate 86% sjokolade fra freia er ikke verdens undergang som lørdagskos...? Nå skal det sies at jeg ikke rører sjokolade (hverken med eller uten sukker) resten av dagene!

Jeg synes du skal kunne unne deg det uten noe bekymringer.. Jeg mener jo at lavkarbo er en livsstil, og om man ikke klarer å holde seg unna sjokolade så er vel det ikke en livsstil man kan leve...
Så jeg tror det kan være lurt å få spise sjokolade innimellom..
Og det er jo ikke akkurat vanlig melkesjokolade du har valgt, men heller gode valg..

siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
86 % sjokolade på Atkins? matitt Lavkarbo generelt 2 09-12-08 07:47
Sukkerfri sjokolade på Atkins?? marit 29 Atkins kosthold 0 23-10-07 09:36
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
Atkins sjokolade xCamilla Ketolysekuren 7 24-08-06 16:43
Atkins sjokolade-shave-is Iset Kake/dessert og snacks 4 04-01-05 19:26

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.