Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!Jeg er ca 165 cm høy/lav, og veier 58 kg. Vil ned i vekt, til mellom 50 og 55 kg et sted, og ønsker samtidig å "stramme opp" kroppen. Trener styrke ca to ganger i uken. Spiser lavkarbo'ish, men følger ingen spesiell diett. Jeg har aldri vært i nærheten av undervektig, men har allikevel tidligere hatt et slitsomt negativt syn på mat og kropp, så jeg har valgt å holde meg unna telling av kalorier og karbs, i frykt for at jeg skal henge meg opp i tallene og begynne å spise altfor lite. Valgte å gå over på lavkarbo fordi jeg fungerer bedre på et lavt karbohydratinntak, og fordi jeg ønsker å kunne gå ned i vekt uten å måtte telle og veie alt jeg spiser. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!Jeg syns det ser ut som om du spiser altfor lite grønnsaker? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() |
Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!Det er mulig.. Synes det er vanskelig å vite hva jeg skal lage av grønnsaker. Salat hver dag blir for dyrt, og for kjedelig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!Dytter litt på denne. Vil veldig gjerne ha tilbakemeldinger på om jeg spiser nok (eller for mye!)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 46
![]() |
Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!Beklager, men du har en BMI på 21. Hvis du vil veie 50 kilo så har du BMI på 18 og det betyr undervektig. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!4me, du aner ingenting annet om meg enn det du har lest i denne tråden, allikevel føler du deg berettiget til å nærmest stille meg en diagnose...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() |
Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!Stiller deg ingen diagonse. Men du sier ingenting om å gå ned kun 3-4 kilo i første innlegge ditt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!Nei, vi støtter ikke spiseforstyrrelser, for å ha det klart |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() |
Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!
Takk for svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Er så mye deilig du kan lage av grønnsaker! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 57
![]() ![]() |
Først må jeg si at jeg slettes ikke er ekspert på trening, men etter egen erfaring klarer du ikke bygge noe særlig muskler med et sånt program. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() |
Takk for svar og tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2007
![]() |
Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!Man trenger overhodet ikke å være undervektig med en bmi på 18. BMI er en tøvete måte å regne ut idealvekt på da den ikke tar hensyn til muskelsammensetning, benbygning , kjønn osv. Det er veldig mange, særlig unge jenter, som har bmi på 18-19 som er sunne og friske. BMI er veldig individuelt og bør kun være en indikasjon og ikke en fasit på idealvekt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#14 |
Gjest
|
Hvis du er ufattelig støl i flere dager etter øktene dine, så vedder jeg en pakke bacon på at du spiser for lite, spesielt etter trening. Hva fikk deg til å tro at du var overtrent kontra underernært? |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 57
![]() ![]() |
Ang, stølhet kan det være som Bulldog sier, ev. at du begynte med for tunge vekter |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
![]() |
Kanskje jeg tester RYP etterhvert allikevel, da.
Det er meget mulig jeg var underernært i stedet for overtrent. Jeg har vært inne på tanken, og det var delvis derfor jeg lagde denne tråden - i håp om at noen kan gi meg tilbakemelding dersom jeg fremdeles ikke spiser nok. Men etter hva jeg kan bedømme ut i fra svarene jeg har fått her, ser det ut som jeg spiser nok nå i hvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gjest
|
Det er ikke nødvendig å "treffe" noe som helst; press over hodet trener bryst, triceps, skuldre, nakke, underarmer, og (forutsatt nok belastning) kjernemuskulatur. Kickbacks trener triceps (og ikke spesielt effektivt). Hvilken øvelse er best? |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
![]() |
Men altså, når jeg aldri verken ble støl eller kjente noe som helst skje i triceps, må det jo være noe feil jeg har gjort? Jeg forsøkte et par ganger å øke vektene en god del, bare for å teste, og selv om de da var så tunge at jeg kun greide 5-6 reps, ble jeg ikke støl i triceps dagen etter. Tyder ikke det på at jeg har brukt feil muskler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
![]() |
Hadde jeg ønsket å kun trene triceps hadde jeg vel ikke gjort strakmark, planken osv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Gjest
|
Vel, rake markløft, planken, knebøy, roing, etc er kjempefine øvelser som trener og styrker store deler av kroppen. Du trener bakside lår, rygg, rumpe, forside lår, kjernemuskulatur - sekundært biceps, underarmer, legger og nakke. Og triceps da. Er det ikke noe som mangler, syns du? |
![]() |
![]() |
#22 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!Trener du på et senter? I såfall skal det være veiledere der som man kan spørre om hjelp til å gjøre øvelsene riktig, stille inn aparater osv. De prøver sikkert å selge inn en personlig trener-time, men de skal gi guiding gratis hvis det er et seriøst senter.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
![]() |
Å isolere triceps er ikke et must, men siden triceps er mitt største problemområde ønsker jeg å være sikker på at jeg får trent den nok. Hadde jeg greid å utføre hantelpress korrekt hadde jeg fortsatt å bruke denne øvelsen, men det gjør jeg som sagt ikke. Er overbevist om at jeg gjør noe feil i hantelpress, siden jeg aldri kjenner noe i triceps, uansett hvor tungt jeg løfter.
Trener hjemme, med frivekter, så jeg er nok tvunget til å finne ut det meste via nettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
![]() |
![]() Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!Hjelp! Nå har jeg gått opp 2 kg igjen, og er tilbake på 60 kg, der jeg startet...! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
![]() |
Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!Jeg er nå ikke ekspert her. Men ser ut som du får i deg lite mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her | Nille | Ketolysekuren | 209 | 04-01-17 09:13 |
Vektnedgang | mortil2:) | Spørsmål og svar | 2 | 23-02-09 15:19 |
Trening 3x i uka, ønsker max muskelvekst. 30-40min økter. Tips? | screwball | Trening | 24 | 18-01-09 19:33 |
Stagnasjon i vekttap etter 2 uker alt? | Happy H | Ketolysekuren | 11 | 25-04-08 14:33 |
Tolvon-mulig årsak til stagnasjon? | annemo | Ketolysekuren | 2 | 14-06-07 12:53 |