Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Forkjøla

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-01-11, 11:23   #1
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Forkjøla

Igjen - dette er tredje gang i vinter. Blir immunforsvaret dårligere av å leve på ketolysekuren? Tidligere var jeg skjelden sjuk. Jeg tar ketolyse tablettene og en rosenrot hver dag. Skal kjøpe tran i dag.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 12:43   #2
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Forkjøla :(

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Igjen - dette er tredje gang i vinter. Blir immunforsvaret dårligere av å leve på ketolysekuren? Tidligere var jeg sjelden sjuk. Jeg tar ketolyse tablettene og en rosenrot hver dag. Skal kjøpe tran i dag.

Jeg er i alle fall friskere enn noensinne. *bank i tre* Går ikke på ketolyse jeg da, men på generell lavkarbo. Både kjæresten og ungene (for ikke å snakke om eksen og ungens stemor!) har ligget langflate i det ene og det andre i høst - jeg har vært frisk som en fisk hele tiden. Var litt uggen en ettermiddag, men det er alt.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 12:45   #3
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Har hatt spysjuken to ganger. Begynnelsen av desember og i romjula. I går tidelig våkna jeg med vondt i halsen og små hanglete. I dag er jeg helt dau og blitt skikkelig forkjøla

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 14:10   #4
alexsandra
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
alexsandra er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Har hatt spysjuken to ganger. Begynnelsen av desember og i romjula. I går tidelig våkna jeg med vondt i halsen og små hanglete. I dag er jeg helt dau og blitt skikkelig forkjøla

huff da. god bedring
jeg har heldigvis sluppet unna alt forløbig

Gammel 18-01-11, 16:31   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Jeg tror bare at det "går mye" denne vinteren. Jeg har med unntak av en svært overraskende lungebetennelse rundt påske i fjor (etter 2 ukers deppe-karbo-fest pga manglende nedgang) vært helt frisk helt fram til jul...omgivelsene har vært mye syke også - veldig mye omgangssyke, lungebetennelser, bihulebetennelser, influensa, forkjølelse - you name it!

Kulda er tøff

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 16:54   #6
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg har vært syk 140.000 ganger denne vintern. Er nok mye som går, ja Smitte avhenger av så mye, og uansett så blir ikke immunforsvaret ugjennomtrengelig.

Gammel 18-01-11, 17:28   #7
ada-emilie
Sperret

ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla

Samme her. Kanskje denne vinteren var litt spesiell på den måten?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 17:48   #8
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

jeg har aldri hatt influensa, før forrige uke. og den ene etter den andre har liggi rett ut på jobben siden et par uker før jul og til nå.. så tror det er heller mye som er ute å går.

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 18:11   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har vært syk 140.000 ganger denne vintern. Er nok mye som går, ja Smitte avhenger av så mye, og uansett så blir ikke immunforsvaret ugjennomtrengelig.

Fnis... 140 000 ganger faktisk Jeg har vært syk omtrent sammenhengende siden oktober - så 140 000 høres ut som et veldig riktig tall nellie

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 18:15   #10
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Da håper jeg at det bare er en spesiell vinter. Men er redd for at det ikke stemmer. Jeg er lærer og det har ikke vært flere sjuke elever enn vanlig. Jeg vil ikke slutte med ketolysekuren, jeg er så fornøyd med vekttapet.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 18:53   #11
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg elsker å fortelle om at jeg har hatt 2 influensaer og 4 forkjølelser siden midten av November. 15 månedersen og jeg har smittet hverandre om hverandre, så det har vært sykdom konstant i huset siden det.. Jeg kan telle på ei hånd hvor mange ganger jeg har hatt influensa i løpet av livet og to av dem da altså de to-tre siste månedene. Feels like 140.000 for me

Gammel 18-01-11, 19:29   #12
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Har ikke hatt skikkelig forkjølelse eller influensa på to år jeg. *bank i bordet*

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 19:35   #13
otika
Medlem

otika sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Det meste blir verre før det blir bedre jeg har liggi rett ut i flere år med fibro,og gud veit hvor ofte jeg har vært forkjølet eller hatt influensa ....men siden Oktober har jeg vært frisk (100 % smertefri) og hatt bare en liten forkjølelse før jul,ja også 2 netter hvor jeg våknet av kvalme men ikke noe mere ...Alle mine 3 unger har vært frisk og gubben likedan Resten av nærmiljøhet har spydd,snørra,hosta,harka og flydd på do,mens vi har kost oss uten sykdom....

Jeg klemte til og med søstra mi på julaften og hu hadde influensa,hu lå halvdau resten av jula og fikk halsbetennelse også ,mens jeg var helt pigg

Saken er vel den at når man er syk så svekkes alt,og man blir mere mottakelig for andre sykdommer/smitte/virus og det ene følger det andre,men jeg trur at lavkarbo/ketolyse holder mye på avstand ,hvis man først er herdet

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 19:35   #14
otika
Medlem

otika sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Har ikke hatt skikkelig forkjølelse eller influensa på to år jeg. *bank i bordet*

Banker sammen med deg

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 19:58   #15
Deanna
Medlem

Deanna sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Da håper jeg at det bare er en spesiell vinter. Men er redd for at det ikke stemmer. Jeg er lærer og det har ikke vært flere sjuke elever enn vanlig. Jeg vil ikke slutte med ketolysekuren, jeg er så fornøyd med vekttapet.

Lærer jeg også, og i dag var vi 14 elever i minus. Har hatt større fravær i år enn i fjor da svinerten herjet.

Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:15   #16
ada-emilie
Sperret

ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Tenkte meg at den andre klassen som har blitt nevnt var et unntak kanskje.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forkjøla damnation Lavkarbo generelt 14 15-11-12 07:46
Dårlig ånde, halsbrann, forkjøla! Nivanna Ketolysekuren 7 08-09-10 07:35
Forkjøla: Trenger råd Jorkla Generell diskusjon 26 31-08-10 18:13
Forkjøla Elinengelen Lavkarbo generelt 10 02-09-09 10:27
Hva spise når man er forkjøla? Imse Spørsmål og svar 2 15-04-09 23:17

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.