Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-11, 11:15   #1
mrs.doubtfire
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
mrs.doubtfire er på en erverdig vei

Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

asså, har holdt meg unna karboer, spist det jeg skal spise, er drittlei egg og bacon, og har gått OPP 100 gram på en uke....:/
hva gjør jeg feil???

dagsmeny er slik: omelett/eggerøre med en dæsj fløte, litt bacon til frokost
omelett, eller kylling, blomkål grateng til middag
Har laget lapper av cc og egg, spiser det med salami og ost


er veldig takknemmelig for svar

mrs.doubtfire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 11:26   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

Opprinnelig lagt inn av mrs.doubtfire, her.

asså, har holdt meg unna karboer, spist det jeg skal spise, er drittlei egg og bacon, og har gått OPP 100 gram på en uke....:/
hva gjør jeg feil???

dagsmeny er slik: omelett/eggerøre med en dæsj fløte, litt bacon til frokost
omelett, eller kylling, blomkål grateng til middag
Har laget lapper av cc og egg, spiser det med salami og ost


er veldig takknemmelig for svar

Heisann og velkommen hit

Mitt beste råd er å finne deg en retning du vil følge, og holde deg til den.
Ta deg tid til å lese ev. bok som hører til ”kuren”. Kunnskap er makt J
De aller fleste bøker om lavkarbo kan lånes på bibilioteket.
Ved å lese og sette seg inn i det man skal gjøre, så er sjansen for å lykkes, mye større.

Planlegging er viktig.
Sett deg gjerne opp ukeplaner og følg de slavisk i starten.
Det er viktig å lese karboinnhold på alle varer du kjøper.
En pekepinn er å ikke kjøpe noe som ikke er merket. Da vet du ikke hva du får i deg.
Grønnsaker er unntaket da. Det(og de aller fleste andre varer) kan du finne oversikt over her: www.matvareguiden.no

Så anbefaler jeg deg å lese denne tråden:
”Til alle nybegynnere på lavkarbo”

Her har ArnaKristin samlet masse nyttig info.

Håper du vil trives her.

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 11:43   #3
mrs.doubtfire
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
mrs.doubtfire er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

tuuusen takk for svar
Har i dag kjøpt Dr.Dahlquists kokebok med info om lavkarbo og mange oppskrifter, og ska sette meg ned og lese i denne. Skal bruke oppskriftstråden, og dagsmenyer her inne, og gjøre som du sier, følge de slavisk

igjen, tusen takk for svar

mrs.doubtfire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 18:01   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

Det spørs litt hvor mye du skal ned også?
Jeg spiser nesten aldri egg og bacon lengre - lavkarbo er mye mer enn egg og bacon - men som Gerd sier - det hjelper å følge en retning de første mnd så kan du heller improvisere litt når du har kunnskapen inne

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 18:17   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

Du har fått gode svar allerede.

Angående det at du har gått opp 100 gram - for det første, så er 100 gram så lite at jeg ikke ville reagert i det hele tatt, da jeg (og mange andre) godt kan svinge mange hundre gram fra dag til dag uten at det betyr at noe er "galt". Ellers er det mange grunner til at vekta stagnerer eller går litt opp i perioder; stress og sykdom kan fort føre til at kroppen samler vann, og det samme med menstruasjonssyklus. Det kan hende du reagerer på en spesifikk ting, som feks kunstig søtning. Det kan til og med hende at du rett og slett har bygd litt muskler. Og dersom du er under det kroppen din i utgangspunktet mener er "riktig" vekt, så er det greit å være klar over at lavkarbo er vektregulerende heller enn slankende - så om kroppen mener at du trenger et par ekstra kilo, så vil den gi deg det om den får muligheten.

Forresten så endrer smaksløker og preferanser seg etter en stund - jeg tålte heller ikke tanken på egg hver dag i starten, men nå elsker jeg det. Mmm, egg!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 19:10   #6
mrs.doubtfire
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
mrs.doubtfire er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

takk for mere svar
jeg er 163 cm og 76 kg, så vil ned iallefall 10 kg, såtviler på at kroppen min mener at jeg trenger de kiloene

men gir ikke opp, har funnet mye nyttig info her

mrs.doubtfire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 19:18   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

Tååååååååååålmooooodiiiiiigheeeet

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:49   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

Hva med å spise grønnsaker og la være å spise egg til det tyter ut av øra?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:14   #9
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

Hold deg unna kunstig søtet produkter (eller tell karbene av sukkeralkoholene og)
Mer grønnsaker. Fyll gjerne karbokvota di med det med god samvittighet. Fordel så jevnt du kan over måltidene.
Mer fett. Velg fetere kjøttprodukter eller ha oljer/cocosa i salat/suppe/grønnsaksmos. Jeg hadde ikke overlevd uten mine 7ss med olje hver dag

Lykke til

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 09:30   #10
mrs.doubtfire
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
mrs.doubtfire er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Hold deg unna kunstig søtet produkter (eller tell karbene av sukkeralkoholene og)
Mer grønnsaker. Fyll gjerne karbokvota di med det med god samvittighet. Fordel så jevnt du kan over måltidene.
Mer fett. Velg fetere kjøttprodukter eller ha oljer/cocosa i salat/suppe/grønnsaksmos. Jeg hadde ikke overlevd uten mine 7ss med olje hver dag

Lykke til


tusen takk
vet jeg har jort feil med pepsi max, så den blir kutta ut i dag
har gått opp i vekt denne uka, 1 kg !!! Men , gir ikke opp nei, her skal jeg følge ukeplanene og oppskriftene slavisk, og kutte ut pepsi max !!!!

mrs.doubtfire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:33   #11
Lumpe
Juniormedlem
 
Lumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 42
Lumpe er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

Opprinnelig lagt inn av mrs.doubtfire, her.


tusen takk
vet jeg har jort feil med pepsi max, så den blir kutta ut i dag
har gått opp i vekt denne uka, 1 kg !!! Men , gir ikke opp nei, her skal jeg følge ukeplanene og oppskriftene slavisk, og kutte ut pepsi max !!!!

Hmmm... jeg drikker da endel pepsimax og går ikke opp i vekt. Kanskje du rett og slett er uheldig her.

Men jeg anbefaler heller 1.5L vann istedenfor 1.5L P-Max.

Vann bringer også en ny verden av smaker med seg når det drikkes sammen med mat Absolutt en god løsning Lykke til!

__________________


Lumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg feil? Wiggo Spørsmål og svar 8 04-02-10 08:03
Gjør jeg noe feil? Slankerinna Lavkarbo generelt 1 17-04-09 10:49
Hva gjør jeg feil? Megvel Spørsmål og svar 5 06-01-08 23:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no