Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Klarer det ikkje?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-11, 22:15   #1
Ned30kg
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 27
Ned30kg er på en erverdig vei

Klarer det ikkje?

ER det bare meg som ikkje klarer å slanke meg? HAr prøvd det meste og går ned 6-7 kilo, så stopper det opp og eg gir opp, spiser det samme gamle igjen og går opp igejn det eg gikk ned. Sånn har det vært i ti år. Klarer ikkje å snu eller gjøre noe med det. Tenker daglig at eg må slanke meg, men eig ikkje motivasjon eller lyst egentlig! Føler meg bare mislykka. MEn elsker mat og tenker på mat heile tida og vil bare spise he he HAr det veldig bra ellers altså, men bør gå ned pga blant anna vonde knær og PCOS (problem med å bli gravid). Føler meg aleine om å være so håplaus! Er nok litt ødelagt psykisk på eit vis når det gjeld mat, så burde sikkert gå til psykolog, men har liksom ikkje lyst å ta tak i det heller!! Håper jo ikkje at det er fleire som meg, men om det er det så hadde det vært fint å høre fra dere Alle her inne virker så flinke og raser ned i vekt!

__________________


Ned30kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 22:24   #2
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klarer det ikkje?

Om du føler du må spise hele tiden, så gjør det- men spis lavkarbo. Selv sliter jeg i perioder, helt til jeg kommer i skikkelig lavkarbomodus (som jeg kaller det selv). I lavakrbomodus så trenger jeg ikke tenke på noe søt sug, eller mat sug, jeg spiser når jeg er sulten, og til jeg er mett. Jeg føler meg balansert i kroppen, går og tisser i ett, og er kun sugen på vann Det med vannet kommer nok av at fettet i kroppen skilles ut i urinen, så når en går på do i et sett, som en gravid, ja da kjenner enn at ting er i gang. Jeg brukte en mnd i starten på å komme skikkelig i gang, nå har jeg falt litt ut pga jul, og har brukt ca 2 uker etter jul for igjen å komme i gang. Kjente på lørdag den velkjente ditox hodepinene og toaletbesøkene. Litt ubehagelig i starten, men kommer seg etterhvert.

Det er jo så mange gode ting en kan spise på lavkarbo, at det er da ingen problem å finne noe å frotse i. Noen av mine favoritter er

Lavkarbo rømmegrøt

Eggs Benedict

Sjekk også disse bloggene for matinspirasjon

http://minlavkarbomat.blogspot.com/
http://lchf-bloggen.blogspot.com/

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 22:36   #3
swegon
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 58
swegon er på en erverdig vei

Sv: Klarer det ikkje?

Jeg har prøvd å slanke meg flere ganger, min erfaring er at hvis man ikke er motivert så blir det ikke noe bra resultat. Man føler seg bare mislykket etter en slik slanke periode, resultatet er som regel vekt økning.

Man må være motiveret for å starte en slanke prosess. Min motivasjon er å kutte ut diabetes medisin og handle klær i en vanlig butikk.

Lavkarbo er meget bra, følger selv ketolyse kuren.

swegon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 00:14   #4
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Klarer det ikkje?

Jeg har ikke klart det før. Har ikke prøvd "alt" kurer, som mange har, men har aldri hatt noe viljestyrke til å holde ut på lavkalori over tid. Alt for stort søtbehov. Begynte med ketolyse i september, og nå har jeg snart mistet 20 kg, 40 smørpakker!! Har mistet mye av søtbehovet, men er ikke like flink som mange andre til å holde meg helt unna alt av søtningsstoffer. Men så lenge jeg er fornøyd, kroppen fungerer og vekten går ned stresser jeg ikke.

Har du prøvd lavkarbo over litt tid? Masse god mat som du kan spise til du blir god og mett av!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fruktose ikkje bra? Khb Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 25-12-10 11:11
Gravid - men klarer ikkje leva lavkarbo pga kvalmen... Konkelimonke Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 6 14-12-10 17:28
- Det er ikkje sunt å drikke mykje vatn terry Generell diskusjon 3 06-04-08 02:19
Kvifor ikkje ta jerntab.l når ein er på Atkins? Neri Spørsmål og svar 4 20-01-07 22:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no