Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvem skal man høre på?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-11, 20:28   #1
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Hvem skal man høre på?

Hei!
Med fare for å bli steinet - here goes:

I forumet har man ryktepoeng. Du gir ryktepoeng ved å klikke på vektskålene i hvert innlegg. Positive gir grønne prikker, negative gir røde.

Du ser hvor "bra" rykte folk har etter hvor mange sånne grønne knapper folk har. Du ser og hvor mange innlegg de har skrevet og hvor lenge de har vært her. På den måten kan man se hvem som har holdt på her inne lenge nok til at de har fått nok positive tilbakemeldinger (ryktepoeng) og har gidda å svare på tusen spørsmål til at det er mulig at de har modnet i "faget". Mange har sine forkjærligheter innen "faget" og svarer på de og de typene spørsmålene.

Dette betyr at om man har en tråd der man plutselig får en drøss med "mangeprikkete" seniormedlemmer som styrter til i forferdelse så har vi faktisk litt peiling, iallefall til sammen.

Hilsen ei som har holdt på med dette her sia november 2007.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB
Gammel 25-01-11, 20:43   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvem skal man høre på?

Vi har kjempepeiling - tilSAMMENS! Når det gjelder spørsmålet om hvem man skal høre på, vel, de gangene jeg har stilt spørsmål (har ikke blitt så veldig ofte - men det har sikkert med at jeg "bor"på forumet og leser tråder (jada - no real life hehe) - leser jeg alle tilbakemeldingene, plukker ut det jeg har prøvd, og sjekker resten ut nærmere. Freedom of choice er en finfin ting - og ingen blir sure om man ikke bruker rådet man kommer med!

Hilsen ei som sammenliknet med deg er ferskis på forumet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 25-01-11, 20:46   #3
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hei!
Med fare for å bli steinet - here goes:

I forumet har man ryktepoeng. Du gir ryktepoeng ved å klikke på vektskålene i hvert innlegg. Positive gir grønne prikker, negative gir røde.

Du ser hvor "bra" rykte folk har etter hvor mange sånne grønne knapper folk har. Du ser og hvor mange innlegg de har skrevet og hvor lenge de har vært her. På den måten kan man se hvem som har holdt på her inne lenge nok til at de har fått nok positive tilbakemeldinger (ryktepoeng) og har gidda å svare på tusen spørsmål til at det er mulig at de har modnet i "faget". Mange har sine forkjærligheter innen "faget" og svarer på de og de typene spørsmålene.

Dette betyr at om man har en tråd der man plutselig får en drøss med "mangeprikkete" seniormedlemmer som styrter til i forferdelse så har vi faktisk litt peiling, iallefall til sammen.

Hilsen ei som har holdt på med dette her sia november 2007.

Kan være både mye sant og usant i det der

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg
Gammel 25-01-11, 20:52   #4
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem skal man høre på?

Når det gjelder ryktepoeng, så må jo alle starte et sted.
Såeh.. Man kan være kunnskapsrik, men likevel ikke ha mange ryktepoeng akkurat som man kan være kunnskapsløs og ikke ha mange ryktepoeng.

Jeg henger meg altså på LanoGakkGakk, kan være både mye sant og usant i det!

 
Gammel 25-01-11, 20:56   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem skal man høre på?

Jada. Men det er greit å vite om dette her!
Vi er heldigvis stort sett forskånet for forumtroll her inne og det er så koooosjli atte.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB
Gammel 25-01-11, 20:58   #6
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Jada. Men det er greit å vite om dette her!
Vi er heldigvis stort sett forskånet for forumtroll her inne og det er så koooosjli atte.

For en skrytepave....

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg
Gammel 25-01-11, 20:58   #7
sitv
Juniormedlem
 
sitv sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Arendal
Innlegg: 24
sitv er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Hvem skal man høre på?

Nerthus,kan jeg få spørre deg om en ting??Jeg har foreløpig gitt opp LCHF,da jeg åpenbart ikke skjønner noen ting.Har gått opp ca 6 kilo så det har gått gale veien.Har trivdes veldig med maten,og har fått litt energi,noe det har vært lite av . Nå har jeg bestilt mat fra "spis deg slank" og lurer på..... tror du det vil funke for meg???Trenger å komme ned 10-12 kilo .Å om det virker ,hva gjør man etter man har gått ned det man vil??? Orker du svare meg??

sitv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/spis deg slank
Gammel 25-01-11, 21:22   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av sitv, her.

Nerthus,kan jeg få spørre deg om en ting??Jeg har foreløpig gitt opp LCHF,da jeg åpenbart ikke skjønner noen ting.Har gått opp ca 6 kilo så det har gått gale veien.Har trivdes veldig med maten,og har fått litt energi,noe det har vært lite av . Nå har jeg bestilt mat fra "spis deg slank" og lurer på..... tror du det vil funke for meg???Trenger å komme ned 10-12 kilo .Å om det virker ,hva gjør man etter man har gått ned det man vil??? Orker du svare meg??

Jeg vet ingenting om deg - så det er vanskelig for meg å si om noe vil virke eller ikke. Det jeg VET er at det virket på meg! Hvis du følger reglene, dvs ikke spiser noe du ikke skal utenom det som er satt opp, drikker nok vann, husker å spise ALL maten du skal - så BURDE det ihvertfall virke Jeg tok ketolyse-tablettene samtidig, og det synes jeg du også burde gjøre - de er spesialtilpasset et lavkarbo-kosthold.

Det frosne brødet fra spisdegslank kan være litt vassent når det tiner, bruk brødristeren!!

Kjøp boka til spisdegslank - den har oppskrifter på mange av rettene du får levert. Den har også veldig fornuftige tanker og informasjon om lavkarbo, både den fysiske og mentale biten.

Etter noen uker med ferdigmat, prøver du deg fram - et måltid her og et måltid der. Middag en dag, lunsj en annen osv. mens du fortsetter å spise ferdigmåltider. Jeg brukte en ukes full levering (jeg spiste 5 måltider pr dag - gourmetversjon, for jeg er ikke SÅ glad i brød lengre) og fordelte den over to - tre uker hvor jeg laget maten selv innimellom. Jeg kjøpte frysebokser på coopen og laget mange måltider i gangen og frøs ned så jeg hadde mine egne "ferdiglagede" (spesielt perfekt til lunsj og sånn - tiner fint i romtemp til lunsjtider om du tar ut om morgenen).

Kjøp brødmixen fra spisdegslank og lag brødet selv, da blir det litt mindre vassent.

Nå har du kanskje sett at jeg ikke går ned i vekt lengre - det gjorde jeg kun på spisdegslank - og ikke minst når jeg var kjempestreng og laget måltider etter boka (NB det er MER kcalorier i oppskriftene i boka enn i ferdigmaten bare så du er obs på det.). Nå spiser jeg mer generell lavkarbo, med rundt 20 gram karbo pr dag (samme som spisdegslank), men ligger på 17-1800 kcal pr dag (ihvertfall under 2000). Jeg går ikke OPP heller - så du kan si at jeg har ganske mange mnd vellykket trening i å HOLDE vekta på lavkarbokosthold

Går du ned med et lavkarbokosthold bør du være forberedt på å følge et lavkarbokosthold senere også. For noen er dette kjempeenkelt, for noen av oss andre som har slike sære kropper som min - krever det mer tid og planlegging for å klare det. Det er ingenting i veien for at du skal klare dette - bare din egen innstilling! Bestem deg først for at dette SKAL du klare! For meg som har chrons - og blitt kvitt 95% av symptomene - er det ikke så veldig vanskelig å fortsette fordi jeg blir veldig dårlig av karbomat nå...

Jeg anbefaler å lese lese lese og lese for å bli VELDIG godt kjent med hva lavkarbo er, hvordan det virker, hvorfor det virker slik osv. Dette gjør det mer robust i stressede perioder, OG det gjør det lettere å "tenke" lavkarbo til daglig.

Print ut denne og heng den på kjøleskapet (eller på do alt ettersom hehe).

Boka "Bedre uten brød" av Lutz anbefales som bakgrunn for lavkarbokostholdet og hvorfor resten av verden lever i villfarelse

Ikke stress, jeg vil anta du gikk opp fordi du spiste for mye karbohydrater og for mye fett på samme tid. LES på matvarene i butikken! Jeg er sikker på at butikk-ansatte fulgte nøye med når jeg kom i butikken for jeg var der jo leeeeenge og leste varedeklarasjonene NØYE på de varene jeg var interessert i *ler*.

Et siste tips - gå på ferdigmåltider så lenge du kan og har mulighet, og bruk tiden GODT i mellomtiden på å lese. Lag det menyforslag selv, samle oppskrifter, og dessverre - lær deg og regn kcalorier utifra proteiner, karbo og fett. Dette fordi VETdu hva du spiser er det lettere å justere om det ikke fungerer! Protein og karbohydrater har 4 kcalorier pr gram, mens fett har 9 kcalorier pr gram.

Bruk dataprogram til å regne ut og legge inn - feks www.diett.no.

Dette klarer du - nyt nå den ferdige maten (det er såååå deilig å slippe å PLANLEGGE og LAGE mat! ) - kjøp eller lån deg bøker og sett det skikkelig inn i temaet. Bruk forumet, søk og les til øyet blir stort og vått

Ønsker deg så masse lykke til - husk at du har alt det du trenger for å klare dette INNI deg allerede - du må bare tro på deg selv!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 25-01-11, 21:48   #9
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hvem skal man høre på?

Hmmm??? Ryktepoeng?? Haha...det har jeg aldri hørt om

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 25-01-11, 21:53   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Hmmm??? Ryktepoeng?? Haha...det har jeg aldri hørt om

Vel:

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

I forumet har man ryktepoeng. Du gir ryktepoeng ved å klikke på vektskålene i hvert innlegg. Positive gir grønne prikker, negative gir røde.

Du kan se ryktepoengene dine -hvem som har gitt dem til deg, og om de har sendt med en kommentar på kontrollpanelet,, under oppdaterte abbonerte tråder .

Hilsen veteran .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-01-11, 21:59   #11
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvem skal man høre på?

Jeg trodde de grønne kom uansett jeg.. :O hehe. sånn etter hvor mange innlegg man hadde skrevet... men man kan faktisk ha peiling uten å ha så mange slike poeng eller firkanter.. Man må jo ikke være aktiv på et lavkarboforum for å ha peiling, eller? Men om man har gått på lavkarbo bare en kort stund, så er vel det noe annet man trenger ikke være ny innen lavkarbo, selv om man er ny her , mente jeg

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 25-01-11, 22:11   #12
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hei!
Med fare for å bli steinet - here goes:

I forumet har man ryktepoeng. Du gir ryktepoeng ved å klikke på vektskålene i hvert innlegg. Positive gir grønne prikker, negative gir røde.

Du ser hvor "bra" rykte folk har etter hvor mange sånne grønne knapper folk har. Du ser og hvor mange innlegg de har skrevet og hvor lenge de har vært her. På den måten kan man se hvem som har holdt på her inne lenge nok til at de har fått nok positive tilbakemeldinger (ryktepoeng) og har gidda å svare på tusen spørsmål til at det er mulig at de har modnet i "faget". Mange har sine forkjærligheter innen "faget" og svarer på de og de typene spørsmålene.

Dette betyr at om man har en tråd der man plutselig får en drøss med "mangeprikkete" seniormedlemmer som styrter til i forferdelse så har vi faktisk litt peiling, iallefall til sammen.

Hilsen ei som har holdt på med dette her sia november 2007.

Seniorene vet sikkert mye di,men vi vet da litt vi andre ogsåMå også si at det er rart at en tråd blir avsluttet, når noen har et litt annen mening om lavkarbo en standaren har.Vil også si til Nellie at jeg har verken vært frekk eller slengt dritt om noen.Det er det isåfall du som gjør når du beskylder meg for det!Jeg har vært saklig,men du er ikke akkurat det når du slenger dette ut av deg!

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :)
Gammel 25-01-11, 22:14   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvem skal man høre på?

Nellie? Har jeg gått glipp av noe nå igjen?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 25-01-11, 22:16   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nellie? Har jeg gått glipp av noe nå igjen?

Nei .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-01-11, 22:19   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvem skal man høre på?

Jo, det tror jeg atte jeg har, og jeg blir alltid så barnslig nysgjerrig når noen skriker opp om ting fra andre tråder. Blæh!
Kanskje jeg heller skulle legge meg. :knegg:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 25-01-11, 22:26   #16
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jo, det tror jeg atte jeg har, og jeg blir alltid så barnslig nysgjerrig når noen skriker opp om ting fra andre tråder. Blæh!
Kanskje jeg heller skulle legge meg. :knegg:

Jo du har gått glipp av at jeg har hatt en mening om noe ,og ble omtrent "halshugd" for det.Fikk til og med en rød prikk fordi jeg hadde en mening som visse andre ikke hadde.Da ble det selvsagt jeg som ble kranglefanten og de andre de "Snille"!Ja ja må vel passe seg for å gi råd som de mener ikke passer inn da.For her må man snakke pent om fett og aldri nevne kalorier.Selv om jeg har et lavkarbokosthold er det feil når det inneholder lite fett.Ser det ut som.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :)
Gammel 25-01-11, 22:27   #17
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei .

Takk for den røde prikken

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :)
Gammel 25-01-11, 22:31   #18
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvem skal man høre på?

Karin Marita:

Lag din egen "krangletråd" om du føler behov for det.
Men ikke bare gå inn i hvilken som helst tråd å "spy eder og galle", og gå til personangrep slik du gjør mot Nellie her.


Gerd
Moderator.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 25-01-11, 22:33   #19
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jo du har gått glipp av at jeg har hatt en mening om noe ,og ble omtrent "halshugd" for det.Fikk til og med en rød prikk fordi jeg hadde en mening som visse andre ikke hadde.Da ble det selvsagt jeg som ble kranglefanten og de andre de "Snille"!Ja ja må vel passe seg for å gi råd som de mener ikke passer inn da.For her må man snakke pent om fett og aldri nevne kalorier.Selv om jeg har et lavkarbokosthold er det feil når det inneholder lite fett.Ser det ut som.

Sutring er aldri sjarmerende.

Mange har kunnskap om lavkarbo, men de som har vært her lenge kan definitivt ha mer erfaring i generelle råd, de vet mer om hva som kan være partystoppere og de kan gi råd utover kunnskapen du leser deg til i bøker og på nett.

I tillegg vet de ofte mer om de enkelte varianten av lavkarbo, i og med at de da har lest og svar og lest enda mer i mange år.

Bokkunnskap er nødvendig, men erfaring over lang tid er like viktig.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
Gammel 25-01-11, 22:34   #20
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Karin Marita:

Lag din egen "krangletråd" om du føler behov for det.
Men ikke bare gå inn i hvilken som helst tråd å "spy eder og galle", og gå til personangrep slik du gjør mot Nellie her.


Gerd
Moderator.

Det var Nellie som gikk til PERSONANGREP på meg først.Prøv å få med deg fakta før du spyr eder å galle ut på meg!Er dette dagen for å angripe meg eller??Det var heller ikke jeg som startet kranglingen!BEDREVITER!!

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :)
Gammel 25-01-11, 22:36   #21
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem skal man høre på?

Og så skal vi veteraner vite å være snille med de nye og ikke banke de helt flat i bakken heller.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB
Gammel 25-01-11, 22:37   #22
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Sutring er aldri sjarmerende.

Mange har kunnskap om lavkarbo, men de som har vært her lenge kan definitivt ha mer erfaring i generelle råd, de vet mer om hva som kan være partystoppere og de kan gi råd utover kunnskapen du leser deg til i bøker og på nett.

I tillegg vet de ofte mer om de enkelte varianten av lavkarbo, i og med at de da har lest og svar og lest enda mer i mange år.

Bokkunnskap er nødvendig, men erfaring over lang tid er like viktig.

Ja men, vi andre må vel få lov til å mene å gi di rådene vi mener er riktige for det.Kan ha kunnskap om ting fordi om en ikke har vært så lenge på dette forumet å vet du.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :)
Gammel 25-01-11, 22:37   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem skal man høre på?

Nå har du blitt irettsatt av ikke mindre enn tre moderatorer, Kari Marita. På tide å roe ned!
At du ikke selv ser hvordan du framstår får du ta på din egen regning, men nå er det faktisk nok.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-01-11, 22:38   #24
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Det var Nellie som gikk til PERSONANGREP på meg først.Prøv å få med deg fakta før du spyr eder å galle ut på meg!Er dette dagen for å angripe meg eller??Det var heller ikke jeg som startet kranglingen!BEDREVITER!!

Jassa, så begynner vi å kalle folk også???
Jeg er ingen bedreviter. Men syns faktisk din oppførsel er ufin!

Du går inn i denne tråden og begynner å kaste dritt mot Nellie. det er personangrep.



Denne tråden handler IKKE om deg!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 25-01-11, 22:40   #25
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hvem skal man høre på?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Og så skal vi veteraner vite å være snille med de nye og ikke banke de helt flat i bakken heller.

Takk for det,men om jeg er ny på forumet betyr ikke det at jeg er blåst i huet og har null kunnskap.Slik kan det virke innimellom nemlig.Vi nye får ofte skylda for ting også ,ihvertfall hvis det ikke er etter den "riktige" oppskrifta på lavkarbo.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Får høre at jeg har blitt for tynn martina Lavkarbo generelt 17 03-08-10 12:44
Vil høre mer om dere! kristweh Ketolysekuren 3 31-08-07 21:17
Omgivelser og hvem skal vite hva? Carisma Generell ernæringsdebatt 1 16-05-06 14:04
Eurodietten - hvem skal jeg henvende meg til? Chumpsy Spørsmål og svar 8 23-04-06 14:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no