Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

20 kg!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-11, 05:32   #1
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

20 kg!

Hei der folkens nå skulle jeg egentlig bare skryte litt og si at jeg (gutt på 17 år har redusert vekten min fra 115 til 92! kjempe brae saker har ikke trent men skal begjyne til uka med styrke 3 ganger ( om ikke mere) og lurer på hvor mye mere vil jeg miste ? Jeg har har brukt 2,5 mnder på mine 20 kg.. Og har også et til spørsmål... Hvor lenge vil betinger funke, så lenge jeg følger dietten, eller stopper den etter en stund? Hvordan er det med røyking også på betinger?

sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 05:36   #2
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 20 kg!!

WoW, 20 kilo på 2,5 månder!! Gratis...det var ikke småtterier

  Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 05:43   #3
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!!

Opprinnelig lagt inn av sinquah, her.

Hei der folkens nå skulle jeg egentlig bare skryte litt og si at jeg (gutt på 17 år har redusert vekten min fra 115 til 92! kjempe brae saker har ikke trent men skal begjyne til uka med styrke 3 ganger ( om ikke mere) og lurer på hvor mye mere vil jeg miste ? Jeg har har brukt 2,5 mnder på mine 20 kg.. Og har også et til spørsmål... Hvor lenge vil betinger funke, så lenge jeg følger dietten, eller stopper den etter en stund? Hvordan er det med røyking også på betinger?

Edit: jeg lurer på hvor lenge ketolyse vil funke, liker lav karbo, men vil den funke til jeg er kjempentynn eller vil den stoppe og funke?

sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 07:12   #4
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: 20 kg!!

Gratulerer så flott Det er nesten hele målet mitt på 2 mnd..!

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 08:44   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: 20 kg!!

Opprinnelig lagt inn av sinquah, her.

Edit: jeg lurer på hvor lenge ketolyse vil funke, liker lav karbo, men vil den funke til jeg er kjempentynn eller vil den stoppe og funke?

Ketolyse er vektregulerende, så du går ikke ned i vekt til du "blir borte". liksom!
Når kroppen syns det er nok, stopper vektnedgangen og du kan likevel leve ketogent/lavkarbo resteb av livet!

Ang. røyking: ikke tenk på det en gang!!! Slutt nå mens du enda kan! Sparer deg selv for så mye og selvfølgelig en masse penger!

Ingen moralpreken, altså, men jeg røyket i 27 år før jeg sluttet og vet hva jeg snakker om. En kompis sluttet nå og sparer mer enn 3000,- i måneden på det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 08:53   #6
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!!

Gratulere så mye, er det ikke deilig??
Håper du får et flott liv som slank og lekker

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:04   #7
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg!!

Fortsetter du med kosten du har nå og trener et par ganger i uka, kommer du til å ende slik:




Ikke sånn du tror du frykter skal være:

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:09   #8
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!!

----


Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:48.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:54   #9
Bloggersynne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 2
Bloggersynne er på en erverdig vei
Talking

Sv: 20 kg!!

Shiit !!
Kjempebraa : )
Hvordan trener du styrke osv??
Hvordan er dietten din?
Legge ut en hel uke med hva du spiser ??
En og en dag takk

Bloggersynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 17:11   #10
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!!

Ja, gjerne fortell mer om hvordan du har klart dette! For en prestasjon!

Gratulerer!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 10:44   #11
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!!

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Ja, gjerne fortell mer om hvordan du har klart dette! For en prestasjon!

Gratulerer!

Vell, generelt har jeg spist alt fra "a" til "å", kjylling, kjøtt, egentlig lite grønt og noe salat, Til lunch prøver og spise en skål salat, med enten litt dressing eller majones på men er nå så lei av det at jeg mange ganger dropper det, til middag eter jeg det som serveres på kantinaen min(er borteboer) og om det ikke er noe jeg kan ete, så blir det en skal salat der også, ellers så eter jeg ikke mye om dagene, om jeg er sulte nokk og har råd så kjøper jeg meg kjøttdeig og ost og steker det i pannen, ilag med osten slik at osten blir stekt, men det skal sies at jeg ikke lager mat mere en 2-3 ganger i uka. Og generelt drikker jeg mye brus, ca 2 literi uka , (Pepsi Max) og det er hva jeg spiser, jeg tar noen ganger og tar meg et stykke pizza og skeier ut flere ganger med kanskje en bitre gummi godter, men passer og ikke pasere 20 karbo grensa...og under denne rare dietten så har jeg ikke trent, kanskje gådd litt Tim butikk osv, men det er jo nesten ingen ting... Personelig synes jeg at ketolyse er en jukse diett siden den går på autopilot jeg veide 115 og nå veier jeg 90kg. Er 173 høy og er 17 år :-)


Sist redigert av sinquah : 08-02-11 kl 23:35.
sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 10:47   #12
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!!

Opprinnelig lagt inn av sinquah, her.

Vell, generelt har jeg spist alt fra "a" til "å", kjylling, kjøtt, egentlig lite grønt og noe salat, Til lunch prøver og spise en skål salat, med enten litt dressing eller majones på men er nå så lei av det at jeg mange ganger dropper det, til middag eter jeg det som serveres på kantinaen min(er borteboer) og om det ikke er noe jeg kan ete, så blir det en skal salat der også, ellers så eter jeg ikke mye om dagene, om jeg er sulte nokk og har råd så kjøper jeg meg kjøttdeig og ost og steker det i pannen, ilag med osten slik at osten blir stekt, men det skal sies at jeg ikke lager mat mere en 2-3 ganger i uka. Og generelt drikker jeg mye brus, ca 2 liter om dagen, (Pepsi Max) og det er hva jeg spiser, jeg tar noen ganger og tar meg et stykke pizza og skeier ut flere ganger med kanskje en bitre gummi godter, men passer og ikke pasere 20 karbo grensa...og under denne rare dietten så har jeg ikke trent, kanskje gådd litt Tim butikk osv, men det er jo nesten ingen ting... Personelig synes jeg at ketolyse er en jukse diett siden den går på autopilot jeg veide 115 og nå veier jeg 90kg. Er 173 høy og er 17 år :-)

. Edit/ jeg skriver på en telefon så det ble noen skrivefeil, men regner med at dere skjønner hva jeg mener :-)

sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 10:52   #13
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!!

Opprinnelig lagt inn av Bloggersynne, her.

Shiit !!
Kjempebraa : )
Hvordan trener du styrke osv??
Hvordan er dietten din?
Legge ut en hel uke med hva du spiser ??
En og en dag takk

Trener ikke. Men skal begynne, og lage en plan kan jeg ikke, jeg spiser det jeg har lyst på, egg, kjøtt osv...og generelt alt som er uten karbohydrater, bruker noen ganger litt kepsjup eller saus, men der er ikke mye, jeg belønner meg også med fysiske gaver for og motivere meg, så for og "feire" st jeg er halveis kjøpte jeg meg en gave til 4000 x) vet det er egoistisk men jeg synes jeg har vært flink :P

sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:58   #14
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg!!

WOW - du har vært kjempeflink!!
Ser ikke noe galt med belønninger underveis. Hvis du klarer å legge bort røyken, kan du jo spare alle de pengene og kjøpe deg noe virkelig stort - feks en tur til Syden.
Ps: Mener bare å oppmuntre- ikke noen pekefinger herfra...

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 19:05   #15
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: 20 kg!!

Det er faktisk mange som sier det er lettere å sutte å røyke på ketolyse for søtsuget er borte, slik at man ikke legger på seg. Trappe ned vaffal?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 21:31   #16
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: 20 kg!!

Beskriv hva du har gjort!!
Er så mange av oss som må sliter med vektstopp og trenger litt råd fra en som har vært flink

Masse grattis til meg fra en som er mega misunnelig

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 21:40   #17
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!!

Opprinnelig lagt inn av Tutta87, her.

Beskriv hva du har gjort!!
Er så mange av oss som må sliter med vektstopp og trenger litt råd fra en som har vært flink

Masse grattis til meg fra en som er mega misunnelig



Enig med deg trenger råd jeg oxo.. og er mega misunnelig

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 08:25   #18
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: 20 kg!

Ikke for å være partypooper men det er fryktelig urettferdig så lett en ung mann går ned på dette i forhold til kvinner av alle aldre (og årene hjelper ikke heller). De har evne til å bygge muskler omtrent i søvne pga hormonene. Min egen mann begynte lille julafta og gikk ned sju på litt over en mnd. OG han var ikke veldig tykk en gang.. Men ellers har godeste TS vist ganske greit hva han har spist - enkelt og greit har han IKKE spist karbovalgene på sin vei og valgt noe som han visste ikke hadde så mye karbo! Intuitiv lavkarbo.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 08:52   #19
ltfutt
Medlem
 
ltfutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 62
ltfutt er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Kjempebra!! Stå på videre

__________________


ltfutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 00:17   #20
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Ikke for å være partypooper men det er fryktelig urettferdig så lett en ung mann går ned på dette i forhold til kvinner av alle aldre (og årene hjelper ikke heller). De har evne til å bygge muskler omtrent i søvne pga hormonene. Min egen mann begynte lille julafta og gikk ned sju på litt over en mnd. OG han var ikke veldig tykk en gang.. Men ellers har godeste TS vist ganske greit hva han har spist - enkelt og greit har han IKKE spist karbovalgene på sin vei og valgt noe som han visste ikke hadde så mye karbo! Intuitiv lavkarbo.

jeg har ikke spist så mye egentlig, og skjønner at du er irritert over hvor fort denne dietten, det er slik jeg sier til folk, " den går på autopilot" jeg har prøvd alt fra og trene til og ikke spise godteri osv, men lav karbo er nesten som og jukse, det funker men føles ikke riktig . det har vært for enkelt og ser ikke problemet med og gå ned vekt

jeg trener ikke, derimot sitter foran pcn dagen lang, spiller spill og chillern med folk, bor på hybel så besøkene jeg er på er 15 meter unna...

sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 01:02   #21
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Ikke for å være partypooper men det er fryktelig urettferdig så lett en ung mann går ned på dette i forhold til kvinner av alle aldre (og årene hjelper ikke heller). De har evne til å bygge muskler omtrent i søvne pga hormonene. Min egen mann begynte lille julafta og gikk ned sju på litt over en mnd. OG han var ikke veldig tykk en gang.. Men ellers har godeste TS vist ganske greit hva han har spist - enkelt og greit har han IKKE spist karbovalgene på sin vei og valgt noe som han visste ikke hadde så mye karbo! Intuitiv lavkarbo.

Det er vel her likestillingenloven burde slå til, ikke sant?

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 01:46   #22
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av sinquah, her.

jeg har ikke spist så mye egentlig, og skjønner at du er irritert over hvor fort denne dietten, det er slik jeg sier til folk, " den går på autopilot" jeg har prøvd alt fra og trene til og ikke spise godteri osv, men lav karbo er nesten som og jukse, det funker men føles ikke riktig . det har vært for enkelt og ser ikke problemet med og gå ned vekt

jeg trener ikke, derimot sitter foran pcn dagen lang, spiller spill og chillern med folk, bor på hybel så besøkene jeg er på er 15 meter unna...

Det er en interessant oppfatning du har, man føler at det liksom ikke er riktig i forhold til hva man er blitt opplært til (svette og ofre mye pr. kilo).

Men du bør heller tenke på det slik:
spør kompisene dine som er tynne som stælker og alltid har vært det om de noensinne har tenkt mer enn 5 minutter hva de dytter i seg. vil de ha hamburger, spiser de det uten videre og fordi kroppen har en rask nok insulin (horomon) respons, går de ikke opp et gram i løpet av måneden.

Slik er det nå med din kropp. Du "reparerer" horomon-responsen din som ung og kan derfor la vær å tenke på vekt som de mange andre tynne unge, og som er den naturlige tilstanden der sult-følelsen er regulert av horomoner på samme måte som kjønnshoromoner eller vektshoromoner uten at vi trenger å tenke på det.

I tillegg spiser du mat som unngår mye av det stresset et moderne "balansert" kosthold gir og som er mistenkt å spille en tung rolle i alt fra kreft til alzheimer når man kommer opp i årene.

Hadde jeg visst om LC når jeg var 17 ville jeg hatt et helt annet liv, fått meg kjærester, badet med kamerater på sydentur, løpt om kapp eller gått på ski på hytteturer, kunne kjøpt klær som var stilige, ikke skammet meg over kroppen etc. etc.

Du er derfor både heldig og flink som tok opp tråden. Del din suksess med andre kamerater som er runde og som du ser sliter med vekta og å få til alt det resten av kameratflokken gjør. Da får du antageligvis gode venner for livet.

Mvh
Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 01:57   #23
Minith
Juniormedlem
 
Minith sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 30
Minith er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Kjempe bra jobba!! Stå på
Men nå som du har gått ned så mye og skal begynne å trene styrke og slikt, burde du egentlig se mer i speilet enn på vekta Muskler veier nemlig rundt 20% mere enn fett

Minith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:40   #24
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Takk for all god respons :-) hjelper
Er fint med skryt osv, jeg personelig har ingen problemer med og fortsette, og har et tips selv om jeg kanskje ulmer "klassefisert" til og si det, men det er egentlig bare psykisk, alt dette med selv duetter osv, du må bestemme deg for og fullføre og ikke nøle, klarer du det ikke er du ikke bestemt nokk, du må innse problemet og bestemme deg for og endre livsstilen og ikke kroppen. Problemet er psykisk og ikke fysisk

sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:41   #25
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av sinquah, her.

Takk for all god respons :-) hjelper
Er fint med skryt osv, jeg personelig har ingen problemer med og fortsette, og har et tips selv om jeg kanskje ulmer "klassefisert" til og si det, men det er egentlig bare psykisk, alt dette med selv duetter osv, du må bestemme deg for og fullføre og ikke nøle, klarer du det ikke er du ikke bestemt nokk, du må innse problemet og bestemme deg for og endre livsstilen og ikke kroppen. Problemet er psykisk og ikke fysisk

/edit "kanskje ikke kvalifisert"

sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no