Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

20 kg!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-11, 11:42   #26
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

/edit "dietter" ikke "duetter". Jævla mobil xD

sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:47   #27
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av sinquah, her.

/edit "kanskje ikke kvalifisert"

Rett over innlegget ditt, på den grønne linjen, på høyre side, finner du en "Endre"- knapp om du vil redigere innlegget ditt!

Du har vært råflink, syns jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:52   #28
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: 20 kg!

Så utrolig flink du har vært og fremdeles er! Hvor mye vil du ned?

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 12:25   #29
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!!

Opprinnelig lagt inn av sinquah, her.

Vell, generelt har jeg spist alt fra "a" til "å", kjylling, kjøtt, egentlig lite grønt og noe salat, Til lunch prøver og spise en skål salat, med enten litt dressing eller majones på men er nå så lei av det at jeg mange ganger dropper det, til middag eter jeg det som serveres på kantinaen min(er borteboer) og om det ikke er noe jeg kan ete, så blir det en skal salat der også, ellers så eter jeg ikke mye om dagene, om jeg er sulte nokk og har råd så kjøper jeg meg kjøttdeig og ost og steker det i pannen, ilag med osten slik at osten blir stekt, men det skal sies at jeg ikke lager mat mere en 2-3 ganger i uka. Og generelt drikker jeg mye brus, ca 2 liter om dagen, (Pepsi Max) og det er hva jeg spiser, jeg tar noen ganger og tar meg et stykke pizza og skeier ut flere ganger med kanskje en bitre gummi godter, men passer og ikke pasere 20 karbo grensa...og under denne rare dietten så har jeg ikke trent, kanskje gådd litt Tim butikk osv, men det er jo nesten ingen ting... Personelig synes jeg at ketolyse er en jukse diett siden den går på autopilot jeg veide 115 og nå veier jeg 90kg. Er 173 høy og er 17 år :-)

Resultatene er flotte, gratulerer!

... men på lang sikt ser ikke dette kostholdet helt heldig ut. Det virker som om du spiser lite? Hva spiser du de dagene du ikke er sulten nok eller har råd til kjøttdeig og ost?

Og to liter brus hver dag, men nesten ikke grønnsaker, er vel ikke akkurat helsebyggende?

Jeg må innrømme at jeg syns det er rart at det blir oppstandelse på dette forumet med én gang man prøver å foreslå å holde et øye med kaloriinntaket, mens to liter brus og nesten ikke grønt får passere.

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 12:29   #30
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av sinquah, her.

/edit "dietter" ikke "duetter". Jævla mobil xD

Hehe, iPhone?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:09   #31
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: 20 kg!

Joa - han er tenåringsgutt på hybel og spiser salat og grønt når det er tilgjengelig - det er ikke så veldig dårlig egentlig!

Sammenlignet med det en vanlig tenåringsgutt på hybel hadde spist er det ikke så dumt (grandis-og-cola - noen?)

Men ja - ta en tomat og en brokkoli (begge kan spises rå!) Digg med majo eller rømmedipp!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:16   #32
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Det er klart, hvis grandis og cola er referansen er jo dette tipp-topp.

Men nå har det blitt poengtert, delvis i ganske krasse ordelag, i opptil flere nylige diskusjoner her at lavkarbo.no handler om HELSE, ikke slanking. Da må det være lov til å stusse over at det bare er godord å høste om en diett som inneholder to liter drikke full av kunstige kjemikalier – hver dag.

Til trådstarter: Jeg er fortsatt nysgjerrig på hvor mye du spiser på en vanlig dag. Hva spiser du i kantina, for eksempel?

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:08   #33
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: 20 kg!

Henger meg på Mistral og synes også han spiser lite. Kunne nok fått i seg flere grønnsaker!

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 15:24   #34
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av sinquah, her.

Takk for all god respons :-) hjelper
Er fint med skryt osv, jeg personelig har ingen problemer med og fortsette, og har et tips selv om jeg kanskje ulmer "klassefisert" til og si det, men det er egentlig bare psykisk, alt dette med selv duetter osv, du må bestemme deg for og fullføre og ikke nøle, klarer du det ikke er du ikke bestemt nokk, du må innse problemet og bestemme deg for og endre livsstilen og ikke kroppen. Problemet er psykisk og ikke fysisk

Sult er ikke et "psykisk" problem, det er en stramt regulert kjemisk prosess som kroppen har utviklet over 100-tusen av år. Om man har insulin-problem som du ser ut til å ha hadd, kan du sikkert sulte deg ned i vekt bare på brød, men det vil påvirke kjemien i kroppen din negativt og over tid. Å tro at alle andre som er overvektige på en eller annen måte har mindre viljestyrke eller stayin' power enn f.eks. deg er 100% tull selvsagt.

Har han nerdekompisen din (alle har en nerdekompis) mer viljestyrke enn deg? Tør han snakke med damer mer enn deg? Allikevel er han tynn som en spiker.. See my point?

Det du i din unge alder har lært, er å utfordre memer, dvs. oppfatninger blandt folk om at ting er slik og slik fordi "alle andre" sier det. Ta innsikten om at dette ofte ikke stemmer videre med deg i dine studier, så vil du ha en markant fordel i forhold til andre som bare pugger og egentlig ikke er interessert i et fag.

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 23:31   #35
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Sult er ikke et "psykisk" problem, det er en stramt regulert kjemisk prosess som kroppen har utviklet over 100-tusen av år. Om man har insulin-problem som du ser ut til å ha hadd, kan du sikkert sulte deg ned i vekt bare på brød, men det vil påvirke kjemien i kroppen din negativt og over tid. Å tro at alle andre som er overvektige på en eller annen måte har mindre viljestyrke eller stayin' power enn f.eks. deg er 100% tull selvsagt.

Har han nerdekompisen din (alle har en nerdekompis) mer viljestyrke enn deg? Tør han snakke med damer mer enn deg? Allikevel er han tynn som en spiker.. See my point?

Det du i din unge alder har lært, er å utfordre memer, dvs. oppfatninger blandt folk om at ting er slik og slik fordi "alle andre" sier det. Ta innsikten om at dette ofte ikke stemmer videre med deg i dine studier, så vil du ha en markant fordel i forhold til andre som bare pugger og egentlig ikke er interessert i et fag.

Biggie

sult er ikke et probelm på ketolyse, du kan jo nesten spise deg ihjel, jeg sulter ikke, jeg spiser når jeg er sulten, men gidder ikke å spise for the heck of it, med mindre jeg vet at jeg blir å gå uten mat lenge.

jeg vil påstå at det er psykisk, setter du deg inn for noe kan hvem som helst klare det, klarer de det ikke, prøver de ikke hardt nokk, dette gjelder også for trening, du må bestemme deg for det, ikke bare tenke at fuck, nå trener jeg 2 mnder så er jeg fin igjen og kan fortsette slik jeg gjore.

jeg mener heller ikke at hvis du er psykisk instilt på og komme i form, er det ikke nokk, du kan jo ikke sitte der i sofaen og tenke, okei, nå skal jeg slanke meg. du må innse problemet og gjøre noe med det, og det er der nøkkelen ligger, det er psykisk og ikke noe annet.

er du 100% bestemt på å klare det, vil du klare det, og klarer du det ikke var du ikke bestemt nokk. jeg har "pint" meg selv gjennom 23 kg nå , men jeg klager ikke, pga jeg er BESTEMT på og klare det.


og til dere andre, jeg er 100% klar over at det jeg driver med er ikke sunt, men faen heller, tror dere virkelig at noen kan sitte og ete grønnsaker resten av livet? selvfølgelig har jeg iiiiiiiingen planer og gå til det samme gamle når jeg er ferdig, fordi jeg vil bestanding skjekke hva jeg putter i meg, nå vet jeg at jeg skrev 2l brus, og det var feil, nå har jeg ikke drukket brus siden helga, men jeg var veldig trøtt da jeg skrev det.

men mitt spørsmål er jo: når vil ketolyse stoppe? vil den stoppe når jeg er en viss vekt? (har ingen planer og slutte med lav karbo med det første) da men kan jeg slanke meg tynn på dette, eller MÅ jeg trene?

har selfølgelig tenkt og trene men det er fint og vite,


vet ikke om jeg hadde en litt frekk tone her, men det var ikke meninga

sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 23:33   #36
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Det er klart, hvis grandis og cola er referansen er jo dette tipp-topp.

Men nå har det blitt poengtert, delvis i ganske krasse ordelag, i opptil flere nylige diskusjoner her at lavkarbo.no handler om HELSE, ikke slanking. Da må det være lov til å stusse over at det bare er godord å høste om en diett som inneholder to liter drikke full av kunstige kjemikalier – hver dag.

Til trådstarter: Jeg er fortsatt nysgjerrig på hvor mye du spiser på en vanlig dag. Hva spiser du i kantina, for eksempel?

jeg spiser vanelig vis en skål med salat uten dressing, er det noe uten mye karbohydrater til middag der spiser jeg det, ellers så går det en salat der også , og 2l brus var kanskje ikke helt rett btw..

sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 23:34   #37
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg!

Dere snakker om to forskjellig ting nå, bare så det er sagt.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 23:42   #38
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!!

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Trappe ned vaffal?

er ikke avhengiv, kjøper ikke noe selv, bommer kanskje en sigg av
en kompis i blant, men kjøper aldrig selv, jeg tror ikke jeg har noe
problem og legge det helt bort, og har flere ganer "tørke-uker" hvor jeg ikk
røyker i det hele tatt, samt at jeg aldrig kjøper selv, slik om at jeg en
gang blir røyksugen legger jeg merke til det og tar fatt i situasjonen.

er ikke avhengiv, har ingen planer om det, (og ja jeg vet dette er noe alle sier)

men det får bare være, men har trappa brutalt ned ja... nå har jeg ikke røyket på flere dager, og merker egentlig ingenting..

sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 00:00   #39
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

altså til deres opplysning, jeg har altid vært stor, og jeg er den nerden du snakker om "biggie small", jeg satt dagen lang foran dataen og stappet i meg masse mat, spilte dataspill, og snakket nesten ikke med verden på utsiden av internet

men jeg har "dumpa" de jeg brukte og kalle vennene mine men som jeg i etterkant har lært at aldrig brydde seg noe serlig om meg, men de var også store, større en meg, så vi var en gjen på 3 med svette dataspillere, men de har jeg brytt kontakt og heller tatt kontakt med de jeg faktisk kan stole på og begynt og sosialisere mere, jeg drar ut på fest en helg om jeg føler for det, jeg nyter livet ikke daten,
jeg har ingen problemer med selvtilitten, jeg bor i samme etasjen som alle de andre jentene på hybelen og jeg har kjempe god kontakt med alle selv om jeg henger mest med "gutta"

jeg har prøvd alt, trening, ikke spise ditten og datten, men vet dere hva? ketolyse er det eneste jeg faktisk har klart og holde på med over lengre tid,

trening har jeg prøvd alt av, muskel trening, jogging, alt sammen... men ketoylyse går på autopilot, jeg spiser når jeg er sulten og jeg spiser egentlig det meste,
jeg ser ingen problemer og leve uten mel og sukker.

poteter er ikke så jævla digg at jeg MÅ ha det.. mel går også helt fint.
dere klager over at jeg drikker brus osv, men for meg er det tydeligvis ikke en "party-stopper" som dere kaller det for meg, men tenk gjennom det:

jeg er 17
jeg bor på hybel langt fra hjemme
er virkelig brusen så ille når dere tenker over det?

tenk på alle de andre som lever på hybel som kan ete faktisk hva en de vil, pizza, brus, snop, chips osv... de får nokk mindre næring i seg enn meg.

til deres infromasjon gikk jeg opp mellom 10-15 kg etter to mnder på hybel
tror dere virkelig at det er så ille, jeg sulter ikke så hva er problemet, jeg har matlys, jeg har penger og jeg spiser når jeg er sulten, og jeg føler meg fin,
er ikke syk, er aldrig dårlig, og jeg har ingen "bi effekter." jeg har kost tilskudd som jeg tar, ( det helt basic for ketolyse) og jeg tar i tillegg vitaminer for og holde imunforsvaret oppe.

jeg ser seriøst ingen problemer med og leve slikt, men jeg vet dere kanskje gjør det, men jeg har da ingen planer om og leve slikt resten av livet mitt, selv om jeg kanskje hadde klart det, når jeg er i den vekta jeg vil ned til (ca 75 eller mindre) så
vil jeg sige litt tilbake, kanskje spise frukt, og trene ved siden av.

jeg har ikke endret dietten min.. jeg har endret lifstilen, og det er først når du når den vekta du er fornøid med at det starter ordentlig


Sist redigert av sinquah : 09-02-11 kl 00:17.
sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 00:14   #40
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av Pøsh, her.

Så utrolig flink du har vært og fremdeles er! Hvor mye vil du ned?

jeg tenker under 75 eller rundt der må vertfall under 75 er jeg sikker på, er bare 175 høy ^^

__________________
sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 00:16   #41
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg!

Hva er det du prøver å forsvare deg for?
Jeg drikker 1/2 til 1 liter cola minst hverdag. Om noen skulle påpeke det, drit i dem
Trenger ikke vær så hårsår :P

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 00:36   #42
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Hva er det du prøver å forsvare deg for?
Jeg drikker 1/2 til 1 liter cola minst hverdag. Om noen skulle påpeke det, drit i dem
Trenger ikke vær så hårsår :P

over reagerte kanskje litt der, sorry ^^

en ting jeg kan legge til er at hvor jeg bor
(vardø) der hvor nrk har det nye tv programmet om en eller annen snøbalkrig kan det nevenes at det bor under 2000 mennesker her, så det er liksom ikke så nøye med rent vann, skal jeg drikke vann må jeg KOKE det om vinteren og mot sommeren, ting smelter og renner ned i vannet som hentes ned til byen fra fjellet, og det smaker jord ^^

er det rart jeg elsker pepsi?
men det er jo bedre en at jeg drikker karbo-stappet brus eller?

__________________
sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 01:01   #43
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg!

Brus med sukker, holder man langt vekk i fra. Og skal ikke tas med en ti meter klypetang engang. :P
Du må bare unnskylde at det finnes faktisk folk som må slite seg ned i vekt. Og når de ser dette om en som går lett ned i vekt og ser at du bare seile deg gjennom vektnedgangen og i tillegg skryter om det som "it was like no other one business". Så får noen trangen til å pirke litt her og der. Men de skal du ikke bry deg om. Ta all rosen og se all kritikk med god sans.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 01:17   #44
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Brus med sukker, holder man langt vekk i fra. Og skal ikke tas med en ti meter klypetang engang. :P
Du må bare unnskylde at det finnes faktisk folk som må slite seg ned i vekt. Og når de ser dette om en som går lett ned i vekt og ser at du bare seile deg gjennom vektnedgangen og i tillegg skryter om det som "it was like no other one business". Så får noen trangen til å pirke litt her og der. Men de skal du ikke bry deg om. Ta all rosen og se all kritikk med god sans.

okei, takk men jeg hadde jo noen spørsmål der inne også som jeg ikke fikk svar på, f.eks hvor lenge vil ketolyse funke? vil det funke til jeg er nede på 70/75kg?

__________________
sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 01:47   #45
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg!

Du blir ikke radmager, du kommer til å ha litt pyntekilo til slutt. Og vektnedgangen vil stoppe opp når du er normalvektig, selv om du fortsette å spise mat som er innefor ketolysekuren.
Tenker du på å få den sixpacken du har drømt om, må du til slutt ty til trening og underskudd av kcal.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 03:36   #46
sinquah
Juniormedlem
 
sinquah sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 30
Innlegg: 28
sinquah er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Du blir ikke radmager, du kommer til å ha litt pyntekilo til slutt. Og vektnedgangen vil stoppe opp når du er normalvektig, selv om du fortsette å spise mat som er innefor ketolysekuren.
Tenker du på å få den sixpacken du har drømt om, må du til slutt ty til trening og underskudd av kcal.

men ca regner kroppen som normalvektig? kan jeg f.eks klare og komme meg ned til 75 med ren ketolyse?, selfølgelig vil det være noen kilo der med fett ellerno, og har ingen planer om og bli ragmager.

sinxpack er ikke noe jeg har vurdert, jeg vil egentlig bare ikke være fet... ^^

muslker er egenlig ikke noe jeg prioriterer, men hadde vert fint om magen og (skjemmes)-> "manboob's" borte og ble mere "flat"
jeg vet at jeg må sannsyneligvis trene etter jeg er ferdig med ketolyse for og "stramme inn".....eller?

leste tråden din osv, om ketolysen din, og du er jo tydeligvis i mål,
hvordan funket det for deg?

__________________
sinquah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 09:09   #47
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 20 kg!

Hva er normalvektig? Kommer an på hvor mye muskler du hadde fra før, for de mister du ikke. Så du må regne med at du kommer til å ha minst 1-2 kilo igjen før det stopper opp og dette avhengig også om du var tynn eller feit i barndommen. Var du tynn i barndommen, så vil nok du kunne forvente å komme tilbake til hvor du var før du la på kiloene. Du er 173 cm høy? ja jeg tror du vil kunne nå 75 kg forutsatt du ikke hadde mer muskler enn gjennomsnittet, da du begynte å legge på deg. Underhuds fett sitter godt igjen fra barndommen.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:17   #48
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: 20 kg!

Normalvektig er en plass mellom 18-24 på BMI-skalaen.
Om du spiser bra og nok på ketolyse så kommer kroppen din til å fortelle deg hvor det er du bør være. Og du kommer til å få mye bedre effekt av noen situpser og pushupser på hybern enn kompisene som ikke spiser ketogent, så det er det verdt å gidde daglig. Du trenger ikke gå birken eller noe.

Det du kanskje ikke tenker over nå er at du er i ferd med å avvenne deg med at det er normalt å stappe i seg masse karbo i alle måltider. At en halv kylling skal komme med en haug med pommes frites for eksempel. Og da blir det liksom greit å ikke spise pommesen men kyllingen... Eller en hel skål med ingenkimsingenkos. Den derre "nei-ikke-lyst-på" følelsen er det verdt å holde på og det er det som gjerne blir til en livsstil.

Og vi damer i trettiåra synes det er dødsurettferdig at du med søttenåringsforbrenningen suser forbi i venstrefila. Selvsagt.
Vi kan gjerne ikke se på en pepsimax-flaske før alt stopper og må slite i en mnd for to kilo. Da må vi vel få bitche litt vel

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 22:57   #49
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: 20 kg!

Opprinnelig lagt inn av sinquah, her.

jeg har prøvd alt, trening, ikke spise ditten og datten, men vet dere hva? ketolyse er det eneste jeg faktisk har klart og holde på med over lengre tid, trening har jeg prøvd alt av, muskel trening, jogging, alt sammen... men ketoylyse går på autopilot, jeg spiser når jeg er sulten og jeg spiser egentlig det meste, jeg ser ingen problemer og leve uten mel og sukker.

Hei du.

Prøvde å skrive litt "ungdommelig" så du skjønte poenget, men ser du har tenkt endel på dette, bra. Jeg har studert ketolyse, karbohydrat-restriksjon og vitenskapen bak dette på privat basis noen år. Det man finner er at mange av de tingene man TROR er riktig, bare er "memer" eller påstander som er satt frem en gang for lenge siden og siden er plukket opp som "sannhet" uten videre bevisføring.

Eksempler på det er myten om kolesterol-nivåer som er fullstendig, komplett feil men som legemiddelindustrien tjener x milliarder på å selge såkalte Statiner for behandling. Andre myter inkluderer at det er farlig med for mye salt (det motsatte er tilfellet) og at fet kost fører til hjertefeil etc. (igjen det motsatte er tilfellet).

Som du beskriver her, du har selv prøvd det meste men ikke klart å holde ut OVER TID som er mitt poeng. Det har ingenting med min viljestyrke at jeg nå ikke har hunger for Søtt lenger og kan gå forbi godtehyllen med et smil, den forsvant av seg selv etter noen uker på ketolyse-lignende diett for første gang i mitt 40-årige liv. Kroppen reagerte også positivt når jeg sluttet å forgifte den med store mengder karbohydrater og insulin-kaos hver dag. Kiloene bare datt av meg som om jeg plutselig var Norges flinkeste slanker over natten, noe som selvfølgelig ikke stemmer, jeg var akkurat den samme som ikke hadde klart å sulte meg slank i fjor, eller trent meg slank i forfjor etc.

Det du deriomot har rett i er at man tar et valg om at vi nå skal spise oss "friskere" ved å slutte å være flokkdyr og istedenfor sitte ned og lære oss hva som egentlig er riktig kost. Det er et bevisst livsvalg, og mange faller av det lasset av forskjellige grunner, bla. pga. av at mye av maten rundt oss til daglig er fyllt av slike karbohydrater.

Mvh
Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:00   #50
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: 20 kg!

Beklager hvis du oppfattet innlegget mitt som kritikk, det var overhodet ikke meningen! Jeg er dyktig imponert over hvordan du har tatt tak i situasjonen din og resultatene du har oppnådd, masse kudos til deg for det!

Det jeg ville fram til er at for å beholde de gode resultatene, tror jeg du gjør lurt i å gjøre noen justeringer. Blant annet fikk jeg som sagt inntrykk av at du spiser ganske lite, og selv om det kanskje bidrar til at du går effektivt ned i vekt nå, er det ikke noe særlig for forbrenningen din på lang sikt. Men det er godt mulig jeg tar feil med hensyn til matmengden altså.

Opprinnelig lagt inn av sinquah, her.

og til dere andre, jeg er 100% klar over at det jeg driver med er ikke sunt, men faen heller, tror dere virkelig at noen kan sitte og ete grønnsaker resten av livet?

Det er ikke så veldig sært å spise grønnsaker altså. Det fins også utallige spennende måter å tilberede dem på, men jeg har full forståelse for at det å kutte opp grønnsaker til middag ikke har høyeste prioritet for en hybelboer på 17! (Been there...) Kanskje går det likevel an å ha i bakhodet at det er bra å prioritere grønt når det er mulig? Avocado til frokost hvis du liker det, reddiker med rømmedip som snacks, noen cherrytomater i ny og ne...

Det ligger en interessant diskusjon om betydningen av grønnsaker på ketolysedietten her.

Lykke til med fortsettelsen!

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no