Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
South Beach - Legens diett |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
22-02-11, 08:45 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
|
Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Hei |
Min kostholdsfilosofi: South Beach |
22-02-11, 12:52 | #2 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Masse lykke til!! Det kommer til å gå veldig fint, men det er greit å lese en del på forhånd. Omelett er en veldig bra frokost på fase en! |
23-02-11, 08:06 | #3 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Takk for det! Kommer vel til å trenge den lykken.... MEN, første dag har gått helt fint. Var ikke spesielt sulten igår, ble omelett til frokost, ost til mellom-måltid, laks og grønnsaker til middag, selleristang mellom, og så mager kesam med søtning og vaniljeessens til kvelds. Ja, pluss en neve peanøtter. Føler liksom jeg trenger de nøttene også for å få nok kcalorier i løpet av dagen. Men får se hvordan det går idag. Blir noe med kylling idag iallefall er planen, og det metter jo godt. Klemklem |
23-02-11, 13:05 | #4 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Hei, har et spørsmål. Smurfejente, kanskje du vet? eller noen andre: Er det lov å spise rogn i fase 1?? Tenker på fersk torskerogn som man kjøper og koker selv. Det er jo kjempegodt. |
23-02-11, 19:32 | #5 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Jeg fant dette, så vil tro at det skal gå greit med de fleste typer |
23-02-11, 22:38 | #6 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo-Kristiansand
Alder: 36
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Jeg begynte på mandag, så er på 3. dagen, så jeg henger på!! |
Min kostholdsfilosofi: LCHF - South Beach |
24-02-11, 00:01 | #7 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Takk for svar Smurfejente!! Sist redigert av Lillemy77 : 24-02-11 kl 00:12. |
24-02-11, 08:45 | #8 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Good morning!!! Måtte jo bare veie meg idag også da...huff....men er så motiverende å se.. 1 kg ned!! og dette er bare starten på dag nr 3. Det skjer iallefall ting Prøver å være påpasselig med å få i meg nok kcal pr dag da. Prøver å ligge på bortimot 1300 kcal pr dag. Tenker dere på dette, og fører oversikt?? Er så redd for å få i meg for lite, den smellen har jeg jo gått på noen ganger før for å si det sånn.... Sitter her å koooser meg med kaffen min nå. Den er det iallefall ingen kcalorier i.... morgenklem |
24-02-11, 11:19 | #9 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Lillemy, man skal ikke telle kalorier når man driver med dette. Leste et sted at det var pga at det skal virkelig MYE til for å få i seg for mye når man gjør dette. Jeg gjorde det i begynnelsen, men bare for å få en oversikt over hvor mye jeg spiste, og da viste det seg på at jeg lå laaaangt under det jeg burde. Så da måtte jeg ha i meg mer. Nå bryr jeg meg ikke om det. En typisk dag for meg i fase1 var: |
24-02-11, 11:42 | #10 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Hei Smurfejente |
24-02-11, 13:07 | #11 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Nei det er vel kanskje ikke det. Men matfløte er det faktisk mer karber i enn vanlig fløte, så jeg tok 1dl fløte til grønnsakene. Vi er to voksne, så er jo en beskjeden mengde pr. person. |
25-02-11, 22:08 | #12 |
Gjest
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Ville bare si hei og lykke til i fase 1. Det funker som bare det. Jeg har holdt på siden nyttår. Jeg er i fase 2 og tenker ikke lenger på at jeg er på diett. |
25-02-11, 22:17 | #13 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Hei Hedvig, og tusen takk Ja jeg har prøvd dette en gang før, for noen år tilbake, og funket da. Men da sklei jeg ut ca på dag 10...og kom meg liksom aldri tilbake. Men denne gangen synes jeg det har gått mye lettere. Hittil iallefall. Har bare fullført 4 dager enda da, men likevel. Føler ikke noe sug, og har mest strev med å få i meg nok i løpet av en dag. Vet man ikke skal telle kcalorier, men jeg måtte jo sjekke, og det ble altfor lite... Så nå har jeg pøset på med litt mer bacon (vanlig), og litt mer ricotta-ost og nøtter. Det funker! og jeg er ikke sugen på sjokolade!! bank-i-bordet!! Hvor mye gikk du ned i fase 1 da, husker du? Jeg har på disse 4 dagene minket med ett kilo, håper det blir mer før 14 dager har gått. Men gleder meg til fase 2 også. Er jo ganske mye godt man kan spise da...savner bær...og frukt... Klem til deg
|
25-02-11, 22:44 | #14 |
Gjest
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?
Jeg har også fått i meg for lite kalorier og har blitt rausere med saus o.l. |
25-02-11, 23:00 | #15 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Jaah...det blir sikkert deilig å komme under den grensen. Jeg har i løpet av det siste året gått ned jevnt og trutt ca 10 kilo, så nå er det liksom siste kiloene jeg skal til pers. Og di sitter jo selvfølgelig som limt... Så nå føler jeg at jeg har prøvd nok med bare "kutt ut sjokolade og potetgull og mer trening..." Går ikke! JEg må liksom ha enten eller. Ihvertfall for en periode. Så håper kiloene raser litt av her i starten. Gir ihvertfall god motivasjon til å fortsette. Neste lørdag skal jeg ut på show, pluss ut å spise. Og det er jo bare dag 12....men jeg har tenkt å spise ute, prøve med mest mulig lavkarbo, og så hvitvin da Så skal jeg fortsette i fase 1 evt fase 2 etterpå. Men ser veldig fram til den belønningen, så håper det hjelper meg gjennom disse dagene. Det er jo helgen som er verst, og nå er jo den første kvelden straks omme Ikveld har jeg hatt kyllingburger med soppstuing, rå løk og salat og kesam-dressing. mmm, kjempegodt
|
27-02-11, 12:02 | #16 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Æsj....jeg måtte jo klare å skeie ut igår...jeg gremmes.... Fikk plutselig uventet besøk, så jeg tok 2 glass hvitvin og litt chilinøtter... Angrer idag, menmen...gjort er gjort... Skal prøve å være flink nå resten av helga og uken. Hadde en snadder frokost da! (Begynner å bli litt lei egg...) så jeg tok ferske reker, en avokado, og blandet i en dressing av mager kesam, majones, sitron og pepper. Mmmmm, var kjempegodt!! Hvordan går det med dere andre, er dere flinke? Klem |
01-03-11, 17:26 | #17 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Synes det var en liten utskeielse.. Jeg var på hyttetur med klassen i helga, og det var handlet inn felles mat.. Var vanskelig å unngå noen brødskiver, og det ble et par flasker vin. Men (sterk) rødvin er bedre enn hvitvin |
01-03-11, 19:16 | #18 |
Juniormedlem
|
Åååå, det hørtes godt ut det da...hehe....med rødvin altså. Det skal jeg drikke til helgen Lørdag skal jeg ut å spise, og da blir det god mat og rødvin!! mmmm, gleder meg Når skal du over i fase 2 da LilleRosa? Jeg snek meg en bit 70%-sjokolade til dessert idag også jeg. Merker jeg begynner å bli lei i matveien nå ja... gleeeeeder meg til helgen Klem |
01-03-11, 22:55 | #19 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Skal være i fase 1 minst en uke til, og siden det blir litt utskeielser innimellom så heller jeg mer over til en generell lavkarbodiett enn south beach.. Synes den er litt streng, hehe.. Men skal prøve å holde med til fase 1 prinsipper 1 uke til.. |
02-03-11, 13:25 | #20 |
Juniormedlem
|
Hei! Da har jeg bestemt meg for å gå bittelitt inn i fase 2...er for tidlig, men motivasjonen skranter virkelig... Jeg har vært i fase 1 nå i 9 dager, så det er for tidlig, men jeg vet at om jeg sprekker, så sprekker jeg som regel med sjokolade eller noe annet dritmat... så da vil jeg heller moderere dietten min littegrann sånn at jeg unngår store sprekker... Idag har jeg spist egg/bacon til frokost, og 1 husmann rugknekkebrød med makrell i tomat, og en appelsin til lunsj. Ellers tenker jeg fase 1-mat til middag og resten av dagen også. Kanskje litt jordbær til kvelds. Utrolig godt med litt frukt igjen, og ett knekkebrød...tenk at man setter sånn pris på så enkel mat, hehe.... Så håper jeg vekta ikke fyker i været pga dette, men det kan jeg ikke forstå. Har forresten gått ned 2 kilo på disse 9 dagene. Dere som er i fase 2, føler dere det som en diett lengre?? Ser det er nå mye god mat i fase 2 ja... Godklem |
03-03-11, 20:03 | #21 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?I dag begynte det veldig bra på fase 1. Spiste 1 kokt egg og en yoplait yoghurt til frokost. Skulle på min deltidsjobb fra 7-16, så da ble det ost- og skinkesalat til lunsj som jeg kjøpte i butikken (jobber på Kiwi). Men dette spiste jeg kl 11, så da kl var 15 og jeg ikke hadde fått noe av min vanlige snacks var jeg dødssulten, så jeg trykte i meg en banan mellom kundene.. Hvor farlig kan det være..? Men kjenner jeg blir sur når jeg gjør sånne ting. Men er vanskelig å finne noe kjapp snacks også da. Skal man tygge på agurker liksom? Ikke gulerøtter, ikke sukkererter, ikke nøtter med salt.. Blææ.. og jeg er såååå lei egg nå..... Men nå har jeg laga meg oppsie-ruller, hørte at det skulle være så fantastisk.. Det smaker faktisk ikke så veldig mye egg, og hadde man brukt kremost med "smak", så hadde de nok blitt kjempegode.. |
07-03-11, 10:47 | #22 |
Juniormedlem
|
Hei Lillerosa Hvordan går det med deg? Her har det nok sklidd litt ut i helga.....har vært ute å spist i helga, og da ble det både pomfri og sjokolade og øl....huff... Men, bare en øl, resten rødvin, det må da være bra... Men det ble nok en større utskeielse enn jeg hadde planlagt...det er jo typisk.. Idag har jeg begynt på ny frisk med egg og skinke salat til frokost. Skal ha det til lunsj også. Det er jo godt da Så får prøve å være flink uka her, så jeg kommer på rett kjøl igjen. Jammen ikke lett dette, å være bevisst hva man putter i munnen HELE tiden... klem |
07-03-11, 12:27 | #23 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
|
Vita hjertegod har ingenting med _smør_ å gjøre. Det er margarin og kjemikalier i (u)skjønn forening. Ikke menneskemat etter min mening.
07-03-11, 14:53 | #24 |
Nytt Medlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Lurte på om jeg skulle henge meg på her men føler jeg er litt forvirret i alt man ikke skal spise og det man skal spise. |
Min kostholdsfilosofi: Ikke helt sikker |
07-03-11, 20:14 | #25 |
Juniormedlem
|
Sv: Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på?Marielle80: |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Mitt nye liv starter i dag! (Yepa's tråd) | Yepa | Mer enn 30 kg overvekt | 4 | 14-01-09 16:03 |
Idag starter jeg på veien mot et lettere (og sunnere!) liv! | mor til 3 gutter | Ketolysekuren | 23 | 04-01-08 14:33 |
Sliter med å få i meg nok karbo idag, noen tips? | Tittentei | Ketolysekuren | 4 | 25-08-07 21:29 |
Kan noen se om det jeg har spist idag virker ok? | Tittentei | Ketolysekuren | 11 | 21-08-07 22:34 |