Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Magetrøbbel, er det normalt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-11, 09:36   #1
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei
Red face

Magetrøbbel, er det normalt?

Sliter med mage smerter, bobling som noen ganger ender på¨do... hvor normalt er dette?er det bare jeg som er slik?

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 09:44   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Ja, ganske normalt med en reaksjon i overgansen til ketose

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 10:11   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ja, ganske normalt med en reaksjon i overgansen til ketose

Oooohyes! Var en periode rett etter oppstarten jeg ikke akkurat følte meg sosial, på do i ett kjør og med en ånde som eliminerte alt av køer i butikken....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 10:24   #4
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

men jeg har jo drevet på i to måneder... slet med det endel i begynnelsen, men da tok jeg jerntabletter så jeg kuttet dem og ble bedre..men nå har det begynt igjen.

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 10:37   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av silje_rs, her.

Sliter med mage smerter, bobling som noen ganger ender på¨do... hvor normalt er dette?er det bare jeg som er slik?

Hvordan er avføringsmønsteret ditt da? Har du normal avføring med tanke på konsistens og hyppighet av dobesøk? Plaget av luft?

Det som er normalt er å høre høye romlelyder.
Noen får treg avføring og tyr til magnesiumtilskudd i store doser eller linfrø/loppefrø i vann. Noen synes nok fett i maten holder.

Mye gass og diare kan skyldes høyt inntak av maltitol i sukkerfritt godteri.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 16:42   #6
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

ikke noe inntak av sukkerfri godtteri her i verden men blir FUN saft i stede for vann, hver dag. og et glass brus (Tab) på helg.
mye luft...lite bæsj... for å si det sånn... hehe

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 19:27   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Jeg synes det er litt underlig. Men det kan bedre seg etterhvert fordi mange opplever at man blir underlig i magen de første ukene, før det normaliserer seg. Du kan jo tenke på om du spiser noe mer kål, løk etc som du var uvant med før nå som du kanskje reagerer på. Spør igjen om det ikke bedrer seg i løpet av noen uker.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:31   #8
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Min mage har aldri vært så bra som de første ukene på lavkarbo..det er det som er så merkelig.. tror jeg ringer lege i morgen.. min svigermor spiser som meg og begynte nesten samtidig..hun har reagert på samme måten og har nå fått betennelse i tjukktarmen og går på "hestekur". magen har bare blirr værre de to siste dagene så får nok levere avføringsprøve i morgen... ekkelt og fært å si det men det kommer bare "slim" bak.. flere som har opplevd dette?

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:38   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av silje_rs, her.

ikke noe inntak av sukkerfri godtteri her i verden men blir FUN saft i stede for vann, hver dag. og et glass brus (Tab) på helg.
mye luft...lite bæsj... for å si det sånn... hehe

Der har du synderene tenker jeg. Jeg blir i alle fall helt vill i magen av svart lett-brus og andre drikker med aspartam i. Det er jo bare å droppe det en dag eller to så ser du jo fort om det er årsaken.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:48   #10
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Der har du synderene tenker jeg. Jeg blir i alle fall helt vill i magen av svart lett-brus og andre drikker med aspartam i. Det er jo bare å droppe det en dag eller to så ser du jo fort om det er årsaken.

jasså....såpass ja...ja prøver jeg det..tusen takk for gode svar... Søren hehe blir bare vann da det synes jeg er veldig vanskelig å svelge...hva drikker dere? kunn vann? null smak?

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:52   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av silje_rs, her.

jasså....såpass ja...ja prøver jeg det..tusen takk for gode svar... Søren hehe blir bare vann da det synes jeg er veldig vanskelig å svelge...hva drikker dere? kunn vann? null smak?

Vann kan smaksettes med sitrondråper/skiver, agurkskiver, frosne jordbær/bringebær

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 21:29   #12
DrømmerOMbaby
Juniormedlem
 
DrømmerOMbaby sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
DrømmerOMbaby er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Jeg har gått til innkjøp av noe som heter Vita Biosa, fås kjøpt på helsekost. Det er en slags urte-drikk tror jeg som man skal ta til 3 av dagens måltider. Jeg slet med treg mage i lang tid, og etter jeg begynte med Vita Biosa har det blitt mye bedre, og mer regelmessige do-besøk
Ellers drikker jeg 2-4 ss kaldpresset oliven olje før jeg legger meg. det smaker dritt, men funker som "smøremiddel" for tarmene.

DrømmerOMbaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 21:31   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av silje_rs, her.

jasså....såpass ja...ja prøver jeg det..tusen takk for gode svar... Søren hehe blir bare vann da det synes jeg er veldig vanskelig å svelge...hva drikker dere? kunn vann? null smak?

Jeg er en vanndrikker av dimensjoner og elsker kaldt vann! Du kan jo smaksette vannet med noe, men vær forsiktig med det om du går og småsipper vann hele dagen, syre (som i sitronskiver f.eks.) tærer fryktelig på tennene.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 08:41   #14
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg er en vanndrikker av dimensjoner og elsker kaldt vann! Du kan jo smaksette vannet med noe, men vær forsiktig med det om du går og småsipper vann hele dagen, syre (som i sitronskiver f.eks.) tærer fryktelig på tennene.

ja jeg små sipper veske hele dagen så får jeg heller putte på litt smak til middag takk for tips...bare drikki vann hit til i dag..tidlig enda men ser ikke det som noe problem,for må jeg så må jeg og ferdig me det så ska teste det ut i dag og i morgen

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 08:43   #15
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av DrømmerOMbaby, her.

Jeg har gått til innkjøp av noe som heter Vita Biosa, fås kjøpt på helsekost. Det er en slags urte-drikk tror jeg som man skal ta til 3 av dagens måltider. Jeg slet med treg mage i lang tid, og etter jeg begynte med Vita Biosa har det blitt mye bedre, og mer regelmessige do-besøk
Ellers drikker jeg 2-4 ss kaldpresset oliven olje før jeg legger meg. det smaker dritt, men funker som "smøremiddel" for tarmene.

ble ikke bare oppblåst? jeg har prøvd litt avhvert før for treg mage for magen min har aldri funket opptimalt pga cøliaki..men ender bare opp med enda mere luft;/

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 15:11   #16
DrømmerOMbaby
Juniormedlem
 
DrømmerOMbaby sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
DrømmerOMbaby er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Jeg har også alltid vært veldig oppblåst, men Vita Biosa funket for meg iallefall Håper du finner noe som kan hjelpe deg

DrømmerOMbaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 09:13   #17
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av DrømmerOMbaby, her.

Jeg har også alltid vært veldig oppblåst, men Vita Biosa funket for meg iallefall Håper du finner noe som kan hjelpe deg

tusen takk for det hjalp veldig bare å kutte ut aspartam...søren hehe...

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 09:59   #18
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av silje_rs, her.

tusen takk for det hjalp veldig bare å kutte ut aspartam...søren hehe...

Oj, jeg har aldri hørt om magetrøbbel pga aspartam.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 10:58   #19
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Oj, jeg har aldri hørt om magetrøbbel pga aspartam.

hadde ikke jeg før heller..men nå trur jeg virkelig på det...og jeg som haaaater vann men,uansett,heller vann enn gjæring og konstant luft plager
Så..her etter blir det å kose seg med Tab extra på lørdagskveld!ikke mens man jobber ihvertfall Koselig med en frisør som har en bråketet mage

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 20:52   #20
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

tror jeg kan kutte bort noen kopper kaffe også jeg for denna magen var fin i to dager den også begynte den igjen...

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:03   #21
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Oj, jeg har aldri hørt om magetrøbbel pga aspartam.

Ikke? Det er ikke uvanlig å reagere på aspartam med luft i magen, ikke såvidt jeg vet i alle fall.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:31   #22
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel, er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ikke? Det er ikke uvanlig å reagere på aspartam med luft i magen, ikke såvidt jeg vet i alle fall.

stemmer nok d ja

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magetrøbbel Anarko Spørsmål og svar 1 22-02-11 00:18
magetrøbbel.. Sjokoholiker Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 06-02-11 13:03
Magetrøbbel?? Froskeprinsessen Ketolysekuren 5 27-10-10 22:51
Magetrøbbel? Rebecca_Malin Fysisk og mental helse 4 05-04-10 15:22
Magetrøbbel Whale Spørsmål og svar 2 01-03-10 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no