Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Deppedag og synspunkter ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-11, 19:09   #1
Snuppeline74
Juniormedlem
 
Snuppeline74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 29
Snuppeline74 er ny på veien

Deppedag og synspunkter ...

Jeg har i hvert fall funnet ut at jeg ikke går ned uten å trene i tillegg. Og for å være helt ærlig så skjønner jeg det ikke.
Nå har jeg lest flere steder at folk raser ned i vekt på ketolyse uten å bevege seg. Hvordan kan det være så stor forskjell da??
Nå skal det også sies at jeg har ca 50 kg som jeg skal ned, har holdt på i 8 uker, og gått ned 6,8 kg. Jeg synes det går ulidelig sakte nedover. Trodde at jeg som drasser på alle disse kg ville gå fortere ned, men sånn jeg ser det nå så er det som alle andre kurer jeg har prøvd. Jeg må trene, trene og atter trene. Og da mister jeg motet til slutt, og det blir bare stress.
Og før noen henger meg nå så ser jeg ikke dette som en kur, men en livsstil. Jeg gir ikke opp, men dagen i dag har vært skikkelig dritt. Jeg vet at vekttapet mitt er bra i forhold til hvor mye en kan gå ned og bla bla bla. Men hvordan kan det være så stor forskjell da?
Og jeg vet at en ikke skal sammenlikne seg med andre. Men hvordan kan andre som skal ned kanskje halvparten av hva jeg skal, rase nedover uten å gjøre en dr... for det?
Noen som har noen synspunkter til meg? Legger nok en gang en typisk dag ut så kan dere bedømme. Føler at jeg trenger en boost nå, for dette har vært en ordentlig deppedag.
Frokost: 1/2 avokado, et egg og majones. (i helgen blir det egg og bacon)
Lunsj: enten en salat med skinke/ tunfisk, ost/cottage cheese, grønn oliven og olje.
Middag: svinekjøtt/kyllingfile/fisk med grønnsaker (blomkål, brokkoli) , eller en form for grateng med salat.
Kvelds: sjelden, kanskje litt bacon crisp.
Spiser litt søtt lørdager og søndager, men da bare "lovlig" søtt.
Jeg drikker også 2-3 l vann om dagen, og kanskje 2 glass cola zero i helgene.
Måler også hver uke, men de to siste ukene har jeg ikke krympet noe.
Dette ble et skikkelig sutreinnlegg. Bær over med meg.
Snuppeline74...

Snuppeline74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 19:15   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Deppedag og synspunkter...

Ser jeg på kostholdet ditt så spiser du ikke mye fett, vil anbefale deg å øke på fettet.
Samt kutte ut baconkrisp og såkalt lovlig søtt. Man samler gjerne vann av baconkrispt og noen går ikke ned når de får i seg lovlig søtt.
Hva legger du i å trene?
Trening er viktig uansett og er noe man skal gjøre gjennom hele livet, det gjelder å finne en form som passer for deg.

Har du prøvd mange forskjellige dietter? Kroppen trenger gjerne å omstille seg.
Men samtidig vil jeg si at du har hatt en kjempeflott resultat hittil og husk på hvor mange som er på dette forumet, det er ganske mange og det er nok mange som har det akkurat slik som deg. Men vi mennekser legger gjerne bedre merke til solskinnshistoriene enn de som ikke oppmuntrer oss sånn
Kroppen er ingen maskin som vi kan programere inn så jeg anbefaler deg å stå på videre og samtidig ta frem målebåndet, selv om ikke vektnedgangen svarer til forventingene så er det mulig målebåndet gjør det

Synes du er flink jeg

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 19:20   #3
Rianna
Medlem
 
Rianna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 95
Rianna er på en erverdig vei

Sv: Deppedag og synspunkter...

Opprinnelig lagt inn av Snuppeline74, her.

Jeg har i hvert fall funnet ut at jeg ikke går ned uten å trene i tillegg. Og for å være helt ærlig så skjønner jeg det ikke.
Nå har jeg lest flere steder at folk raser ned i vekt på ketolyse uten å bevege seg. Hvordan kan det være så stor forskjell da??
Nå skal det også sies at jeg har ca 50 kg som jeg skal ned, har holdt på i 8 uker, og gått ned 6,8 kg. Jeg synes det går ulidelig sakte nedover. Trodde at jeg som drasser på alle disse kg ville gå fortere ned, men sånn jeg ser det nå så er det som alle andre kurer jeg har prøvd. Jeg må trene, trene og atter trene. Og da mister jeg motet til slutt, og det blir bare stress.
Og før noen henger meg nå så ser jeg ikke dette som en kur, men en livsstil. Jeg gir ikke opp, men dagen i dag har vært skikkelig dritt. Jeg vet at vekttapet mitt er bra i forhold til hvor mye en kan gå ned og bla bla bla. Men hvordan kan det være så stor forskjell da?
Og jeg vet at en ikke skal sammenlikne seg med andre. Men hvordan kan andre som skal ned kanskje halvparten av hva jeg skal, rase nedover uten å gjøre en dr... for det?
Noen som har noen synspunkter til meg? Legger nok en gang en typisk dag ut så kan dere bedømme. Føler at jeg trenger en boost nå, for dette har vært en ordentlig deppedag.
Frokost: 1/2 avokado, et egg og majones. (i helgen blir det egg og bacon)
Lunsj: enten en salat med skinke/ tunfisk, ost/cottage cheese, grønn oliven og olje.
Middag: svinekjøtt/kyllingfile/fisk med grønnsaker (blomkål, brokkoli) , eller en form for grateng med salat.
Kvelds: sjelden, kanskje litt bacon crisp.
Spiser litt søtt lørdager og søndager, men da bare "lovlig" søtt.
Jeg drikker også 2-3 l vann om dagen, og kanskje 2 glass cola zero i helgene.
Måler også hver uke, men de to siste ukene har jeg ikke krympet noe.
Dette ble et skikkelig sutreinnlegg. Bær over med meg.
Snuppeline74...

Alle har da en deppedag innimellom, da alt føles dritt...rett og slett. Jeg har en sånn dag idag, men det var fordi dumme meg spiste vanlig pizza igår, og er godtesugen så det holder idag Og dessverre er vi forskjellige alle sammen, ikke alle raser ned i vekt (samma søren hvor mye vi selv ønsker det). Jeg gikk på easylife kurs, nesten alle gikk ned over 5kg første uka...jeg og ett par andre gikk såvidt ned 2kg....det føltes dritt det...og jeg fortsatte i ett tregt tempo, enda jeg levde på kun shakes...

Jeg prøver nå bare tenke at, jeg er ikke som alle andre, og, i morra blir en bedre dag Prøver å ta en dag av gangen

Syns det er bra å skrive ett sutreinnlegg om man føler for det....godt å få ting ut

__________________



~Min Dagbok~Min Blogg~iHerb kode: ESO978~
Rianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/LCHF'ish :) Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 19:33   #4
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Deppedag og synspunkter...

Jeg har holdt på i et halvt år og jeg har "bare" gått ned 16 kilo. Andre raser ned, andre igjen mister vekt i et saktere tempo.

Jeg har bestemt meg for å skynde meg langsomt og håper at det gir de gode resultatene på sikt.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 09:45   #5
tette-nette
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 39
Innlegg: 89
tette-nette er på en erverdig vei

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Sitter her i litt av den samme situasjonen. men jeg prøver å tenke positivt. Hvis jeg bruker litt tid på å gå ned så er det forhåpentligvis en større kjangs at man blir der, og at kroppen henger med.

Jeg er totalt avhengig av å trene for å gå ned, men trening er jo sundt for kroppen så skal ikke klage

Lykketil du er kjempe flink som har gått ned så mye allerede

Og husk: du er ikke den eneste som sitter med disse tankene..

__________________


tette-nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 10:17   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Jeg er redd du har litt urealistiske forventninger til hvor fort detta skal gå. Noen få raser ned, men det hører ikke til vanligheten. Det tar tid å gå ned i vekt. Du kan godt avfeie det med at det er "blablabla", men det gjør det desverre ikke noe mindre sant

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 10:34   #7
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Deppedag og synspunkter ...

For 4 år siden veide jeg 128 kg, og brukte 54/56 i klær... Jeg startet opp med lavkarbo, og gikk ned litt, men ikke så mye.. Jeg meldte meg så inn på et treningssenter og trente spinning og aerobic 3-4 ganger i uka, og på 4 mnd hadde jeg gått ned 18 kg!! Jeg traff så min x samboer og lavkarbo og trening ble lagt på hylla... ("jeg synes du er fin som du er jeg..." er veldig lite lavkarbo vennelig ) Og på noen år så var jeg 15 kg tyngre igjen Nå har jeg greid å ta av meg disse 15 kg igjen ved å spise riktig, og har hatt veldig stressende dager på jobb hvor jeg har gått/stått og bært hele dagen.. Jeg er nå nede i 110 kg (bruker 48/50 i klær) og har meldt meg inn på treningssenter igjen fordi jeg MÅ bevege meg for å få vekten til å bevege seg.. Så i dag er det spinning på plakaten..
Noen få er heldige som raser ned uten å måtte trene, men jeg tror nok de aller fleste av oss har best effekt om man trener litt i tilegg.. Og dessuten er det jo ikke dumt å trene å stramme opp litt underveis når man mister kiloene, så muskler og hud henger litt med

Lykke til

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 11:13   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Fungirl sier det også - det SER ut som om det blir for lite fett Mitt råd som hjelper meg og som jeg ser andre har fått aha-opplevelser av er å legge inn alt du spiser på diett.no for å se om du har riktig fordeling mellom karbo - protein - fett. Ca 5% - 20% - 75% . I tillegg bør du se om du spiser NOK kalorier - altfor lite og altfor mye gir heller ikke særlig resultat for de av oss som ikke "raser" ned helt av oss selv

Hilsen "ned knappe 8 kg totalt siden starten høsten 2009..."

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 11:38   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Synes også det ser ut som det er litt knapt på fettet ...!

Ellers tenker jeg at med femti kilo overvekt, så er det ikke utenkelig at du har pådratt deg noen følgesykdommer ...! Dårlig insulinrespons (insulinresistens/diabetes 2) er mer vanlig enn uvanlig når man har en viss overvekt. Av erfaring vet jeg at å prøve å gå ned i vekt med hormoner på bærtur er som å kjøre bil med håndbrekket på. Det vil også tilsi at kroppen trenger å fikse opp i ubalanser i kroppen fremfor å brenne fett. Med det sagt er nedgangen din helt fin, altså. Dette er ren synsing, men noe å tenke på, i hvert fall på sikt.
Det er ellers veldig bra at du ser på dette som en livsstil, og ikke en kur! Kroppen er dessverre ikke en maskin, og at noen raser ned i vekt er like vanlig som at det går laaangsomt, eller midt i mellom. Jeg for min del med i utgangspunktet en overvekt på drøyt tredve kilo (som er mye for meg, som KUN legger på meg på overkroppen, ikke bein og armer) har siden jeg la om kostholdet hatt et snitt på 10 gram i uka! Likevel har jeg på den tiden gått ned nesten tjuefem kilo, og har blitt frisk fra en rekke ting, og holdt andre ting i sjakk. Det kan være en stor fordel å se større på det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 11:52   #10
Supertynna
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 4
Supertynna er på en erverdig vei

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Opprinnelig lagt inn av Snuppeline74, her.

Jeg har i hvert fall funnet ut at jeg ikke går ned uten å trene i tillegg. Og for å være helt ærlig så skjønner jeg det ikke.
Nå har jeg lest flere steder at folk raser ned i vekt på ketolyse uten å bevege seg. Hvordan kan det være så stor forskjell da??
Nå skal det også sies at jeg har ca 50 kg som jeg skal ned, har holdt på i 8 uker, og gått ned 6,8 kg. Jeg synes det går ulidelig sakte nedover. Trodde at jeg som drasser på alle disse kg ville gå fortere ned, men sånn jeg ser det nå så er det som alle andre kurer jeg har prøvd. Jeg må trene, trene og atter trene. Og da mister jeg motet til slutt, og det blir bare stress.
Og før noen henger meg nå så ser jeg ikke dette som en kur, men en livsstil. Jeg gir ikke opp, men dagen i dag har vært skikkelig dritt. Jeg vet at vekttapet mitt er bra i forhold til hvor mye en kan gå ned og bla bla bla. Men hvordan kan det være så stor forskjell da?
Og jeg vet at en ikke skal sammenlikne seg med andre. Men hvordan kan andre som skal ned kanskje halvparten av hva jeg skal, rase nedover uten å gjøre en dr... for det?
Noen som har noen synspunkter til meg? Legger nok en gang en typisk dag ut så kan dere bedømme. Føler at jeg trenger en boost nå, for dette har vært en ordentlig deppedag.
Frokost: 1/2 avokado, et egg og majones. (i helgen blir det egg og bacon)
Lunsj: enten en salat med skinke/ tunfisk, ost/cottage cheese, grønn oliven og olje.
Middag: svinekjøtt/kyllingfile/fisk med grønnsaker (blomkål, brokkoli) , eller en form for grateng med salat.
Kvelds: sjelden, kanskje litt bacon crisp.
Spiser litt søtt lørdager og søndager, men da bare "lovlig" søtt.
Jeg drikker også 2-3 l vann om dagen, og kanskje 2 glass cola zero i helgene.
Måler også hver uke, men de to siste ukene har jeg ikke krympet noe.
Dette ble et skikkelig sutreinnlegg. Bær over med meg.
Snuppeline74...

Jeg lurer på hvor lang tid du brukte å gå opp de femti kiloene du skal ned? Jeg er mildt sagt superoppgitt over at folk ikke skjønner at det tar tid å gå ned i vekt. Du skal ha et kaloriunderskudd på ca 8000 kcalorier for å gå ned en kilo kroppsfett. Å dulle seg selv inn i en falsk virkelighet om at du skal gå ned noe mer enn en kilo i uken, er å lure seg selv. Folk flest går ikke ned mer enn du gjør. Du har hatt fin nedgang, om du fortsetter i samme tempo går du ned all din overvekt på litt over et år!

__________________
BMI: 19
Supertynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 12:10   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Opprinnelig lagt inn av Supertynna, her.

Jeg lurer på hvor lang tid du brukte å gå opp de femti kiloene du skal ned? Jeg er mildt sagt superoppgitt over at folk ikke skjønner at det tar tid å gå ned i vekt. Du skal ha et kaloriunderskudd på ca 8000 kcalorier for å gå ned en kilo kroppsfett. Å dulle seg selv inn i en falsk virkelighet om at du skal gå ned noe mer enn en kilo i uken, er å lure seg selv. Folk flest går ikke ned mer enn du gjør. Du har hatt fin nedgang, om du fortsetter i samme tempo går du ned all din overvekt på litt over et år!

Bare sånn til info så vil ikke kaloriregelen være like gyldig på et lavkarbokosthold fordi mer fett og protein enn karbo gir høyere energiforbruk i kroppen i forbindelse med fordøyelse av fett og omgjøring til energi som kroppen kan utnytte I tillegg vil mangel på karbo frigjøre fettforbrenning - mens det motsatte vil øke fettlagring... så det viktigste her er faktisk å spise noenlunde korrekt sammensetning av næringsstoffer

Dette er litt off-topic - men supertynna - har du alltid vært så tynn?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 12:47   #12
Supertynna
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 4
Supertynna er på en erverdig vei

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Bare sånn til info så vil ikke kaloriregelen være like gyldig på et lavkarbokosthold fordi mer fett og protein enn karbo gir høyere energiforbruk i kroppen i forbindelse med fordøyelse av fett og omgjøring til energi som kroppen kan utnytte I tillegg vil mangel på karbo frigjøre fettforbrenning - mens det motsatte vil øke fettlagring... så det viktigste her er faktisk å spise noenlunde korrekt sammensetning av næringsstoffer

Dette er litt off-topic - men supertynna - har du alltid vært så tynn?

Nei, jeg har ikke alltid vært så tynn. Har gått ned cirka 50 kilo de siste tre årene. Synes det var en bra nedgang, selv om mange her synes det er ulidelig treigt. Kaloriregelen er selvsagt like gyldig på lavkarbokosthold som på et annet kosthold. Men det er også riktig at matens sammensetning har betydning for forbrenningen, men du må fortsatt ha et kcaloriunderskudd på cirka 8000 kcalorier for å ned en kilo kroppsfett. At lavkarbokosthold øker forbrenningen betyr absolutt ikke at kcaloriregelen ikke er gyldig, det betyr bare at forbrenningen er høyere på lavkarbokosthold.

__________________
BMI: 19
Supertynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 14:02   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Opprinnelig lagt inn av Supertynna, her.

Nei, jeg har ikke alltid vært så tynn. Har gått ned cirka 50 kilo de siste tre årene. Synes det var en bra nedgang, selv om mange her synes det er ulidelig treigt. Kaloriregelen er selvsagt like gyldig på lavkarbokosthold som på et annet kosthold. Men det er også riktig at matens sammensetning har betydning for forbrenningen, men du må fortsatt ha et kcaloriunderskudd på cirka 8000 kcalorier for å ned en kilo kroppsfett. At lavkarbokosthold øker forbrenningen betyr absolutt ikke at kcaloriregelen ikke er gyldig, det betyr bare at forbrenningen er høyere på lavkarbokosthold.

Denne diskusjonen har vi hatt under tråden kalorier så jeg skal ikke gå innpå den igjen her - annet enn å si at både jeg og forskere ikke lengre er like overbevist om at kaloriregelen er direkte overførbart til kroppens funksjonalitet

Gikk du også ned på lavkarbo? Det er jo en fantastisk prestasjon i seg selv å gå ned så mange kilo OG klare å holde seg på lavere vekt som jeg antar du har klart. Hvordan spiser du feks i dag for å holde vekta?

Jeg håper trådstarter klarer å komme over skuffelsen ved å ikke gå ned så raskt som forventet - jeg har vært der selv - og måtte svelge unna noen kameler... heldigvis har lavkarbo gitt meg så mange helsemessige positive effekter at jeg vil fortsette med slikt kosthold resten av livet Dessverre betyr det også at jeg er en av de som må jobbe hardt og analysere hvorfor jeg står stille i vekt - og jeg er igjen da en av de som må kraftig ned i energiinntak... Jeg synes det hjelper at jeg faktisk nå HOLDER vekta - og har bedre helse - og dermed ble det ikke så fryktelig mye stress med vekt lengre - selv om jeg også har ganske dårlige deppedager pga dette

Håper snuppeline finner litt trøst i at andre har opplevd det samme - OG klart å fortsette på dette kostholdet - noen er rett og slett "tregere" enn andre Det er vel ikke særlig trøst at slike som oss vil overleve lengre enn andre i tilfelle sultkatastrofer heller - men jeg sender deg en og håper du får bedre dager enn deppedagen din!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:16   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Noen må kutte ut lovlig søtt for å gå ned. Om du vil gå fortere ned kan du ta fakirdietten til Skaldemann. Den er streng men skal funke fordi den er GI null og uten karbohydrater. Du kan også legge inn maten du spiser på diett.no for å se om du får noen aha opplevelser.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 20:11   #15
swegon
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 58
swegon er på en erverdig vei

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Tror nok du må prøve å få inn 1 times trim hver dag. Kjører selv en hard linje med lavkarbo mat uten "lovlig søtt" og det har gitt gode resultat. En vektnedgang på 6,8 kg er ikke dårlig, det kan jo hende at vekten står stille for periodet.

Stå på videre

__________________


swegon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 20:22   #16
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Opprinnelig lagt inn av swegon, her.

Tror nok du må prøve å få inn 1 times trim hver dag. Kjører selv en hard linje med lavkarbo mat uten "lovlig søtt" og det har gitt gode resultat. En vektnedgang på 6,8 kg er ikke dårlig, det kan jo hende at vekten står stille for periodet.

Stå på videre

Jepp, om man gir opp ved det berømte platået, hva har man å gå til? Sukker og ny vektoppgang? Det beste er å vente litt bare.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 20:30   #17
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Deppedag og synspunkter ...

6,8 kg på 8 uker er 0,85 kg per uke. Det er da ingen dårlig vektnedgang i det hele tatt.

Trener du nå? Eller mener du at du ikke går ned fort nok så du skal trene?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 20:39   #18
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Jeg har brukt ett år og 3 måneder på å gå ned 40 kilo, det gir ett vekttap på gjennomsnittlig ca. 0,6 kilo i uken, og jeg har ikke rast ned ett eneste gram. Alle kiloene er slitt av, med fullt fokus på mat og trening. Det kommer ikke lett, men det gjør ingenting - jeg jobber gladelig hardt for å få dette til, for det er det verdt!

Jeg synes som også andre har nevnt, at du har lite fett og for mye kunstig søtt. Det jeg opplever gir best effekt, er daglige turer på time-halvannen med bra intensitet, og helst motbakker sammen med et kosthold basert på mye fett, og så og si null kunstig mat/godteri.

Det som er positivt med turgåing og dette kostholdet, er at jeg blir ikke nevneverdig mer sulten av å gå/trene så lenge jeg spiser gode fettrike måltider, så jeg holder samme inntaket, og får samtidig gevinst av å forbrenne kalorier på tur.

Synes du har en flott vektnedgang - vær gjerne deppa en dag, men kom over det, for hva er egentlig alternativet... Vekten min går veldig i rykk og napp, men noe rasing ned i vekt har jeg aldri opplevd. Tror det er de færreste forunt å ha en slik opplevelse.

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 10:26   #19
Snuppeline74
Juniormedlem
 
Snuppeline74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 29
Snuppeline74 er ny på veien

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Tusen takk for mange og interessante svar/synspunkter folkens. Dagen i dag er veldig mye bedre enn den var på lørdag. Jeg er ganske streng med at jeg bare skal på vekta en gang i uka, men i går klarte jeg ikke å la vær. Resultat: 600 gram ned. Strålende fornøyd, og tenker med meg selv at jeg hadde nok mer vann i kroppen på lørdag. Eller kan det være snømåkinga på lørdag?
Skal prøve å svar på litt her, men er ikke god på dette med å sitere.

  • Følgesykdommer har jeg ikke. Har sjekket det meste og kroppen er i topp form.
  • Jeg trener en del variert i løpet av uka. Sykle (ergometersykkel) 5-6 mil, zumbadvd, Wii fitness (når jeg ikke gidder noe annet. Rockeringen og boksinga er super), gåtur, måking (!). Ja det går vel i det stort sett.
  • Jeg har prøvd mange forskjellige dietter, så at kroppen må omstille seg skjønner jeg veldig godt.
  • Urealistiske forventninger? Selv så synes jeg ikke det da. For jeg har prata med så mange som raser nedover i vekt, og trodde helt seriøst at det samme ville skje meg. Men jeg har innsett nå at alle kropper er forskjellig og min går ned i sitt tempo. Skal ikke sammenlikne meg med andre noe mer!!
  • Har i vært fall meldt meg inn på diett.no så får jeg se om jeg også får noen ahaopplevelser.
  • Jeg prøvde en uke med 0 karbo og det er var slitsomt synes jeg. Dessuten så gikk jeg ikke noe mer ned den uka så jeg fortsetter sånn som jeg gjør nå.
  • Dersom jeg slutter fullstendig med "lovlig" søtt, så vet jeg med meg selv at jeg ikke klarer å holde dette. Sånn er det bare. For da blir det mye mer en slankekur enn en livsstilsendring. Og jeg ser det som en livsstilsendring.
Og til Supertynna: Gratulerer med flott vektnedgang. Må føles ubeskrivelig deilig. Men ikke glem hvordan det er å stå på den andre siden. Får litt eksrøykevibber her når du blir så oppgitt over oss andre som fremdeles sliter med kiloene.
Sender over en klem til alle dere som engasjerte dere .

Snuppeline74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 12:13   #20
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Deppedag og synspunkter ...

""Jeg prøvde en uke med 0 karbo og det er var slitsomt synes jeg. Dessuten så gikk jeg ikke noe mer ned den uka så jeg fortsetter sånn som jeg gjør nå."" Å trekke konklusjoner etter en uke bare ,hm

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 13:10   #21
Snuppeline74
Juniormedlem
 
Snuppeline74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 29
Snuppeline74 er ny på veien

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Ada-emilie: Poenget mitt var vel egentlig det at å ikke kunne spise noen grønnsaker, og bare spise kjøtt og egg går ikke i lengden. For min del i hvert fall. All ære til de som klarer. Jeg er fullstendig klar over at en bør prøve lengre enn en uke, men å gå på et sånt kosthold i lengden passer ikke meg. Det fant jeg fort ut. Og som flere andre her har påpekt så har jeg hatt en fin vektnedgang, og jeg har nå endelig skjønt det selv også. Derfor så fortsetter jeg som jeg har gjort til nå.
Tror i hvert fall ikke det blir noe deppeinnlegg her på en dårlig dag noe mer..

Snuppeline74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 13:51   #22
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Lykke til Snuppeline!! Heier på deg jeg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 14:02   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Så bra å høre! Det er lov å være nedfor i blant, og det er du nok ikke alene om! Jeg sto stille i to og et halvt år, ca, og det var hardt å skulle holde motet oppe, men jeg er evig glad i dag for at jeg aldri ga opp!
Og det å ha et kosthold som man kan leve med i lengden er kjempeviktig, og jeg synes egentlig det er en smule urealistisk å skulle kutte ut absolutt alle "uvaner" i en jafs. Jeg brukte flere måneder på å legge om til ketogent, og det har jo vart i over fire år uten omveier, så jeg antar jeg har gjort noe riktig! Men alle må jo finne sin måte.
Og så godt å høre at alt er sjekket, og at du er frisk!
Ha en nydelig dag!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 14:06   #24
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Opprinnelig lagt inn av Snuppeline74, her.

Ada-emilie: Poenget mitt var vel egentlig det at å ikke kunne spise noen grønnsaker, og bare spise kjøtt og egg går ikke i lengden. For min del i hvert fall. All ære til de som klarer. Jeg er fullstendig klar over at en bør prøve lengre enn en uke, men å gå på et sånt kosthold i lengden passer ikke meg. Det fant jeg fort ut. Og som flere andre her har påpekt så har jeg hatt en fin vektnedgang, og jeg har nå endelig skjønt det selv også. Derfor så fortsetter jeg som jeg har gjort til nå.
Tror i hvert fall ikke det blir noe deppeinnlegg her på en dårlig dag noe mer..

Jo mindre man føler at man er på "kur" jo enklere blir det, så det å gå tilbake til et lavkarbokosthold du trives med er absolutt lurt, tenker jeg

Alle har vi teite, kjipe dager, godt å få det ut

Lykke til videre nedover, vi er flere som heier på deg!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 14:21   #25
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Deppedag og synspunkter ...

Jeg er helt enig med deg i at dette er endring for livet, og ikke en kur - og jeg har i perioder brukt en del produkter med f.eks kunstig søtning. Det jeg har opplevd er at jeg gjerne blir litt hekta på de produktene, og at vekten i de periodene har stått mer stille. Men det er jo ikke noe krise - det tar bare litt lengre tid.

Så det blir jo hele tiden en avveining om hvor lang tid og ev. hvor "ekstrem" man vil være. Jeg har også erfart at det er greit å kutte i slike produkter uten at det gjør meg noe, men i starten var jeg mye mer opptatt av det, og av å lage erstatningsmat, altså type brød, knekkebrød, pizzabunner, søtsaker o.l. Og det var sikkert lurt den gangen for ikke å føle at jeg var på kur. Nå er det ikke så viktig med sånt lenger, men skulle jeg få lyst på, så kan jeg selvsagt spise noe sånt.

Det aller beste med denne måten å spise på er at jeg har fått fullstendig kontroll over maten - og at det kjennes helt riktig ut. Så nå er jeg et eks-matvrak, og det er helt herlig.

Bruk litt tid på å finne din greie .

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen synspunkter? Helene M Ketolysekuren 3 18-10-10 22:30
Min meny for i dag ... Synspunkter? Fishi2009 Lavkarbo generelt 1 14-12-09 23:13
Synspunkter (om trening) lura Trening 2 18-01-09 22:49
Synspunkter på strategi viggkri Spørsmål og svar 3 31-12-08 10:23
Artikkel i Det Nye - synspunkter? winterblue Lavkarbo generelt 2 20-08-04 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no