Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Mat i forbindelse med pendling

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-11, 20:01   #1
tiger2010
Juniormedlem
 
tiger2010 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 28
tiger2010 er på en erverdig vei
Question

Mat i forbindelse med pendling

Er det noen som har noen geniale ideer til frokost, lunsj og middag i en periode jeg skal pendle mye? Jeg skal stå opp kl 6 hver dag, så da har jeg ikke tid eller ork til å bruke lang tid på frokost. Jeg har heller ikke mulighet til å gå ut og kjøpe lunsj. Og når jeg kommer hjem kl. 19 på kvelden så vil jeg ha noe som er lynraskt å lage og som det ikke blir så mye rot av... Det er vel bare planlegging som skal til, men kjekt med noen innspill

tiger2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 20:09   #2
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Mat i forbindelse med pendling

lavkarbo musli, osteknekkis (begge ligger det oppskrifter på her på forumet). Har du tid en dag i uken til å lage mat, kan du lage store porsjoner som du fryser ned, og kan ta med deg når du skal på farten?

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 21:06   #3
tiger2010
Juniormedlem
 
tiger2010 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 28
tiger2010 er på en erverdig vei

Sv: Mat i forbindelse med pendling

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

lavkarbo musli, osteknekkis (begge ligger det oppskrifter på her på forumet). Har du tid en dag i uken til å lage mat, kan du lage store porsjoner som du fryser ned, og kan ta med deg når du skal på farten?

Har du eksempler på mat som egner seg godt til frysing?

tiger2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 21:15   #4
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Mat i forbindelse med pendling

Ta deg en dag i uken hvor du lager opp mat for hele uka. Kjøttkaker, omeletter, stekte kyllingfileter, lavkarbobrød om du kan spise det osv.... sørg for å ha salatgrønnsaker og majo, rømme osv. Da kan du sette sammen varierte frokoster, luncher, middager uten alt for store annstrengelser.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 21:19   #5
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Mat i forbindelse med pendling

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Ta deg en dag i uken hvor du lager opp mat for hele uka. Kjøttkaker, omeletter, stekte kyllingfileter, lavkarbobrød om du kan spise det osv.... sørg for å ha salatgrønnsaker og majo, rømme osv. Da kan du sette sammen varierte frokoster, luncher, middager uten alt for store annstrengelser.

mye gode forslag der ja det meste av middagsmat kan jo fryses ned i plastbokser! eller du kan ha det i kjøleskapet da, hvis du skal spise det innen et par dager

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 21:22   #6
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat i forbindelse med pendling

Sliter litt med det der selv! I helgen bakte jeg 3 forskjellige typer muffins; ost og nøttescones muffins, kyllingmuffins og brokkolimuffins. Oppskriftene er fra Hexeberg sin bok. Følte ikke smaken var helt der jeg ville hatt den, men regner med det blir bedre når jeg ikke følger oppskriften slavisk og heller fyller opp med det jeg synes er godt.

Men det er genialt å ha i fryseren og slenge i vesken når man løper ut døra. Jeg tror det blir min saving iallefall

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 21:25   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mat i forbindelse med pendling

Opprinnelig lagt inn av tiger2010, her.

Har du eksempler på mat som egner seg godt til frysing?

Det aller aller meste kan faktisk fryses. Feks har jeg spist etter spisdegslank prinsippet som har ferdiglagede måltid du får levert frossent - og jeg fulgte opp dette prinsippet med å lage egne måltid som jeg også frøs ned og tok opp ved behov. Særdeles smart i lunsjsammenheng, bare å ta opp fra frysen om morgenen så tiner det til lunsj

Du kan jo sjekke ut www.spisdegslank.no og sjekke ut bilde og ingredienslisten oppe til høyre så får du alle måltider ramset opp. Da kanskje du kan få noen tips derfra

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 21:46   #8
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Mat i forbindelse med pendling

Masse hardkokte egg er bestandig kjekt å ha i kjøleskapet.. Om sulten tar deg så er det bedre å ta et par egg enn å hive innpå andre ting.. og egg er fin mat å ha med seg på tur også..

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 17:10   #9
Falco
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 34
Falco er på en erverdig vei

Sv: Mat i forbindelse med pendling

Kanskje du finner noen raske og enkle alternativer her.

Falco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:58   #10
tiger2010
Juniormedlem
 
tiger2010 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 28
tiger2010 er på en erverdig vei

Sv: Mat i forbindelse med pendling

Takk for mange tips! Jeg har laget en haug med pølseeggemuffins foreløpig, raskt å slenge med seg i farta

tiger2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvalme i forbindelse med Stevia Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 15-12-09 19:21
Regler i forbindelse med sykemelding elian Generell diskusjon 11 28-01-09 17:50
Kløing i forbindelse med diabetes Smula Fysisk og mental helse 12 25-07-07 01:59
Kvalme i forbindelse med Eurodiett OBERTH Spørsmål og svar 5 26-09-05 11:54
Kosttilskudd i forbindelse med vekttap Dionysos Kosttilskudd 1 02-06-05 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no