Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kom til å tenke på ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-03-11, 18:21   #1
Etherena
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Etherena er på en erverdig vei

Kom til å tenke på ...

.....

Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:40.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:30   #2
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Kom til å tenke på...

Jeg har ikke vært mer syk hvertfall! Men da jeg la om kosten var jeg "forgifta" av alt for høyt blodsukker og var syk stadig. Kunne bare gå en vei :P

TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:36   #3
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

*rekker opp hånda* Begynte i mai i fjor, må innrømme at jeg sklir ut av og til og ikke er superstreng (ikke ketose), men har vært frisk som en fisk hele tiden. Var litt urven en ettermiddag i høst, men ellers - ingenting! Selv ikke om både ungene og kjæresten ligger langflate med feber og virus. Veldig fornøyd med det!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:40   #4
Etherena
Medlem

-----

Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:40.
Gammel 16-03-11, 18:49   #5
Trj
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Noe skjer med kroppen iallfall . Var hos frisøren min i dag, hun var veldig overrasket over hvor lang etterveksten min var.. Hadde aldri sett så mye på meg og jeg går der med eksakte mellomrom. Det er vel kosten min da, sa jeg.

Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:21   #6
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sukker skal fo're bakterier og virus. Kjempekuult at det virker så tydelig da. (Selv har jeg vært like mye syk som vanlig, men det skyldes andre faktorer.)

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:39   #7
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har ikke vært forkjølet i hele vinter! Det må være første gang på årevis. Jobber i barnehage, og er utsatt for bassilusker hele tiden. Jeg er overbevist om at det er kostholdet som gjør det

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:41   #8
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Jeg fikk en forkjølelse forrige uke, men den ble aldri verre enn snørring og hosting på morgenen ingen feber, eller hjemmedag fra jobb

Jeg var bronkittbarn, og har alltid hatt kjipe forkjølelser, men ikke denne

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:41   #9
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

pleier å være forkjøla nesten hele vinteren og få influensa rundt juletider.
har også helt siden jeg var lita hatt hovne ledd med masse smerter hele vinteren og av og til resten av året.
siden jeg begynte på ketolyse har jeg ikke hatt snev av det ene eller det andre, bortsett fra i vinterferien hvor jeg sprakk og spiste frukt i nesten en uke. bråslutta med frukt igjen da knærne begynte å krangle og ble bra igjen etter bare et par dager

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 20:22   #10
snitzel68
Juniormedlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Sør-Trøndelag
snitzel68 er på en erverdig vei

Null forkjølelse ))))), på over et år

snitzel68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:47   #11
mysil
Medlem

Hvor: Akershus
Alder: 44
mysil er på en erverdig vei

Dette er interessant Jeg har alltid vært mye sjuk og alltid fått alt som har gått ta forskjellige virus og sånt. Men nå har jeg vært merkelig lite sjuk etter jeg begynte på lavkarbofaktisk. Ikke blitt smitta ta jentungen en gang enda hu har hatt mye rart i vinter. Ikke tenkt på at det er lavkarbo'n som kan ha noe med det å gjøre, men ikke så lei meg for det heller da

mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:06   #12
Leoline
Medlem

Alder: 40
Leoline er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Noe skjer med kroppen iallfall . Var hos frisøren min i dag, hun var veldig overrasket over hvor lang etterveksten min var.. Hadde aldri sett så mye på meg og jeg går der med eksakte mellomrom. Det er vel kosten min da, sa jeg.

E er på min fjerde uke i ketose nå, og farga håret rett før e starta...ser allerede en veldig veldig tydelig ettervekst!!

Always remember : You shine!!
Leoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver ketolyse.....;) Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:15   #13
Tiril77
Seniormedlem

Tiril77 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 48
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Jeg er stort sett frisk og rask hele tiden, uansett... Men jeg merker at jeg er langt mere opplagt i hvertfall

Og en annen ting.. Mulig litt OT, men jeg har en liten hund som har epilepsi. Jeg råforer nå med vom&hundemat (dvs hun får bare rent kjøtt) I vanlig tørrför er det en god del karbohydrater.. Etter at jeg har byttet för på henne har hun kun hatt ett anfall, og det var veldig mildt og gikk fort over... De sier jo at et ketogent kosthold skal hjelpe for barn som har epilepsi, men det ser jammen ut til å funke på hunder også

Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:20   #14
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Jeg er stort sett frisk og rask hele tiden, uansett... Men jeg merker at jeg er langt mere opplagt i hvertfall

Og en annen ting.. Mulig litt OT, men jeg har en liten hund som har epilepsi. Jeg råforer nå med vom&hundemat (dvs hun får bare rent kjøtt) I vanlig tørrför er det en god del karbohydrater.. Etter at jeg har byttet för på henne har hun kun hatt ett anfall, og det var veldig mildt og gikk fort over... De sier jo at et ketogent kosthold skal hjelpe for barn som har epilepsi, men det ser jammen ut til å funke på hunder også

Så bra!

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:33   #15
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Jeg hadde alltid en til to perioder hver vinter med forkjølelse og kraftig rennende nese. Det har jeg ikke hatt siden jeg begynte med ketolyse (lever enda ketogent) for nesten tre år siden.
Tror ikke at det er tilfeldig, nei

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 23:18   #16
Etherena
Medlem

Sv: Kom til å tenke på ...

.......

Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:39.
Gammel 16-03-11, 23:23   #17
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Har ikke vært så mye som snørrete engang, de siste fire åra på lavkarbo

Og jeg pleide å være sylta hele vinteren, og høsten og våren med...

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 23:27   #18
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Så BRA og høre !! Vår lille hund spiser kun vom våtfor uten tilsatt kh, og er superfrisk og i storform!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 07:07   #19
otika
Medlem

otika sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Vi er 4 som lever lavkarbo og ingen av oss har vært syke siste 6 månedene mini har snørra litt nå,men ikke noe mere enn det,andre har hatt 2-3 runder spysjuken og influensa,vi har ikke hatt noe. Skylder på kostholdet

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:07   #20
Kitsu
Seniormedlem

Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Huh - når du sier det... Har jobbet med, bokstavelig talt, "snørrunger" i hele vinter og bare vært minimalt forkjølt. Jeg som bruker ha bronkitt, halsbetennelser og bihulebetennelser hele vinteren gjennom. Sambo'n derimot ble kjempesyk forrige uke, uten å smitte meg. Er godt mulig det er kosten.

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~

Sist redigert av Kitsu : 17-03-11 kl 16:19.
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:09   #21
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Kom til å tenke på at jeg har vært mer eller mindre syk nesten tre måneder og har frikort hos legen, noe som passer veldig bra med livssituasjonen nå

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 17:17   #22
Etherena
Medlem

------

Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:39.
Gammel 17-03-11, 17:22   #23
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av *NuNu*, her.

Kanskje du er det berømte unntaket fra regelen...?

Sjekk tickeren...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 17:54   #24
TrineG
Medlem

TrineG sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
TrineG er på en erverdig vei

Tror du det kan hjelpe på hunder med sterk allergi. Kjenner en liten hund som er ekstremt plaget, jeg sa til eieren at jeg ville prøvd vom. Jeg bruker det selv på mine hunder og er kjempe fornøyd Ble litt OT dette

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 19:20   #25
Tiril77
Seniormedlem

Tiril77 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 48
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av TrineG, her.

Tror du det kan hjelpe på hunder med sterk allergi. Kjenner en liten hund som er ekstremt plaget, jeg sa til eieren at jeg ville prøvd vom. Jeg bruker det selv på mine hunder og er kjempe fornøyd Ble litt OT dette

Med veldig høy sansynlighet vil det hjelpe veldig Jeg jobber i dyrebutikk og har tidligere jobbet på klinikk, og flere tilfeller er allergihunder blitt betraktlig bedre på råforing Dere får bare prøve ut å se hva som hjelper. Man får jo vom og hundemat pølsene i flere forskjellige varianter.. Noen tåler godt å gå på den vanlige nr25 (vom. laks, kylling....) Mens andre igjen må kanskje gå på rene produkter som ren vom, ren kylling. laks etc...
En kunde på jobben har en cocker spaniel som er sterkt allergisk. Den gikk tidligere kun på hydralisert tørrfor som de kjøpte hos veterinær og fungerte ikke optimalt.. Den klødde seg så den omtrent var hårløs.. Den går nå på en blanding av dette tørrforet, ris og ren vom og fungerer superbra

Hunden min er en hvit dvergschnauzer. Hun hadde før tedens til litt rennende øyne og var ofte litt rød i skjegg og nederst på labbene.. Dette er faktisk helt vekk med V&H Oppdretteren min hadde før et tilfelle med en hund som stadig hadde tilbakevendene ørebetennelser og sopp. Dette er også blitt borte med dette foret.. Så ja, jeg går 100% for råforing!!

Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal man tenke på? mette@lurifax.no Ketolysekuren 7 29-06-08 19:47
Noe å tenke på...? magdalena Lavkarbo generelt 0 29-08-04 21:42
Noe å tenke på... HP Generell diskusjon 0 02-02-04 23:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.