Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Overskudd på natrium og fett

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-03-11, 21:55   #1
Ashley
Medlem

Ashley sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Ashley er ny på veien

Overskudd på natrium og fett

Heisann kjære venner!

Beklager min trådstart eksplosjon her, men er ivirg. Fant nettop ut at jeg har overskudd på natrium hele 290%. hjelpe meg det er da ikke bra

idag fikk jeg: fett: 86% protein: 12% karbohydrat: 3% og alkohol: 0%

er dette "godkjent" på ketolysekuren? underskudd av karbs og for mye fett. høres jo greit ut da. bare merka at jeg har gått opp 2 kg (vann?). er enda i ketose. hva bør jeg redusere og øke i kostholdet mitt av matvarer her? skal ivertfall drikke mer vann og spise mer grønnsaker fra nå av.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:57   #2
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Overskudd på natrium og fett

Har du forsøkt å legge inn et tenkt høykarbomåltid for å se hvordan du kommer ut på natrium? Hadde vært artig å sett forskjellen...

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:58   #3
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Tror ikke du skal tenke på natrium, jeg havner også sykt høyt på den, og spiser ikke så veldig salt

Ellers ser det bra ut Men du kan altså øke litt karber og minke litt fett, men ingen krise om det føles bra

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:04   #4
Ashley
Medlem

Ashley sin avatar

Ashley er ny på veien

Første gang jeg bruker diett.no ser dere. ga meg masse hjelp! er jo livredd karbene, men fikk allikevel sjokk over hvor lite jeg ligger på. allikevel er 2257 på kalorier. huff så mye, å så uvant for min kropp. jeg spise lavkalori før ikke rart den protesterer.

er ikke rart det er natrium overskudd da. salte nøtter, salami, kyllingbryst, baconost, bacon, majones på menyen idag.

spiste 2 scones da som inneholder 7 karber. hvordan kan jeg da ligge på 3? fant ikke scones kun lavkarbo nøtterundstykker.

Gammel 16-03-11, 22:10   #5
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

spiste 2 scones da som inneholder 7 karber. hvordan kan jeg da ligge på 3? fant ikke scones kun lavkarbo nøtterundstykker.

Med et inntak på 2257 kcal hvorav 3% er karbohydrater har du da et karbohydratinntak i gram på ca 17 gram om jeg ikke har regnet helt feil.

Har du laget disse sconsene selv? Da kan du legge inn oppskriften på dem og angi porsjonsstørrelsen.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:16   #6
Ashley
Medlem

Ashley sin avatar

Ashley er ny på veien

Uuh, lagde matplan for i morgen. helt perfekt! kom ut på 19 % natrium
og: Fett70 %Protein24 %Karbohydrat6 %Alkohol0 %

Gammel 16-03-11, 22:18   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Uuh, lagde matplan for i morgen. helt perfekt! kom ut på 19 % natrium
og: Fett70 %Protein24 %Karbohydrat6 %Alkohol0 %

Bedre - det første forslaget ditt hadde litt lite proteiner Proteiner inneholder essensielle aminosyrer, så ikke spis for lite for ofte!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 07:13   #8
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Hva med å spise renere mat, og lage den fra bunnen av? Altså rent kjøtt, og tilsette friske grønnsaker og urter for eksempel. Bruk minst mulig av ferdig mat som majones, bacon og ost.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 10:52   #9
Aldrimett
Juniormedlem

Aldrimett sin avatar

Hvor: Akershus
Alder: 56
Aldrimett er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Hva med å spise renere mat, og lage den fra bunnen av? Altså rent kjøtt, og tilsette friske grønnsaker og urter for eksempel. Bruk minst mulig av ferdig mat som majones, bacon og ost.

Aldrimett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlig er sunt og godt Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 01:38   #10
Ashley
Medlem

Ashley sin avatar

Ashley er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Will try denne uka øker jeg på med grønnsaker til alle måltider. og renere kjøtt, særlig laks! og egg med salat istedetfor bacon til frokost, litt lei bacon kan man si. bruker ofte urter i middag men hjelpe meg jeg hadde kalorioverskudd idag, helt sykt. skal faste i morgen for jeg har spist for mye i helga. kun spist ketogent da så er fortsatt i ketose, men drittlei mat.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kcal overskudd Ndure Spørsmål og svar 2 27-12-09 12:09
Natrium sakkarin mette_moj Ketolysekuren 1 12-08-09 17:41
Kalsium, natrium, nyrer osv... mam Kosttilskudd 0 29-06-07 09:24
Overskudd!! Bee Ketolysekuren 4 26-04-07 22:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.