Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Et avføringsspørsmål

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-11, 21:24   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Et avføringsspørsmål

Okei.. Når jeg begynte på ketolyse i høst og frem til pausen min desember/januar så var avføringen min utrolig hard og når det først kom noe (maks en gang i uka, kanskje skjeldnere) Så så det ut som noe en kanin hadde gjort.

Men nå, når jeg har begynt på ketolyse igjen etter en lang pause (begynte i begynnelsen av mars) så har avføringen min blitt helt annerledes! Jeg går på do flere ganger til dagen og den er ikke for hard eller for myk, og kommer endel hver gang.

Hva er det egentlig som har skjedd? JEg spiser jo mer eller mindre det samme?
Er dette noe jeg bør bekjymre meg om? Noen som har erfaringer med det samme?

Føler meg skikkelig ekkel nå, men, må jo spørre! :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 23:01   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ett avføringsspørsmål :P

Jeg aner ikke, men kanskje noen andre gjør?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 23:02   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ett avføringsspørsmål :P

Uansett så høres avføringen din sunnere ut nå enn før?
Men jeg er ingen ekspert

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 23:04   #4
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Ett avføringsspørsmål :P

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Uansett så høres avføringen din sunnere ut nå enn før?
Men jeg er ingen ekspert

Nei, synes godt den kan holde seg sånn! Men, synes bare det er så rart den plutselig skulle forandre seg :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 23:10   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ett avføringsspørsmål

Skjønner! Jeg synes min forandrer seg hele tiden... Uten at jeg vet hvorfor. Spiser du mer fett nå enn før? Fett pleier å motvirke hard mage

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 23:31   #6
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Sv: Ett avføringsspørsmål

Jeg har opplevd akkurat det samme. Fra kaninbæsj til kuruker. Nå er jeg litt på kaninbæsjen igjen. For noen uker siden måtte jeg bare ty til en avføringspille etter mange dager uten at det kom noe ut der bak,og ja,,, hva kan jeg si. Jeg gikk vel ned et par kilo den dagen...
Men hvorfor det er sånn, vet jeg ikke noe om. Så lenge jeg ikke føler noe veldig ubehag og det lukter lite, så bekymrer jeg meg inntil videre ikke.
NEI DETTA VAR KOSELIG Å DELE MED NOEN!

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 23:33   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ett avføringsspørsmål

Opprinnelig lagt inn av minmort, her.

nei detta var koselig å dele med noen!

ja, ikke sant?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 07:45   #8
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Ett avføringsspørsmål

Kan være att jeg spiser mer fett nå enn tidligere, så satser på at det er det som har skjedd

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 08:59   #9
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ett avføringsspørsmål

For meg høres det ut som om kroppen din har begynt å prosessere det du spiser på en bedre måte. Alt er okay.

Ta en titt på denne:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Stool_Scale

Bristol Stool Chart (eller Scale) er en inndeling i forskjellige typer avføring. Ideelt sett vil man helst ligge på 3 eller 4. Du var tydeligvis tidligere på 1.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 09:20   #10
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Ett avføringsspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

For meg høres det ut som om kroppen din har begynt å prosessere det du spiser på en bedre måte. Alt er okay.

Ta en titt på denne:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Stool_Scale

Bristol Stool Chart (eller Scale) er en inndeling i forskjellige typer avføring. Ideelt sett vil man helst ligge på 3 eller 4. Du var tydeligvis tidligere på 1.

Jaja, men da regner jeg med det ikke er noe å bekjymre seg over Håper bare det holder seg slikt, så jeg slipper de der kaninknortene.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 13:04   #11
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Et avføringsspørsmål

herlig wikipedia-side. godt å se at nr 4 er normalt.

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 13:19   #12
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Et avføringsspørsmål

Hehe.... jeg har en liten forkjærlighet for å trekke fram Bristol Stool Scale så ofte jeg kan. Brukte den i en Samfunnsfagstime i et kort foredrag jeg kalte "En innføring i avføring" i sammenheng med et prosjekt om resirkulering. Utrolig vanskelig å skulle holde maska og prate seriøst om akkurat det temaet, men det at jeg holdt meg seriøs gjorde jo at både klassen og foreleseren lo enda mer. Ahh... good times.

Uhm... sorry avfø...avsporinga

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 01:46   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Et avføringsspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Hehe.... jeg har en liten forkjærlighet for å trekke fram Bristol Stool Scale så ofte jeg kan. Brukte den i en Samfunnsfagstime i et kort foredrag jeg kalte "En innføring i avføring" i sammenheng med et prosjekt om resirkulering. Utrolig vanskelig å skulle holde maska og prate seriøst om akkurat det temaet, men det at jeg holdt meg seriøs gjorde jo at både klassen og foreleseren lo enda mer. Ahh... good times.

Uhm... sorry avfø...avsporinga



Jeg gir min tilslutning mht at konsistensen hørtes bra ut, men stusset litt på mengdene. Jeg trodde ikke man skulle bæsje så mye pr dag normalt - men det kan jo hende det bare er i en periode nå hvis du nettopp har begynt på ketolyse igjen. Uansett er det helt sikkert ingenting å bekymre seg om


Sist redigert av Huldr : 19-03-11 kl 01:54.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 09:01   #14
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ett avføringsspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

For meg høres det ut som om kroppen din har begynt å prosessere det du spiser på en bedre måte. Alt er okay.

Ta en titt på denne:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Stool_Scale

Bristol Stool Chart (eller Scale) er en inndeling i forskjellige typer avføring. Ideelt sett vil man helst ligge på 3 eller 4. Du var tydeligvis tidligere på 1.

Takk for denne! Interessant!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 11:40   #15
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Et avføringsspørsmål

Litt off topic men etter at jeg begynte på ketolyse har jeg ikke trengt å gå på do for nr 2 så mye. Er det normalt? Jeg regner med det er fordi jeg spiser sunnere?

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 00:32   #16
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

Sv: Et avføringsspørsmål

Dette har jeg også lurt på!
Til vanlig går jeg på do flere ganger om dagen med nr 2 som resultat, fint å se flere opplever det samme. Har tenkt at det er fordi jeg spiser mer fett, og det må jo ut på en måte.
Men selv om jeg spiser sunnere (i form av mindre karbohydrater, mer fett), opplever jeg mer avføring. Og innen wikipedia-siden (som jo var interessant!), ligger jeg nok på nummer 4.

Du over meg; jeg vet ikke hvordan ditt kosthold lå før du gikk inn i ketolyse? Personlig spiste jeg variert både frukt og grønt, men mye karbohydrater som grunnbase (brød, ris, poteter etc).

HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 08:24   #17
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Et avføringsspørsmål

Ååååh, det der er jo samme plansjen som grusomme Gillian "Perfect Poo" McKeith bruker I følge henne er nummer 4 den perfekte bajsen.

Sitat:

Litt off topic men etter at jeg begynte på ketolyse har jeg ikke trengt å gå på do for nr 2 så mye. Er det normalt? Jeg regner med det er fordi jeg spiser sunnere?

Det skal visst være helt normalt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 15:50   #18
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Et avføringsspørsmål

Jeg tenker nå i alle fall sånn at om du spiser reinere mat så er det mer næring som tas opp og dermed mindre avfallsstoffer som må ut igjen. Det var helt klart tilfellet for meg..... men jeg spiste jo utrolig mye dritt før, så da var det ikke rart det kom mye dritt ut igjen

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 17:29   #19
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Et avføringsspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ååååh, det der er jo samme plansjen som grusomme Gillian "Perfect Poo" McKeith bruker I følge henne er nummer 4 den perfekte bajsen.

Det skal visst være helt normalt

Men på en side er det litt snodig siden vi spiser så mye fet mat. Tidligere ble jeg ganske dårlig og bløt i magen av å spise mye fet mat - men kanskje det er annerledes når man kutter ut karbs?

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 17:50   #20
Ellekaramelle
Medlem
 
Ellekaramelle sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 52
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Sv: Et avføringsspørsmål

Man lærer nye ting hver dag... . Ikke alt er like delikat, men likevel..

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:15   #21
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Et avføringsspørsmål

For en interessant tråd!

Jeg kan gå flere dager uten å gå skikkelig på do. Men det er jo ikke unormalt for meg å være. Abonnerer på denne. Mulig det dukker opp noen nr2-triks og tips

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:36   #22
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Et avføringsspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Men på en side er det litt snodig siden vi spiser så mye fet mat. Tidligere ble jeg ganske dårlig og bløt i magen av å spise mye fet mat - men kanskje det er annerledes når man kutter ut karbs?

For min del var det nok kombinasjonen av maaaaasse karber og en del fett som gjorde at jeg hadde helt håpløs avføring før jeg begynte på ketolyse. Var også en lang stund hvor jeg stort sett bare måtte på do (for nr 2) hver 3. eller 4. dag. Litt mer "normalt" nå... men så har jeg begynt å innføre litt mer karber i kostholdet enn under ketolysekuren.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 14:05   #23
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Et avføringsspørsmål

Her var det da utrolig mye drittprat.... Sorry, måtte bare
Jeg merker veldig at nr 2 besøkene er betydelig mer sjeldne på lavkarbo. Så vi utnytter nok maten vår bedre nå.

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enda et avføringsspørsmål herfra FrustrertFrøken Ketolysekuren 58 04-11-10 13:56
Avføringsspørsmål- ekkelt... Så vær forberedt! MorStine Ketolysekuren 2 10-06-07 09:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no