Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen marsstartere her?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-04-11, 21:20   #201
Linn23
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Linn23 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Vært til veiing i dag. gått ned 2,7 kg på ei uke=) kjempe fornøyd jeg.

Linn23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 21:52   #202
TuridP
Juniormedlem

TuridP er på en erverdig vei

Kjempeflink er du :O))) Har gått ned 3.4 på vekta hjemme her jeg altså :O))) Men 2.2 ellers..Hehe..Forvirrende men :O)) Kjempehappy uansett jeg da :O))

TuridP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 21:56   #203
Linn23
Juniormedlem

Prøv å skift batteri, slik mamma gjorde=)

Gammel 04-04-11, 22:20   #204
TuridP
Juniormedlem

Hehe...tørr jeg det da????? da veide hu jo mer plutselig :O)))

Gammel 04-04-11, 22:30   #205
Linn23
Juniormedlem

Men du må jo skifte batteri på dem inni mellom. Sikkert ikke vært gjort sia du kjøpte den??

Gammel 05-04-11, 14:07   #206
TuridP
Juniormedlem

Jeg skiftet for en stund siden :O))

Gammel 05-04-11, 21:12   #207
Aranel
Gjest

Her har vekta økt med 0,7kg siden forrige uke, og på tross av sprekken tror jeg nok muligens at vektøkning + litt til skyldes de berømte mensen-kg. Eller, jeg velger å tro det

Ellers vil jeg bare tipse alle om de fantastiske protein-muffinsene jeg lagde her i går.
Spiste i dag kl 1330 en protein-muffins med kalkunskinke, salatblad, paprika, bacon, ost og majones på, og jeg er jaggu ikke sulten enda. Skikkelig fett-bombe også, så tumbs up for den oppskriften der

Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 08:00   #208
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 38
ThereseA er ny på veien

Opp 400g siden forrige uke. Men har målt meg og gått ned flere cm flere steder.
Vektnedgang pr uke på 3 uker= 0.733kg( ikke medregna vannvekt)

ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 08:26   #209
Aranel
Gjest

Jeg fikk meg en gledelig overraskelse da jeg gikk på vekta igjen i dag, de 0,7kg jeg hadde gått opp er borte + 0,1kg til. Nais!

Nå har jeg nettopp kommet inn fra en løpetur her, og skal nyte en kopp te med egg og bacon! Jeg ELSKER LCHF-frokostene

Sist redigert av Aranel : 06-04-11 kl 08:46.
  Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 08:29   #210
Aranel
Gjest

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

Vektnedgang pr uke på 3 uker= 0.733kg( ikke medregna vannvekt)

Hvordan vet du hva som er vannvekt og hva som er fettvekt?

Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 08:42   #211
Tempest
Medlem

Tempest er på en erverdig vei

Da var eg inne på "track" igjen og. Konstanterer at ei helg total utskeiing tar 1,5 veke å hente inn igjen...

Ned 1,6 kg sidan sist onsdag, 3,8 kg totalt sia starten for 4 veker sia. Midjemålet står foreløbig ganske på staden kvil (-1 cm om eg legg godviljen til på målinga)

Tempest er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 17:00   #212
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Heisann=)
Jeg begynte egentlig i februar i fjord og gikk ned 17 kilo til juli. Men da tok jeg meg en pause som varte til august også ble det litt frem og tilbake. Etterhvert ende jeg med å legge på meg 10 kilo og begynte igjen nå første mars og har gått ned 7 kilo siden da. Lurer på omjeg får bli med her da gruppen jeg var med på i fjord har stoppet opp? Kjempe med litt støte og så kan jeg jo litt om lavkarbo ettervært vis noen lurer

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:24   #213
Aranel
Gjest

Velkommen skal du være Mona K

Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:37   #214
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Jei takk =)

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:57   #215
LittLettereLiv
Juniormedlem

LittLettereLiv er på en erverdig vei

Har dere andre noe spesiellt som motiverer dere? Noe dere kan ta frem som en gulrot når det blir vanskelig?
Selv har jeg et bilde av meg selv før mitt tredje (og siste) svangerskap. Jeg er kjempefornøyd med vekten min der og håper jeg en dag skal komme dit igjen. Som firebarnsmor har jeg det så travelt at kiloene burde rennt av meg, men det gjør det ikke
Har store forhåpninger om at lavkarbo skal være tingen for meg. Snart veiedag igjen...

LittLettereLiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 00:14   #216
TuridP
Juniormedlem

I dag har jeg hatt litt mer sug på noe godt....Hadde smakt nydelig med en sjokolade...Men har klart å holde meg unna hittil :O)) Så håper dette suget går over snart..

Gammel 07-04-11, 00:21   #217
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Jeg har et minne.. Kanskje ikke et av de sunne og positive minnene, men det motiverer veldig. For noen år siden hadde jeg en spiseforstyrrelse og var undervektig, når jeg ikke var som tynnest, på vei opp igjen faktisk, så fant jeg en komfortvekt som jeg fant herlig å være. Jeg følte meg vel med meg selv, og jeg ville vise meg fram til alle, null bekymringer for hvordan jeg så ut og jeg var direkte glad i meg selv, dette har jeg ikke følt igjen siden da og jeg lengter tilbake. Jeg var 2kg unna som gravid (ca 15 uker på vei) men da passet det seg ikke å presse vekta ned, så jeg lot den gå opp (normal vektoppgang, ikke med vilje) for barnets beste.
Så tanken på det endelige målet er det som driver meg, men i hverdagen så er det så veldig langt unna, så jeg prøver å motivere med små delmål, slik som nå - om jeg går ned 3kg så skal jeg få kjøpe meg sko. Jeg er svært sparsom med penger, så et par sko er absolutt ikke noe jeg kjøper ofte. Det kan gå opp til 2-3 år mellom hvert par.
Jeg prøver å unngå å kjøpe nye klær enda, for nå er de fleste av klærna mine for små, så om jeg kjøper nytt nå, så må jeg OPP en størrelse, så det gidder jeg ikke, men ved -15 kg så skal jeg handle som bare det

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 02:17   #218
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Det som driver meg er helsen min. Og jeg hater å se meg selv i speilet eller på bilder. Jeg lever som viking mye av året og da blir det tatt mye bilder av meg som folk legger ut på facebook. HATER å se megselv med min deilige dobelthake.. Har lyst å begynne å spille håndball igjen men først må jeg ned i vekt. Men det beste med å gå ned i vekt er når jeg kan trykke på tickeren min.

For dere som netopp er begynt med lavkarbo så er det vikitig at dere ikke spiser så mangen ting med søtning for det hindrer søtbehovet å forsvinne. Men vis dere til slutt sprekker vil jeg bare si at det fins mye sukkerfritt godter dere kan spise. som er så å si karbo fritt.
Men andbefaler å vente så lenge dere bare klarer før dere prøver det.

Gammel 07-04-11, 02:18   #219
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg har et minne.. Kanskje ikke et av de sunne og positive minnene, men det motiverer veldig. For noen år siden hadde jeg en spiseforstyrrelse og var undervektig, når jeg ikke var som tynnest, på vei opp igjen faktisk, så fant jeg en komfortvekt som jeg fant herlig å være. Jeg følte meg vel med meg selv, og jeg ville vise meg fram til alle, null bekymringer for hvordan jeg så ut og jeg var direkte glad i meg selv, dette har jeg ikke følt igjen siden da og jeg lengter tilbake. Jeg var 2kg unna som gravid (ca 15 uker på vei) men da passet det seg ikke å presse vekta ned, så jeg lot den gå opp (normal vektoppgang, ikke med vilje) for barnets beste.
Så tanken på det endelige målet er det som driver meg, men i hverdagen så er det så veldig langt unna, så jeg prøver å motivere med små delmål, slik som nå - om jeg går ned 3kg så skal jeg få kjøpe meg sko. Jeg er svært sparsom med penger, så et par sko er absolutt ikke noe jeg kjøper ofte. Det kan gå opp til 2-3 år mellom hvert par.
Jeg prøver å unngå å kjøpe nye klær enda, for nå er de fleste av klærna mine for små, så om jeg kjøper nytt nå, så må jeg OPP en størrelse, så det gidder jeg ikke, men ved -15 kg så skal jeg handle som bare det

Jeg ha det samme minnet. Forstår veldig godt hva du mener.

Gammel 07-04-11, 08:23   #220
LittLettereLiv
Juniormedlem

Da har jeg veid meg igjen. -1 kg denne uken. På tre uker har jeg da gått ned - 3,5 kg. -4 cm i livet, -2 cm lår, og - 2 cm hofter.

Kan ikke være annet enn fornøyd
Jeg er livredd for å plutselig stoppe opp i vektnedgang, men samtidig er jeg ikke superflink til å gjøre de rette tingene. I de siste dagen har jeg til og med spist sjokolade jeg har funnet på butikken fra Cavalier. Den inneholder kun 0,5 karb pr innpakka bit, så jeg sitter og teller karber mens jeg spiser.
I tillegg har jeg funnet en hvitvin som inneholder kun 0,3 karber pr flaske. Jeg er altfor glad i et glass vin i ny og ne til å klare å motstå den fristelsen.
Men da vet jeg i hvert fall hva som gjør det når det går galt

Gammel 07-04-11, 09:14   #221
Aranel
Gjest

Jeg prøver å ikke henge meg for mye opp hvor mye vekta går ned, så sant den peker nedover og ikke oppover Varig vektnedgang skal gå sakte slik at kroppen ikke kjemper i mot.
Nå er jo ikke jeg overvektig heller, har kun noen kg jeg kunne tenkt meg å bli kvitt for trivselens skyld.

Det som motiverer mest nå er at jeg ikke har hatt migreneanfall siden jeg la om kostholdet 1.mars. Har tidligere hatt migrene anfall ca 1 gang i uka det siste halvannet året, og samtidig gått mye med kronisk stress huepine, som også ikke har vært tilstede mer enn 1 dag denne mnd, hvilket er et underverk egentlig. Hehe egentlig burde jeg vel slutta på skolen, da det er det høye presset på skolen som har pådratt meg disse plagene, men det er sååååå uaktuelt!!!

Sånn ellers så blir jeg påminnet dersom jeg skulle sprekke, da store mengder sukker nå gir meg mageknipe, noe jeg fikk smertelig erfare i helga da jeg spiste 3 kjøpe-skillingsboller. Måtte ty til paracet faktisk, og det er ikke ofte jeg tar. Spiste brød i helga til ett måltid, og det gikk bra, så ganske sikker på at sukkeret her er den store synderen

Ellers vil jeg bare si at jeg syns alle her er kjempe flinke og jeg skal gjøre mitt ytterste i å støtte hvis noen her skulle trenge det! Tror det er viktig som flere her sier å sette seg små delmål, lettere å motivere seg for noe som er nært oppnåelig, og heller legge de små målene sammen til slutt.

Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:18   #222
Aranel
Gjest

Opprinnelig lagt inn av LittLettereLiv, her.

Da har jeg veid meg igjen. -1 kg denne uken. På tre uker har jeg da gått ned - 3,5 kg. -4 cm i livet, -2 cm lår, og - 2 cm hofter.

Du er flink!

Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:31   #223
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Kan ikke være annet enn fornøyd
Jeg er livredd for å plutselig stoppe opp i vektnedgang, men samtidig er jeg ikke superflink til å gjøre de rette tingene. I de siste dagen har jeg til og med spist sjokolade jeg har funnet på butikken fra Cavalier. Den inneholder kun 0,5 karb pr innpakka bit, så jeg sitter og teller karber mens jeg spiser.
I tillegg har jeg funnet en hvitvin som inneholder kun 0,3 karber pr flaske. Jeg er altfor glad i et glass vin i ny og ne til å klare å motstå den fristelsen.
Men da vet jeg i hvert fall hva som gjør det når det går galt

Jeg hører ikke til her, men er innom og sniker litt innimellom, men hva heter den vinen?

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:52   #224
LittLettereLiv
Juniormedlem

Det er en Chablis 2009. Husker ikke hva den heter, men den har en krone på etiketten. Man får kjempegod hjelp på vinmonopolet hvis man ber om en vin uten karbohydrater. De kan nemlig sjekke i systemet sitt hvor mange karber det er i de forskjellige vinene

Gammel 07-04-11, 09:58   #225
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Det er en Chablis 2009. Husker ikke hva den heter, men den har en krone på etiketten. Man får kjempegod hjelp på vinmonopolet hvis man ber om en vin uten karbohydrater. De kan nemlig sjekke i systemet sitt hvor mange karber det er i de forskjellige vinene

Åå, jammen da skal jeg snakke med dem neste gang

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 18:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.