Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 28-04-11, 12:54   #7401
Shamu
Medlem

Shamu sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Shamu er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor selger de lyse jeans med stretch, lave i livet og bootcut?
Jeg hater å shoppe bukser, trenger en ny men håper på å slippe å ta hele runden.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse...
Gammel 28-04-11, 13:01   #7402
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

høres ut som Cubus og HM varer
Vet Cubus er bra på stretch i såfall.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 28-04-11, 15:15   #7403
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Vi har fått støpt flaggstangfundament, og blir sittende igjen med mye pukk. Hvor kaster man/kvitter man seg med slikt?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 28-04-11, 15:16   #7404
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Vi har fått støpt flaggstangfundament, og blir sittende igjen med mye pukk. Hvor kaster man/kvitter man seg med slikt?

Sjekk med den lokale søppelfyllinga?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 28-04-11, 15:20   #7405
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Da var øyelokkene mine opererte. Det var unnagjort på 15 min.
Alt ble lysere med en gang siden synsfeltet ble større.
Stingene skal tas neste onsdag og inntil da må jeg bare akseptere både stramming samt blåfarge som trekker nedover kinnene.

Glad jeg gjorde det!

Gammel 28-04-11, 15:21   #7406
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Er bare nysgjerrig, betaler du det selv eller får du det dekket og hvor mye betaler du i isåfall?

har tunge øyelokk selv og det blir ikke bedre med åra, har tenkt å få gjort noe men veit ikke om jeg har pengene til det. Tenkt å høre litt med legen først, men han er et gammalt stabeis som sikkert synes det er tåpelig, dessuten kan man vel ikke velge kirurg derom man får det dekka og er prisgitt en elle annen slakter

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Nå spurte du Lillemy71, men jeg kan vel svare jeg også Jeg fikk det dekket. Det var øyelegen som tok vurderingen om jeg kvalifiserte til å få operasjonen dekket, og øyelegen jeg ble henvist til holdt nesten utelukkende på med slike operasjoner. Man kan vel velge lege på slike ting også, tror jeg, men det må være spesialist med avtale med NAV (andre som har bedre peiling får korrigere meg om jeg tar feil). Man kan nok ikke shoppe fritt på private klinikker og få staten til å dekke det

Hvis henvisningen er på medisinsk grunnlag skal man få det dekket av NAV så fremst denne spesialisten har avtale med NAV.

Gammel 28-04-11, 15:37   #7407
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Stingene skal tas neste onsdag og inntil da må jeg bare akseptere både stramming samt blåfarge som trekker nedover kinnene.

Glad jeg gjorde det!

Grattis med vel overstått! Pass på deg selv og husk at frosne erter kan brukes til så mangt!

Gammel 28-04-11, 15:42   #7408
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Grattis med vel overstått! Pass på deg selv og husk at frosne erter kan brukes til så mangt!

Har nå ligget en lang stund med frosne erter på og mye av blåfargen er gått tilbake allerede. Kanskje jeg slipper å bli skikkelig blåøyd?? Hevelsen er også gått dramatisk tilbake så frosne erter skal jeg absolutt anbefale pasientene når jeg begynner jobbe igjen.

Gammel 28-04-11, 15:53   #7409
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Har nå ligget en lang stund med frosne erter på og mye av blåfargen er gått tilbake allerede. Kanskje jeg slipper å bli skikkelig blåøyd?? Hevelsen er også gått dramatisk tilbake så frosne erter skal jeg absolutt anbefale pasientene når jeg begynner jobbe igjen.

Godt disse ertene kan brukes til noe!

Fortsatt god bedring!

Gammel 28-04-11, 16:00   #7410
Timona
Medlem

Timona sin avatar

Medlem siden: May 2009
Timona er på en erverdig vei

Glad jeg gjorde det!

Har lyst til å gjøre det samme.
Er det vondt? Hvor lenge regner man med å gå med hevelser og blåmerker?

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 28-04-11, 16:01   #7411
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Godt disse ertene kan brukes til noe!

Fortsatt god bedring!

Tusen takk! Det var faktisk deilig å være innom jobben i dag. Mens jeg ventet på operasjonen steppet jeg likesågodt og jobbet litt. Det sitter i fingrene fremdeles!

Ertene er forresten blitt til erterstuing.

Gammel 28-04-11, 16:03   #7412
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Har lyst til å gjøre det samme.
Er det vondt? Hvor lenge regner man med å gå med hevelser og blåmerker?

Det var ikke vondt. Sprøytene er ala sprøyter i munnen/tenner. Hevelsen forsvinner ikke fullstendig før stingene er fjernet. Og hvor lenge blåmerkene sitter er individuelt. Det ser ut som jeg har klart å redusere blåmerker betraktelig ved disse erterposene jeg har brukt i et par halvtimer etter operasjonen.

Gammel 28-04-11, 16:07   #7413
Timona
Medlem

Timona sin avatar

Det var ikke vondt. Sprøytene er ala sprøyter i munnen/tenner. Hevelsen forsvinner ikke fullstendig før stingene er fjernet. Og hvor lenge blåmerkene sitter er individuelt. Det ser ut som jeg har klart å redusere blåmerker betraktelig ved disse erterposene jeg har brukt i et par halvtimer etter operasjonen.

Lurte på å vente til høsten, er endel som skjer fremover m konfirmasjon og andre ting. Og til sommeren vil jeg ikke gå med "blåklokker"
Har tenkt lenge på det, så det er vel bare å få bestil en time. Fint å høre om dine erfaringer, virker ikke som det er så ille som jeg trodde.

Gammel 28-04-11, 16:17   #7414
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Har tenkt lenge på det, så det er vel bare å få bestil en time. Fint å høre om dine erfaringer, virker ikke som det er så ille som jeg trodde.

Svigerfar var litt hoven i 10 dager, bloduttredelsene var helt bort etter 14 og det var alt! Lite smerter og ubehag!

Gammel 28-04-11, 16:57   #7415
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Lurte på å vente til høsten, er endel som skjer fremover m konfirmasjon og andre ting. Og til sommeren vil jeg ikke gå med "blåklokker"

Sommern er ikke den beste tiden å bli operert på. Jeg synes selv jeg er i seneste laget grunnet sol etc og må nok regne med at jeg ikke kommer til å bli særlig ansiktsbrun i sommer. Eksponering av sollys gjør at arrene blekner dårligere og må belage meg på solbriller en stund utover.

HVIS det var noe ubehag i det hele tatt må det være da kroppen oppdaget adrenalinet som er i xylocainen. Bedøvelsen av øyelokkene virket jo tvert, men etter ca 10 min fikk jeg kraftig hjertebank som varte ca 1-2 min. Det er helt normalt. Jeg visste at det ville komme, men var kanskje ikke helt forberedet på ubehaget. For å si det sånn, hjertebank i ketose kan ikke måle seg med denne hjertebanken. Men heldigvis varte den en veldig kort stund. Anbefaler deg å få tatt en slik operasjon hvis du er plaget med tunge øyelokk. Allerede nå mens jeg fremdeles er hoven og tung av bedøvelsen merker jeg forskjell! Jeg er faktisk også spent på om endel av nakkesmertene vil forsvinne for det har flere fortalt av nakkesmertene har blitt helt borte etter øyelokkoperasjon!

Gammel 28-04-11, 17:14   #7416
Timona
Medlem

Timona sin avatar

Sommern er ikke den beste tiden å bli operert på. Jeg synes selv jeg er i seneste laget grunnet sol etc og må nok regne med at jeg ikke kommer til å bli særlig ansiktsbrun i sommer. Eksponering av sollys gjør at arrene blekner dårligere og må belage meg på solbriller en stund utover.

HVIS det var noe ubehag i det hele tatt må det være da kroppen oppdaget adrenalinet som er i xylocainen. Bedøvelsen av øyelokkene virket jo tvert, men etter ca 10 min fikk jeg kraftig hjertebank som varte ca 1-2 min. Det er helt normalt. Jeg visste at det ville komme, men var kanskje ikke helt forberedet på ubehaget. For å si det sånn, hjertebank i ketose kan ikke måle seg med denne hjertebanken. Men heldigvis varte den en veldig kort stund. Anbefaler deg å få tatt en slik operasjon hvis du er plaget med tunge øyelokk. Allerede nå mens jeg fremdeles er hoven og tung av bedøvelsen merker jeg forskjell! Jeg er faktisk også spent på om endel av nakkesmertene vil forsvinne for det har flere fortalt av nakkesmertene har blitt helt borte etter øyelokkoperasjon!

Hos oss er det arvelig, og jeg har faktisk tenkt på å gjøre noe med det i flere år. Har ikke bare med det rent kosmetiske å gjøre, men det er faktisk slitsomt å føle at man må "sperre" opp øynene for å se skikkelig

Gammel 28-04-11, 17:18   #7417
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Hos oss er det arvelig, og jeg har faktisk tenkt på å gjøre noe med det i flere år. Har ikke bare med det rent kosmetiske å gjøre, men det er faktisk slitsomt å føle at man må "sperre" opp øynene for å se skikkelig

Det er arvelig hos oss også. Jeg ser at guttene mine i tenårene allerede har øyelokk vel så tunge som mine!

Og det med å SPERRE opp øynene er årsaken til mang en nakkeslitasje. Samt rynker i panna... Be om henvisning grunnet medisinske årsaker. Det er da øyelegen som avgjør om det er berettiget og ikke fastlegen.

Gammel 28-04-11, 18:16   #7418
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Glad jeg gjorde det!

Så flott Et lite obs på erteposene - jeg pådro meg en øyekatarr fordi jeg var litt for ivrig med isposer i etterkant. Bedre å være litt blå en stund enn den kjipe katarren, pass på så du ikke overdriver nedkjølingen.

Grattis med lettere syn (på livet? )

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 28-04-11, 18:31   #7419
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Så flott Et lite obs på erteposene - jeg pådro meg en øyekatarr fordi jeg var litt for ivrig med isposer i etterkant. Bedre å være litt blå en stund enn den kjipe katarren, pass på så du ikke overdriver nedkjølingen.

Grattis med lettere syn (på livet? )

Isposen ligger oppå sterile kompresser. Jeg passer på jeg.

Gammel 28-04-11, 19:07   #7420
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

De siste par dagene har det vært nydelig vær, og jeg har vært mye ute, gått mye osv, og har da merket en intens matlyst når jeg har kommet i hus igjen. Er det her normalt? Det er litt plagsomt for samvittigheten også... Og hva er det som gjør det om noen vet sånt?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 28-04-11, 20:09   #7421
knh
Seniormedlem

knh sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 38
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Noen som har en fin direkte oversettelse av "drug delivery systems" (medisin) uten å forklare det med mange ord.... (og uten at det høres rart ut på norsk )

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 28-04-11, 20:18   #7422
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Noen som har en fin direkte oversettelse av "drug delivery systems" (medisin) uten å forklare det med mange ord.... (og uten at det høres rart ut på norsk )

medisindosering? medisindosetter? Nei? det er kanskje ikke det du tenker på...

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 28-04-11, 20:22   #7423
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Leveringssystem for medisiner....?
Medisinutsalg?

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 28-04-11, 20:30   #7424
knh
Seniormedlem

knh sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Leveringssystem for medisiner....?
Medisinutsalg?

Takk har vært inne på det første, men synes fortsatt det høres litt rart ut... hehe.. men sånn er det ofte med fornorskning av begreper da

Jeg skal forklare at hydrogeler kan brukes i "drug delivery systems" og "gene delivery systems". Synes ofte det er så vanskelig å finne gode norske oversettelser

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 28-04-11, 21:39   #7425
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

De siste par dagene har det vært nydelig vær, og jeg har vært mye ute, gått mye osv, og har da merket en intens matlyst når jeg har kommet i hus igjen. Er det her normalt? Det er litt plagsomt for samvittigheten også... Og hva er det som gjør det om noen vet sånt?

Det er nok veldig naturlig . Når du får mer mosjon øker forbrenningen og dermed kroppens behov for mat også. Ikke ha dårlig samvittighet for det! Slapp av og ikke stress, men kos deg både med maten og det fine været. Det som gjør godt for sjelen gjør godt for kroppen også, og sannsynligheten er større for at den slipper overflødige kilo

PS: Det er ikke sikkert du fortsetter å være så sulten over tid - det varierer hvor mye mat kroppen vil ha. Og - kroppen har alltid rett! Så lenge det er ekte, sunn sult du opplever, og det høres det absolutt ut som - så lytt til det og spis deg passe mett

Sist redigert av Huldr : 28-04-11 kl 21:56.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.