Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Proteiner

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-05-11, 15:26   #1
tmd
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
tmd er på en erverdig vei

Proteiner

Jeg er ikke så veldig glad i kjøtt, men jeg prøver så godt jeg kan å spise en del av det. Hvor mye proteiner må man spise pr dag? Må man spise kjøtt hver eneste dag?

tmd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 15:31   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Proteiner

Temaet er diskutert i det uendelig på forumet - bruk søkefunksjonen for større oversikt.

Du må ikke spise kjøtt hver dag, MEN kroppen har behov for en del essensielle aminosyrer fra protein som den må få fra mat - dvs aminosyrer den ikke kan lage selv. Sjekk matvaretabellen for proteininnhold i forskjellige matvarer. Kjøtt/fugl/fisk/sjømat har størst konsentrasjon av protein.

Anbefalingene er mange når det gjelder protein-inntak - men ligger du på rundt 1 gram protein pr kilo kroppsvekt bør du være "safe". Trener du veldig mye og hardt kan du godt øke på til 1.5 - 2 gram pr kilo kroppsvekt

(Kilder: Bla VOF - men det står noe om dette også i atkinsboka)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 16:01   #3
tmd
Juniormedlem

Tusen takk for svar Nå er jeg klokere!

Gammel 04-05-11, 16:08   #4
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Nå vet ikke jeg hva du spiser til vanlig/foretrekker å spise, men tenkte bare jeg skulle legge til at det er jo endel proteiner i diverse melkeprodukter, hvis du spiser det!? Og egg er en yppelig proteinkilde som er lett å "lure" inn i alt fra smoothies til bakeverk etc

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:20   #5
tmd
Juniormedlem

Jeg har lagt inn alt jeg har spist på diett.no de siste dagene. På mandag spiste scones (oppskrift fra Frisk med lavkarbo). De inneholder jo tydeligvis en del proteiner, og den dag spiste jeg 1-2 til hvert måltid og fikk i meg 149g protein ifølge diett.no. Tror dere dette er for mye? Spiste kun ost, scones og egg den dagen.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteiner viet60 Ketolysekuren 4 31-10-09 14:58
Proteiner? beate Lavkarbo generelt 6 23-03-08 01:32
Proteiner. polvott Spørsmål og svar 22 21-06-06 23:05
OE og proteiner mofe Optimal Ernæring 7 22-01-06 19:22
Proteiner i egg des65 Lavkarbo generelt 13 10-10-05 12:44

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.