Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

For lite karbohydrater på Ketolysekuren?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-11, 21:49   #1
nocarbs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 21
nocarbs er på en erverdig vei

For lite karbohydrater på Ketolysekuren?

Jeg lurer på om jeg kan få i meg for lite karbohydrater per dag. Har nettopp regnet på dagsinntaket i dag, og dette lå på ca6-7gr karbohydrater. Jeg har spist meg mett og orker ikke mer mat. Må man ligge opp mot 15gr på Ketolysekuren? Trener ca 2 dager i uken, men har ikke hatt noe problem med energi på treninga.

Har lest en del tråder her på lavkarbo, og blir litt forvirret ang. antall gram fett, karbohydrater og kalorier man skal få i seg i løpet av en dag. Før har jeg kun tenkt på karbohydratene, men siden jeg fikk en vektstans, så har jeg kuttet litt ned på kaloriene.

nocarbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:34   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: For lite karbohydrater på Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av nocarbs, her.

Jeg lurer på om jeg kan få i meg for lite karbohydrater per dag. Har nettopp regnet på dagsinntaket i dag, og dette lå på ca6-7gr karbohydrater. Jeg har spist meg mett og orker ikke mer mat. Må man ligge opp mot 15gr på Ketolysekuren? Trener ca 2 dager i uken, men har ikke hatt noe problem med energi på treninga.

Har lest en del tråder her på lavkarbo, og blir litt forvirret ang. antall gram fett, karbohydrater og kalorier man skal få i seg i løpet av en dag. Før har jeg kun tenkt på karbohydratene, men siden jeg fikk en vektstans, så har jeg kuttet litt ned på kaloriene.

Skaff deg boka og les den!
Les de klistrede trådene på forumet.
Det er ikke noe poeng i å ligge under 15-20 gram karber om dagen.
Se på hva du spiser, karbene skal i hovedsak komme fra grønnsaker.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:39   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: For lite karbohydrater på Ketolysekuren?

Dessuten, hvis du startet i april, så har du ikke hatt en vektstans som krever noen forandring i kostholdet.
Vekttapet går i "rykk og napp", det du mister den første perioden er mest vann, deretter er det vanlig med en "pause" hvor kroppen omstiller seg til fettforbrenning. Mange opplever å "krympe" i denne perioden.
Vektplatåer kalles det først når vekten har stått stille i et par(2-3) måneder.
Da kan men begynne å gjøre kostholdsendringer.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:45   #4
nocarbs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 21
nocarbs er på en erverdig vei

Sv: For lite karbohydrater på Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Dessuten, hvis du startet i april, så har du ikke hatt en vektstans som krever noen forandring i kostholdet.
Vekttapet går i "rykk og napp", det du mister den første perioden er mest vann, deretter er det vanlig med en "pause" hvor kroppen omstiller seg til fettforbrenning. Mange opplever å "krympe" i denne perioden.
Vektplatåer kalles det først når vekten har stått stille i et par(2-3) måneder.
Da kan men begynne å gjøre kostholdsendringer.

Jeg startet på kuren for ca 1 år siden, men har hatt litt pauser underveis som dessverre har gjort at vekta har gått opp igjen. Jeg har vært flink nå siden januar , men vekta har stått ganske stille, har gått ned ca1,5kg. Jeg har boken, så får prøve å lese litt mer i den Har prøvd å kutte ut nøtter og søtningsmidler, men syns ikke dette har hatt noe utslag.
Lurer kanskje på om jeg kan ha spist for mye mat, selvom jeg har vært i Ketose, får prøve å få opp karbohydratene litt igjennom grønnsaker

nocarbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite karbohydrater? nilsarne Spørsmål og svar 3 19-07-10 22:24
Kan ketolysekuren gjennomføres med lite proteiner? hønselovisa Ketolysekuren 4 22-10-09 16:10
Veier jeg for lite for ketolysekuren? Chris85 Ketolysekuren 16 06-04-09 10:34
Lite gang på ketolysekuren min...hjelp Superslimithink Spørsmål og svar 2 24-09-08 23:09
For lite karbohydrater? kfj Spørsmål og svar 4 19-06-08 06:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no