Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stopp i vektnedgang!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-05-11, 10:31   #1
Smelia
Medlem

Smelia sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Alder: 38
Smelia er på en erverdig vei

Stopp i vektnedgang!

Hei! Eg er ny her inne ! Har gått på ketolyse no i ca 6 veker og hadde gått ned frå 87-81 og så skulle eg på vekta forrige veke og var plutselig gått opp til 83 igjen!!!! WHY!? Og denne veka har eg vært flink men vekta står BOM still!!!!!!! Målet mitt er 79 til 17 Mai! og det VIL og SKAL eg klare! Så e det nåken som har et tips til meg korleis en sett fortgang i tng ?! Kjedelig når det stopper opp!!

Hilsen Meg

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:59   #2
Dolly
Seniormedlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 42
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stopp i vektnedgang!

Spiser du barer, sukkerfrie pastiller og sjokolade ol?

Sist merket jeg stans i nedgangen når jeg begynte med det...

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 11:59   #3
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
ThereseA er ny på veien

Hvor ligger du i syklusen din?
Spiser du mye salt mat?
Spiser du nok fett?

ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 00:42   #4
Smelia
Medlem

Smelia sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

Spiser du barer, sukkerfrie pastiller og sjokolade ol?

Sist merket jeg stans i nedgangen når jeg begynte med det...

Hei! Spise ikkje barer nei..

spise mørk sjokolade av og til ja! Kan det ha noe å sei? Men spise aldri mer enn at eg holder meg i ketose!

Gammel 08-05-11, 00:44   #5
Smelia
Medlem

Smelia sin avatar

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

Hvor ligger du i syklusen din?
Spiser du mye salt mat?
Spiser du nok fett?

Syklus? Tenker du liksom menssyklus? Det veit eg ikkje , eg har ikkje fått syklusen på plass enda etter fødsel for 10 mnd siden..

Salt mat... hmmmm nei egentlig ikkje...

Trur eg spise nok fett ja... bruker mye fløte.. kan det bli for mye av det?!kanskje 1-2 dl for dag..

Gammel 08-05-11, 09:33   #6
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
ThereseA er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Smelia, her.

Syklus? Tenker du liksom menssyklus? Det veit eg ikkje , eg har ikkje fått syklusen på plass enda etter fødsel for 10 mnd siden..

Salt mat... hmmmm nei egentlig ikkje...

Trur eg spise nok fett ja... bruker mye fløte.. kan det bli for mye av det?!kanskje 1-2 dl for dag..

Ja tenkte på menssyklusen, jeg samler vann både rundt eggløsning og mensen, opptil 2kg...

En grei huskeregel er "om du tror du spiser nok fett, spis litt til"

Se om du får tid til å legge all maten inn på diett.no og se hvordan du ligger ann prosentmessig..

ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 09:57   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Hei! Eg er ny her inne ! Har gått på ketolyse no i ca 6 veker og hadde gått ned frå 87-81 og så skulle eg på vekta forrige veke og var plutselig gått opp til 83 igjen!!!! WHY!? Og denne veka har eg vært flink men vekta står BOM still!!!!!!! Målet mitt er 79 til 17 Mai! og det VIL og SKAL eg klare! Så e det nåken som har et tips til meg korleis en sett fortgang i tng ?! Kjedelig når det stopper opp!!

Hilsen Meg

Du har gått ned 6 kilo på 6 uker
At det går litt opp og stopper er ganske så normalt.
Husk at kroppen har kvitta seg med en mengde som tilsvarer 12(!!) kladder smør. Det er MYE!!
Ja, det kan være syklus. Og det kan være at kroppen bremser opp litt for dette er heftig for den.
At det plutselig kan variere med et par kilo opp, kan være mer salt i maten, stress osv osv....
Men så lenge du vet at du spiser riktig, så skal du ikke bekymre deg

Og uansett hvor mye man ønsker, vil og skal i hodet, så er det faktisk kroppen som til syvende og sist som bestemmer tempoet

Senk skuldrene, spis som du skal, så slipper nok kroppen taket. Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:21   #8
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 40
Mithila er på en erverdig vei

Eg har gått opp eg og! Kjenner bare at eg blir så deprimert! Dei to siste dagane har eg ete litt sjokolade og drukke vin, så håpar at desse har skulda. Trur i alle fall at kvitvinen eg drakk i går hadde hakket mykje sukker i seg...

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:24   #9
Smelia
Medlem

Smelia sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Eg har gått opp eg og! Kjenner bare at eg blir så deprimert! Dei to siste dagane har eg ete litt sjokolade og drukke vin, så håpar at desse har skulda. Trur i alle fall at kvitvinen eg drakk i går hadde hakket mykje sukker i seg...

ja, men vi får satse på at det løser seg snart opp igjen! Har vært på fjellet og svetta i dag satsa på at det setter fart i sakene

Gammel 08-05-11, 22:40   #10
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

jeg er litt usikker på hva du er deprimert over? Du har jo inntatt ting som kan stanse fettforbrenningen og muligens øke vannbeholdningen i kroppen - så resultatet på vekta burde ikke være overraskende

Stress ned - kutt sjokolade og vin, drikk nok vann - sjekk hvor du er i menssyklus så ordner det seg nok i løpet av et par dager.

Har du derimot jevn vektoppgang over flere uker - så bør man kanskje se nærmere på kostholdet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:42   #11
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

Deprimert pga av eg er komt til eit punkt i masteravhandlinga mi der ting står totalt stilt.. og blir litt lei bare

Gammel 09-05-11, 00:01   #12
Smelia
Medlem

Smelia sin avatar

Deprimert pga av eg er komt til eit punkt i masteravhandlinga mi der ting står totalt stilt.. og blir litt lei bare

Du får ha masse lykke til vidare med masteravhandlinga Eg håper på ei bra veke! kjenner NO på kroppen min at eg ikkje er så oppblåst og føler meg egentlig ganske ok så håper vekta viser nedgang fredag ( har veiedag fredager ) !

Gammel 09-05-11, 09:27   #13
Trj
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Hilsen Meg

Det er en gjennomgående "melodi" her på forumet at ukene 4 - 6 er kronglete, og sånn var det også for meg. Jeg gikk også litt opp i vekt rundt uke 5 - 6. Men så begynte en jevn nedgang ! Bare stå på.

Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 09:29   #14
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

lykke til! Eg føler meg hakket bedre og med litt meir mot i dag. Nå har eg ete frokost, grillribbe, og skal ut og gå litt før trening på Bailine. Ha ei flott veke!

Gammel 09-05-11, 18:22   #15
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Ah, jeg trodde det var pga vektoppgang Det å skrive masteravhandling er enormt arbeid og enormt stressende - gi deg selv litt "fri" fra alt noen timer innimellom - så løsner det nok!

Kjempebra at du føler deg bedre idag - det er lov og ha "down" dager - det har vi alle Cluet er å komme seg ovenpå igjen og ikke bli der nede

Håper du får en fin uke med masse god inspirasjon til oppgaven din - og deilig mattinntak som gir deg energi!
Av erfaring under studier krever "hjernearbeid" ekstra energi fra mat - jeg husker jeg ble sinnsykt snopen, så spis nok! Du kan jo vurdere å øke litt på karboen i en liten periode også og se om det hjelper litt generelt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 20:51   #16
Smelia
Medlem

Smelia sin avatar

lykke til! Eg føler meg hakket bedre og med litt meir mot i dag. Nå har eg ete frokost, grillribbe, og skal ut og gå litt før trening på Bailine. Ha ei flott veke!

Det er bra !! ha ei flott veke du også!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stopp i vektnedgang? Smurfine Lavkarbo generelt 10 22-08-09 16:07
Stopp i vektnedgang eneri evot Spørsmål og svar 5 14-03-09 09:08
stopp i vektnedgang eneri evot Spørsmål og svar 1 19-02-09 10:38
Ketose-stopp! Sissi Vedvarende vekttap 10 24-01-07 17:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.