Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ut av ketose 2 ganger

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-11, 20:50   #1
Idamortil4
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 50
Idamortil4 er på en erverdig vei

Ut av ketose 2 ganger

Første gang jeg gikk ut av ketose hadde jeg spist hjemmelaget lavkarbo ostekake med både splenda, fun light og sukkerfri sjokolade. Andre gang (i går) drakk jeg 1 liter cola zero. Betyr dette at jeg ikke "tåler" disse søtstoffene, eller at kroppen gjør dem om til sukker i tarmen. Hvilket søtstoff kan jeg evt. tåle? Ingen krise om det ikke er noen jeg kan ha, meeeen.......

Idamortil4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, senere vanlig lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 07:31   #2
kroi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
kroi er på en erverdig vei

Sv: Ut av ketose 2 ganger

Målte du ketonene minst to timer etter matinntaket?

kroi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 07:49   #3
Idamortil4
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 50
Idamortil4 er på en erverdig vei

Sv: Ut av ketose 2 ganger

Dagen etter

Idamortil4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, senere vanlig lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:23   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ut av ketose 2 ganger

Opprinnelig lagt inn av Idamortil4, her.

Dagen etter

På morgenen? Søk opp ketose på forumet, der er den målingen som sies og være mest nøyaktig et par timer etter siste måltid.

På morgenen kan det være det er så lenge siden du har spist dagen før at kroppen har brukt opp ketonene fettforbrenningen produserer. Det er ikke stixen som bestemmer om du er i ketose eller ikke - hvis du blir litt stresset av de, pakk de bakerst i skapet og hold kontroll på karboinntaket istedet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:57   #5
Idamortil4
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 50
Idamortil4 er på en erverdig vei

Sv: Ut av ketose 2 ganger

På kvelden slik man skal

Idamortil4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, senere vanlig lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:58   #6
Idamortil4
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 50
Idamortil4 er på en erverdig vei

Sv: Ut av ketose 2 ganger

Jeg lurte vel mest på med dette med søtstoffer da.

Idamortil4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, senere vanlig lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:13   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ut av ketose 2 ganger

Ok Det er individuelt hvordan man reagerer på søtningsstoffer.

Kroppen gjør de ikke om til sukker i tarmen, men de kan trigge insulinutskillelse som vanlig sukker gjør. Utskilles insulin forbrennes ikke fett...

Har du jevn vektnedgang så synes jeg ikke du skal bekymre deg om stixen har utslag eller ikke, siden det er såpass mange feilmarginer som kan spille inn

Feks om man trener kan kroppen bruke opp ketonene som kommer av fettforbrenning, og man får ikke utslag. Spiser man et fettrikt måltid kan man få utslag, selv om det ikke nødvendigvis der og da betyr at kroppen forbrenner kroppsfett osv

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 13:59   #8
maribo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bor i Oslo men kommer fra bygda :)
Innlegg: 9
maribo er på en erverdig vei

Sv: Ut av ketose 2 ganger

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ok Det er individuelt hvordan man reagerer på søtningsstoffer.

Kroppen gjør de ikke om til sukker i tarmen, men de kan trigge insulinutskillelse som vanlig sukker gjør. Utskilles insulin forbrennes ikke fett...

Beklager om jeg maser mye om dette men jeg skjønner ikke helt dette
Om en ikke har karbohydrater så bruker en ikke karbohydrater, det skjønner jeg Men om en da trigger insulinutskillelsen med søtstoffer slik at kroppen ikke forbrenner fett, hva gjør den da? Vil den da bruke proteiner? Fra maten eller fra musklene? Det er jeg fortsatt litt nysgjerrig på

maribo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 15:44   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ut av ketose 2 ganger

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Beklager om jeg maser mye om dette men jeg skjønner ikke helt dette
Om en ikke har karbohydrater så bruker en ikke karbohydrater, det skjønner jeg Men om en da trigger insulinutskillelsen med søtstoffer slik at kroppen ikke forbrenner fett, hva gjør den da? Vil den da bruke proteiner? Fra maten eller fra musklene? Det er jeg fortsatt litt nysgjerrig på

Insulin gir fettlagring, slik at om du spiser mer enn kroppen forbruker vil dette teoretisk sett kunne lagres som fett på kroppen, hvis kroppen bruker den næringen den for tilført, vil det i perioden insulin utskilles ikke kunne forbrennes kroppsfett...

http://tgeisner.wordpress.com/ her er det mange fine blogginnlegg om hvordan kroppen tar opp næring, der kan du lese litt om insulin og glukagon også. Insulin er fettlagrende, glukagon er fettforbrennende (begge er hormoner), de kan ikke opptre samtidig, utskilles insulin kan ikke fett forbrennes i særlig grad...

Ellers anbefaler jeg "Bedre uten brød" av Lutz/Allen som beskriver i detalj hvordan dette foregår i kroppen og hvorfor lavkarbo er bedre enn "høykarbo" kosthold

Dette ble veldig enkelt forklart, anbefaler deg og google litt, og i tillegg sjekk ut www.espenrostrup.com for mer kunnskap

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 16:18   #10
Idamortil4
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 50
Idamortil4 er på en erverdig vei

Sv: Ut av ketose 2 ganger

Kan man gå ut av ketose pga inntak av sukrin?

Idamortil4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, senere vanlig lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 17:31   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ut av ketose 2 ganger

Opprinnelig lagt inn av Idamortil4, her.

Kan man gå ut av ketose pga inntak av sukrin?

Sukrin er vel erythritol - altså et sukkeralkohol - så det vil være individuelt - som jeg sa tidligere

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Muslingolje - 60 ganger bedre enn Omega-3? princet Kosttilskudd 0 16-10-10 15:56
Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå... Chia Ketolysekuren 21 21-08-07 08:14
Hvor mange ganger om dagen? Hyper Spørsmål og svar 16 23-09-06 18:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no