Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-06-11, 22:16   #101
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Er gjerne med på å dele dagsmenyer, kjempelurt!

Frokost: 4 skiver bacon, 2 speilegg
Lunsj: 1 FiberRik med ost
MM: 1 FiberRik med ost
Middag: 3 skiver grillet ytrefilet av svin med blomkål/brokolli-grateng
Kvelds: 100 g nystekt lavkarbobrød med smør og ost

Har ikke regnet ut karbene på dette, men tror det skal være ganske greit

Sist redigert av KarboMamma : 02-06-11 kl 12:06. Årsak: Fibrex=FiberRik
KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:17   #102
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av maiken32, her.

Mange som snakker om at de er i ketose, hvor finner dere disse stix'ene som måler dette ?

Her i byen selges det hos Meny iallefall. Ellers er det vel nettbutikker. Usikker på om apoteket har, kanskje noen andre vet. Er faktisk 3 år siden jeg brukte stix sist... Tenkte egentlig ikke å bruke det denne gangen. Får se hvor nøye jeg blir og ønske om å være i ketose.

Gammel 01-06-11, 22:19   #103
Batillip
Medlem

Batillip sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Kjøpte på apoteket.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:20   #104
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Takk for svar ! Spennende !

Skjønner at jeg må bruke litt tid på å lese meg opp på dette her !
Innså nettopp at sjokoladen (som jeg ELSKER) ryker

Jeg er forøvrig 32 år, er 165 cm og 71 kg.
Drømmevekta er 62 kg
Hvor lang tid bør jeg ha på det ?

Mange som snakker om at de er i ketose, hvor finner dere disse stix'ene som måler dette ?
I morgen blir det omelett til frokost !

Stix kjøper du på apoteket. Anbefaler å stixe hver 3. dag, ikke bli fanatisk. UTSLAG ER UTSLAG! Det fins ingen grader av ketose, kun grader av dehydrering.

Jeg vil også spørre deg om hvordan du ser for deg tiden etter vekttapet. Mange tror at ketolyse er en rask billett til drømmevekta, men spiser du høykarbo etterkant med frie tøyler, så er vekta tilbake før du aner det. Lavkarbo er en livsstil, og det du står over nå er en livsstilsendring. Ikke gå i fella

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:21   #105
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Er gjerne med på å dele dagsmenyer, kjempelurt!

Frokost: 4 skiver bacon, 2 spailegg
Lunsj: 1 Fibrex med ost
MM: 1 Fibrex med ost
Middag: 3 skiver grillet ytrefilet av svin med blomkål/brokolli-grateng
Kvelds: 100 g nystekt lavkarbobrød med smør og ost

Har ikke regnet ut karbene på dette, men tror det skal være ganske greit

Savner litt fett hos deg. Vil du ha tips?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:25   #106
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Takk for svar ! Spennende !

Skjønner at jeg må bruke litt tid på å lese meg opp på dette her !
Innså nettopp at sjokoladen (som jeg ELSKER) ryker

Jeg er forøvrig 32 år, er 165 cm og 71 kg.
Drømmevekta er 62 kg
Hvor lang tid bør jeg ha på det ?

I morgen blir det omelett til frokost !

Hvor lang tid er umulig å si, det er så mange faktorer som spiller inn... Hadde vært deilig om det hadde vært en fast fasit, men næggu om det er

De stixa kjøpes på apoteket, Diabur 5000 eller noe slikt, bare si du skal ha stix som måler ketoner i urinen du.
Stix er ikke veldig nødvendig, de fleste merker det når de kommer i ketose, man får gjerne en ånde som kjapt knerter enhver potteplante innen 30 m radius bla Så lenge du vet du spiser riktig spiller ikke stixa noen rolle, men det kan være litt gøy å sjekke litt i begynnelsen.

Omelett er bra mat vettø

Opprinnelig lagt inn av Karbear86, her.

Takk for svar godt å høre det er normalt.. jeg sykler litt da. så utenom fotballtreninga får det holde. se hva jeg orker.. Pitabrød er btw bare godt nok sånn jeg får av hatting, i den fine typen. sånn mykt og godt.. haha nei skal slutte å tenke på det.. lagd meg smoothie nå, så døyver det nok

Hehe, skjønner den Hatting-greia, var definitivt min favoritt "før i tia!"

Men nå frister det overhode ikke med den slags, har smakt det ett par ganger og blir like overrasket over den intense melsmaken.... grøss....

Deilig å slippe slike "lyster"!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:29   #107
maiken32
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
maiken32 er på en erverdig vei

Jeg vil også spørre deg om hvordan du ser for deg tiden etter vekttapet. Mange tror at ketolyse er en rask billett til drømmevekta, men spiser du høykarbo etterkant med frie tøyler, så er vekta tilbake før du aner det. Lavkarbo er en livsstil, og det du står over nå er en livsstilsendring. Ikke gå i fella [/quote]

Det er jo et godt spørsmål
Lavkarbo er noe jeg tror kan passe meg. Har i perioder spist lite karbo og sett en sammenheng mellom magesmerte/oppblåsthet og karbohydrater.
Ønsker på sikt å ha et lavkarbo kosthold, der det er rom for noen utskeielser (som sjokoladen)
For min del er det sukkeret som blir det verste, spiser dere frukt ?

maiken32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:33   #108
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

For min del er det sukkeret som blir det verste, spiser dere frukt ?

Frukt er ikke Ketolysemat nei.... masse fruktsukker!

Har du boka? Hvis ikke vil jeg på det varmeste anbefale deg å skaffe den, event låne på biblioteket

Gammel 01-06-11, 22:33   #109
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

spiser dere frukt ?

Nei, frukt har så høy GI. Men innimellom kan det jo hende jeg tar meg en frukt, f.eks eple. Men holder meg for det meste til bær da.

Gammel 01-06-11, 22:34   #110
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Frukt er igrunn en sukkerbombe. På matvareguiden kan du legge inn den frukten du tenker på og se hvor mye karb det er i den per 100 gram. Begynner du å unne deg frukt i liten grad, hjelper det ikke på sukkersuget, for å si det slik
Derimot bær og smoothies med frosne jordbær går greit. Se på deklarasjonen, det varierer fra leverandør og merke.
Behov for søtt innimellom? Pisk litt krem og ha søtstoff i. Spis til du ser mannen med ljåen, så går det lengre tid til neste "behov" :P
Sukkerfri saft, tyggis og pastiller er søtsugfelle, og for mange en partystopper. Jeg har en flott oppskrift på konfekt med masse, masse, masse fett i, som smaker godt og demper suget. Lovlig sjokolade. Si i fra hvis du vil ha link.

Har du i løpet av dagen tilsatt nok fett i kosten vil du ikke ha søtsuget i så stor grad som du vanligvis vil ha. Fett, vann, fett vann :P

Gammel 01-06-11, 22:35   #111
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Nei, frukt har så høy GI. Men innimellom kan det jo hende jeg tar meg en frukt, f.eks eple. Men holder meg for det meste til bær da.

På Ketolyse tenker vi ikke GI, det er Fedons greie
Så eple er heller ikke noe som hører hjemme på Ketolyse

Gammel 01-06-11, 22:36   #112
maiken32
Juniormedlem

Ingen frukt nei, det er dette sukkeret som jeg kommer til å slite med, men som jeg har SÅ godt av å kutte ned på !

Har ikke boka nei ! Er det en super bok du/dere kan anbefale ?

maiken32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:37   #113
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

På Ketolyse tenker vi ikke GI, det er Fedons greie

Ja skjønner. Men øker ikke karb-innholdet dersom GI'en er høy? Jeg tenker egentlig ikke GI til vanlig, men når jeg hører 'frukt' så tenker jeg bare glukose glukose og suuukker. Så prøver virkelig å holde meg unna.

Gammel 01-06-11, 22:39   #114
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

I overgangsfasen vil jeg råde samtlige (inkl med selv) til å unngå alle brød- og knekkebrøderstatninger. Prøv å spise så rent som mulig. Frokostpannekaker, omeletter, egg og bacon (stekt bacon blir mager kjøtt, det er fettet som trekkes ut av det som er viktig. Stek egg og omelett i det fettet), kjøttrester fra middagen dagen før og fete salater. Jeg steker Kavli's Jalapenos ost på 200 grader i 15 minutter - det blir en herlig kjeks - tilnærmet 0 karbo. Dæsj på med egg, majones, kjøttpålegg osv. Også godt til taco

Gammel 01-06-11, 22:39   #115
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Ingen frukt nei, det er dette sukkeret som jeg kommer til å slite med, men som jeg har SÅ godt av å kutte ned på !

Har ikke boka nei ! Er det en super bok du/dere kan anbefale ?

Sukkerbehovet gir seg, masse fett og vann gjør susen Eller så finner du oppskrifter på lovlig "søtt" i oppskriftsdelen av forumet

Skal du spise etter Ketolyseprinsippene må/bør du ha "bibelen" Slank med ketolysekuren, av Dr. Torkil Andersen. Finner den bla på ketolyse.no

Gammel 01-06-11, 22:39   #116
maiken32
Juniormedlem

Sitat:

Jeg har en flott oppskrift på konfekt med masse, masse, masse fett i, som smaker godt og demper suget. Lovlig sjokolade. Si i fra hvis du vil ha link.

Vil GJERNE ha en link ja

Gammel 01-06-11, 22:41   #117
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Ja skjønner. Men øker ikke karb-innholdet dersom GI'en er høy? Jeg tenker egentlig ikke GI til vanlig, men når jeg hører 'frukt' så tenker jeg bare glukose glukose og suuukker. Så prøver virkelig å holde meg unna.

Fedons GI går vel først og fremst på raske og trege karbohydrater

Frukt er sukker sukker sukker, fælt lite nyttig...

Nok fett og masse vann gjør underverker for søtbehovet, eller bær med krem feks Nøtter er det også masse bra fett i ...

Gammel 01-06-11, 22:44   #118
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Henviser til bloggen min, der står det litt generelt om lavkarbo, litt tips og råd til mat og handling, noen før- og etterbilder til motivasjon(?) og oppskrifter på frokost, middag og noe søtt

Gammel 01-06-11, 23:28   #119
Karbear86
Juniormedlem

Karbear86 er på en erverdig vei

Jeg har noen spørsmål til jeg.. Jeg er jo sånn at jeg ikke har tenkt til å kutte ut absolutt alt av brød i fremtiden! Jeg driver med dette med brød, ris og potet for å sjekke magen fremst av alt.. allergier! se hvordan reagerer.
Men etter noen uker kommer jeg nok til å prøve meg igjen litt og litt med grovt brød.. regner med jeg kommer til å gå ned litt på dette prosjektet, men er det sånn at jeg kommer til å gå opp igjen hvis jeg begynner gradvis å spise brød igjen? og hvordan kan jeg evt. unngå det? erfaringer?

Karbear86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: uten brød, pasta og ris. Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 23:59   #120
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Jeg startet med ketolysekuren etter oppfordring fra fastlegen i fjor sommer. Det var to grunner til det: 1) Sterk overvektig med BMI på 36 (da) og 2) etter to runder med matforgiftning på fire uker, så var tarmen min hardt rammet. Hver gang jeg spiste brød, fikk jeg diare.
Nå i høykarbo-tiden min fra desember til nå, har jeg merket meg samme tendens. Brød- og brødmat gir meg kraftige luftsmerter, høylytt romstering og diare. Med en gang jeg kutter, så regulerer det seg igjen. Skal til sommeren ta prøver for å se om tarmen min fikk seg en støyt i fjor, noe fastlegen min mistenker.

Når det kommer til tilsetning av karbohydrater "underveis" vil jeg råde deg å vente til etter eventuelt vekttap er oppnådd og du "sier deg fornøyd med det". Lavkarbo er betegnelse for å være under en viss grense karbohydrater (kommer ikke på det i farten), men det fins de av oss som er i ketose til godt over 50 karb/dagen.
Fedon har et brød som selges i alle fall på Rema 1000. Jeg har benyttet meg av det ved omgangssjuke, og har faktisk ikke reagert ille på det (med tanke på matforgiftnings-greia). 1 brødskive blir da rundt 4 karb, og hvis man absolutt krever det, så er det vel greit? Pålegget bør i alle fall være fett- og næringsrikt. Hvis du velger å legge deg på en karbo-grense f.eks. 50, 75 og/eller 100, så tenk godt gjennom om det er verdt det. Kanskje det vil være best å gå over på GR-stilen med å telle kcal? For sammensetningen generelt ved lavkarbo endrer seg jo mer karbo du legger deg på. Generell lavkarbo handler om en balanse mellom (lavt) inntak av karbohydrater, fortsatt høyt inntak av fett (for å få energi til alle prosesser i kroppen som før har vært karbo-drevet) og et passelig inntak av proteiner. Man kan tro proteiner er uskyldige og man kan pøse, pøse, pøse på, men proteiner lagres i kroppen som overskuddsfett.
Jeg har oppskrift på en temmelig heftig brøderstatning, 2 karb per brødskive og sikkert 80 gram fett per brødskive :P Hvis det kan være en løsning for deg, så si i fra og jeg sender deg oppskriften.

Gammel 02-06-11, 00:04   #121
Karbear86
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jeg startet med ketolysekuren etter oppfordring fra fastlegen i fjor sommer. Det var to grunner til det: 1) Sterk overvektig med BMI på 36 (da) og 2) etter to runder med matforgiftning på fire uker, så var tarmen min hardt rammet. Hver gang jeg spiste brød, fikk jeg diare.
Nå i høykarbo-tiden min fra desember til nå, har jeg merket meg samme tendens. Brød- og brødmat gir meg kraftige luftsmerter, høylytt romstering og diare. Med en gang jeg kutter, så regulerer det seg igjen. Skal til sommeren ta prøver for å se om tarmen min fikk seg en støyt i fjor, noe fastlegen min mistenker.

Når det kommer til tilsetning av karbohydrater "underveis" vil jeg råde deg å vente til etter eventuelt vekttap er oppnådd og du "sier deg fornøyd med det". Lavkarbo er betegnelse for å være under en viss grense karbohydrater (kommer ikke på det i farten), men det fins de av oss som er i ketose til godt over 50 karb/dagen.
Fedon har et brød som selges i alle fall på Rema 1000. Jeg har benyttet meg av det ved omgangssjuke, og har faktisk ikke reagert ille på det (med tanke på matforgiftnings-greia). 1 brødskive blir da rundt 4 karb, og hvis man absolutt krever det, så er det vel greit? Pålegget bør i alle fall være fett- og næringsrikt. Hvis du velger å legge deg på en karbo-grense f.eks. 50, 75 og/eller 100, så tenk godt gjennom om det er verdt det. Kanskje det vil være best å gå over på GR-stilen med å telle kcal? For sammensetningen generelt ved lavkarbo endrer seg jo mer karbo du legger deg på. Generell lavkarbo handler om en balanse mellom (lavt) inntak av karbohydrater, fortsatt høyt inntak av fett (for å få energi til alle prosesser i kroppen som før har vært karbo-drevet) og et passelig inntak av proteiner. Man kan tro proteiner er uskyldige og man kan pøse, pøse, pøse på, men proteiner lagres i kroppen som overskuddsfett.
Jeg har oppskrift på en temmelig heftig brøderstatning, 2 karb per brødskive og sikkert 80 gram fett per brødskive :P Hvis det kan være en løsning for deg, så si i fra og jeg sender deg oppskriften.

Takk for svar

Jeg skal se an i noen uker nå hvordan det går.. føler meg faktisk bedre i magen allerede er bare den slappheten etc som tærer her nå.. men det går over.
Sliter skikkelig med den tankegangen om at alt skal være fett også jeg. sånn at det får komme etterhvert
Jeg kan gjerne få oppskriften senere når jeg har kommet til den vekten ejg vil da.. er jo noen kg der. 7 kg til skal jeg ned

Karbear86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: uten brød, pasta og ris. Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 00:09   #122
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Det står du følger GR i kostholdsfilosofien din - er det reelt enda? Kan være greit å oppdatere den slik at de som eventuelt kommer med råd og veiledning kan ta utgangspunkt i filosofien du følger.

Gammel 02-06-11, 00:14   #123
Karbear86
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Det står du følger GR i kostholdsfilosofien din - er det reelt enda? Kan være greit å oppdatere den slik at de som eventuelt kommer med råd og veiledning kan ta utgangspunkt i filosofien du følger.

Hehe, er sånn tankegangen min er. GR altså.. men prøver å endre litt min personlige kostholdsfilosofi blir det da :P enn så lenge

Gammel 02-06-11, 01:31   #124
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Slenger meg med - sent, men godt.
Startet egentlig på mandag - og var så heldig at jeg fant dere mens jeg satt her å surfet på lavkarbo tips.
Er fersk i gamet, - dvs har prøvd tidligere å kutte ut de værste karbokildene, men gav opp etter 4 uker (fort gjort å gi seg når man føler seg bedre og smalere, samtidig som pizzasuget øker)
Har ikke kjøpt noen bok - (forstår at det er litt alfa & omega). Er det "Slank med Ketolysekuren" som gjelder - eller har dere andre forslag? Pr nå så sitter jeg med noen oppkopierte sider, som sier bittelitt om hva man kan spise og ikke. Også fant jeg jo den geniale kokeboken her inne som jeg skal skrive ut!
Veldig usikker på om jeg er på rett vei eller ikke, - alle innspill mottas med stor takk!
I dag har jeg spist
Frokost: ett kokt egg
Lunsj: Salat (bladsalat, feta, rømmedressing, agurk, laks, oliven)
MM: Skampi (stekt i ovnen med sitron, lime, cayenne, chili, hvitløk)
Middag: Stekt bacon, kyllingbiter stekt i baconfettet, feta, oliven og kremost med tzatsiki.

Høres dette veldig feil ut? Hva kan jeg gjøre for å "følge den smale sti" i større grad?

Etter tre dager har jeg en ganske merkbar hodepine - normalt?

Som sagt - syng ut - jeg er her for å lære (og forhåpentlig bli litt lettere)

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 08:16   #125
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

I dag har jeg spist
Frokost: ett kokt egg
Lunsj: Salat (bladsalat, feta, rømmedressing, agurk, laks, oliven)
MM: Skampi (stekt i ovnen med sitron, lime, cayenne, chili, hvitløk)
Middag: Stekt bacon, kyllingbiter stekt i baconfettet, feta, oliven og kremost med tzatsiki.

Høres dette veldig feil ut? Hva kan jeg gjøre for å "følge den smale sti" i større grad?

Etter tre dager har jeg en ganske merkbar hodepine - normalt?

Som sagt - syng ut - jeg er her for å lære (og forhåpentlig bli litt lettere)

Ohh... den menyen din høres lekker ut!

Usikker på innholdet i kremosten, men ellers ser det ganske lekker ut altså

Blir du pass mett på dette? Drikker du nok vann? Få gjerne inn litt Farris også, man mister gjerne en del salter i begynnelsen.

Hodepinen er desverre normalt, i omleggingsperioden. Kroppen får rett og slett litt karbo-abstinenser! Er heller ikke umulig at du er på vei inn i ketose

Har du lest denne fabelaktige samlingen med linker? Her vil du finne masse masse tips, råd, oppskrifter og annet du ikke engang visse at du lurte på

Stå på! Er gjerne med å heier på deg

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.