Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Smerter i lyske/hofte når jeg går

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-11, 11:09   #1
Somasvahe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1
Somasvahe er på en erverdig vei

Smerter i lyske/hofte når jeg går

I mange år har jeg fått smerter i høyre høfte/lyske når jeg går (aldri venstre). De kommer ikke alltid, men jeg vil si 50% av gangene. Jeg har trodd det kommer av fottøy-valg, men det ser ikke ut til å ha noen betydning om jeg går med litt hæl, joggesko eller helt flate ballerina sko.

Smerten sitter ca 3 cm fra hoftebenet og 3 cm ned, så jeg vil anta at det er dette som heter lysken. Hvis jeg beveger benet bakover går det greit, men fremover er vondt. Jeg får en litt haltende gange, og må gå sakte når dette skjer. Pluss at jeg automatisk legger til meg en gange hvor jeg heller beveger kneet enn hoften. Jeg klarer ikke "strekke ut" smerten.

Typiske situasjoner er ved turer på over 20 minutter, sightseeing osv. Jeg merker ingenting til dette ved vanlig trening som spinning, styrketrening, step, aerobics osv. Men noen ganger har jeg merket det ved jogging, men nå er jeg ikke så glad i å jogge, så det skjer derfor skjelden. Jeg er ikke gravid, og har ikke født barn.

Jeg lurer på hva dette kan være for noe. Jeg har aldri fått det sjekket. Smerten er ikke av det jeg vil beskrive som uutholdelig akkurat, kanskje 5 på en skala fra 1-10. Pluss at det går over når jeg har satt meg ned en liten stund. Men det er jo irriterende å bli "hengende bak", jeg føler meg ganske "gammel og skral" når dette skjer, selv om jeg er bare 32, og ellers i veldig fin form.

Noen tips før jeg begynner å mase med fastlegen min?

Somasvahe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 13:13   #2
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Smerter i lyske/hofte når jeg går

Jeg ville tatt en tur til manuell terapeut eller helst en osteopat.

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 14:16   #3
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smerter i lyske/hofte når jeg går

Opprinnelig lagt inn av Somasvahe, her.

I mange år har jeg fått smerter i høyre høfte/lyske når jeg går (aldri venstre). De kommer ikke alltid, men jeg vil si 50% av gangene. Jeg har trodd det kommer av fottøy-valg, men det ser ikke ut til å ha noen betydning om jeg går med litt hæl, joggesko eller helt flate ballerina sko.

Smerten sitter ca 3 cm fra hoftebenet og 3 cm ned, så jeg vil anta at det er dette som heter lysken. Hvis jeg beveger benet bakover går det greit, men fremover er vondt. Jeg får en litt haltende gange, og må gå sakte når dette skjer. Pluss at jeg automatisk legger til meg en gange hvor jeg heller beveger kneet enn hoften. Jeg klarer ikke "strekke ut" smerten.

Typiske situasjoner er ved turer på over 20 minutter, sightseeing osv. Jeg merker ingenting til dette ved vanlig trening som spinning, styrketrening, step, aerobics osv. Men noen ganger har jeg merket det ved jogging, men nå er jeg ikke så glad i å jogge, så det skjer derfor skjelden. Jeg er ikke gravid, og har ikke født barn.

Jeg lurer på hva dette kan være for noe. Jeg har aldri fått det sjekket. Smerten er ikke av det jeg vil beskrive som uutholdelig akkurat, kanskje 5 på en skala fra 1-10. Pluss at det går over når jeg har satt meg ned en liten stund. Men det er jo irriterende å bli "hengende bak", jeg føler meg ganske "gammel og skral" når dette skjer, selv om jeg er bare 32, og ellers i veldig fin form.

Noen tips før jeg begynner å mase med fastlegen min?

Tror jeg ville sjekket dette med legen. Så vidt jeg kan bedømme av det du skriver så er det der man får vondt ved hofte-problemer

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 22:23   #4
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smerter i lyske/hofte når jeg går

Jeg har samme problem! Gjerne hvis jeg går på jobben hele dagen også setter meg godt nedi sofaen hjemme. Når jeg skal gå da greier jeg knapt gå rett. Føler meg svært gammal! Har også et kne som plutselig bestemmer seg for å hovne opp. Har tatt CT men der fant de ingenting, ikke på ultralyd heller. Neste blir MR.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 22:35   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Smerter i lyske/hofte når jeg går

Jeg hadde eksakt likt for noen år siden! Viste seg å være en liten fettkul som lå og trykket på en nerve i korsryggen. Opererte den ut, og smerten forsvant helt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smerter i nyrene galbi Spørsmål og svar 2 24-03-11 12:31
Smerter i hofte/lyske Nessimelle Fysisk og mental helse 5 29-06-10 01:41
Mens smerter i 1.5 uke Amereta Atkins kosthold 3 04-11-09 10:23
Smerter av kosttilskuddene Carisma Kosttilskudd 4 19-02-09 10:38
Smerter Smultsmurfen Spørsmål og svar 4 06-01-09 10:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no