Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor går jeg ikke ned?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-11, 08:07   #1
wonderwoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 33
wonderwoman er på en erverdig vei

Hvorfor går jeg ikke ned?

Jeg startet på ketolyse 1. mai. Da veide jeg 77,8 kg. Jeg er 165 cm høy. Første uken gikk jeg ned over 3 kg. Etter det har vekta gått opp og ned, men mest opp, så nå veier jeg 75,1 kg. Jeg går veldig lett ut av ketose, så jeg prøver å ligge lavt på karbene. Tar kosttilskudd i form av omega 3 og multivitaminer. Den første måneden tok jeg også magnesium.

Her er hva jeg spiste i går:
Frokost: Salat med litt paprika og tomat, agurk, tunfisk i olje, oliven og fetaost. En slice brie.

lunsj: 1 lavkarbo-pølse (1g pr 100g), mos av rotselleri, blomkål, smør og fløte

middag: 2 små svinekoteletter med smørstekt squash og shampingjong.

Mellom måltidene: 1 kopp koffeinfri kaffe med fløte og en rute (5g) 86% sjokolade (spiser IKKE det ofte!), 3 påleggsskiver roastbiff, 3 påleggsskiver svinestek og noen slicer med brie.

Drikker vann og farris.

Noen som har noen ideer om hvorfor jeg ikke går ned??

I tillegg mister jeg MASSE hår. Jeg var alvorlig syk for en 4-5 mnd siden, og tenker det kanskje kan ha sammenheng med det. Men det begynte etter et par uker på lavkarbo, så jeg er også redd det kan ha noe med kosthold å gjøre. Noen med lignende erfaring?

Ellers så trives jeg godt med kostholdet og syns stort sett ikke det er noe problem å holde seg til lavkarbo. Men jeg begynte jo fordi jeg vil ned i vekt, så jeg kjenner jeg begynner å bli litt frustrert. Håper noen kan komme med noen gode råd og tips! Det blir jeg veldig takknemlig for

__________________




wonderwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 08:19   #2
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Ikke godt å si, jeg har slitt med det samme. Synes det ser ut som du spiser fornuftig uten at jeg er noen ekspert. Har desverre ingen gode råd, men en trøsteklem vil jeg gjerne gi

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 08:20   #3
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Ser forresten at du drikker vann og farris, men det står ikke noe om mengde... Er du sikker på at du drikker nok? 2.5 - 3 liter hver dag?

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 09:39   #4
wonderwoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 33
wonderwoman er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Ikke godt å si, jeg har slitt med det samme. Synes det ser ut som du spiser fornuftig uten at jeg er noen ekspert. Har desverre ingen gode råd, men en trøsteklem vil jeg gjerne gi

Takk for trøsteklem. Det kommer også godt med Jeg sliter litt med vanndrikkingen, men er bevisst på det. Tror at jeg får i meg rundt to liter om dagen.

__________________




wonderwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:21   #5
Isola76
Juniormedlem
 
Isola76 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sverige
Innlegg: 10
Isola76 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Opprinnelig lagt inn av wonderwoman, her.

Takk for trøsteklem. Det kommer også godt med Jeg sliter litt med vanndrikkingen, men er bevisst på det. Tror at jeg får i meg rundt to liter om dagen.

Er det veldig viktig for vektnedgangen å drikke mye vann, eller går det bra med hvilken som helst væske som ikke inneholder karber? Vet at vann er bra for kroppen, men er det viktig?
Jeg har også stoppet opp og har ikke gått ned noe på to uker....

__________________


Isola76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 11:20   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Opprinnelig lagt inn av Isola76, her.

Er det veldig viktig for vektnedgangen å drikke mye vann, eller går det bra med hvilken som helst væske som ikke inneholder karber? Vet at vann er bra for kroppen, men er det viktig?
Jeg har også stoppet opp og har ikke gått ned noe på to uker....

All væske teller! Selv om, som du sier, kroppen har best av rent vann

Væske er viktig ja, 2.5-3 liter pr dag

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 13:09   #7
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Trstens ord kan jeg og gi har du sjekket på diett.no at du får stor nok andel fett i kosten selv om karboene er få? Har rfart at hver gang jeg stopper opp eller øker vet, spiser jeg for lite eneten fett eller karber. Mitt problem er at jeg spiser for mye av alt...
Når jeg mistet hår og fikk sprø negler, begynte jeg med magnesium hver kveld(i beg dobbel dose) og nå har jeg sterkere negler enn noensinne og mister ikke hår lenger. kansje verdt å prøve, da magnesium er et av de viktigste mineralene og påvirker utrolig mange prosesser.

Opprinnelig lagt inn av wonderwoman, her.

Jeg startet på ketolyse 1. mai. Da veide jeg 77,8 kg. Jeg er 165 cm høy. Første uken gikk jeg ned over 3 kg. Etter det har vekta gått opp og ned, men mest opp, så nå veier jeg 75,1 kg. Jeg går veldig lett ut av ketose, så jeg prøver å ligge lavt på karbene. Tar kosttilskudd i form av omega 3 og multivitaminer. Den første måneden tok jeg også magnesium.

Her er hva jeg spiste i går:
Frokost: Salat med litt paprika og tomat, agurk, tunfisk i olje, oliven og fetaost. En slice brie.

lunsj: 1 lavkarbo-pølse (1g pr 100g), mos av rotselleri, blomkål, smør og fløte

middag: 2 små svinekoteletter med smørstekt squash og shampingjong.

Mellom måltidene: 1 kopp koffeinfri kaffe med fløte og en rute (5g) 86% sjokolade (spiser IKKE det ofte!), 3 påleggsskiver roastbiff, 3 påleggsskiver svinestek og noen slicer med brie.

Drikker vann og farris.

Noen som har noen ideer om hvorfor jeg ikke går ned??

I tillegg mister jeg MASSE hår. Jeg var alvorlig syk for en 4-5 mnd siden, og tenker det kanskje kan ha sammenheng med det. Men det begynte etter et par uker på lavkarbo, så jeg er også redd det kan ha noe med kosthold å gjøre. Noen med lignende erfaring?

Ellers så trives jeg godt med kostholdet og syns stort sett ikke det er noe problem å holde seg til lavkarbo. Men jeg begynte jo fordi jeg vil ned i vekt, så jeg kjenner jeg begynner å bli litt frustrert. Håper noen kan komme med noen gode råd og tips! Det blir jeg veldig takknemlig for

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 13:16   #8
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Hei!
Vet ikke om jeg er den rette til å gi råd, for har ikke holdt på så lenge selv. Men prøv å få i deg mest mulig fett. Bytt svinekoteletter med nakkekoteletter osv. Salaten til frokost kan feks byttes ut med stekt bacon og eggerøre. Jeg merket ihvertfall en endring på vekta da jeg begynte å spise mer fett. Som tidligere nevnt over, før inn alt på diett.no og få oversikt over hva du får i deg. Jeg prøver å ligge på ca 70% fett, 25% protein og 5% karber. Har også lest at du skal ha ca 1 g protein pr kg kroppsvekt.
Masse lykke til

Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 14:53   #9
wonderwoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 33
wonderwoman er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av Kikki71, her.

Hei!
Vet ikke om jeg er den rette til å gi råd, for har ikke holdt på så lenge selv. Men prøv å få i deg mest mulig fett. Bytt svinekoteletter med nakkekoteletter osv. Salaten til frokost kan feks byttes ut med stekt bacon og eggerøre. Jeg merket ihvertfall en endring på vekta da jeg begynte å spise mer fett. Som tidligere nevnt over, før inn alt på diett.no og få oversikt over hva du får i deg. Jeg prøver å ligge på ca 70% fett, 25% protein og 5% karber. Har også lest at du skal ha ca 1 g protein pr kg kroppsvekt.
Masse lykke til

Takk for alle svar Desverre blir jeg ikke noe klokere. Jeg har brukt diett.no, legger inn der en gang i mellom bare for å sjekke. Og jeg ligger på den fordelingen du skisserer, 70% fett, 25% protein og 5% karber. Så ikke vet jeg Er det noen som har erfaring med at de rett og slett ikke går ned på lavkarbo?

__________________




wonderwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 18:32   #10
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Det tok ca en mnd før jeg begynte å gå ned. Men jeg har gått ned ca 28 kg siden september på lavkalori, så jeg tror det ble en veldig stor omstilling for kroppen.... Nå derimot, ser det ut som vekta endelig begynner å bevege seg i riktig retning igjen! :-)
Så du får bare prøve å være litt tålmodig.... (Sier jeg som absolutt ikke eier tålmodighet.... :-p )

Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 20:42   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Dersom det er såpass kort tid siden du var alvorlig syk, er det mulig kroppen din fortsatt er stresset og ikke vil slippe vekt!
Rådet mitt blir da å spise lavkarbo fordi det er sunt og så ta et evnt vekttap etterhvert som en bonus!
Du er ikke veldig overvektig i tillegg og da tar det gjerne litt mer tid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 22:37   #12
wonderwoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 33
wonderwoman er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dersom det er såpass kort tid siden du var alvorlig syk, er det mulig kroppen din fortsatt er stresset og ikke vil slippe vekt!
Rådet mitt blir da å spise lavkarbo fordi det er sunt og så ta et evnt vekttap etterhvert som en bonus!
Du er ikke veldig overvektig i tillegg og da tar det gjerne litt mer tid!

Hm, jeg har faktisk blitt testet for hvordan kroppen min takler stress og ytre påkjenninger i etterkant av sykdommen. Og den testen scora jeg skikkelig dårlig på, så kanskje det ligger noe der? Har uansett tenkt å fortsette med lavkarbo, for det har jo fjerna røykesuget mitt (sluttet for 5mnd siden) Og DET er ihvertfall bonus!!

__________________




wonderwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 22:47   #13
wonderwoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 33
wonderwoman er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Bare en tanke jeg fikk her... Da jeg var syk fikk jeg kun intravenøst i 2 uker, og raste ned i vekt. Når jeg ble såpass frisk at matlysten kom tilbake så spiste jeg som en gal, virkelig helt manisk. Klarte ikke å begrense meg, og la på meg igjen alt jeg gikk ned da jeg var syk. Kanskje kroppen "tenker" at den må holde på maten i tilfelle det blir stopp på mattilførselen igjen??

__________________




wonderwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 13:02   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av wonderwoman, her.

Kanskje kroppen "tenker" at den må holde på maten i tilfelle det blir stopp på mattilførselen igjen??

Definitivt! Den må rett og slett lære at det ikke er hungersnød
I tillegg vil kroppen alltid prioritere å fikse ubalanser, så den vil komme i orden igjen etter sykdommen før den gir slip på (for den verdifulle) kilo. Men det går uansett raskere med lavkarbo enn med karber!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 14:29   #15
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av wonderwoman, her.

Jeg startet på ketolyse 1. mai. Da veide jeg 77,8 kg. Jeg er 165 cm høy. Første uken gikk jeg ned over 3 kg. Etter det har vekta gått opp og ned, men mest opp, så nå veier jeg 75,1 kg. Jeg går veldig lett ut av ketose, så jeg prøver å ligge lavt på karbene. Tar kosttilskudd i form av omega 3 og multivitaminer. Den første måneden tok jeg også magnesium.

Her er hva jeg spiste i går:
Frokost: Salat med litt paprika og tomat, agurk, tunfisk i olje, oliven og fetaost. En slice brie.

lunsj: 1 lavkarbo-pølse (1g pr 100g), mos av rotselleri, blomkål, smør og fløte

middag: 2 små svinekoteletter med smørstekt squash og shampingjong.

Mellom måltidene: 1 kopp koffeinfri kaffe med fløte og en rute (5g) 86% sjokolade (spiser IKKE det ofte!), 3 påleggsskiver roastbiff, 3 påleggsskiver svinestek og noen slicer med brie.

Drikker vann og farris.

Noen som har noen ideer om hvorfor jeg ikke går ned??

I tillegg mister jeg MASSE hår. Jeg var alvorlig syk for en 4-5 mnd siden, og tenker det kanskje kan ha sammenheng med det. Men det begynte etter et par uker på lavkarbo, så jeg er også redd det kan ha noe med kosthold å gjøre. Noen med lignende erfaring?

Ellers så trives jeg godt med kostholdet og syns stort sett ikke det er noe problem å holde seg til lavkarbo. Men jeg begynte jo fordi jeg vil ned i vekt, så jeg kjenner jeg begynner å bli litt frustrert. Håper noen kan komme med noen gode råd og tips! Det blir jeg veldig takknemlig for

Hei. Du har ingen grunn til å verken miste motet eller gi opp!!

For det første: da jeg leste det slo det meg om du spiser nok mat, og med det for lite fett. Når jeg leser det en gang til så er det kanskje for mye protein i forhold til fett? For det andre bør du lese denne artikkelen: http://www.annahallen.se/banta-sig-in-i-viktfallan

Jeg startet i fjor sommer, og gikk også ned 3 kg ganske fort. Deretter stod jeg i ro helt til i vår, med unntak av mye opp/ned akkurat som du beskriver. Siden i vår har jeg gått ned 2 kg til, og først nå merker jeg det på klærne. Altså på 11 mndr har jeg gått ned 5 kg.... Jeg har prøvd ulike ting, for å se om jeg spiser noe som er "stopper", og finner ikke noe. Ingenting! I dag drikker jeg vinen min, pepsi maxen, spiser sopp, ost, cherrytomater osv. Og går ned i vekt. Jeg tror at den eksperimenteringen jeg har værtr gjennom i høst, vinter og til dels i vår faktisk har vært stopper i seg selv. Jeg VET det er vanskelig når noen sier at du må ta det med ro, la kroppen finne ut av det selv. Her er det viktig å la det bli en livsstilendring og ikke en rask slankekur. Ved å ha fokus på at du spiser annen mat, og koser deg med denne + jobber med tankene i forhold til vekt, kg, nedgang osv vil det løsne til deg og. Les artikkelen en gang til, og ta tiden til hjelp!

Du sier du var alvorlig syk for 4-5 mndr siden og at du nå mister hår. Jeg tror det er for tidlig å se resultat av lavkarbo på håret allerede nå. Jeg husker også da jeg leste boka til Sofie Hexeberg så hadde hun fått tykkere hår etter å ha lagt om kostholdet til lavkarbo. Det er vanlig å miste hår 4-5 mndr etter en fødsel, altså samme tidsperspektivet som du har etter sykdommen din. Jeg tror du kan slappe av og ikke bekymre deg for om kostholdet er årsaken til håravfallet. Slike (og andre) bekymringer er også i seg selv er en stressfaktor som kan være en vektstopper!

Lykke til! Og ikke gi opp

  Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 23:06   #16
wonderwoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 33
wonderwoman er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hei. Du har ingen grunn til å verken miste motet eller gi opp!!

For det første: da jeg leste det slo det meg om du spiser nok mat, og med det for lite fett. Når jeg leser det en gang til så er det kanskje for mye protein i forhold til fett? For det andre bør du lese denne artikkelen: http://www.annahallen.se/banta-sig-in-i-viktfallan

Tusen takk for gode råd, og link til artikkelen. Den var veldig forklarende og, for meg, beroligende:-) Da fortsetter jeg som jeg gjør, og prøver å ikke stresse

__________________




wonderwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 23:16   #17
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

jeg anbefaler og bruke målebånd. Er ofte man "krymper" selv om vekten står stille en stund

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 00:34   #18
elastic
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2
elastic er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

pass på at du ikke ligger i kaloriunderskudd i mer enn 5-6 dager på rad. Da vil kroppen gå inn i sult-modus, og forbrenningen går ned. Tell kaloriene og pass heller på at du ligger i underskudd pr uke, og ikke hver dag


Jeg har en daglig forbrenning på ca 2300 kalorier = 16100 i uka

Min uke kan se slik ut:
Dag 1 - 1500 kalorier
Dag 2 - 1500
Dag 3 - 2000
Dag 4 - 2700 (kosedag)
Dag 5 - 1600
Dag 6 - 1600
Dag 7 - 1700

SUM = 12600.

Dette er 3500 i underskudd pr uke, som tilsvarer ca 0.5 kilo vektreduksjon. Jeg kan endelig se "vaskebrettet"

Om du spiser lite karbs eller ikke spiller ingen rolle.

elastic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 50-30-20 (karb-prot-fett) Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 11:35   #19
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

ehhh. Skal ha mye fett på ketolyse. ER ikke lavkalori dette.
Min personlig mening er at du får i deg for lite fett.
Min erfaring er at hvis jeg får i meg for lite fett så står vekten stille
hvis du ikke spiser dressing eller saus. hva med og prøve ut det.
Hvis du ikke har ketolyse boken så anbefaler jeg den:-)
Gode råd i den om hva du kan gjøre.
Ikke gi opp. Dette klarer du
Heier på deg:-)

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)

Sist redigert av alexsandra : 21-06-11 kl 11:56. Årsak: ....
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 13:00   #20
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av elastic, her.

pass på at du ikke ligger i kaloriunderskudd i mer enn 5-6 dager på rad. Da vil kroppen gå inn i sult-modus, og forbrenningen går ned. Tell kaloriene og pass heller på at du ligger i underskudd pr uke, og ikke hver dag


Jeg har en daglig forbrenning på ca 2300 kalorier = 16100 i uka

Min uke kan se slik ut:
Dag 1 - 1500 kalorier
Dag 2 - 1500
Dag 3 - 2000
Dag 4 - 2700 (kosedag)
Dag 5 - 1600
Dag 6 - 1600
Dag 7 - 1700

SUM = 12600.

Dette er 3500 i underskudd pr uke, som tilsvarer ca 0.5 kilo vektreduksjon. Jeg kan endelig se "vaskebrettet"

Om du spiser lite karbs eller ikke spiller ingen rolle.

Dette var jo et merkelig råd og gi til noen som spiser etter ketolyse fra en som ikke spiser lavkarbohøyfett i det hele tatt... Selvfølgelig spiller det en rolle om du spiser lite eller mye karbo, med lite karbo MÅ fettinntaket opp for å gi kroppen energi fra matinntak, med mye karbo er det motsatt, fettinntak må ned for å unngå at man legger på seg.

På ketolyse skal man ikke telle kalorier - det er fint om man svarer TS etter hvilken filosofi som følges - og ikke etter ens egen filosofi, da slike råd ofte blir helt feil.

Selv om det av og til er noen som må justere kaloriinntaket for å gå ned på lavkarbo, er det i dette tilfellet en TS med sykdomshistorikk bak seg - og det er ingen tvil om at det da kan ta tid før kroppen klarer og slippe fett - tatt i betraktning at den har vært gjennom sulteperiode under sykdommen. Jeg støtter alle som anbefaler TS og spise godt med mat på lavkarbo - og smøre seg med tålmodighet. Kroppen slipper ikke vekt med stress involvert - og klarer man og få til en god daglig rutine med maten, konsentrerer seg om andre ting - vil det før eller siden bli positiv endring også på vekta

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:54   #21
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

.......hva mener dere med TS??

  Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 18:10   #22
kroi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
kroi er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

TS er trådstarter

__________________


kroi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 18:14   #23
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av kroi, her.

TS er trådstarter

Så enkelt!!! takk

  Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:09   #24
wonderwoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 33
wonderwoman er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av elastic, her.

pass på at du ikke ligger i kaloriunderskudd i mer enn 5-6 dager på rad. Da vil kroppen gå inn i sult-modus, og forbrenningen går ned. Tell kaloriene og pass heller på at du ligger i underskudd pr uke, og ikke hver dag


Jeg har bestemt meg for at kaloritelling er et tilbakelagt kapittel i livet mitt. Det har ikke ført noe godt med seg. Det er vel en av grunnene til at jeg har valgt lavkarbo:-)

__________________




wonderwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:13   #25
wonderwoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 33
wonderwoman er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

ehhh. Skal ha mye fett på ketolyse. ER ikke lavkalori dette.
Min personlig mening er at du får i deg for lite fett.
Min erfaring er at hvis jeg får i meg for lite fett så står vekten stille
hvis du ikke spiser dressing eller saus. hva med og prøve ut det.
Hvis du ikke har ketolyse boken så anbefaler jeg den:-)
Gode råd i den om hva du kan gjøre.
Ikke gi opp. Dette klarer du
Heier på deg:-)

Takk for svar:-) Jeg er glad både i dressinger og sauser, og tror nok at jeg får i meg nok fett. Jeg har boken,og har fulgt den, så jeg heller nok mer til det noen sier her, at det er sykdommen som gjør at kroppen ikke vil slippe vekt. Jeg smører meg med tålmodighet:-)

__________________




wonderwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
BMI 27 - Hvorfor går jeg ikke ned? Nordica Spørsmål og svar 2 06-08-10 12:01
Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke? SkinnyToBe Ketolysekuren 24 23-09-07 21:53
Hvorfor går jeg ikke ned? Curl Ketolysekuren 16 05-07-07 12:38
hvorfor kan man ikke.... Matilde Lavkarbo generelt 4 27-09-05 21:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no