Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mange kalorier spiser dere?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-11, 19:35   #51
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Kjenner meg igjen i det du skriver, Bestemamma. Er også 180 cm høy, men har større føtter enn deg. Bruker 44-45 i sko. Er håpløst.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:26   #52
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Jeg kan egentlig ikke svare på det TS spør om, jeg har ikke talt kcal mens jeg har spist lavkarbo. Vi er to stykker, spiser omtrent en kilo smør i uka, omtrent et kilo kjøtt (ev fisk) daglig, løk, sopp og/eller grønnsak daglig og noen knekkebrød (av Nannah sine) med ost eller hardkokte egg i løpet av uka.
Jeg er 185cm og gikk ned til 70kg på dette. Spiste MYE. Sannsynligvis pga medisiner, men også mulig blandet med stress, mel i sauser, blandingsprodukter mm så gikk jeg noe opp igjen. Ved innstramming til å spise renere er jeg på vei ned igjen nå. 4 kg igjen til der jeg følte meg mest vel - dvs ca 72 (70 ga litt tynne lår..)
Det jeg prøver å få frem er vel at kroppen kan regulere ganske mye om den får muligheten - med ganske ren mat, nok mat og lov til å ta ting i eget tempo. Jeg er klar over at mange her har fysiske faktorer som påvirker balansen, men tror også at mange ov oss er påvirket av "gamle sannheter" som påvirker hva, hvordan, hvor mye osv - hva vi spiser. Noe som kan være like mye hinder i forhold til å stole på kropp, signaler og å slippe kontrollen i hjernen - og i stedet lære oss å lytte på kroppen og å stole på de signalen den gir

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:48   #53
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Greide å avslutte abonnementet, så måtte innom å få det igang igjen

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 21:22   #54
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Kjenner meg igjen i det du skriver, Bestemamma. Er også 180 cm høy, men har større føtter enn deg. Bruker 44-45 i sko. Er håpløst.


Støvlene mine er 44-45, men så liker jeg å vifte litt med tærne da....

Når jeg ser på tickeren din ser jeg at du er mye mer overvektig enn det jeg var...du vet, skostørrelsen går også nedover når vekta går nedover.... Eller har du så store føtter når du er slank også? Prøver å trøste, men vet ikke om det kommer så godt frem....men godt ment, i allefall...


Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg kan egentlig ikke svare på det TS spør om, jeg har ikke talt kcal mens jeg har spist lavkarbo. Vi er to stykker, spiser omtrent en kilo smør i uka, omtrent et kilo kjøtt (ev fisk) daglig, løk, sopp og/eller grønnsak daglig og noen knekkebrød (av Nannah sine) med ost eller hardkokte egg i løpet av uka.
Jeg er 185cm og gikk ned til 70kg på dette. Spiste MYE. Sannsynligvis pga medisiner, men også mulig blandet med stress, mel i sauser, blandingsprodukter mm så gikk jeg noe opp igjen. Ved innstramming til å spise renere er jeg på vei ned igjen nå. 4 kg igjen til der jeg følte meg mest vel - dvs ca 72 (70 ga litt tynne lår..)
Det jeg prøver å få frem er vel at kroppen kan regulere ganske mye om den får muligheten - med ganske ren mat, nok mat og lov til å ta ting i eget tempo. Jeg er klar over at mange her har fysiske faktorer som påvirker balansen, men tror også at mange ov oss er påvirket av "gamle sannheter" som påvirker hva, hvordan, hvor mye osv - hva vi spiser. Noe som kan være like mye hinder i forhold til å stole på kropp, signaler og å slippe kontrollen i hjernen - og i stedet lære oss å lytte på kroppen og å stole på de signalen den gir

Veeeldig godt skrevet, Zincite....
Merkelig så mange av oss som er "store" (høye) damer, og som har oppdaget lavkarbolivets velsignelser......MYE MAT.....
Er du dame du òg?

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 21-06-11 kl 21:34.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:46   #55
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Støvlene mine er 44-45, men så liker jeg å vifte litt med tærne da....

Når jeg ser på tickeren din ser jeg at du er mye mer overvektig enn det jeg var...du vet, skostørrelsen går også nedover når vekta går nedover.... Eller har du så store føtter når du er slank også? Prøver å trøste, men vet ikke om det kommer så godt frem....men godt ment, i allefall...

Jeg har alltid brukt str 44 så lenge jeg kan huske. 45 ble nå etter sist graviditet. Hadde vært morsomt å miste en str eller 2. Hvor kjøper du sko? Trenger tips. Jeg tar heller ikke nær av det du skrev

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:03   #56
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

På Grønland i Oslo er det en skobutikk som selger store damesko. Kjempeutvalg i størrelser opp til 45.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:10   #57
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Så jeg som er 165cm og som har mange kilo å ta av- burde jeg tenke på å senke kcal nivået til ca 1600 (som diett.no anbefaler) eller burde jeg bare fortsette å kjøre på? Jeg ligger mellom 1600-2000 men har vært oppe i 3000+ enkelte dager.. Fikk høre det fra ei venninne at jeg ikke måtte spise så lite kcal da jeg holdt meg under 1600 så jeg økte til "fri spising". Holder meg under 15 kh om dagen.

Går ned ca 1 kg i uken..

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:58   #58
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Jeg har alltid brukt str 44 så lenge jeg kan huske. 45 ble nå etter sist graviditet. Hadde vært morsomt å miste en str eller 2. Hvor kjøper du sko? Trenger tips. Jeg tar heller ikke nær av det du skrev

Har omtrent ikke sko.....i alle fall ikke pensko. Bruker noen utslitte støvletter kjøpt i Ellos for et par år siden.Ellers går det i joggesko og støvletter.... Har bunadsko, de er store nok, men bunaden min har blitt for stor...


Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

På Grønland i Oslo er det en skobutikk som selger store damesko. Kjempeutvalg i størrelser opp til 45.


Takk Batillip, men jeg er rett sjelden i Oslo....16 år siden sist...


Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Så jeg som er 165cm og som har mange kilo å ta av- burde jeg tenke på å senke kcal nivået til ca 1600 (som diett.no anbefaler) eller burde jeg bare fortsette å kjøre på? Jeg ligger mellom 1600-2000 men har vært oppe i 3000+ enkelte dager.. Fikk høre det fra ei venninne at jeg ikke måtte spise så lite kcal da jeg holdt meg under 1600 så jeg økte til "fri spising". Holder meg under 15 kh om dagen.

Går ned ca 1 kg i uken..


Så lenge du går ned og føler deg vel syns jeg du bare skal spise som du gjør nå....... Om du skulle stoppe opp når du nærmer deg målvekt og du absolutt vil videre ned...kan du vurdere om du skal senke kcal eller senke farten evt. være fornøyd med det du har oppnådd........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:00   #59
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

1 kg i uken er vanvittig bra, ikke forandre på noe som virker er mitt råd! Spis og nyt sier jeg! Jeg er heldig om jeg går ned 100 gram nå og 100 gram da, brukt lang tid på mine kg!


Sist redigert av streber : 22-06-11 kl 00:05.
streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:03   #60
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Jeg har alltid brukt str 44 så lenge jeg kan huske. 45 ble nå etter sist graviditet. Hadde vært morsomt å miste en str eller 2. Hvor kjøper du sko? Trenger tips. Jeg tar heller ikke nær av det du skrev

Men har du vært tjukk alltid da? Unnskyld nok en gang at jeg er så direkte, men jeg kan jo ikke pakke inn ordene så jeg ikke får spurt

Om du har vært tjukk alltid og du nå blir tynn kan du nok regne med å gå ned i størrelse. Jeg merker det veeeldig godt på fottøyet, det har blitt noe slærkete rundt foten...i tillegg er det rart å se på føttene mine så tynne de har blitt.........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:05   #61
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Jeg har mange kg igjen og er langt fra målvekten min. Kunne gjerne gått ned mer og fortere men jeg vet at det ikke er anbefalt. Så enn så lenge så spiser jeg som jeg gjør, og så ser jeg det ann dersom jeg stagnerer.

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 01:02   #62
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

1.83 høy, 82kg. I gjennomsnitt 3400kcal om dagen.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:25   #63
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

1.83 høy, 82kg. I gjennomsnitt 3400kcal om dagen.

Du verden, du er jo meg! Og du går ned i vekt..?

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:14   #64
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

På Grønland i Oslo er det en skobutikk som selger store damesko. Kjempeutvalg i størrelser opp til 45.

Vet du hva skobutikken heter?

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:17   #65
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Men har du vært tjukk alltid da? Unnskyld nok en gang at jeg er så direkte, men jeg kan jo ikke pakke inn ordene så jeg ikke får spurt

Om du har vært tjukk alltid og du nå blir tynn kan du nok regne med å gå ned i størrelse. Jeg merker det veeeldig godt på fottøyet, det har blitt noe slærkete rundt foten...i tillegg er det rart å se på føttene mine så tynne de har blitt.........

Jeg har alltid vært "feit". Veide ca 95 kg da jeg eksploderte i vekt for ca 6 år siden. Er der jeg vil være når jeg er ferdig. Tror jeg kanskje brukte 43-44 da, husker ikke helt.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 14:05   #66
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Du verden, du er jo meg! Og du går ned i vekt..?

Nei, og det har jeg ikke planer om heller

Veide ca 84 når jeg la om til lavkarbo for 9 mnd siden. Gikk ned 2 kg ganske med en gang, og så har jeg lagt stabilt siden. Men jeg hadde i utgangspunktet ikke behov for å gå ned i vekt. La om pga jeg føler det gir meg fordeler i forhold til trening og helsen generelt.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 15:00   #67
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Nei, og det har jeg ikke planer om heller

Veide ca 84 når jeg la om til lavkarbo for 9 mnd siden. Gikk ned 2 kg ganske med en gang, og så har jeg lagt stabilt siden. Men jeg hadde i utgangspunktet ikke behov for å gå ned i vekt. La om pga jeg føler det gir meg fordeler i forhold til trening og helsen generelt.

Er du mann eller dame?

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Jeg har alltid vært "feit". Veide ca 95 kg da jeg eksploderte i vekt for ca 6 år siden. Er der jeg vil være når jeg er ferdig. Tror jeg kanskje brukte 43-44 da, husker ikke helt.

Hem, da tror jeg du kan se frem til størrelse 41,5 - 42,5.

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 22-06-11 kl 15:14.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 15:11   #68
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Er du mann eller dame?

Mann

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 15:13   #69
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Mann


Ja, da er det forståelig at du ikke skal ytterligere ned i vekt

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 17:39   #70
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.




Hem, da tror jeg du kan se frem til størrelse 41,5 - 42,5.

Åhhh, det hadde vært så morsomt Håper håper

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 19:39   #71
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Mann

Så dumt. Jeg hadde håpet du var dame.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 19:50   #72
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Jeg tok meg nettopp en sjekk på diett.no for å sjekke tallene mine.
Jeg spiser noe rotete, og kcal varierer fra 2100 på de laveste dagene til 3200 på de høyeste dagene. Fordelingen i prosent er
karber: 7,
protein 22,
fett 71
Jeg går likevel ned i vekt, noe jeg ikke ønsker (veier nå under 48 kilo og er 1,60 høy). Jeg måtte sjekke fordi det ser ut som jeg får flere helseproblem (samler visst på dem) og det antydes at kroppen min er i sultemodus......
Siden karbene mine ligger på 40-50 pr dag (de kommer hovedsaklig fra frukt og grønt) og jeg passer på å spise masse fett (både fra meieriprodukter, oljer og dyr) + jeg får i meg godt med proteiner trodde jeg ikke kroppsvekten ville gå under det som er naturlig for meg (trives på rundt 54 kilo).
Noen som kan se hva jeg gjør galt?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange måltider spiser dere hver dag ? Dolsi Ketolysekuren 20 04-05-11 10:15
Hvor mange gram fett spiser dere per dag? Kamelen Spørsmål og svar 4 21-09-10 10:37
Hvor mange ganger om dagen spiser dere? fridr Generell ernæringsdebatt 20 18-04-10 19:48
Hvor mange måltider spiser dere? Schmoopy Ketolysekuren 22 24-01-09 19:16
hvor mange karbo spiser dere? cozymum Nyheter / media 3 16-03-07 15:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no