Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Resturantbesøk ... Hvor går man og hva spiser man?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-11, 00:17   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Resturantbesøk ... Hvor går man og hva spiser man?

Jada.. ikke noe hverdagsproblem akkuratt

...Men allikevel...

En sjelden gang tar vi oss råd til å spise ute... men alle middagsretter på resturanter er jo ofte basert på at en stor del av talerkenen er dekket av KH i form av pasta, poteter i en eller annen form eller ris....

Kinamat er helt utelukket, for det er for lite mat uten risen.
Klassisk resturantmat som kokt/stekt fisk/kjøtt er basert på grønnsaker som garnityr og poteter/pasta som tilbehør...

I dag spiste jeg entrecote og spurte pent om å få mer salat stedenfor potet... det funket jo, men det blir jo fort litt lite mat da... salat metter ikke stort selv om jeg fikk mast meg til å få masse kryddersmør til enda jeg ikke skulle ha potet å ha den i...

Hva spiser dere på resturant?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 00:28   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Resturantbesøk.... hvor går man og hva spiser man????

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Kinamat er helt utelukket, for det er for lite mat uten risen.

De fleste asiatiske sjappene her på Oslos østkant har som alternativ at man kan be om mer grønnsaker for omtrent 20 kr (noen har ekstra kjøtt som option også). Da er det absolutt ikke noe problem droppe risen. Passer på å spise noe litt fett når jeg kommer hjem, f.eks bær og krem/fløte for å være mett litt lenger.
På italiensk restaurant pleier jeg å spise cæsar-salat e.l.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 00:37   #3
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Resturantbesøk.... hvor går man og hva spiser man????

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De fleste asiatiske sjappene her på Oslos østkant har som alternativ at man kan be om mer grønnsaker for omtrent 20 kr (noen har ekstra kjøtt som option også). Da er det absolutt ikke noe problem droppe risen. Passer på å spise noe litt fett når jeg kommer hjem, f.eks bær og krem/fløte for å være mett litt lenger.
På italiensk restaurant pleier jeg å spise cæsar-salat e.l.

Cæsarsalat er vel heller ikke så mettende eller???
Liker å spise en skikkelig middag om jeg først er ute...
Bor forresten i Bergen. har kinaresturanter sånne spesialavtaler her og tro???? (er veldig glad i kinamat egentlig)

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 00:38   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Resturantbesøk.... hvor går man og hva spiser man????

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Cæsarsalat er vel heller ikke så mettende eller???
Liker å spise en skikkelig middag om jeg først er ute...
Bor forresten i Bergen. har kinaresturanter sånne spesialavtaler her og tro???? (er veldig glad i kinamat egentlig)

Det er jo ikke verre enn å spørre?

Jeg blir ordentlig mett av enn sånn salat hvertfall. Inneholder jo både bacon, kylling og ganske fet dresseing. og ost.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 07:32   #5
kroi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
kroi er på en erverdig vei

Sv: Resturantbesøk.... hvor går man og hva spiser man????

I en annen tråd her inne sto det at kinamat ofte inneholder store mengder sukker. Jeg kjenner ikke til detaljer rundt det, men tenker at det kanskje kan være lurt å holde seg unna.

Jeg har aldri opplevd at det har vært vanskelig å få ekstra tilbehør istedet for potet etc. Jeg opplever også at jeg blir mye fortere mett nå, så det trengs ikke så store mengder mat lenger. Hurra hurra!

__________________


kroi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 07:39   #6
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Resturantbesøk.... hvor går man og hva spiser man????

Spiser ofte ute da det er en del farting i jobben. Ikke noe problem å få ekstra salat og kjøtt i stedet for poteter eller ris. Om jeg bestiller salat, ber jeg om ekstra med reker, skinke (eller hva det måtte vere) i stedet for brød. De fleste er greie slik

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 08:17   #7
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Resturantbesøk.... hvor går man og hva spiser man????

Jeg ville spurt pent om brokkoli i stedet for poteter, salatingredienser er ofte lite mettende. Brokkoli er noe de fleste restauranter har. Jeg ber også om ekstra smør i en liten skål. NB presisér SMØR (- og ikke margarin).Alle gode kjøkken bruker smør i maten. Heldigvis

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye grønnsaker spiser du? lillemeg88 Spørsmål og svar 2 31-03-11 21:11
Hvor mye mat spiser dere? verri87 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 30-10-08 12:28
Hvor mye spiser dere? Bergen27 Spørsmål og svar 4 03-04-08 07:56
Hvor mye fett spiser du hver dag? Lollypop! Ketolysekuren 31 21-09-07 14:50
Hvor ofte spiser dere? Kinsy Generell ernæringsdebatt 3 19-08-04 08:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no