Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Karry-reker m/blomkål

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-05, 10:05   #1
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Karry-reker m/blomkål

1 Blomkålhode skæres i skiver.

Fjern midtstilken så bukettene løsner. Kok i litt lettsaltet vann i ca 6 min eller til nesten såpass mørt som du vil ha det .

1 boks med reker skylles og legges i bunnen av en form sammen med 100 gr smør, 2 ts karry og et knust hvitløksfedd eller to.

Når blomkålen er ferdig legges denne over rekene. Sett lokk på og la stå i et par min. Til smøret har smeltet og rekene har fått lunk.

Rør om og spis...gjerne med en rømmeklatt og en Lindberg- eller soyabrødskive ved siden av.


Litt snaddermat.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 20:50   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Karry-reker m/blomkål

Opprinnelig lagt inn av Anne

1 Blomkålhode skæres i skiver.

Men du det? I skiver? Åssen gjør'u det'a?

Hvor mange personer er dette til?


*mas-mas-mas*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 21:00   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Karry-reker m/blomkål

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Men du det? I skiver? Åssen gjør'u det'a?

Hvor mange personer er dette til?


*mas-mas-mas*

Man tager et blomkålhode i den venstre hånd og en kniv i den høyre. Omvendt om du er venstrehendt Så legger man blomkålen med stilken ned og skjærer 1,3 cm tykke skiver fra høyre side mot venstre...Omvendt hvis du er venstrehendt Hvoretter man titter på skivene og løsner de litt fra roten, så denne kan fjernes

Blomkålhodene er ikke så store nå så jeg ville ha brukt ett blomkålhode pr. pers...og nesten en liten boks reker pr pro...eller en stor til to

Veldig lett mat vet du...så det trengs litt reker....skal det bli noe mat i det. Sånn ca....

Gødd løkk

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 21:08   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Karry-reker m/blomkål

Opprinnelig lagt inn av Anne

Man tager et blomkålhode i den venstre hånd og en kniv i den høyre. Omvendt om du er venstrehendt Så legger man blomkålen med stilken ned og skjærer 1,3 cm tykke skiver fra høyre side mot venstre...Omvendt hvis du er venstrehendt Hvoretter man titter på skivene og løsner de litt fra roten, så denne kan fjernes

DU ER HÆÆÆÆÆÆ'LI!!

Jeg så bare for meg at det ble bare sånn "knørv-knørv-knørv" hvis jeg skulle skjære det i skiver skjønner'u vel - så jeg måtte spørre i tilfelle du hadde skrevet feil.

Nå ler jeg godt her!! MYE morsommere en fotballkamp på TV'n!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 21:11   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Karry-reker m/blomkål

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Nå ler jeg godt her!! MYE morsommere en fotballkamp på TV'n!

*Gjesp* for kjedelig kamp...synd. Sitter her med TV'n på og håper på litt spenning Så det er jammen godt du er her

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 22:07   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Karry-reker m/blomkål

dere er no søta da

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 22:09   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Karry-reker m/blomkål

*Fniiis*

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal du ha til middag i dag-tråden! smosje Middag 12196 16-03-15 23:59
Karry-reker m/blomkål Anne Middag 3 02-02-05 20:06
Suppe med reker Iset Middag 6 06-05-04 15:15
Avokadomos med reker Iset Festmat 3 06-05-04 11:51
Avokadomos med reker Iset Frokost og kveldsmat 3 06-05-04 11:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no