Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Några frågor till er som har lavkarbo erfarenhet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-11, 15:56   #1
Søtsugen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 14
Søtsugen er på en erverdig vei

Några frågor till er som har lavkarbo erfarenhet

Jag har nu gått på lavkarbo i 3,5 mnd och det går supert! Har gått ned nästan 10 kg, de första 3 veckorna gick jag ned 5 av dem men det går nedåt sakta men säkert.

Det jag märker är att jag kan stå stilla några veckor, och så helt plötsligt går jag ned 800 gr på 2-3 dagar för att sedan stå still igen. Är detta en typisk nedgång för lavkarbo? Jag går nu ned ca 1 kg i månaden. Har 7 kg kvar till den vikt jag har lust att väga, men bara 2 kg till jag är under 25 på BMI. Blir det vanskeligere nu när jag närmar mig normal vikt?

Jag har lagt mig till en del vanor och OVANOR dessa 3 månaderna och har mina favoriter som jag gärna äter om och om igen... Har lagt dem in på diett.no och ser att jag håller mig till 75% fett, 20 % protein och 5% karbo (sånn ca) men ibland undrar jag om jag gör detta riktigt. Ialla fall när det står stilla, ibland upp till 3 veckor i rad och då känns det litt hopplöst...

En typisk dag:

Frukost:
3 stekta ägg + halv paket stekt bacon (väldigt sulten på morgonen och äter med god aptit)
1 kopp kaffe med 1 ss fløte (nam nam)

Lunch:
Alt 1: 1 kopp kaffe med fløte
Alt 2: Koka 2-3 ägg
Alt 3: 2-3 oopsies smør och ost
(alt beror på om jag är sulten, på jobb osv)

Middag:
Äter med familien, nu i sommar har vi grillat mycket så det har blivit 2 kotletter med mycket grönsaker. Annars tar jag det de tar men tar bort potatis, ris osv. Ersätter med grönsaker.

Kvälls:
Alt 1: Oopsies, så många jag vill ha så jag blir passe mätt
Alt 2: Flöte med jordbær
Alt 3: Ibland ingenting om middagen blev sen
Alt 4: En kopp kaffe med fløte och en liten rad med 86% premium sjokolade (gärna på en fredags- eller lørdagskväll)

Detta passar mig fint, jag känner att jag är mätt och får äta god mat. Saknar inte bröd alls, och är inte alls godissugen (se nick på forum ).
Men är det ok? För mycket? För lite? Bore jag kutta ut något? Lägga till något?

Tar vitaminer, extra kalcium och omega varje dag - och just nu är energien på topp.

Blir väldigt glad om någon kan komma med förslag på vad jag eventuellt gör fel. Jag kan kanske äta mer grönsaker??

Søtsugen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 17:19   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Några frågor till er som har lavkarbo erfarenhet

Opprinnelig lagt inn av Søtsugen, her.

.
Jag kan kanske äta mer grönsaker??

Ja.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 17:58   #3
Søtsugen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 14
Søtsugen er på en erverdig vei

Sv: Några frågor till er som har lavkarbo erfarenhet

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Ja.

Jag har aldrig varit duktig på att äta grönsaker, och det att jag gomlar i mig en jätteportion varje dag är ett stort framsteg...

Borde jag äta grönsaker till varje måltid????? Något jag borde kutta ned på?

Søtsugen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 14:21   #4
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Några frågor till er som har lavkarbo erfarenhet

Ja,grønnsaker til hvert måltid!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 15:46   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Några frågor till er som har lavkarbo erfarenhet

Jeg vet ikke om du trenger disse, men her kommer noen tips jeg tror er lure: Forsøk å spise variert. Bli venner med alle typer grønnsaker, fugl, fisk, skalldyr og kjøtt. Variasjon er din venn.
Lykke til videre!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 21:43   #6
Søtsugen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 14
Søtsugen er på en erverdig vei

Sv: Några frågor till er som har lavkarbo erfarenhet

Tack för svar!

Jag är inte så rädd för att jag ska bli "lei", jag är av natur sådan att om jag har något jag gillar att äta så kan jag äta det i stort sett varje dag utan att gå lei. Jag undrar mest på om det ser ok ut, sånn sammansattmässigt?

Det med grönsaker ska jag jobba på, ialla fall få i mig till lunchen i tillägg.

Men, är det en vanlig viktnedgångshastighet med ca 1 kg i månaden nu? Kan jag klara att gå ned 7 kg till på denna måten?
Vad tror ni som vet en hel del mer om detta än mig?

Søtsugen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 22:38   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Några frågor till er som har lavkarbo erfarenhet

Om du har spist slik når du har gått ned funker det jo. Jeg er som deg slik at jeg spiser mye av det samme hele tiden. Derfor tar jeg mange kosttilskudd, som magnesium, krom, selen, a,e, b og d-vitamin, kalium og sink. Noen av de er viktige for forbrenningen. Jeg synes det ser bra ut det du spiser, men på diett.no ser du selv om du legger inn maten du spiser der.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 22:51   #8
Søtsugen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 14
Søtsugen er på en erverdig vei

Sv: Några frågor till er som har lavkarbo erfarenhet

I början la jag in allt jag åt på diett.no men så såg jag att i fölge min vikt fanns det en "anbefalt" kalorimängd per dag som jag skulle hålla mig under. Då började jag stressa med kalorierna i tillägg, och det tror inte jag var bra.

Sjekkar av och till hur jag ligger på diett.no, tar multivitamin, magnesium och omega 3+6 varje dag.

Ska som sagt jobba på det med grönsakerna!!!!

Søtsugen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 09:49   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Några frågor till er som har lavkarbo erfarenhet

Ja akkurat det tallet de setter kan du blåse i. Jeg ignorere det helt ihvertfall. Jeg bestemmer selv det med kalorier.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det lov till å lufte litt fortvilelse...? : ( Zoë Lavkarbo generelt 19 24-11-06 23:22
Jag har några spørsmål jag.. Fridolina Ketolysekuren 8 07-06-06 08:25
"Frågor och svar om Skaldemans diet" boken har kommet !!! 116->80 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 13 23-03-06 10:00
Svar till ilsken norrman ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 16-03-06 09:44
Om frågor och svar ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 20 26-01-06 00:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no