Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 22-08-11, 02:11   #9651
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

nei nå lurer jeg veldig på hva dette er. Jeg mister balansen når jeg står, jeg er forvirret når jeg går, jeg glemmer hva jeg driver med, angsten har begynt å øke betraktlig og dødsangstet bestemmer litt her nå og tenker at jeg ikke burde legge meg for å sove, for da våkner jeg kanskje ikke igjen og jeg vil ikke forlate sønnen min, hvertfall ikke nå og sånn. Tenker på at alle de jeg kjenner som har dødd har beskrevet noe sånt som dette samme dag som de døde. De er svært uvelle, men ikke såpass at de drar til legen (1 gjorde det også, men følte seg ikke alvorlig syk, legen fant ingenting alvorlig galt heller), de lever som normalt, helt mot kveldstid hvor de dør brått eller sovner inn. Det er 4 stk som jeg kjenner til som har beskrevet akkurat dette helt urelatert med hverandre, og derfor skremmer det litt også. Jeg har gjort dette før, trodd det var siste dagen min fordi angsten tok over når jeg var i dårlig form, jeg har til og med skrevet et brev mens det pågikk for å forklare hva jeg gikk igjennom før jeg døde slik at det ikke skulle være noen feiltagelse på obduksjonen eller det de skriver som dødsårsak. Jeg har skrevet hvem som skulle få overta sønnen min og mine ønsker for han. Jeg har dratt det ganske langt med andre ord. Så det hadde roet meg veldig dersom jeg bare visste hva det var eller funnet noe som hjalp. Har prøvd mat og drikke, luftetur, distrahering, avslapping og sånt, men ingen reaksjon, fortsatt like svimmel og det ser ut til å bli verre, men ikke sånn at jeg ønsker å dra på legevakten heller..

Jeg tenker på krystallsyken... Kan det være det?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 22-08-11, 09:06   #9652
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

nei nå lurer jeg veldig på hva dette er. Jeg mister balansen når jeg står, jeg er forvirret når jeg går, jeg glemmer hva jeg driver med, angsten har begynt å øke betraktlig og dødsangstet bestemmer litt her nå og tenker at jeg ikke burde legge meg for å sove, for da våkner jeg kanskje ikke igjen og jeg vil ikke forlate sønnen min, hvertfall ikke nå og sånn. Tenker på at alle de jeg kjenner som har dødd har beskrevet noe sånt som dette samme dag som de døde. De er svært uvelle, men ikke såpass at de drar til legen (1 gjorde det også, men følte seg ikke alvorlig syk, legen fant ingenting alvorlig galt heller), de lever som normalt, helt mot kveldstid hvor de dør brått eller sovner inn. Det er 4 stk som jeg kjenner til som har beskrevet akkurat dette helt urelatert med hverandre, og derfor skremmer det litt også. Jeg har gjort dette før, trodd det var siste dagen min fordi angsten tok over når jeg var i dårlig form, jeg har til og med skrevet et brev mens det pågikk for å forklare hva jeg gikk igjennom før jeg døde slik at det ikke skulle være noen feiltagelse på obduksjonen eller det de skriver som dødsårsak. Jeg har skrevet hvem som skulle få overta sønnen min og mine ønsker for han. Jeg har dratt det ganske langt med andre ord. Så det hadde roet meg veldig dersom jeg bare visste hva det var eller funnet noe som hjalp. Har prøvd mat og drikke, luftetur, distrahering, avslapping og sånt, men ingen reaksjon, fortsatt like svimmel og det ser ut til å bli verre, men ikke sånn at jeg ønsker å dra på legevakten heller..

Jeg har hatt angst, tidvis invalidiserende, like lenge som du har levd ... Det er slettes ikke uvanlig å ha reell dødsangst når man får panikkangst/angstanfall. Heller ikke å bli svimmel, bli desorientert etc. For min del blir angsten på sikt veldig forsterket med lite søvn og lite mat. Men sånn ellers, når angstanfallet først har fått skikkelig tak så er det egentlig, for min del i alle fall (dette er jo fryktelig individuelt) ingenting annet å gjøre enn å ta det helt med ro, konsentrere om pusten, og ty til smertestillende og angstdempende om det virkelig røyner. Men jeg VET jo ikke med sikkerhet ut fra hva du skriver her om det faktisk er dette, men det virker nærliggende, ettersom jeg vet du sliter såpass med angst, og i tillegg har en tendens til å spise lite, legg til at du har et lite barn, økonomisk stress etc, så skulle det nesten bare mangle at kropp og sinn er litt sliten ...
Skjønner at du ikke orker dra på legevakten, men kan du ikke få time hos fastlegen din og ta det opp? For det kan jo godt være noe fysisk som andre foreslår.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 22-08-11, 13:55   #9653
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg tenker på krystallsyken... Kan det være det?

Tanken har slått meg, men jeg vet for liten om den til å anta noe sånt. Kanskje du kan forklare meg litt eneklt hva det er? Husker jeg fikk noe lignende som gravid.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har hatt angst, tidvis invalidiserende, like lenge som du har levd ... Det er slettes ikke uvanlig å ha reell dødsangst når man får panikkangst/angstanfall. Heller ikke å bli svimmel, bli desorientert etc. For min del blir angsten på sikt veldig forsterket med lite søvn og lite mat. Men sånn ellers, når angstanfallet først har fått skikkelig tak så er det egentlig, for min del i alle fall (dette er jo fryktelig individuelt) ingenting annet å gjøre enn å ta det helt med ro, konsentrere om pusten, og ty til smertestillende og angstdempende om det virkelig røyner. Men jeg VET jo ikke med sikkerhet ut fra hva du skriver her om det faktisk er dette, men det virker nærliggende, ettersom jeg vet du sliter såpass med angst, og i tillegg har en tendens til å spise lite, legg til at du har et lite barn, økonomisk stress etc, så skulle det nesten bare mangle at kropp og sinn er litt sliten ...
Skjønner at du ikke orker dra på legevakten, men kan du ikke få time hos fastlegen din og ta det opp? For det kan jo godt være noe fysisk som andre foreslår.

Joda, jeg sliter med så mye rart jeg hehe så at kropp og sinn blir sliten av og til er ikke å nekte på, selv om jeg ikke føler at jeg har lov å være sliten.
Til info, så overlevde jeg natten! Men guttungen våknet og havnet i senga vår så det ble svært lite søvn på oss alle. Jeg er fortsatt svimmel, men ikke fult så ille som det var i kveld selv om jeg tuller litt enda og begynner å bli dårlig igjen. Jeg fikk ikke spist før nå og når jeg begynte å tulle med bilkjøringen så måtte jeg stoppe på nærmeste plass de solgte ferdig mat, noe som var på BK så da er jeg nok ute av ketose igjen, men jeg følte at det var nødvendig slik at jeg fikk meg hjem igjen like hel. Synes det er veldig skummelt når kroppen begynner å fuske mens jeg kjører bil og har et lite barn i baksetet.. Jeg forsvinner gradvis igjen nå og blir mer disorientert, fatter fortsatt ikke hvorfor dette skjer.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-08-11, 14:01   #9654
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Tanken har slått meg, men jeg vet for liten om den til å anta noe sånt. Kanskje du kan forklare meg litt eneklt hva det er? Husker jeg fikk noe lignende som gravid.

Joda, jeg sliter med så mye rart jeg hehe så at kropp og sinn blir sliten av og til er ikke å nekte på, selv om jeg ikke føler at jeg har lov å være sliten.
Til info, så overlevde jeg natten! Men guttungen våknet og havnet i senga vår så det ble svært lite søvn på oss alle. Jeg er fortsatt svimmel, men ikke fult så ille som det var i kveld selv om jeg tuller litt enda og begynner å bli dårlig igjen. Jeg fikk ikke spist før nå og når jeg begynte å tulle med bilkjøringen så måtte jeg stoppe på nærmeste plass de solgte ferdig mat, noe som var på BK så da er jeg nok ute av ketose igjen, men jeg følte at det var nødvendig slik at jeg fikk meg hjem igjen like hel. Synes det er veldig skummelt når kroppen begynner å fuske mens jeg kjører bil og har et lite barn i baksetet.. Jeg forsvinner gradvis igjen nå og blir mer disorientert, fatter fortsatt ikke hvorfor dette skjer.

Kom deg til legen/på legevakten!!! NÅ!!! *superstreng sykepleier*

Gammel 22-08-11, 14:04   #9655
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kom deg til legen/på legevakten!!! NÅ!!! *superstreng sykepleier*

Jammen jammen *gnien pasient*
Jeg føler meg fortsatt ikke så syk at jeg føler for å ta turen innom altså.. Tror det bare høres verre ut enn hva det er.

Regrets nye dagbok!
Gammel 22-08-11, 14:23   #9656
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jammen jammen *gnien pasient*
Jeg føler meg fortsatt ikke så syk at jeg føler for å ta turen innom altså.. Tror det bare høres verre ut enn hva det er.

Dersom du må kjøre til siden når du kjører bil(galskap å sette seg bak rattet når man er svimmel, men det er en annen sak) tilsier at du burde ha vært hos legen for lengst! *enda strengere sykepleier*

Du har ansvar for et barn! Kom deg til legen! NÅ! (Før jeg må bruke enda større skrift!)

Gammel 22-08-11, 14:37   #9657
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Regret, så du svaret til smgj?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hvor lite karbo man tåler er individuelt. Det er mulig du skal ha litt mer for å ha det bra.
Forsøk med litt karbohydrater - en plomme, eller litt bær, eller noe annet rimelig sunt som inneholder karbohydrater og se. Du trenger ikke mye for å bekrefte/avkrefte teorien.

Prøv det! Jeg har fått det sånn som du beskriver når jeg har vært veldig lavt på karber i overgangen til ketose, og det er rett og slett helt grusomt, ubeskrivelig, jeg har aldri hatt det sånn i noen andre tilfeller. Spis noe med karber, hvis det er det går det over i løpet av 10-30 minutter når blodsukkeret går opp til et akseptabelt nivå. Det smoother ut overgangen til ketose, du kan være i ketose igjen senere om du vil.

Dette er et helt vanlig problem som mange opplever og jeg synes fortsatt det er så rart at det kommer så mange alternative forklaringer ... men det skyldes vel at folk som gir råd ikke har personlig erfaring med det selv. Hvis det ikke funker kan du begynne å tenke på andre ting, men spis noe med karber først!!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 22-08-11, 14:50   #9658
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Er det noen her som har vært på en organisert reise med et spirituelt/åndelig innhold?

Jeg skal skrive master om den reiselivsnisjen som har vokst fram som tilbyr slike typer reiser. Det er mange forskjellige reiser som tilbys. Noen er bare kurs i selvutvikling, healing, regresjon, forskjellige typer terapier og så videre på et annet sted (uten at det er spesielt tilknyttet stedet), mens andre reiser tilbyr åndelige "aktiviteter" tilknyttet stedet. Dette er for eksempel ayuvedaterapier i India, heksereiser til steder med spesiell tilknytning til hekseprosessene, kornsirkelturer og lignende. Planen er å gjøre et feltarbeid på en slik tur, men det er ikke sikkert jeg får muligheten til det (mest på grunn av økonomi).

Dersom du har vært på en sånn type tur, ville du vært interessert i å snakke med meg om det? Dine beretninger vil da bli en del av min master. Jeg ønsker å gjøre noen få dybdeintervjuer. Jeg er ikke interessert i generaliseringer av de som reiser på slike turer. Jeg er mer interessert i mine informanters motivasjon, opplevelse, eventuelle åndelige utvikling og hvordan lokaliteten var viktig for valg av reise og opplevelsen av den. Jeg er også interessert i mennesker som har lagt ut på en slik type reise på egen hånd.

Kanskje noen av dere også vet om et norskt forum hvor jeg kan komme i kontakt med informanter?

Send gjerne en PM dersom du er interessert i å snakke med meg.
P.S: jeg er ikke en kritiker. Jeg ønsker å skrive en respektfull oppgave der jeg er mest interessert i hvorfor mennesker ønsker eller føler behov for å kombinere reise og spiritualitet. Jeg er genuint interessert i mennesker og deres opplevelse og er svært nysgjerrig på alt det som tilbys.

Prøv Alternativt Nettverk og Ildsjelen

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 22-08-11, 16:22   #9659
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Noen som vet om en russisk sopp som surner melk? Min mor hadde det før, men husker ikke navnet på den. Noe de bruker i russland for å surne melken, og visstnok gjør de så gamle. Hehe. Men ja, noen som vet noe?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 22-08-11, 16:28   #9660
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Noen som vet om en russisk sopp som surner melk? Min mor hadde det før, men husker ikke navnet på den. Noe de bruker i russland for å surne melken, og visstnok gjør de så gamle. Hehe. Men ja, noen som vet noe?

Jeg tror du tenker på kefirsopp/kefirkorn!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 22-08-11, 16:48   #9661
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Hva er det med enkelte mannfolk som skal kalle hverandre for "wipped", tøffel osv osv hele tiden??

Jeg har en sånn filosofi i forholdet vårt (kjærsten og meg) at jeg ikke nekter han noe som helst. Har ikke satt et eneste konkret krav i hele den tiden vi har vært sammen. Han får gjøre AKKURAT som han vil. Såklart unngår han ofte å gjøre ting som han vet at jeg ikke ville sette pris på, men er det ikke sånn det er å være i et forhold da? Broren hans er sånn ekstremt på det der at jeg liksom bestemmer over han og at han er en skikkelig tøffel. Men herregud da. Jeg sitter jo ikke og forteller han hva han skal gjøre? Til og med når broren foreslår ting og samboeren min sier nei med en gang, så er det liksom MIN skyld det da. Hallo. Jeg har jo ikke hørt om det han sier nei til engang? Makan asså.

Er detta sånn gutteting? Sånn som de gjør/sier/kødder med uten å egentlig mene at partneren til kameraten/broren osv er en kontrollerende kjerring? Bare sånn blablabla liksom? Jeg kan liksom ikke skjønne at jeg bestemmer over han. Gjør det ikke bevisst hvertfall...

Broren hans er jo tøffel.com selv når han er i et forhold, men så fort han er ute av det så glemmer han totalt hva det vil si å TA HENSYN.

Gammel 22-08-11, 17:02   #9662
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dersom du må kjøre til siden når du kjører bil(galskap å sette seg bak rattet når man er svimmel, men det er en annen sak) tilsier at du burde ha vært hos legen for lengst! *enda strengere sykepleier*

Du har ansvar for et barn! Kom deg til legen! NÅ! (Før jeg må bruke enda større skrift!)

Ok jeg ser feilen her, vi har misforstått hverandre litt tror jeg. Da jeg satte meg i bilen for å kjøre så var jeg i god form, men etterhvert som jeg ble sulten så ble jeg svimmel. Så siden man ikke burde kjøre når man er svimmel, og særlig ikke med barn i bilen, så stoppet jeg og fikk i meg mat, slik at jeg kunne kjøre igjen! Da jeg kom hjem så begynte jeg å bli svimmel igjen, forsvant litt og dubbet av på sofaen, men har fortsatt ikke greid å våkne skikkelig enda så jeg drøftet det litt forsiktig med samboer om hva jeg hadde følt i går og at jeg falt om og om igjen før jeg la meg og når jeg skulle gå de 5 meterene bort til guttungens soverom for å hente han da han ikke fikk sove. Han mente jeg var utbrendt eller svært sliten, men det synes høres litt rart ut for jeg føler meg ikke mer sliten enn ellers..

Regrets nye dagbok!
Gammel 22-08-11, 17:11   #9663
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Jeg synes du bør gå til legen imorgen. Kanskje du har lite blod eller kalium eller noe. Be om masse blodprøver.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 22-08-11, 17:26   #9664
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Har IKEA sånne babyseter på handlevognene sine?

Gammel 22-08-11, 17:34   #9665
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg synes du bør gå til legen imorgen. Kanskje du har lite blod eller kalium eller noe. Be om masse blodprøver.

Jeg er ikke så glad i lege eller noe sånn sjekker på av meg, men om det fortsetter i et par dager til, så skal jeg bestille time. Sånn som det er nå, så er det bedre enn i går så kanskje det går over av seg selv

Regrets nye dagbok!
Gammel 22-08-11, 17:40   #9666
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror du tenker på kefirsopp/kefirkorn!

Ja! Tusen takk

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 22-08-11, 17:41   #9667
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Ok jeg ser feilen her, vi har misforstått hverandre litt tror jeg. Da jeg satte meg i bilen for å kjøre så var jeg i god form, men etterhvert som jeg ble sulten så ble jeg svimmel. Så siden man ikke burde kjøre når man er svimmel, og særlig ikke med barn i bilen, så stoppet jeg og fikk i meg mat, slik at jeg kunne kjøre igjen! Da jeg kom hjem så begynte jeg å bli svimmel igjen, forsvant litt og dubbet av på sofaen, men har fortsatt ikke greid å våkne skikkelig enda så jeg drøftet det litt forsiktig med samboer om hva jeg hadde følt i går og at jeg falt om og om igjen før jeg la meg og når jeg skulle gå de 5 meterene bort til guttungens soverom for å hente han da han ikke fikk sove. Han mente jeg var utbrendt eller svært sliten, men det synes høres litt rart ut for jeg føler meg ikke mer sliten enn ellers..

Vel, uansett om du var svimmel da du satt dere i bilen eller ikke, er budskapet mitt det samme! Kom deg til legen!!!
Ok, det blir bedre når du spiser litt, men ikke bra. Det gjentar seg neste dag og du føler deg ikke dårlig på annen måte!
Du har lang erfaring i å være sulten/spise lite og har ikke opplevd det på denne måten før!
Ketolyse eller ikke, du bør undersøkes av en lege! Du har et barn å ta deg av! Hva om det skjer noe med deg når du er alene med han? Eller om du ikke rekker å stoppe bilen neste gang?
Få helsen din sjekket hos lege! Vis gjerne alt du har skrevet her om det er vanskelig å forklare. Forlang at det tas elektrolytter og stoffskifte(en venninne hadde det som deg, det var lavt, VELDIG lavt stoffskifte), alle blodprosentprøver som finnes, infeksjonsparametre osv.
Du er bare 21, du skal ikke ha det sånn!

Jada, jada, jeg svartmaler kanskje litt, men det har aldri skadet noen å gå til legen en gang for mye!

Gammel 22-08-11, 18:57   #9668
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Støtter Kitt på det varmeste her, det er bare dumt og vente når du har så kraftige symptomer. Lege-motvilje eller ikke - get over it - kom deg til legen og bli FRISK igjen!!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 22-08-11, 19:00   #9669
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har IKEA sånne babyseter på handlevognene sine?

Anyone?

Gammel 22-08-11, 19:10   #9670
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Anyone?

Det vet jeg jammen meg ikke, men det ville ikke forundre meg. Hvor liten baby er det snakk om? Ring kundeservice og spør?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 22-08-11, 19:11   #9671
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Samboern er, øh, litt matforgiftet igjen. (Han reagerer ofte på diverse mat, jeg maser om legebesøk, endeløst. ) Tror jeg har spurt om nesten det samme før, men er det noe som kan hjelpe når han kaster opp hele dagen? Bortsett fra salt og væske og hvile?

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 22-08-11, 19:34   #9672
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Guttungen min fikk en skikkelig mageinfeksjon for noen år siden, og da sa legen jeg skulle koke gulrot i buljong og mose den. Han skulle prøve å få i seg 1 ts av denne mosen så ofte han klarte og skulle drikke små mengder med cola der kullsyren var ristet ut.
Ellers er jeg tilhenger av tørre kjeks, f.eks. ritz, når det er oppkast på gang

Gammel 22-08-11, 19:57   #9673
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Hvordan fungerer vanndrivende egentlig? Mora mi har fått sånne vanndrivende midler, og jeg skjønner ikke helt hvordan det skal hjelpe :P

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 22-08-11, 19:57   #9674
Julie
Seniormedlem

Julie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Jeg har hatt nokså løs mage (unnskyld detaljene) siden sist uke en gang (onsdag/torsdag), samt litt sånn halvvondt i magen en stund (jeg har også mens, men det er liksom ikke den typen vondt) og litt kvalme (var litt i helgen, er borte nå), men er ikke sikker på hva det kommer av? Det virker liksom usannsynlig at det er noe matforgiftning, siden det har vart så lenge, men kan det komme av noe mat jeg har spist som jeg ikke tåler? Jeg har nemlig hatt en mistanke om at jeg ikke tåler melkeprodukter á la fløte (og rømme, kanskje) en stund, men har ikke giddet å få det sjekket siden det ikke har vært noe plagsomt... men kan det være dét? Eller kan det hende at det bare er noe bakteria av noe slag som er forbigående og som "herjer" litt?

Kan også nevnes at jeg var skikkelig tett i nesa og hadde andre lignende forkjølelsessymptom på torsdag kveld, men det var så godt som borte rundt et døgn senere.

Merkelig.

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 22-08-11, 20:02   #9675
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvordan fungerer vanndrivende egentlig? Mora mi har fått sånne vanndrivende midler, og jeg skjønner ikke helt hvordan det skal hjelpe :P

Sakset fra nhi.no:

Sitat:

Vanndrivende medisiner (diuretika) øker utskillelsen av vann og salt gjennom nyrene, slik at urinproduksjonen blir større. Dermed reduseres væskemengden i blodårene og blodtrykket faller. Stoffene har også en viss effekt på blodkarene, slik at de vider seg ut. Dermed senkes blodtrykket ytterligere. Belastningen på hjertet blir også mindre fordi det er mindre blodvæske som skal pumpes rundt i kroppen.

Siste rest, nytt forsøk:

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.