Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva drikker dere til frokostblandingen?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-11, 14:00   #1
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Hva drikker dere til frokostblandingen?

Jeg har bestilt meg lavkarbo-frokostblanding fra spisdegslank.no, men lurer nå på hva jeg skal drikke til. Noen forslag?

Soyamelk, Biola? Tyrkisk yoghurt? (hvor får man forresten kjøpt dette?) Melk? (og hva er da best av skummet, lett eller Helmelk?) Har også hørt om noen som blander vann og fløte, hva tror dere om det?

Og hvordan er det forresten med Yoplait yoghurt? (elsker denne, men den med 0 % fett er vel ikke akkurat passende når en går på lavkarbo?)

Jeg er nybegynner på lavkarbo følger en middelvei så jeg er ikke "superstreng" med meg selv, men skal ihvertfall legge om fra høykarbo til en liberal lavkarbo-variant.

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 14:33   #2
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Jeg har bestilt meg lavkarbo-frokostblanding fra spisdegslank.no, men lurer nå på hva jeg skal drikke til. Noen forslag?

Soyamelk, Biola? Tyrkisk yoghurt? (hvor får man forresten kjøpt dette?) Melk? (og hva er da best av skummet, lett eller Helmelk?) Har også hørt om noen som blander vann og fløte, hva tror dere om det?

Og hvordan er det forresten med Yoplait yoghurt? (elsker denne, men den med 0 % fett er vel ikke akkurat passende når en går på lavkarbo?)

Jeg er nybegynner på lavkarbo følger en middelvei så jeg er ikke "superstreng" med meg selv, men skal ihvertfall legge om fra høykarbo til en liberal lavkarbo-variant.

Du kan drikke helmelk, og blander du det med litt fløte blir det enda bedre.
Tyrkisk yoghurt får man kjøpt på Obs.

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 14:43   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Siden du ikke har noen spes. filosofi du følger og sikkert ikke skal være i ketose, vil jeg tro at h-melk er best. Karber er vel omtrent det samme i de forskjellige melketypene, men i h-melka får du fettet også.
Blander di 1 del fløte og 2 deler vann får du noe som ligner på skummamelk-blanding

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 14:54   #4
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Siden du ikke har noen spes. filosofi du følger og sikkert ikke skal være i ketose, vil jeg tro at h-melk er best. Karber er vel omtrent det samme i de forskjellige melketypene, men i h-melka får du fettet også.
Blander di 1 del fløte og 2 deler vann får du noe som ligner på skummamelk-blanding

Tusen takk, begge to
har et spørsmål: hvorfor er det slik at H-melk er bedre enn Skummet, selv for meg som ikke skal være i ketose? Jeg spiser sikkert litt mer karbohydrater enn gjennomsnittet lavkarbere - og er det ikke da best å være litt forsiktig med kaloriene også, siden jeg ønsker å gå ned litt i vekt?
Mye å sette seg inn i, altså

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 15:01   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Tusen takk, begge to
har et spørsmål: hvorfor er det slik at H-melk er bedre enn Skummet, selv for meg som ikke skal være i ketose? Jeg spiser sikkert litt mer karbohydrater enn gjennomsnittet lavkarbere - og er det ikke da best å være litt forsiktig med kaloriene også, siden jeg ønsker å gå ned litt i vekt?
Mye å sette seg inn i, altså

Når man er i ketose skal man ikke drikke melk, pga. melkesukkeret.

Nå vet jeg ikke hvordan du spiser, hvilken retning i lavkarbo-"verdenen" du følger. Så jeg kan ikke svare på om du må passe på kaloriene.

Her er en fin tråd med samling av masse info, som kan være lur å lese: ”Til alle nybegynnere på lavkarbo”

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 15:09   #6
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Når man er i ketose skal man ikke drikke melk, pga. melkesukkeret.

Nå vet jeg ikke hvordan du spiser, hvilken retning i lavkarbo-"verdenen" du følger. Så jeg kan ikke svare på om du må passe på kaloriene.

Her er en fin tråd med samling av masse info, som kan være lur å lese: ”Til alle nybegynnere på lavkarbo”

Tusen takk.

Jeg begynte med opplegget til Spis deg slank (en ganske streng, ketogen diett ekstrem kaller de det, der en får levert ukesrasjoner på døra.) Men fant ganske snart ut at det å følge denne slavisk, ikke var noe for meg. Ble lei av mikromaten, og veldig slapp, ikke bra i arbeidsdagen, men sikkert pga en litt for rask overgang fra høykarbo kanskje...
Har nå lest en del av Annika Dahlquist og Andreas Eenfeldt, og prøver ut litt forskjellig og følge min egen variant. Fortsetter med brød, sylteltøy og frokostblanding fra Spis deg slank, og bruker ferdigmiddagene deres en gang iblant. Men stort sett lager jeg min egen middag, som f eks karbonadedeig med tomatsaus og broccoli, eller kyllingwok med sweet chili-saus.

I helgene unner jeg meg noe ekstra, som egg og bacon, mørk sjokolade og baconcrisp, samt litt vin, og innimellom lavkarbo-øl. Også er jeg innmari svak for appelsinjuice (spesielt dagen derpå), så blir nok vanskelig å kutte ut dette helt.

Opplegget mitt er kanskje ikke helt optimalt mht. vektnedgang og helsegevinster - men vil tro det er bedre enn høykarbo-maten jeg spiste før. Men er litt forvirret mht. hva jeg kan spise av fett og kalorier..

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 16:32   #7
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

sweet chilli saus er vel rene sirupen?

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 16:36   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

sweet chilli saus er vel rene sirupen?

NOPE!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 16:55   #9
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

sweet chilli saus er vel rene sirupen?

Takk for påminnelsen! (dette hadde jeg helt oversett). Jo, på flasken står det 40 g karbo per 100 gram. Huff huff.. er ennå ikke vant til å sjekke næringsinnholdet, jeg...

men bare kyllingwok med grønnsaker blir jo litt tørt... jeg bruker jo veldig lite av denne sausen, bare en spiseskje eller så, så da er det kanskje ikke så farlig? Eller vet dere om andre gode alternativer med asiatisk smak"?

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 18:08   #10
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Ha litt fløte eller kokosmelk oppi kyllingwoken, så får du i deg fett også - og krydre med de keydeene du liker! Ellers er det masse spennende oppskrifter å finne på nettet; ingen grunn til å spise ferdigmat. Da hadde jeg gått fort lei, i hvert fall.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 18:28   #11
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Ha litt fløte eller kokosmelk oppi kyllingwoken, så får du i deg fett også - og krydre med de keydeene du liker! Ellers er det masse spennende oppskrifter å finne på nettet; ingen grunn til å spise ferdigmat. Da hadde jeg gått fort lei, i hvert fall.

Takk! hehe, jeg er litt håpløs på kjøkkenet altså - har gått mye i ferdigmat her gitt.. men det skal det bli en slutt på

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 18:42   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Tusen takk, begge to
har et spørsmål: hvorfor er det slik at H-melk er bedre enn Skummet, selv for meg som ikke skal være i ketose? Jeg spiser sikkert litt mer karbohydrater enn gjennomsnittet lavkarbere - og er det ikke da best å være litt forsiktig med kaloriene også, siden jeg ønsker å gå ned litt i vekt?
Mye å sette seg inn i, altså

Det er fett og karbohydrater(de med høy GI spesielt) sammen du skal være forsiktig med om du spiser en del karbohydrater.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 19:01   #13
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Når man er i ketose skal man ikke drikke melk, pga. melkesukkeret.
[/font][/color]

Gjelder dette for fløte også? Har brukt en del fløte uten å ramle ut av ketose...

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 09:41   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Gjelder dette for fløte også? Har brukt en del fløte uten å ramle ut av ketose...

Fløte kan være vektbrems for noen.
Fløte har mye mindre melkesukker enn melk. Det ser du når du leser karbohydratinnholdet.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 10:23   #15
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Hva med et glass vann? Selv drikker jeg ikke noe til min yoghurt-frokostblading med nøtter og bær. Det slår meg at jeg burde kanskje ha gjort det, men tar litt kaffe etterpå. Det gjør godt for både mitt hode og min mage.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 10:46   #16
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Det finnes en sur/søt chilisaus som er sukkerfri....den er kjempegod!
Kanutten har linket til den i innlegget sitt!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 21:51   #17
Katta66
Medlem
 
Katta66 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 141
Katta66 er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

NOPE!!

Takk for tips - chilisausen jeg har i kjøleskapet viser 78g karbo/100gr og jeg er kjempeglad i denne sausen.

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 20:31   #18
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Jeg har bestilt meg lavkarbo-frokostblanding fra spisdegslank.no, men lurer nå på hva jeg skal drikke til. Noen forslag?

Jeg har prøvd litt forskjellig, men liker best fløte, evt med tyrkisk yoghurt.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:40   #19
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Jeg har prøvd litt forskjellig, men liker best fløte, evt med tyrkisk yoghurt.

Når dere i lavkarboverdenen sier fløte, mener dere da kremfløte? Eller matfløte?
Kanskje et dumt spørsmål men kremfløte virker litt kaloririkt når man ikke har vært vant til å tenke på den måten..

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 12:16   #20
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Når dere i lavkarboverdenen sier fløte, mener dere da kremfløte? Eller matfløte?
Kanskje et dumt spørsmål men kremfløte virker litt kaloririkt når man ikke har vært vant til å tenke på den måten..

Kremfløte.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 19:49   #21
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Kremfløte, ja

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 20:57   #22
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Kremfløte, ja

takk! må si at jeg fortsatt undrer meg over at de kaloririke alternativene er "lov", altså. Ut med frukt, inn med fløte og bacon. Men det er vel det som gjør lavkarbo så bra

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 07:55   #23
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?

Det er veldig uvant i starten, men det blir lettere å forstå når man merker at kroppen jobber godt på dette kostholdet!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva drikker dere? Teletubbien Ketolysekuren 48 11-05-11 19:46
Hva drikker dere? Kakeåndsen Ketolysekuren 25 15-02-09 19:07
Hva drikker dere ute på byn? annabanana Ketolysekuren 58 14-06-08 11:35
Fase 2 - drikker dere vin? Titti Eurodiett 2 25-05-07 22:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no