Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Alt har stoppet opp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-11, 05:10   #1
grønnsak
Juniormedlem
 
grønnsak sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 13
grønnsak er på en erverdig vei

Alt har stoppet opp

Jeg har fulgt ketolysekuren i 9 uker nå. På mange måter har det gått veldig bra ettersom jeg de 7 første ukene gikk ned 13 kilo.

Problemet er at jeg nå har opplevd en bråstans. Alt så normalt ut, men plutselig de to siste ukene har vekta stått stille. Jeg spiser akkurat som før og stripsene viser at jeg er i ketose fortsatt.

Jeg har forøvrig vært veldig disiplinert og ikke gått på en eneste smell disse 9 ukene så jeg skjønner ikke hva som skjer.
Skjønner dere?

grønnsak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 05:38   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Alt har stoppet opp

Først gratulerer med strålende nedgang!

Såvidt jeg har skjønt (jeg driver ikke med ketolyse selv, og er ikke i første rekke opptatt av vektnedgang) er det helt normalt av kroppen trenger en pause etter mange tapte kg. Den må rett og slett "hente seg inn" igjen.

Avhengig av hvor mange kg du vil ha av kan det hende at du nærmer deg normalvekt, da vil det naturlig nok gå saktere. Dessuten er det ikke sikkert at kroppen er enig med deg i "idealvekta" du har satt

Men ikke fortvil, fortsett med det du driver med, det er ingen grunn til å endre noe før du har hatt stillstand min 4 uker.

Lykke til

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 08:07   #3
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: Alt har stoppet opp

Du har antakelig kommet til et vektplatå. Vekten stabiliseres. Hang in there, så skal du se at det begynner å gå nedover igjen. Veldig vanlig å ha slike platåer, hvor det stopper omtrent helt opp, og det kan holde seg slik lenge, før man plutselig begynner å gå nedover igjen ja.
Flott å ha gått ned 13 kg da!

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 09:41   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Alt har stoppet opp

Helt vanlig, fortsett slik du har gjort! 13 kg er helt fantastisk (misunnelig) - dette går så det suser! IKKE fall for fristelsen til å spise mindre nå da... kroppen din trenger næringen du gir den!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 10:03   #5
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Alt har stoppet opp

Har du tatt målene dine?
Ofte er kanskje vekten litt det samme, men proporsjonerer kroppen seg litt på nytt!

Jeg har fant at målene på midtje og hofter har gått ned, selv om vekten ikke gjorde det!


Ikke gi opp! Kroppen er ikke en robot, og du kanikke alltid styre den som du vil.
Hvis du er kvinne, da kan hormonene spille en rolle. sammen med alle avfal stoffer kommer det også hormoner ut fra fettet, som kan styre litt med hormonbalansen og kaste inn trøbbel her.. Bare gi det litt tid og stå på!

Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 11:10   #6
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alt har stoppet opp

Ikke gi opp.Jeg er i samme situasjon, jegstoppa etter 8 kilo, og har stått stille siden mai.Jeg har ikke hatt en eneste sprekk og er og disiplinert, men kroppen styrer dette selv, så bare fortsett med den gode jobben du gjør.Jeg har starta med udos og cocosa for å få igang nedgangen igjen, nå har det stått stille lenge nok.Men i stopp tiden, har jeg minka mye i cm da.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 14:33   #7
grønnsak
Juniormedlem
 
grønnsak sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 13
grønnsak er på en erverdig vei

Sv: Alt har stoppet opp

Så oppsummert tenker dere altså at det er vanlig med slike "platåfaser"?
I såfall, betyr det at jeg kan forvente at vekta plutselig begynner å gå ned igjen? Har dere opplevd dette selv? Altså at vekta begynner å rase ned igjen sånn uten videre? Jeg bare lurer
Jeg er forøvrig mann

grønnsak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 14:43   #8
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alt har stoppet opp

Ah...du er mann. Da er det vel mer vanlig å gå jevnt ned. Kansje vi kan få en mann inn på banen og svare? Jeg har ikke anelse om det er platåer hos menn.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 15:05   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Alt har stoppet opp

Mannfolk opplever nok platåer de også

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 18:54   #10
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alt har stoppet opp

Det første jeg hadde gjort hvis jeg møtte veggen hadde vært å trene mer, doble treningsmengden på en klok måte. Jevn jogging som gradvis stiger, manuelle øvelser som armhevninger og situps, knebøy HVIS du orker det(uten vekter). Bare pass på å gi deg når du får den svimmelheten, pulsen kan få lov til å være sliten tho

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 22:59   #11
kroi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
kroi er på en erverdig vei

Sv: Alt har stoppet opp

Jeg er kursleder i ketolyse, og i mitt kursmateriale står det ganske klart at vi alle må huske å redusere matmengden etter hvert som vi går ned i vekt. 13 kg mindre kroppsvekt gir et redusert energibehov på ca 280 kcal pr. døgn. Regn gjerne ut ditt kcal-behov (21 kcal pr kg kroppsvekt) og se på hva du spiser i løpet av et døgn (f.eks med diett.no), da vil du få en god indikasjon på om du spiser for mye for din nåværende vekt.

Hvis du nærmer deg normalvekt vil det være naturlig at vekttapet stopper litt opp.

Stress kan også påvirke prosessen.

Lykke til!

__________________


kroi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektreduksjonen har stoppet j0achim Ketolysekuren 14 09-06-11 19:11
Vekta har stoppet! Speyer Spørsmål og svar 6 23-10-10 14:50
Vekten har stoppet opp Snorkfrøken__ Lavkarbo generelt 18 31-08-10 23:42
Vekten har stoppet entotre Lavkarbo generelt 13 29-07-10 19:48
Det har stoppet opp Lillemeg1 Ketolysekuren 32 25-07-10 15:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no