Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 09-09-11, 14:44   #9951
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Forresten Photo, hvor får man kjøpt det pulveret? Og hvor mye koster det sånn ca?

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 09-09-11, 14:45   #9952
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Svigermor seier ho puttar klorin i vaskemaskina for å få typ kjøkkenhanddukar etc kvite og fine igjen. Altså at ho startar maskina, med pulver i såpeholdarane som vanleg, men når hovudvasken har byrja, så dreg ho ut såpedispensaren og har i ein dæsj med klorin oppi med såpa/pulveret. Men ho seier det er viktig å ikkje ha i klorinen før maskina går i gong, det funkar betre om tøyet har vore på forvask først. Om det gir meining? Eg har ikkje prøvd sjølv, men har vore inne på tanken, pga misfarga kjøkkenhanddukar.

Jada, eg er så flink til å forklare..

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-09-11, 14:59   #9953
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Veldig usikker på å bruke klorin. Selv om jeg in the 80s hadde ekstremt stor suksess med å klore jeansene mine (ødela bare ei, eh, glemte den i bøtta...) - så ser jeg for meg at dette kan bli flekkete?

Se på plaggene. Det skal stå hvis de ikke tåler klorbleking. Ikke alltid at det står at det tåler klorbleking, men som regel hvis det ikke står at det ikke tåler det, så tåler det det.
= tåler ikke klorbleking
= tåler klorbleking

Hvis de ikke tåler klorbleking, så blir de gule av blekingen. I alle fall ble det det hos meg en gang jeg bleket noe som ikke kunne blekes som jeg regnet med at kunne blekes. Men jeg har ikke opplevd at de har blitt flekkete. Men så har jeg bare bleket tøy som tidligere var hvitt.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 09-09-11, 15:09   #9954
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Dere som bor eller kjent i Oslo; finnes det trikk eller buss fra jernbanestasjonen (Oslo S) til Aker sykehus, og i såfall hva står det på bussen eller trikken?
Har fått meg tid til endokrinolog der som skal sjekke det forbistrede stoffskiftet mitt som ikke vil samarbeide. Skal ikke dit før i midten av neste måned, men stresser nå i vei med å få dekket overnatting (skal ta 42 blodprøver før klokka ni om morgenen) og hvordan jeg skal komme meg dit og tilbake.
Tenker å få gubben til å kjøre to timer til nærmeste togstasjon, og så toge inn til Oslo, men planlegger enda.

Gammel 09-09-11, 15:13   #9955
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Se på plaggene. Det skal stå hvis de ikke tåler klorbleking. Ikke alltid at det står at det tåler klorbleking, men som regel hvis det ikke står at det ikke tåler det, så tåler det det.
= tåler ikke klorbleking
= tåler klorbleking

Hvis de ikke tåler klorbleking, så blir de gule av blekingen. I alle fall ble det det hos meg en gang jeg bleket noe som ikke kunne blekes som jeg regnet med at kunne blekes. Men jeg har ikke opplevd at de har blitt flekkete. Men så har jeg bare bleket tøy som tidligere var hvitt.

Klora mine hvite tøysko, de ble lekkert pissgule

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-09-11, 15:20   #9956
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Dere som bor eller kjent i Oslo; finnes det trikk eller buss fra jernbanestasjonen (Oslo S) til Aker sykehus, og i såfall hva står det på bussen eller trikken?
Har fått meg tid til endokrinolog der som skal sjekke det forbistrede stoffskiftet mitt som ikke vil samarbeide. Skal ikke dit før i midten av neste måned, men stresser nå i vei med å få dekket overnatting (skal ta 42 blodprøver før klokka ni om morgenen) og hvordan jeg skal komme meg dit og tilbake.
Tenker å få gubben til å kjøre to timer til nærmeste togstasjon, og så toge inn til Oslo, men planlegger enda.

Sjekk trafikanten.no? Der kan du sette opp reiserute til og frå, eg gjorde det nettopp for noko anna i Oslo. Funkar fint!
Lykke til med endokrinologen!

Gammel 09-09-11, 15:20   #9957
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

31-bussen går i alle fall fra foran Oslo S/Byporten (rett utenfor trafikanten) til Aker Sykehus. Men, jeg ville for sikkerhets skyld ringt til avdelingen på forhånd, og spurt hvilken bussholdeplass som er nærmest der du skal - mener å huske at det er to bussholdeplasser rundt der, så hvilken som passer best er litt avhengig av akkurat hvor på sykehuset du skal.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 09-09-11, 15:22   #9958
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Forresten Photo, hvor får man kjøpt det pulveret? Og hvor mye koster det sånn ca?

Jeg har kjøpt Nitor både på Jernia, Malia og Ica.

Det er bare å ta 31-bussen (mot Tonsehagen eller Grorud) fra Jernbanetorget, altså foran Oslo S, så kommer du rett til Aker Sykehus.
Lykke til!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-09-11, 15:24   #9959
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Tror forresten at bussen mot Tonsenhagen heter 31E.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 09-09-11, 15:25   #9960
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Svigermor seier ho puttar klorin i vaskemaskina for å få typ kjøkkenhanddukar etc kvite og fine igjen. Altså at ho startar maskina, med pulver i såpeholdarane som vanleg, men når hovudvasken har byrja, så dreg ho ut såpedispensaren og har i ein dæsj med klorin oppi med såpa/pulveret. Men ho seier det er viktig å ikkje ha i klorinen før maskina går i gong, det funkar betre om tøyet har vore på forvask først. Om det gir meining? Eg har ikkje prøvd sjølv, men har vore inne på tanken, pga misfarga kjøkkenhanddukar.

Jada, eg er så flink til å forklare..

Flink til å forklare du da, skjønte det jeg! Det skal jeg forsøke på neste hvit-vask. Har et kjempefint sengesett også som har blitt grått, så her må alt prøves!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 09-09-11, 15:25   #9961
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Tusen takk!

Gammel 09-09-11, 15:32   #9962
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tror forresten at bussen mot Tonsenhagen heter 31E.

E'en betyr vel bare ekspressbuss? Den stopper på Aker sykehus, den også - men det går like greit å ta bussen uten E.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 09-09-11, 15:46   #9963
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Bra å vite! Takk!

Gammel 09-09-11, 15:46   #9964
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

E'en betyr vel bare ekspressbuss? Den stopper på Aker sykehus, den også - men det går like greit å ta bussen uten E.

Jupp, den kjører E18 i stedet for å ta den kronglete ruten via Frogner. Men nok om det, skal ikke forvirre noe mer. Ta 31-bussen med eller uten E som går til Tonsenhagen eller Grorud og hopp av på Aker sykehus

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 09-09-11, 16:15   #9965
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Et spørsmål til; hos endokrinologen skal det også tas blodprøver for å sjekke cøliaki.
Kosten jeg spiser i dag er ikke glutenfri, men nesten. Jeg spiser stort sett daglig CC-vafler som inneholder havremel og kruskakli, og det hender jeg bruker hvetemel i jevninger en sjelden gang.
Bør jeg øke glutenforbruket mitt (fører til oppblåst mage og kvalme) for og ha bedre sjanse til at blodprøver fanger det opp HVIS jeg har glutenallergi, eller er det nok med den lille mengden jeg fremdeles spiser?
Det er fem uker til jeg skal dit.

Gammel 09-09-11, 16:15   #9966
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Haha, jeg lærer stadig noe nytt! Bare husker at det var de to bussene jeg kunne ta fra jeg selv skulle opp på hormonlabben på Aker sykehus, etter at det slo meg at jeg IKKE skulle til Lovisenberg, som jeg av en eller annen grunn hadde fått for meg, og plutselig sto i sentrum og hadde dårlig tid.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 09-09-11, 16:25   #9967
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Et spørsmål til; hos endokrinologen skal det også tas blodprøver for å sjekke cøliaki.
Kosten jeg spiser i dag er ikke glutenfri, men nesten. Jeg spiser stort sett daglig CC-vafler som inneholder havremel og kruskakli, og det hender jeg bruker hvetemel i jevninger en sjelden gang.
Bør jeg øke glutenforbruket mitt (fører til oppblåst mage og kvalme) for og ha bedre sjanse til at blodprøver fanger det opp HVIS jeg har glutenallergi, eller er det nok med den lille mengden jeg fremdeles spiser?
Det er fem uker til jeg skal dit.

Blodprøven viser bare om du har antistoffene IgA og IgG. Etter som du allerede har reaksjoner på gluten, vil du sannsynligvis ha disse antistoffene om det er cøliaki. Det er når det kommer til gastroskopien at det er VELDIG viktig at du ikke lever glutenfritt på forhånd! Ellers vil nemlig tarmtottene se helt normale ut og du vil ikke få en evnt diagnose uansett hva blodprøven viser!
Dersom du virkelig har cøliaki, vil det normalt vises veldig godt veldig fort etter gluteninntak om tarmtottene/slimhinnene er angrepet!

Gammel 09-09-11, 16:34   #9968
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Har lånt ei bittelita paiform av mamman min.. Lurer på om det går ann å ta den i oppvaskmaskinen.. Jeg er utrolig dårlig på. Eh. Materialer Den er sånn grå hvertfall. Aluminium kanskje?

Gammel 09-09-11, 16:36   #9969
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

http://www.bidorbuy.co.za/item/41968..._CAKE_PAN.html
Denna typen er det. Hadde vært typisk meg å ødelegge en vintage kakeform

Gammel 09-09-11, 16:43   #9970
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Er det noen som har erfaring med svartfarging av klær? Jeg har en bukse som er begynt å bli grønn i stedet for svart som skulle blitt farga, og en grå t-skjorte som jeg vil ha svart i stedet. Noen tips og triks? Erfaringer med selve fargepulveret? Halp! (Photo?)

Jeg har veldig dårlig erfaring med å etterfarge klær som har blitt falmet i vask. Etterfarginga holder maks to vask, så jeg syns ikke det var verdt prisen

Blenda vasker her i huset blenda-grått, så det er bare oppskrytt!

Blenda er bare lureri! Kun OMO som funker.

Du kan ta både 31 og 31E. 31 stopper flere steder, så om du har dårlig tid lønner det seg å ta 31E (bare sjekk at det ikke står bussterminalen på den). De går fra forsiden av Oslo S.

Gammel 09-09-11, 16:50   #9971
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har veldig dårlig erfaring med å etterfarge klær som har blitt falmet i vask. Etterfarginga holder maks to vask, så jeg syns ikke det var verdt prisen

Og jeg har helt motsatt erfaring! Faktisk opplevd at billige H&M-klær i svart bomull har mista fargen fortere enn de har gjort etter farging på egenhånd. Men som sagt VIKTIG å følge oppskrifta til punkt og prikke, og IKKE bruk annet enn Nitor. Jeg har prøvd det meste, og det er kun den som holder mål!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 09-09-11, 17:06   #9972
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Flink til å forklare du da, skjønte det jeg! Det skal jeg forsøke på neste hvit-vask. Har et kjempefint sengesett også som har blitt grått, så her må alt prøves!

Kanskje prøve på noko "smått" første gongen? Hihi, kanskje gale å anbefale noko ein ikkje har prøvd sjølv, men... Svigermor jobbar på vaskeri/renseri som ordnar med vasken til restaurantar og store sjukehus etc, så eg trur ho har god peiling.

Gammel 09-09-11, 17:10   #9973
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

VIKTIG å følge oppskrifta til punkt og prikke, og IKKE bruk annet enn Nitor.

Jeg visste ikke at det fantes noe annet enn Nitor til klesfarging... Og jeg følger ALLTID anvisningen. Og farget bare tre plagg. Men som sagt, to vask senere var de gråere enn før farging.

Gammel 09-09-11, 17:43   #9974
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg visste ikke at det fantes noe annet enn Nitor til klesfarging... Og jeg følger ALLTID anvisningen. Og farget bare tre plagg. Men som sagt, to vask senere var de gråere enn før farging.

Og der kommer edikken inn i bildet

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-09-11, 17:59   #9975
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Og der kommer edikken inn i bildet

Hvor mye eddik skal man ha i det vannet da? og hvor mye vann? tenker tre, fire plagg? en bukse og noen t-skjorter...

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.