Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 15-09-11, 16:30   #10126
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ok! Hva heter den garn over teknikken på norsk? Jeg har strikket sånn før tror jeg.

På godt norsk betyr det "kast".
Strikker hovedsaklig engelskspråklige oppskrifter, så det er jeg iallefall helt sikker på
Row 1 (RS): k1, yo, k9, yo, k2, yo, k9, yo, k1

På norsk blir dette:
Pinne 1 rett side av arbeidet:
1 rett - 1 kast - 9 rette - 1 kast - 2 rette - 1 kast - 9 rette - 1 kast -
1 rett

Gammel 15-09-11, 16:33   #10127
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 48
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Er det flere enn meg som blir susete i toppen i tordenvær? Det er så jeg kan kjenne trykket, lissom

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 15-09-11, 16:35   #10128
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hvor lenge det varer hos den enkelte og hvor for noen får en type insulin og andre en annen, har mange grunner! Jeg spurte om jeg kunne få Lantus, men fordi et eller annet, passet ikke det til meg osv.

Bestill deg time hos dia- spl fort som bare det. Min stiller opp på bare et par dagers varsel eller tar alt over telefonen!

Håper du finner fort ut av det!

Pratet med diabetessykepleier i går.
Skal til halvtårskontroll hos diabeteslege og sykepleier (sykehuset) 24.oktober.
Diasykepleier sa jeg skulle sette de hurtigvirkende sprøytene ein drøy halvtime tidligere enn jeg nå gjør og måle svært ofte, og om det ikke blir bedre, skulle jeg kontakte fastlegen og bytte over til Humilog og Humilin (tror jeg de het).
Finnes det noen sider som sier hvilke typer som virker best i forhold til andre medisiner, topper og følinger, etc.?

Gammel 15-09-11, 16:37   #10129
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

På godt norsk betyr det "kast".
Strikker hovedsaklig engelskspråklige oppskrifter, så det er jeg iallefall helt sikker på
Row 1 (RS): k1, yo, k9, yo, k2, yo, k9, yo, k1

På norsk blir dette:
Pinne 1 rett side av arbeidet:
1 rett - 1 kast - 9 rette - 1 kast - 2 rette - 1 kast - 9 rette - 1 kast -
1 rett

Det var det ja! Kast kan jeg!

Gammel 15-09-11, 16:42   #10130
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Er det flere enn meg som blir susete i toppen i tordenvær? Det er så jeg kan kjenne trykket, lissom

Værsjuke?
Helt vanlig i min familie, bestemødre med gikt kan kjenne at utgangsdøra går opp, med flere rom og stengte dører imellom....

Personlig kjenner jeg det best når lavtrykket kommer plutselig, altså når selve fronten passerer.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 15-09-11, 17:01   #10131
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Hvor: Akershus
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Værsjuke?
Helt vanlig i min familie, bestemødre med gikt kan kjenne at utgangsdøra går opp, med flere rom og stengte dører imellom....

Personlig kjenner jeg det best når lavtrykket kommer plutselig, altså når selve fronten passerer.

Joda, jeg kjenner uværet før det kommer. Har fibromyalgi og trenger aldri se på værmeldingen
Men når det er torden får jeg nesten følelsen av være full

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 15-09-11, 17:17   #10132
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Er det flere enn meg som blir SUUUUUR når noen klager over at det er travelt på jobb, men så har de jaggu meg tid til å oppdatere fjæsboka??

Gammel 15-09-11, 17:31   #10133
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

De tror kanskje fjesboka hører til under vanlig arbeid

Har vært ute for folk som blir sure fordi de ikke får tid til å tekste med kjæreste eller venner mens de er på jobb. De mener arb.giver burde ansatt flere, for det er aaaalt for travelt!

Gammel 15-09-11, 17:54   #10134
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Det må da være lov å ta fem-minutter for de som ikke røyker også....

Tømme hodet for jobb et øyeblikk. Noen gjør det ved å lese avis og noen er innom facebook el Lavkarbo...

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 15-09-11, 17:59   #10135
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Jeg ser at noen har fått endret der det står medlemstatus om jeg kan kalle det dét. Der det står f.eks juniormedlem, seniormedler, moderator, admin osv.. Er det kun moderator og admin som kan endre dette for folk eller kan man gjøre det selv?

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 15-09-11, 18:00   #10136
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg ser at noen har fått endret der det står medlemstatus om jeg kan kalle det dét. Der det står f.eks juniormedlem, seniormedler, moderator, admin osv.. Er det kun moderator og admin som kan endre dette for folk eller kan man gjøre det selv?

De som betaler støtte kan gjøre det selv

Gammel 15-09-11, 18:15   #10137
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

aaah Det hadde jeg helt glemt av at det gikk an.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 15-09-11, 18:49   #10138
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Hvorfor tror menn at man kommer fortere fram om man kjører raskere - når man vet man ikke vet hvor man er?

Gammel 15-09-11, 18:56   #10139
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Jeg fyser på iskald melk med Nesquick. Fins det et godt LK alternativ (typ kald fløteblanding med kakao og søtstoff) eller må fløteblandingen være varm for at kakaoen skal løse seg opp?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 15-09-11, 19:13   #10140
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg fyser på iskald melk med Nesquick. Fins det et godt LK alternativ (typ kald fløteblanding med kakao og søtstoff) eller må fløteblandingen være varm for at kakaoen skal løse seg opp?

Løs den opp i litt kokende vann først, tilsett så litt kald fløte og isbiter? Jeg har sånn liten blender som jeg da kjører det i tilslutt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-09-11, 19:17   #10141
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Løs den opp i litt kokende vann først, tilsett så litt kald fløte og isbiter? Jeg har sånn liten blender som jeg da kjører det i tilslutt

Smart! At jeg ikke tenkte på det Jeg har ikke blender da, men jeg får tåle litt isklumper i sjokomelka mi

Gammel 15-09-11, 20:02   #10142
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Okie er ny på veien

Jeg har visst fått kyssesyke og lurer på om jeg burde ut av ketose?

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF
Gammel 15-09-11, 22:55   #10143
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Jeg syns du skal sende en pm til dr. Torkil og spørre om det!
Normalt ville jeg ha sagt at det ikke er nødvendig, men mononukleose er hardt for lever og milt. Syns nok en lege bør svare på dette. Som sykepleier tør jeg rett og slett ikke anbefale noe den ene eller andre veien!

Går du inn på Medlemsliste på den øverste grønne linjen vil du finne Torkil (som i forfatteren av Slank med ketolysekuren) og kan sende han en pm. Han svarer som regel ganske fort!

God bedring!

Gammel 15-09-11, 22:58   #10144
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Signerer Kitt, eller send en mail til han på post@ketolyse.no

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 16-09-11, 09:17   #10145
Luggetuppen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Trening på grønn resept, er det fortsatt noe man kan få hos legen?

Nå, 6,5 måneder etter at lillebror ble født har bekkenet begynt å skrangle igjen. Jeg har ikke "vondt nok" (dvs. problemer med å gå) til å få dekket fysioterapi, men håpet er få slippe unna med å kun betale egenandel på et treningssenter som er drevet av fysioterapeuter (man får altså hjelp til å tilretteregge treningen i begynnelsen). De har spinningtimer også, og spinning var det eneste som holdt bekkenet nogenlunde i sjakk mens jeg var gravid.

Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen
Gammel 16-09-11, 17:02   #10146
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Luggetuppen, her.

Trening på grønn resept, er det fortsatt noe man kan få hos legen?

Nå, 6,5 måneder etter at lillebror ble født har bekkenet begynt å skrangle igjen. Jeg har ikke "vondt nok" (dvs. problemer med å gå) til å få dekket fysioterapi, men håpet er få slippe unna med å kun betale egenandel på et treningssenter som er drevet av fysioterapeuter (man får altså hjelp til å tilretteregge treningen i begynnelsen). De har spinningtimer også, og spinning var det eneste som holdt bekkenet nogenlunde i sjakk mens jeg var gravid.

HVis du går til en lege som har refusjonsavtale med NAV så betaler du for timene inntil du har nådd frikort tak to som er på ca 2600 kr. Jeg har oppnådd det og kan derfor trene i lokalene til fysioputten uten at jeg betaler noe mer. Samt at jeg får behandling.

Gammel 16-09-11, 17:09   #10147
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Hvordan er det mulig at en liten nese kan inneholde så mye snørr?

Inneholder hostesaft av typen Solvipect mye karbohydrater?

Gammel 16-09-11, 17:11   #10148
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hvordan er det mulig at en liten nese kan inneholde så mye snørr?

Ekke snørr hjernen som renner ut da? Han har vel ille stor hjerne da.

Gammel 16-09-11, 17:14   #10149
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Det er hjernen min som er stor Kiden er uforskammet frisk

Nå er det forsåvidt Solvipecten som jeg er mest opptatt av, men gørra må jo ut om man skal bli frisk og når det er det eneste som funker så får jeg vel bare ta evt. sukker som følger med på kjøpet da ...

Gammel 16-09-11, 17:14   #10150
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Jeg var i ketose store deler av den verste kyssesykeperioden min, pga. at jeg fikk ikke i meg mat og drikke - vel og merke. Ingen problem. Men jeg har ikke noe faglig godt svar på dette altså, annet enn at du har all min sympati. Det er desidert det jævligste jeg har hatt noensinne

God bedring!

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.