Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 20-09-11, 18:45   #10226
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen som kan hjelpe med en oversettelse?
Amerikansk oppskrift på lavkarbokjøttpudding, og jeg skal ha i "one rib celery"
Lurer på om dette er en bit stangselleri, men klarer ikke helt å finne ut om jeg er på rett spor....

En spesiell del av selleri: http://answers.yahoo.com/question/in...0093842AAYAlAi

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-09-11, 18:52   #10227
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Tusen takk for linken!

Gammel 20-09-11, 19:11   #10228
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

En spesiell del av selleri: http://answers.yahoo.com/question/in...0093842AAYAlAi

Ikke så spesiell, det er en enkelt stang, rett og slett.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-09-11, 20:23   #10229
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Men dere ? Kan man tygge sukkerfri tyggegummi om man vil forbli i ketose ?

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 20-09-11, 20:25   #10230
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

nei, det ikke sukker i tyggis, men det er xylitol som gir mye karber i kroppen slik jeg forsto det. Kanskje man kan ta 1 uten å falle ut, men jeg hadde styrt unna.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 20-09-11, 20:59   #10231
Katta66
Medlem

Katta66 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Katta66 er på en erverdig vei

Trenger man å ta tilskudd av magnesium når man går på lavkarbo? Jeg legger inn det jeg spiser på diett.no og på diagrammet der viser den at jeg er innenfor nnormalen på det meste, litt lite zink bare...

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell
Gammel 20-09-11, 21:48   #10232
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Da hadde jeg driti i det, Katta.

Jeg hadde stolt på diett.no

Kristin_B er best

Sist redigert av Antoinette6 : 20-09-11 kl 22:23.
Gammel 20-09-11, 22:00   #10233
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Katta66, her.

Trenger man å ta tilskudd av magnesium når man går på lavkarbo? Jeg legger inn det jeg spiser på diett.no og på diagrammet der viser den at jeg er innenfor nnormalen på det meste, litt lite zink bare...

Dersom du ikke er plaget av kramper i leggene, hard mage eller innsovningsvansker, trenger du nok ikke noe ekstra magnesium, nei!

Gammel 20-09-11, 22:22   #10234
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Katta66, her.

Strengt tatt er det vel en runde med blodprøver som vil si noe om vitamin- og mineralstatusen i kroppen din - men som Kitt sier, har du symptomer som leggkramper kan magnesium hjelpe

Jeg velger og ta blodprøver innimellom siden det for min del med chrons (dog symptomfri) viser seg at jeg har lave nivåer av B12, jern, folat og d-vitamin

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 20-09-11, 22:34   #10235
Luggetuppen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Biovit/Sanasol, hvordan ligger de ann i forhold til karbohydrater? Jeg må begynne å ta tilskudd igjen snart, ligger for lavt på a-vitamin.

Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen
Gammel 20-09-11, 23:29   #10236
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Luggetuppen, her.

Biovit/Sanasol, hvordan ligger de ann i forhold til karbohydrater? Jeg må begynne å ta tilskudd igjen snart, ligger for lavt på a-vitamin.

Finner ikke at det er oppgitt karbohydrater i noen av dem. Skal ikke være tilsatt sukker i hvert fall!

Gammel 21-09-11, 08:17   #10237
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ok, nå er gode råd dyre ...! Jeg samler så mye vann at jeg er redd for hvor det bærer he. Jeg har prøvd "alt", og trenger ny input. Jeg har prøvd; Basete (med løvetann i), bjørkete, gullriste, jordbær, sitron i vannet, å drikke vann til det renner ut av øra, og sikkert mye mer. Ikke spiser jeg mye salt etc, men nå har jeg i løpet av få dager (og dette skjer med jevne mellomrom) lagt på meg flere kilo vann. Det gjør vondt i fingrene, og kinnbeina mine synes nesten ikke, og i det hele tatt. Jeg har ikke høyt blodtrykk, så jeg tviler på at jeg får vanndrivende hos legen ... Noen bombesikre tips som bare får vannet til å renne av meg?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-09-11, 08:17   #10238
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

jeg har så vondt i hoftene og nedover bena og i skuldrene og nedover armene. legen sa senebetennelse og ga meg brexidol. dette hjelper ikke en døyt. kan jeg ta ibux eller paracet i tillegg til brexidol? dessuten synes jeg det høres rart ut med senebetennelse i hele skrotten på en gang. kan det være noe annet som legen ikke har tenkt på?

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 21-09-11, 08:30   #10239
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

jeg har så vondt i hoftene og nedover bena og i skuldrene og nedover armene. legen sa senebetennelse og ga meg brexidol. dette hjelper ikke en døyt. kan jeg ta ibux eller paracet i tillegg til brexidol? dessuten synes jeg det høres rart ut med senebetennelse i hele skrotten på en gang. kan det være noe annet som legen ikke har tenkt på?

Tja, min sambo får brexidol mot artrose som gir mye vondt i en arm. Brexidol skal vel tas over minst en ukes tid såvidt jeg husker.

Er usikker på ibux og brexidol, jeg ville ringt apoteket - de kan svare deg ordentllig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 21-09-11, 08:47   #10240
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tja, min sambo får brexidol mot artrose som gir mye vondt i en arm. Brexidol skal vel tas over minst en ukes tid såvidt jeg husker.

Er usikker på ibux og brexidol, jeg ville ringt apoteket - de kan svare deg ordentllig

Brexidol er jo bare en kur, så ta den ferdig du!
Men ikke bland den med ibux, det blir nok litt for mye for magen din, men sammen med paracet, vil den nok virke litt bedre faktisk!

Hva som kan gi den typen smerter er vanskelig å si med såpass lite info. Fibromyalgi gir smerter i hele kroppen, men det krever en ganske lang utredning å finne ut av.
Du kan jo begynne med å be legen din ta alle reuma- prøvene om Brexidolen ikke virker. Da får du i hvert fall utelukket de fleste reumatologiske lidelsene!

God bedring!

Gammel 21-09-11, 08:51   #10241
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok, nå er gode råd dyre ...! Jeg samler så mye vann at jeg er redd for hvor det bærer he. Jeg har prøvd "alt", og trenger ny input. Jeg har prøvd; Basete (med løvetann i), bjørkete, gullriste, jordbær, sitron i vannet, å drikke vann til det renner ut av øra, og sikkert mye mer. Ikke spiser jeg mye salt etc, men nå har jeg i løpet av få dager (og dette skjer med jevne mellomrom) lagt på meg flere kilo vann. Det gjør vondt i fingrene, og kinnbeina mine synes nesten ikke, og i det hele tatt. Jeg har ikke høyt blodtrykk, så jeg tviler på at jeg får vanndrivende hos legen ... Noen bombesikre tips som bare får vannet til å renne av meg?

Jeg fikk vanndrivende da legen trykket meg på leggen og merket slett ikke forsvant! Har aldri hatt høyt blodtrykk!
Hjertet ditt har uansett ikke godt av å presse mange liter ekstra væske rundt om, så du kan jo spørre legen. Jeg har vanndrivende liggende til bruk ved behov. 2 dager, så er det over for denne gang, liksom!

Du sier du spiser lite salt. For lite?

Gammel 21-09-11, 09:03   #10242
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg fikk vanndrivende da legen trykket meg på leggen og merket slett ikke forsvant! Har aldri hatt høyt blodtrykk!
Hjertet ditt har uansett ikke godt av å presse mange liter ekstra væske rundt om, så du kan jo spørre legen. Jeg har vanndrivende liggende til bruk ved behov. 2 dager, så er det over for denne gang, liksom!

Du sier du spiser lite salt. For lite?

Ikke lite salt, men ikke for mye. Akkurat passe, vil jeg tro! Jeg liker salt i maten, men ikke for mye, og jeg spiser lite typ spekemat og baconcrips o.l.

Ja, jeg vurderer å få legen til å se på dette. Det går jo i omganger, men det er såpass ofte jeg har heftige ødemer at det er bemerkelsesverdig ... I dag veier jeg omtrent fire kilo mer enn vanlig, og det har rent på i løpet av de siste dagene. Ingenting å skylde på heller, som fukt i været og denslags, som jeg gjerne er veldig følsom for.

Jeg skal til legen og fjerne sting i mårra, kanskje jeg skal ringe nå og høre om legen har litt tid til meg? Begynner å bli litt desperat, for det er ubehagelig. Kjenner det trykker i brystet og jeg føler meg direkte fæl.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-09-11, 09:07   #10243
Luggetuppen
Medlem

Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Kruspersille er vanndrivende. Her er oppskrift på hvordan du kan lage et avkok.

Gammel 21-09-11, 09:10   #10244
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Kruspersille er vanndrivende. Her er oppskrift på hvordan du kan lage et avkok.

Takk for tips! Det er vel snart en av få naturremedier jeg IKKE har prøvd. Jeg gir det et forsøk!
Morsomt når de sier på helsekosten at jeg skal være litt forsiktig med gullris, for det er KRAFTIG vanndrivende. Hva skjer? Ittno ...
Jordbær funker forsåvidt noe, men da må jeg spise MYE, og så får jeg vondt i magen. Tit for tat, liksom ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-09-11, 09:14   #10245
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Brexidol er jo bare en kur, så ta den ferdig du!
Men ikke bland den med ibux, det blir nok litt for mye for magen din, men sammen med paracet, vil den nok virke litt bedre faktisk!

Hva som kan gi den typen smerter er vanskelig å si med såpass lite info. Fibromyalgi gir smerter i hele kroppen, men det krever en ganske lang utredning å finne ut av.
Du kan jo begynne med å be legen din ta alle reuma- prøvene om Brexidolen ikke virker. Da får du i hvert fall utelukket de fleste reumatologiske lidelsene!

God bedring!

takker. da skal jeg ta meg en paracet med en gang.
jeg har hatt vondt i hele kroppen helt siden jeg gikk i barnehagen, så alle de reuma og leddgikt prøvene er tatt for lenge siden. var også innlagt på to forskjellige sånne reuma sykehus for utredning da jeg var lita. så det er utelukket. eneste gangen jeg kan huske å ikke ha hatt vondt er når jeg har spist ketogent siste året.
men sånn vondt jeg har nå har jeg aldri hatt før, så det er noe annet enn det jeg pleide å ha før.
får vel spise opp brexidolkuren min og ta paracet i tillegg, å håpe det blir bra igjen etter noen dager

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 21-09-11, 09:16   #10246
Luggetuppen
Medlem

Tipset om kruspersille har jeg fått fra en lege på Aker sykehus. Jeg var MYE der i forkant av vektoperasjonen min, og svært overvektige mennesker får ofte mye vann i kroppen. Vi ble frarådet å bruke vanndrivende medisiner. Medisiner tømmer lett kroppen for for mye vann på en gang, da blir den dehydrert og suger til seg vann som en svamp igjen. Man starter mao. en ond sirkel.

Gammel 21-09-11, 09:20   #10247
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Tipset om kruspersille har jeg fått fra en lege på Aker sykehus. Jeg var MYE der i forkant av vektoperasjonen min, og svært overvektige mennesker får ofte mye vann i kroppen. Vi ble frarådet å bruke vanndrivende medisiner. Medisiner tømmer lett kroppen for for mye vann på en gang, da blir den dehydrert og suger til seg vann som en svamp igjen. Man starter mao. en ond sirkel.

Jeg skal prøve det! Nå er jeg ikke svært overvektig, ganske normalvektig egentlig, og jeg har spist ketogent storparten av de siste drøyt fire årene, så jeg har ikke noen "normal" grunn til å samle vann.
For min del handler nok ødemene om stoffskifteproblemer, men det irriterer vettet av meg når det skjer, og de har bare blitt verre og verre de siste par årene ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-09-11, 09:29   #10248
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

takker. da skal jeg ta meg en paracet med en gang.
jeg har hatt vondt i hele kroppen helt siden jeg gikk i barnehagen, så alle de reuma og leddgikt prøvene er tatt for lenge siden. var også innlagt på to forskjellige sånne reuma sykehus for utredning da jeg var lita. så det er utelukket. eneste gangen jeg kan huske å ikke ha hatt vondt er når jeg har spist ketogent siste året.
men sånn vondt jeg har nå har jeg aldri hatt før, så det er noe annet enn det jeg pleide å ha før.
får vel spise opp brexidolkuren min og ta paracet i tillegg, å håpe det blir bra igjen etter noen dager

At reuma- prøvene var negative for mange år siden, betyr IKKE at de ikke kan gi utslag nå!!! Pluss at man i dag vet at man ikke trenger å ha utslag på prøvene for å få diagnose!
I tillegg har det kommet flere og mer nøyaktige prøver nå enn hva det var for bare 10 år siden!
Om du føler at legen tar feil, si det på en pen måte og be om henvisning videre til feks en reumatolog!

Gammel 21-09-11, 09:43   #10249
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Men dere ? Kan man tygge sukkerfri tyggegummi om man vil forbli i ketose ?

Jeg har aldri gått ut av ketose av å tygge tyggis eller spise sukkerfrie pastiller..Det er sikkert forskjell på folk, men for meg har det gått greit.

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-09-11, 11:16   #10250
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg har aldri gått ut av ketose av å tygge tyggis eller spise sukkerfrie pastiller..Det er sikkert forskjell på folk, men for meg har det gått greit.

Tusen takk, Vimsen og Regret ! Jeg gir det et forsøk. Jeg sliter enn¨å med ketoseånden etter over fem måneder !

Kristin_B er best
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.