Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er blitt så tungpustet!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-11, 17:02   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Er blitt så tungpustet!

Jeg klarte å leve på lavkarbo, januar, februar og mars dette året. Men så gikk det til Hel****.

Gikk ned 8 kg tror jeg, og har vel sikkert lagt dem på meg igjen.

I det siste har jeg vært så forferdelig tungpusten ! Bare jeg går litt rundt, snur meg i sengen, går opp eller ned en trapp, altså er i bevegelse. Dette er nok til at jeg puster og peser høyt. Får liksom ikke nok luft, og alt er tungt :-( Kan ikke huske jeg var SÅ anpusten tidligere i år, det har kommet nå etter sommeren.

Skulle ønske at jeg klarte å begynne med lavkarbo igjen. Har vel hatt et par misslykkede forsøk på å begynne tidligere i år. Men jeg mangler liksom motivasjon. Jeg er så alt for glad i kaker, boller, brød, særlig kaker. Snop kan jeg klare meg uten, men kaker ..... sukk .

Men jeg tror at jeg må prøve å gjøre noe her. Er ikke noe kjekt å være så anpusten at jeg liksom ikke orker å bevege meg, fordi det er flaut å puste og pese.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 17:07   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Er blitt så tungpustet!

Syns du skal ta deg en tur til legen jeg! Det er ikke normalt og være så tungpustet!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 17:09   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er blitt så tungpustet!

Helt enig med Langaard, tungpustethet over tid kan tyde på en infeksjon feks.

Gå til legen din!!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 17:21   #4
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er blitt så tungpustet!

Jeg har liksom tenkt at det sikkert er fordi jeg har lagt på meg igjen .. Går jo rundt her og drar på ca 115 kg.. Tungt det for en "liten" kropp, jeg er ikke så høy.. Men kanskje jeg skulle snakket med legen ja.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 17:23   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Er blitt så tungpustet!

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har liksom tenkt at det sikkert er fordi jeg har lagt på meg igjen .. Går jo rundt her og drar på ca 115 kg.. Tungt det for en "liten" kropp, jeg er ikke så høy.. Men kanskje jeg skulle snakket med legen ja.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 00:05   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er blitt så tungpustet!

Jeg hadde en periode følelsen av å aldri få trukket pusten ordentlig ned i lungene. Det viste seg å være blodpropp.... . Så få det sjekket!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 02:36   #7
LiseSJ
Medlem
 
LiseSJ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hønefoss
Alder: 34
Innlegg: 200
LiseSJ er på en erverdig vei

Sv: Er blitt så tungpustet!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg hadde en periode følelsen av å aldri få trukket pusten ordentlig ned i lungene. Det viste seg å være blodpropp.... . Så få det sjekket!

OI ikke si sånt! Jeg sliter også med dette

__________________
Journalen min =)

I am the one who got myself fat, who did all the eating. So I had to take full responsibility for it. Kirstie Alley
LiseSJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert med et hint av LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 10:38   #8
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Er blitt så tungpustet!

Når jeg har hatt det slik så har jeg hatt astma anfall. Men det er kanskje ikke du plaget med.
Ta deg iallefall en tur til legen så du kan utelukke ting. Så drar du deg selv i nakken å sier at nå er det nok. 'Jeg går over på lavkarbo kosthold'. Og du kan godt finne deg noe som erstatter kaker som du er så glad i. Det fins jo mange deilige lavkarbo kaker og ikke minst sjokolade pudding og lignende. Nam, det finnes jo bare muligheter. Glem de usunne kakene og sikt deg inn på ei lavkarbo kake. Så lager du den og etterhvert blir det jo bare lettere og lettere å holde seg unna høykarbo mat.

Lykke til iallefall. Så må du oppdatere oss etter legebesøket.


Sist redigert av Newstart : 22-09-11 kl 10:39. Årsak: skrivefeil
Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 11:18   #9
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Er blitt så tungpustet!

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg er så alt for glad i kaker, boller, brød, særlig kaker. Snop kan jeg klare meg uten, men kaker ..... sukk .

Trur du skal oppsøke leg greit å få utelukka om det er lungebetennelse eller annen infeksjon du slite med.

Men kaker.... sukk... det er vel det minste problemet på lavkarbokost.
Berre sjå her Spesielt suksessterta, mmmmmmmm.
Håpe du klarer å motivere deg til å komme deg over på lavkarbokost igjen, lykke til

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Så fiiin du er blitt! Kanutten Fysisk og mental helse 90 17-11-11 20:39
Hjelp! Tungpustet og sover dårlig lillefixen Fysisk og mental helse 17 07-04-11 16:51
Har blitt Fedonisert Imp Dr Lindbergs 9 18-01-10 17:51
Nå er jeg blitt usikker Endelig Ketolysekuren 9 06-02-09 07:32
Alt er blitt så søtt.... Iset Ketolysekuren 8 13-05-05 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no