Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-09-11, 23:33   #3851
Foksy
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Nattinatt pepsine!

Hihi...du har fått nytt navn. Men det er bedre med Pepsine, enn Maxine iaf hoho...klarte ikke å la være

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 23:38   #3852
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

hm. måtte en tur i kjøleskapet jeg nå, ble så fysen. Sikkert fordi vi snakket om sukker..
Men det hjelper med en bit med brie og litt røkt kalkun dynget med majo.

Misunner samboeren altså. Han er tynn som en strek han, - og han har nesten bare spist godis og junkfood hele livet. Sukk. Tydelig at vi ikke har de samme genene ja.
Som mamma sier: når man er født som en St.Bernard så kan man aldri bli en Chihuahua..

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 23:49   #3853
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Tapas er jo helt ideelt, Dollsine, perfekt for oss på lavkarbo, da kan vi jo bare plukke ut det vi vil spise selv, herlig, da kan du spise og kose deg med maten
Har ingen god oppskrift på blomkålsuppe, Dollisne, men antar en kan mose en del blomkål og bruke for å jevne suppen, samt må det masse fløte til for å få den god

Hihihi jeg har også opplevd at buksa sprakk, men det var i rumpa da, litt krise, men heldigvis hadde jeg en jakke på som jeg kunne knytte rundt livet og skynde meg hjem.... det var i den tida vekta stadig gikk oppover det...

Nå må jeg også ha meg litt søvn, natta alle nattdyrene
Gleder meg til å høre hvordan det var å treffes i morgen kveld

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 00:08   #3854
Nysgjerrig nok
Medlem

Tar vel kvelden jeg også. Våken i hode og kropp, men trøtt i øynene.
Kanskje bra det, så det går ann å komme seg opp i morgen og få unna mest mulig før ferien. Moooaaah - der fikk jeg sagt det en gang til.

Natta ladies!

Gammel 22-09-11, 07:32   #3855
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen! Ønsker dere alle en fin fin dag!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 08:26   #3856
Dollsine
Gjest

God morgen mine venner. Sannelig våknet jeg i dag og. Det er jo ett godt tegn på at dagen blir bra?

Jeg lyder de fleste navn jeg Foksy, Pepsine, Maxine, what ever. Men jeg liker Pepsine bedre enn Maxine da

I dag var jeg innom Bunnpris og kjøpte meg en ullsinglet for å bruke på jobb. Orker ikke å sitte og ha gåsehud hele dagen. Bruker altfor mye energi som kunne vært brukt til noe annet vettugt! Vi har et ventilasjonsanlegg som fungerer litt for godt....

Nå er det på tide å gjøre seg fortjent til lønna Regner med vi prates senere i dag!

Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 08:45   #3857
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Juhu... fri fra jobb idag.
Men det regner noe så inn i he.... at noe uteliv blir det ikke.
Natten har vært fæl. Jeg blir snart tokig av disse krampene i beina. Nå lurer jeg
virkelig på hvor mye magnesium jeg må dytte i meg.
Har hatt dette problemet i flere mndr. nå. Og kan ikke helt se for meg at jeg orker dette stort lenger.
Tenk om disse dritt-krampene skal få meg over på gammelt kosthold igjen. Skrekk og gru!
Jeg har prøvd støttestrømper, magnesium, B vitaminer, bøy og strekk........
Hva blir neste? Gips?

Gammel 22-09-11, 08:53   #3858
Nysgjerrig nok
Medlem

♥♥ Ingen kan få deg til å føle deg mindreverdig uten ditt samtykke,
HUSK: Du er et under verdifull og flott. ♥♥

Gammel 22-09-11, 09:08   #3859
bente1
Seniormedlem

♥♥ Ingen kan få deg til å føle deg mindreverdig uten ditt samtykke,

HUSK: Du er et under verdifull og flott. ♥♥

Gammel 22-09-11, 09:10   #3860
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Juhu... fri fra jobb idag.
Men det regner noe så inn i he.... at noe uteliv blir det ikke.
Natten har vært fæl. Jeg blir snart tokig av disse krampene i beina. Nå lurer jeg
virkelig på hvor mye magnesium jeg må dytte i meg.
Har hatt dette problemet i flere mndr. nå. Og kan ikke helt se for meg at jeg orker dette stort lenger.
Tenk om disse dritt-krampene skal få meg over på gammelt kosthold igjen. Skrekk og gru!
Jeg har prøvd støttestrømper, magnesium, B vitaminer, bøy og strekk........
Hva blir neste? Gips?

Er du sikker på det er magnesiummangel som gjør det Sanna. Jeg mener å ha lest ett sted at for lite veske kan gi kramper i leggene. Prøv å innta en liter vann mer om dagen over en periode og se om det kan hjelpe!

Gammel 22-09-11, 09:23   #3861
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Er du sikker på det er magnesiummangel som gjør det Sanna. Jeg mener å ha lest ett sted at for lite veske kan gi kramper i leggene. Prøv å innta en liter vann mer om dagen over en periode og se om det kan hjelpe!

Ja, mor!
Jeg skal prøve å dytte i meg litt mere vann.
Det kan kanskje være noe i det der, for det er veldig vanskelig for meg å få i meg mye drikke på jobb.
Har ingen mulighet til å springe å drikke hele tiden og kan heller ikke bære på en flaske.

Gammel 22-09-11, 10:27   #3862
bente1
Seniormedlem

Ja, mor!
Jeg skal prøve å dytte i meg litt mere vann.
Det kan kanskje være noe i det der, for det er veldig vanskelig for meg å få i meg mye drikke på jobb.
Har ingen mulighet til å springe å drikke hele tiden og kan heller ikke bære på en flaske.

Akkurat det med at du ikke får i deg nok vann på jobb kan nok være en årsak ja, hvis du løper rundt en del så mister du jo også mer veske og har faktisk behov for enda mer påfyll. Kanskje drikke veldig mye før vakta starter, i lunchen og etter vakta for å få fyllt på mest mulig når du har mulighet. Og hvis dere har ett pauserom, ett toelett eller bøttekott for den saks skyld, der du kan ha en vannflaske stående og snike deg inn innimellom for å fylle på med mer vann, så bruk den muligheten

Gammel 22-09-11, 10:35   #3863
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Akkurat det med at du ikke får i deg nok vann på jobb kan nok være en årsak ja, hvis du løper rundt en del så mister du jo også mer veske og har faktisk behov for enda mer påfyll. Kanskje drikke veldig mye før vakta starter, i lunchen og etter vakta for å få fyllt på mest mulig når du har mulighet. Og hvis dere har ett pauserom, ett toelett eller bøttekott for den saks skyld, der du kan ha en vannflaske stående og snike deg inn innimellom for å fylle på med mer vann, så bruk den muligheten

Hehe.... synes jeg ser trynet på folk...
"Hva fa.. er det hun springer inn på bøttekottet for? Kanskje hun drikker?"

Gammel 22-09-11, 12:35   #3864
bente1
Seniormedlem

Hehe.... synes jeg ser trynet på folk...
"Hva fa.. er det hun springer inn på bøttekottet for? Kanskje hun drikker?"

Heheheheh

Gammel 22-09-11, 15:29   #3865
Nysgjerrig nok
Medlem

Heheheheh

Det "praktiske" er jo at jo mere du drikker, jo oftere må du tisse - og da kan du drikke litt til. En god sirkel for å få i seg mye vann!

Når du har prøvd alt mulig annet så er jeg nesten sikker på at det er vannmangel. Det koster i alle fall minimalt å finne ut av - hehe - kom deg i drikkinga du Sana. Vi skal ikke si det til noen.

Gammel 22-09-11, 15:40   #3866
Dollsine
Gjest

På tur hjem, og er innom for å oppdatere meg. Likte tanken om at kanskje hun drikker! Artig.

Jeg drikker mye for tiden, og krampene er fraværende. Heldigvis! Om du ikke kan løpe rundt med en stor flaske vann Sanna, så kan du kjøpe deg en som tar 2.5 - 3 dl, som du kan ha i lomma. Og så kan du jo drikke ekstra når du er på do? Snakk om Catch 22

Nå skal jeg sove, så hjem og lage suppe. Snakkes i kveld!

Sist redigert av Dollsine : 22-09-11 kl 18:00.
  Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 18:15   #3867
Dollsine
Gjest

Hei igjen! Her var det stille som en viss plass! Blomkålsuppen er fortært, og den ble god! Deler oppskriften min siden ingen er her:
2 sjalottløk
2 fedd hvitløk
3/4 blomkålhode
1/8 brokkoli
en terning kyllingbuljong
6 dl vann
1,5 dl fløte
En dæsj smør til å steke løken i (anslår det var ca 20 g minst)
Smak til med salt og pepper helt til slutt

Skjær løk og hvitløk i små biter, og blank den lett i en kjel i smøret. Ha i blomkål- og brokkolibuketter samt buljongen, og hell over vann så det nesten dekker grønnsakene. Til min kjele ble det 6 dl. Jeg har dårlig erfaring med for mye vann i suppa, og valgte å heller ha i litt for lite. Kok til kålen er mør/gjennomkokt. Hell blandingen i porsjoner i stavmikser (eller bruk annen mikser, evt stapper). Knus til det er en jevn masse. Hell tilbake i kjelen, kok opp og smak til med fløte. Jeg brukte 1,5 dl.

Hele kjelen blir nesten 1,2 liter suppe og gir 14,6 g proteiner, 20 g kh og 75,4 g fett. Jeg anslår dette til å være 5 porsjoner (dvs ca 2-2,5 dl pr porsjon) som igjen gir 2,9 g protein, 4 g kh og 15 g fett. For å øke fettet pyntet jeg med en ss meiersmør da jeg hadde forsynt meg.

Stek masse bacon og server til! Nå er jeg så mett at jeg nesten går sidelengs. Jeg kunne sikkert beregnet 6 porsjoner av denne kjelen.

Men - dette gir lav mengde proteiner i dag; bare ca 35 g. Er det for lite? Eller har det ikke noe å si?

Sist redigert av Dollsine : 22-09-11 kl 18:45.
  Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 18:38   #3868
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hei igjen! Her var det stille som en viss plass! Blomkålsuppen er fortært, og den ble god! Deler oppskriften min siden ingen er her:
2 sjalottløk
2 fedd hvitløk
3/4 blomkålhode
1/8 brokkoli
en terning kyllingbuljong
6 dl vann
1,5 dl fløte
En dæsj smør til å steke løken i (anslår det var ca 20 g minst)

Skjær løk og hvitløk i små biter, og blank den lett i en kjel i smøret. Ha i blomkål- og brokkolibuketter samt buljongen, og hell over vann så det nesten dekker grønnsakene. Til min kjele ble det 6 dl. Jeg har dårlig erfaring med for mye vann i suppa, og valgte å heller ha i litt for lite. Kok til kålen er mør/gjennomkokt. Hell blandingen i porsjoner i stavmikser (eller bruk annen mikser, evt stapper). Knus til det er en jevn masse. Hell tilbake i kjelen, kok opp og smak til med fløte. Jeg brukte 1,5 dl.

Hele kjelen blir nesten 1,2 liter suppe og gir 14,6 g proteiner, 20 g kh og 75,4 g fett. Jeg anslår dette til å være 5 porsjoner (dvs ca 2-2,5 dl pr porsjon) som igjen gir 2,9 g protein, 4 g kh og 15 g fett. For å øke fettet pyntet jeg med en ss meiersmør da jeg hadde forsynt meg.

Stek masse bacon og server til! Nå er jeg så mett at jeg nesten går sidelengs. Jeg kunne sikkert beregnet 6 porsjoner av denne kjelen.

Men - dette gir lav mengde proteiner i dag; bare ca 35 g. Er det for lite? Eller har det ikke noe å si?

Hørtes jammen kjempedeilig ut Dollsine. Den oppskriften skal jeg legge i "oppskriftsfila mi" og absolutt prøve en dag. Liker godt blomkålsuppe, men har alltid laget den med meljevning og har lurt litt på hvordan det blir på lavkarbo. -Men når du synes det er godt så synes nok jeg det også

Du klarer deg helt fint med så lite proteiner for en gangs skyld! Kanskje ikke lurt å ligge så lavt hver dag, men som et unntak går det bra!

Jeg har også akkurat spist middag. Lagde en posjon lavkarbo carbonara i dag, men brukte litt grønnsaker i den sammen med mer bacon, ost og smør enn sist jeg prøvde. Så denne gangen ble jeg god og mett!

Gammel 22-09-11, 18:44   #3869
Dollsine
Gjest

Hørtes jammen kjempedeilig ut Dollsine. Den oppskriften skal jeg legge i "oppskriftsfila mi" og absolutt prøve en dag. Liker godt blomkålsuppe, men har alltid laget den med meljevning og har lurt litt på hvordan det blir på lavkarbo. -Men når du synes det er godt så synes nok jeg det også

Du klarer deg helt fint med så lite proteiner for en gangs skyld! Kanskje ikke lurt å ligge så lavt hver dag, men som et unntak går det bra!

Jeg har også akkurat spist middag. Lagde en posjon lavkarbo carbonara i dag, men brukte litt grønnsaker i den sammen med mer bacon, ost og smør enn sist jeg prøvde. Så denne gangen ble jeg god og mett!

Takk Bente. Vet du, at uten støtten fra deg så hadde jeg ikke fikset denne Bente-pakka. En vakker dag - snart - skal du få en stor klem for at du er du og gjør som du gjør. Inntil videre må du nøye deg med disse

Suppen var veldig god; klart ikke som toro sin hvis du er ute etter samme smaken. Men du bruker blomkål for å få suppa tykk; det er derfor det er litt viktig å bruke minimum med vann og heller spe ut etterpå hvis du synes det trengs. Jeg kunne tenkt meg litt mer fløte i, men da ble den for tynn. Glemte å si at en skal smake til med salt og pepper til slutt.

Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 19:24   #3870
bente1
Seniormedlem

Takk Bente. Vet du, at uten støtten fra deg så hadde jeg ikke fikset denne Bente-pakka. En vakker dag - snart - skal du få en stor klem for at du er du og gjør som du gjør. Inntil videre må du nøye deg med disse

Suppen var veldig god; klart ikke som toro sin hvis du er ute etter samme smaken. Men du bruker blomkål for å få suppa tykk; det er derfor det er litt viktig å bruke minimum med vann og heller spe ut etterpå hvis du synes det trengs. Jeg kunne tenkt meg litt mer fløte i, men da ble den for tynn. Glemte å si at en skal smake til med salt og pepper til slutt.

Gleder meg til å gi deg en stor klem også Skulle da bare mangle om vi ikke skulle hjelpe hverandre

Jeg har aldri likt toro sin suppe. Jeg har alltid vært en "lage alt fra bunnen av med friske råvarer"-person. Så sånn sett (også) passer lavkarbo filosofien meg perfekt, med noen små tilpasninger kan jeg lage alt som før. Men suppe har jeg aldri prøvd meg på enda, så denne skal bli den første - neste uke en gang tenker jeg - i morgen blir det pizza med pizzabunn fra lavkarbohuset på meg og sønnen har jeg planlagt

Gammel 22-09-11, 20:13   #3871
Nysgjerrig nok
Medlem

Da er jeg tilbake fra tur med Appelsinpiken - VI er spreke vi!!

Nå er det straks middag, - tror det blir noe indisk / thai - har lyst på noe som smaker mye. Ender nok med ar jeg krydrer for mye. Hehe - fortsettelse følger.....

Gammel 22-09-11, 20:27   #3872
Dollsine
Gjest

Dere er tøffe!! Jeg er litt spent da på hvordan det var å møtes real life, etter å ha hatt kontakt på forumet. Ble ikke Fosky med lell? Håper ikke det er noe alvorlig med foten til jenta hennes!

Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 20:42   #3873
Dollsine
Gjest

Hei igjen. Jeg var tilfeldigvis inne på sidene til kostreform.no i kveld, og så at det er en del aktivitet i områdene hvor vi bor. Se mer i denne linken

Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 20:46   #3874
Nysgjerrig nok
Medlem

Dere er tøffe!! Jeg er litt spent da på hvordan det var å møtes real life, etter å ha hatt kontakt på forumet. Ble ikke Fosky med lell? Håper ikke det er noe alvorlig med foten til jenta hennes!

Datteren til Foksy hadde fått feber i tillegg til vondt fot stakkar.

Og ja - vi er tøffe! Var gøy det, bare kjipt fram til vi møttes. Å sitte og vente, mens jeg tittet på alle damene som gikk forbi. Men når jeg møtte Appelsinen så var det bare koselig. For da var vi jo to.

Vi skravlet oss rundt hele Sognsvann vi. Deilig tur, ok vær og god samvittighet etterpå.

Gammel 22-09-11, 20:50   #3875
Dollsine
Gjest

Datteren til Foksy hadde fått feber i tillegg til vondt fot stakkar.

Og ja - vi er tøffe! Var gøy det, bare kjipt fram til vi møttes. Å sitte og vente, mens jeg tittet på alle damene som gikk forbi. Men når jeg møtte Appelsinen så var det bare koselig. For da var vi jo to.

Vi skravlet oss rundt hele Sognsvann vi. Deilig tur, ok vær og god samvittighet etterpå.

Så godt å høre! Det lover godt for treff i desember, ikke sant??

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.