Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-11, 09:40   #1
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei
Question

Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Hei alle!

Etter å ha lest mange tråder her på forumet og gjort en del research på nettet har jeg kommet fram til følgende dose kosttilskudd - som jeg nå har tatt hver morgen i ca. tre uker:

1 400 mg Magnesium Cap fra TwinLab
1 750 mg Bio C Vitamin fra Pharma Nord
1 Bio D3 Vitamin fra Pharma Nord
2 spiseskjeer Selolje fra Vitality Line

Gjennom dette får jeg en god dose Omega3 uten for mye Vitamin A, fin balanse mellom Omega3 og Omega6, nødvendig D-vitamin nå som solen forsvinner, Magnesium, samt godt med C-vitamin i tilfellet det fungerer ;-)

Ellers spiser jeg mye kjøttmat, lager eget lavkarbobrød som jeg spiser 2-4 skiver av hver dag, spiser en sjokolade nesten hver dag, men ellers blir det lite brus og annet snop. Trener jevnlig, men veier ca. 10 kg over idealvekten.

Hva synes dere om dette? Tar jeg for mye av noe? Mangler jeg noe?
Bør noe tas til andre tider?

Jeg er ute etter en sammensetning som maksimerer immunforsvar og helse.

Setter pris på all respons!

Stian

Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:24   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Det er litt avhengig av hvilket inntak av kh du ligger på hver dag. Spiser du ketogent, anbefales ketolyse-tablettene fordi de er satt sammen for å avhjelpe vektreduksjon når man spiser ketogent, og for å evt hjelpe til med balansert vitamin og mineralinntak.

Magnesium kan du fint ta før sengetid istedet for på morgenen. Plages du ikke med benkramper eller er urolig når du legger deg, mener jeg at du ikke MÅ spise magnesium.
C-vitamintilskudd er vel omstridt om det virker eller ikke, du må nesten finne ut selv hva du opplever der. Husk at paprika inneholder mer c-vitamin enn appelsin Spis mye grønnsaker og du får i deg ganske bra med vitaminer og mineraler

Spiser du lavkarbo, får du jo i deg godt med fett - så litt usikker på om du trenger tilskudd i form av selolje (som er ganske dyrt også?) Mange her inne sverger heller til udos choice og/eller cocosa istedet.

D-vitamin er jo greit uansett i disse høst-tider, men ofte er de anbefalte dosene så lave at de ikke gir noen reell effekt om du faktisk ligger lavt i d-vitamin. 2 ganger 10 minutter i solseng pr uke kan gi minst like god effekt faktisk

Er du usikker på status, synes jeg du bør gå til legen og få en oversikt over vitamin- og mineralstatus, siden det kan hende det er andre ting du har for lite av også.

Ville kuttet sjokoladen. Den trigger blodsukkeret kraftig, og hører ikke hjemme i et ellers lavkarbokosthold...en sjokolade pr dag kan gjøre at du legger på deg om du ellers spiser fettrikt. Velg heller sukkerfrie varianter, eller avvenn deg sjokoladen. Tar en liten ukes tid - men hold ut og spis mye god lavkarbomat som erstatning!

Er ingen ekspert på vitaminer og mineraler, har fått god hjelp av lege til å balansere mine mangler som i stor grad skyldes langvarig sykdom

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:30   #3
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Takk for svar, Nerthus

Jobber med å kutte sjokoladen...spiser også noe potetgull i helgene - det bør også kuttes. Ikke så lett

Jeg spiser ikke ketogent...tipper jeg ligger rundt 70 karbs per dag.

Jeg får i meg bra med fett, men spiser veldig sjelden fisk så omega3-tilskuddet fra selolje tror jeg er gull for meg.

Jeg skal ta en sjekk hos legen snart for å få sjekket hvordan jeg ligger an.

Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:37   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Opprinnelig lagt inn av Stian Danielsen, her.

Takk for svar, Nerthus

Jobber med å kutte sjokoladen...spiser også noe potetgull i helgene - det bør også kuttes. Ikke så lett

Jeg spiser ikke ketogent...tipper jeg ligger rundt 70 karbs per dag.

Jeg får i meg bra med fett, men spiser veldig sjelden fisk så omega3-tilskuddet fra selolje tror jeg er gull for meg.

Jeg skal ta en sjekk hos legen snart for å få sjekket hvordan jeg ligger an.

Hmmm potetgull også! Spiser du NOK mat bør du kanskje klarer og holde deg unna potetgull. Hvis ikke får du hive deg på bacon-crisp som faktisk ikke har særlig kh i det hele tatt (NB sjekk innholdfortegnelsen det er store variasjoner!), eller lage oste-chips som du krydrer selv. Hold deg til mørk sjokolade, eller feks atkins decadence bar så reduserer du blodsukkerstigningen.

Kan du si litt om hvordan du spiser når du klarer og ligge på rundt 70g kh pr dag?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:39   #5
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Jeg er en enkel sjel fra landet og anbefaler å droppe snacks OG kosttilskudd og spise ordentlig mat i stedet.

teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:45   #6
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hmmm potetgull også! Spiser du NOK mat bør du kanskje klarer og holde deg unna potetgull. Hvis ikke får du hive deg på bacon-crisp som faktisk ikke har særlig kh i det hele tatt (NB sjekk innholdfortegnelsen det er store variasjoner!), eller lage oste-chips som du krydrer selv. Hold deg til mørk sjokolade, eller feks atkins decadence bar så reduserer du blodsukkerstigningen.

Kan du si litt om hvordan du spiser når du klarer og ligge på rundt 70g kh pr dag?

Morningen starter med selolje og kosttilskudd + 1 lavkarbo skive gjerne med kjøttpålegg eller sild på.

Til lunsj spiser jeg ofte et par kyllinglår eller annen varm mat. Kanskje et par lavkarbo-skiver hvis jeg ikke har noe annet.

Middag er som regel kjøtt med poteter eller ris til.

Kveldsmaten består som regel av 1-2 lavkarbo brødskiver.

Så var det denne sjokoladen i tillegg, da

Ikke sikker på om dette er rundt 70 karbs, men forsøker å ligge rundt ca. 6 brødenheter for dagen og tror jeg er i nærheten...

Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:48   #7
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jeg er en enkel sjel fra landet og anbefaler å droppe snacks OG kosttilskudd og spise ordentlig mat i stedet.

Takk

Jeg er ikke så glad i å spise fisk, så omega3 tilskudd tror jeg er et must for meg.

Selv med ordentlig mat tror jeg ikke jeg får nok D-vitaminer på vinteren ettersom jeg er lite ute.

C-vitaminer tar jeg fordi man ikke får det gjennom kjøtt/fett og jeg spiser lite frukt. Får en del fra Brokkoli, da - det spiser jeg relativt ofte.

Magnesium tar jeg rett og slett fordi det er et fantastisk vitamin for oss - beroligende, muskelavslappende, gir bedre utnyttelse av kalsium osv.

Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:50   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Opprinnelig lagt inn av Stian Danielsen, her.

Morningen starter med selolje og kosttilskudd + 1 lavkarbo skive gjerne med kjøttpålegg eller sild på.

Til lunsj spiser jeg ofte et par kyllinglår eller annen varm mat. Kanskje et par lavkarbo-skiver hvis jeg ikke har noe annet.

Middag er som regel kjøtt med poteter eller ris til.

Kveldsmaten består som regel av 1-2 lavkarbo brødskiver.

Så var det denne sjokoladen i tillegg, da

Ikke sikker på om dette er rundt 70 karbs, men forsøker å ligge rundt ca. 6 brødenheter for dagen og tror jeg er i nærheten...

Kommer du opp i så mange brødenheter med kun potet/ris til middag? Spiser du grønnsaker i det hele tatt utenom poteter? Håper du har mer fett i maten enn det ser ut til her. Smør på skiva, majones på kjøttpålegget, saus/smør/fløtesaus til middagen osv? Unnskyld om jeg høres litt bekymret ut, men om du ikke spiser mer grønnsaker og fett spiser du magert i tillegg til reduset karbohydratinntak, og det er jo ikke bra i lengden

Kan jeg spørre om du er sulten i løpet av dagen?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:51   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Opprinnelig lagt inn av Stian Danielsen, her.

Takk



C-vitaminer tar jeg fordi man ikke får det gjennom kjøtt/fett og jeg spiser lite frukt. Får en del fra Brokkoli, da - det spiser jeg relativt ofte.

Paprika inneholder mer c-vitamin enn appelsin. Spiser du mye kjøtt er det godt og steke opp kjapt løk, paprika og sopp i panna sammen med kjøttet så har du biffsnadder

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:55   #10
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kommer du opp i så mange brødenheter med kun potet/ris til middag? Spiser du grønnsaker i det hele tatt utenom poteter? Håper du har mer fett i maten enn det ser ut til her. Smør på skiva, majones på kjøttpålegget, saus/smør/fløtesaus til middagen osv? Unnskyld om jeg høres litt bekymret ut, men om du ikke spiser mer grønnsaker og fett spiser du magert i tillegg til reduset karbohydratinntak, og det er jo ikke bra i lengden

Kan jeg spørre om du er sulten i løpet av dagen?

Vel, det er mulig jeg spiser litt magert...

Frokosten tror jeg er mer enn tilstrekkelig når det gjelder fett. 2 spiseskjeer selolje + kjøttpålegg med majones + lavkarbobrød med mye egg i.

Føler meg veldig tilfreds etter den frokosten og blir ikke veldig sulten til lunjs. Jeg har veldig sjeldent lavt blodsukker.

Det eneste jeg spiser av grønnsaker er poteter og brokkoli - og det gjør jeg ikke hver dag heller.

Jeg kan ta en kopp kaffe med fløte innimellom - det øker metthetsgraden litt også.

Bør nok gå for litt mer fett til middagene - noen middager er ikke akkurat lavkarbo (Taco, for eksempel).

Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:56   #11
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Paprika inneholder mer c-vitamin enn appelsin. Spiser du mye kjøtt er det godt og steke opp kjapt løk, paprika og sopp i panna sammen med kjøttet så har du biffsnadder

Ikke dumt - det kan jeg godt gjøre

Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 11:15   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Bare litt oppsummert:

Spiser du under 70g kh pr dag, kan du spise så "mye fett du vil" i utgangspunktet, ser jo du har lest Bedre uten Brød av Lutz

Trener du mye, og har "bare" 10 kg ekstra du gjerne vil ha av, kan du ikke helt blande magert og lite kh for å nå målet ditt.

Med unntak av en tacodag i ny og ned (de små tacoskålene har ikke akkurat mange kh i hver enkelt altså...), tror jeg ikke du kommer deg opp i 70g kh hver dag - hvis du da ikke regner med sjokoladen...

Lite kh og lite fettinntak med sjokolade innimellom gjør at det kan være vanskelig for kroppen din og få tilgang til det kroppsfettet du gjerne vil bli kvitt fordi du forvirrer kroppen ved og spise søtt - økt blodsukker - økt insulinutskillelse (umulig da og hente kroppsfett), og ellers magert med lite fett. Kroppen din bruker fra 2-8 uker på å komme igang med og "forstå" dette med fettforbrenning, og det tror jeg ikke den rekker i ditt tilfelle fordi det ramler inn kh som gjør at du "begynner på nytt" ofte.

Hvis disse kiloene er viktig for deg, ville jeg kuttet sjokolade og potetgull. Øk kraftig på med grønnsaker til ihvertfall to måltid. Stek, gratiner, kok osv. Bruk gjerne stekesjyen etter biffstekingen med litt fløte i oppå, da smaker de bedre.
Du trener mye så jeg mener du vil tåle litt tacoskjell innimellom (RESTEN av tacomåltider er jo lavkarbo...) uten problem.

Beklager om dette ble en vridning av hva du egentlig lurte på, men jeg prøver og passe på når jeg kan at nybegynnere spiser så "riktig" som mulig siden det er svært mye informasjon og sette seg inn i og lett og spise "feil"
Er man fornøyd med vekt og form, kan man jo spise egentlig litt som man vil bare man som du spør om passer på å få i seg viktige næringsstoffer, men skal man nå et eller annet mål må man ofte følge visse regler Ignorer dette om du bare var ute etter tilskudds-info, les og plukk det som kan være interessant og relevant for deg om du ønsker.

Håper uansett at du finner en kostholdssammensetning du kan leve med og føle deg frisk og full av energi på

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 11:33   #13
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Takk slak du ha Nerthus - det var veldig gode råd!

Tror du forklarer veldig godt hvorfor jeg ikke har gått nevneverdig ned etter at jeg begynte å forbedre kostholdet mitt og regelmessig trening.

Jeg begynte i slutten av august og har gått ned knapt ett kilo frem til i dag - på ca. 6 uker, altså.

Treningen har jo økt muskelmassen en del så det forklarer litt, men den største grunnen er nok at jeg ikke har klart å holde meg nok unna søtsaker i form av sjokolade og potetgull.

Tar tipsene til følge - målet nå er altså å kutte søtsakene, øke fettinntaket og få i meg mer grønnsaker!

Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 11:36   #14
Linjemannen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 73
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Trådens åpningstema er veldig interessant for meg.
Jeg har vært tre måneder på lavkarbo og har tatt av 18 kg. (Har 6 kg igjen jeg vil ned) Foreløpig har jeg ikke spist noe tilskudd - men lurer på om jeg kanskje burde det.

Jeg spiser mye grønnsaker hver dag, egg, kylling, kalkun, svinekjøtt - prøver å få i meg en del fet fisk. Holder meg konsekvent unna potet, ris, pasta og brød. (Med unntak av en lavkarboskive til frokost) Spiser godt med chilli, hvitøk, urter, currypastes.

Er ikke så engstelig for vitaminsammensetningen i kostholdet, men mulig jeg har oversett noe(?) Imidlertid er jeg bekymret for mineralbalansen etter et såvidt stort vekttap på kort tid. Jeg trener en del og mister sikkert en del "salter" der også.

Noen med tips og råd?

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 11:36   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Om du tenker immunforsvar trenger du også å se på sinkstatus og k-vitamin. K-vitamin anbefales sammen med d-vitamin. Eller finnes naturlig i ... kål, tror jeg (sjekk selv)?
Sink bør man ikke ta store tilskudd av uten å ha målt seg. Men det er altså viktig å ha tilstrekkelig for immunforsvaret. Finnes vel spesielt mye i skalldyr, kalvelever, sjokolade og frø (sesamfrø, gresskarkjerner, vannmelonfrø).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 11:43   #16
Stian Danielsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Stian Danielsen er på en erverdig vei

Sv: Tar jeg riktig kosttilskudd-sammensetning?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Om du tenker immunforsvar trenger du også å se på sinkstatus og k-vitamin. K-vitamin anbefales sammen med d-vitamin. Eller finnes naturlig i ... kål, tror jeg (sjekk selv)?
Sink bør man ikke ta store tilskudd av uten å ha målt seg. Men det er altså viktig å ha tilstrekkelig for immunforsvaret. Finnes vel spesielt mye i skalldyr, kalvelever, sjokolade og frø (sesamfrø, gresskarkjerner, vannmelonfrø).

Takk for tipset! Skal sjekke ut Sink og k-vitamin. Jeg får i meg en del sesamfrø fra mitt lavkarbobrød - kanskje det holder...får ta en legesjekk etterhvert å kontrollere

Stian Danielsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
kosttilskudd / vitaminer, omega 3


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sammensetning av mat ved dr. Lindbergs MHM Dr Lindbergs 11 20-01-12 15:22
Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold? Cherry Trening 20 04-08-11 14:44
Hvilken sammensetning av fett og proteiner Dolly Ketolysekuren 1 04-05-11 20:19
Kosttilskudd Stanley Ogden Spørsmål og svar 2 25-06-09 14:42
Riktig fett som kosttilskudd nalana Kosttilskudd 8 16-04-09 22:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no