Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gått opp i vekt!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-10-11, 09:51   #1
Jussla
Juniormedlem

Jussla sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Jussla er på en erverdig vei

Gått opp i vekt!

Hei

Startet på lavkarbo (ingen spesiell retning) for snart 3 uker siden. Synes selv jeg har vært veldig flink og har stort sett ligget på rundt 20 gram karbohydrater om dagen. Hadde en liten sprekk i helgen hvor det ble 3-4 biter pizza med vanlig bunn. Veide meg for første gang (gjorde ikke det før jeg startet) forrige ons og gledet meg til å gå på vekten i dag. Ser at magen har blitt mindre, har gått ned ca. 2-3 cm rundt magen. Fikk sjokk da vekten viste 0,5 kg opp fra forrige gang. Er dette vanlig? Er så redd for at dette ikke funker ordentlig for meg og at jeg øker ytterligere i vekt. Føler jo selv at jeg hiver inn på med masse fett..... I følge diett.no ligger jeg riktig an i forhold til fordeling av fett, karbo og proteiner......

Blir jo litt paranoid og lurer på om magen virkelig har krympet... Kan jo være synsbedrag og målene er jo ikke lett å ta på eksakt samme sted hver gang.....

Noen som har gode råd eller har opplevd det samme?

På forhånd takk for svar.

Jeg er 164 høy og veier rundt 93 kg

Jussla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke ennå Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 09:55   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gått opp i vekt!!!

Ja, det er vanlig å gå opp i vekt når man skeier ut.
Derfor bør slike utskeielser unngås, viss man vil ha stabil nedgang

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 09:57   #3
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Slapp av.

To ting å ta med seg:

1. Kroppen vil samle ekstra vann når du har gitt den høykarbomat etter at den har vent seg til noe annet. Det er ikke fett du har lagt på deg. Det er vann, og det vil forsvinne igjen, og det er en av mange grunner til at det ikke er noe særlig lurt på skeie ut ofte når man ellers spiser ketogent - det er stressende når man jobber med vektnedgang, og kroppen trenger tid på å omstille seg hver gang.

2. Vektsvingninger er ikke unormalt - det ville være HELT eksepsjonelt om vekten din aldri ville svinge opp og ned. Jeg lover! Det påvirkes av så mange ting: Salt i maten, for eksempel, men også sykdom, stress, søvnmangel, menstruasjonssyklus. Ikke gå i fella og tro at det bare er vanlig å gå opp litt under selve menstruasjonen - vi har ganske forskjellige mønster, men felles for alle er at vektøkningen er midlertidig, og forsvinner igjen. Å stresse med det kan gjøre det verre. Nevner dette fordi 0,5 kilo opp virkelig er ganske lite - og det er greit å være forberedt på disse tingene, så du ikke tar det veldig tungt neste gang. På lang sikt går det rette veien uansett!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 10:07   #4
Jussla
Juniormedlem

Jussla sin avatar

Tusen takk for svar. Jeg har absolutt stresset hele helgen og jeg har også menstruasjon nå. Da er det kanskje årsaken.

Gammel 19-10-11, 10:10   #5
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Jussla, her.

Tusen takk for svar. Jeg har absolutt stresset hele helgen og jeg har også menstruasjon nå. Da er det kanskje årsaken.

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 10:16   #6
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Tror nok du har gått ned de grammene der i løpet av noen dager. Pust.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 10:17   #7
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Hva er viktigst for deg - at midjen skal være slank eller at vekta skal vise et mindre tall?

Gammel 19-10-11, 11:27   #8
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hva er viktigst for deg - at midjen skal være slank eller at vekta skal vise et mindre tall?

Ikke sant??
Hva vetka viser, er det bare du som kan se, at du blir smalere kan alle se!

Unngå utskeielser og les deg skikkelig opp på hva som er rett lavkarbo (for deg).

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 12:23   #9
Jussla
Juniormedlem

Jussla sin avatar

Sv: Gått opp i vekt!

Da var vi i gang ; på ca 4 uker har jeg totalt gått ned 20 cm. Har gått ned 2,5 kg på en uke

Gammel 26-10-11, 12:27   #10
Ennah79
Medlem

Ennah79 sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Alder: 45
Ennah79 er ny på veien

Da var vi i gang ; på ca 4 uker har jeg totalt gått ned 20 cm. Har gått ned 2,5 kg på en uke

Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 13:43   #11
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 55
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Så bra

Gammel 27-10-11, 16:15   #12
r.o
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
r.o er ny på veien

Så bra!!!

Lite tips for fremtidige fristelser; lag en liste om situasjoner du gjerne kan bli fristet å skeie ut på impuls og tenk gjennom hvordan du vil håndtere det uten å "pine" deg...er det verdt det og hvor mye ønsker du å ofre for at du skal gå ned. Vektnedgangen kommer ikke "gratis" og det er lurt å ha et plan klart, for fristelsene kommer, spesielt i begynnelsen
Det blir enklere med tiden, det lover jeg

Lykke til videre

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Du vet du har gått ned i vekt når... <insert_scary_name_here> Livets lyse side 14 24-08-11 07:19
Har gått opp i vekt! Luca Ketolysekuren 4 15-11-10 20:56
Du har gått ned i vekt ... Shrinking Line Livets lyse side 10 30-11-09 11:16
Jeg har gått ned i vekt Nuppe Lavkarbo generelt 3 21-08-09 15:42
Gått OPP i vekt! Labomba Lavkarbo generelt 15 27-01-09 14:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.