Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ja du vet du er på lavkarbo når du ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-11, 21:48   #1
lårannediskon
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 112
lårannediskon er ny på veien

Ja du vet du er på lavkarbo når du ...

omtrent griner når du skeier ut en dag og spiser Oreokake. Det var SÅ godt at tårene nesten var på tur ut!

Jeg satt hjemme hos mamma på bursdag og tenke skal/skal ikke leeenge. Gikk på kjøkkenet for å se på utvalget. Øynene mine gikk i kryss og valget falt på den kake. Tok ett lite stykke og tok med meg på stua. Jeg har seriøst aldri i mitt liv smakt noe så godt. (Og ja, jeg har spist oreokake ofte før )
Mamma spurte hva det var siden underleppa mi begynte å riste... hahhahaha!

__________________


www.ketolch.blogspot.com
En nystartet blogg med lchf-oppskrifter og ketolysemat
lårannediskon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:51   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du

Når svigers har med seg kokte poteter når de er innvitert på middag

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 22:00   #3
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du

Yndlingssjokoladen smaker fælt (cuba/stratos) og det bare er 70% mørk sjokolade eller mørkere som "smaker".

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 16:22   #4
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du

Når du drømmer om fersk, varm loff med nugatti, masse nugatti på sammen med en hel bøtte med iskaldt Carlsberg øl til.

  Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 16:42   #5
klinkekula
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 39
klinkekula er på en erverdig vei

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du

-har et øye til alle som er semiovervektige og tenker: hvorfor gjør de ikke bare som meg, og starter med lavkarbo?

-ser bare kiloene rase av uten å trene

-er i tenkeboksen hver eneste gang man er på butikken om hvilken lettbrus man skal kjøpe. (cola/sprite zero 0,1g. solo super 2,5g og ikke minst mozell 4-5g)

klinkekula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: k3t0lys3 Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:06   #6
OnMyOwn
Medlem
 
OnMyOwn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Porsgrunn
Innlegg: 61
OnMyOwn er på en erverdig vei

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du ...

- springer som f... til helsekosten fem minutter før stengetid på lørdag og dunker en krukke cocosa i disken mens du gisper: "skal bare ha denne" i skrekk for å våkne søndag morgen uuuuuten den deilige oljen o morgen kaffen. (er jeg avhengig tru?)

OnMyOwn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:31   #7
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du

Opprinnelig lagt inn av klinkekula, her.

-har et øye til alle som er semiovervektige og tenker: hvorfor gjør de ikke bare som meg, og starter med lavkarbo?

Virkelig?

  Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:11   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du

Opprinnelig lagt inn av klinkekula, her.

-har et øye til alle som er semiovervektige og tenker: hvorfor gjør de ikke bare som meg, og starter med lavkarbo?

Hehe, ja den tanken slår meg innimellom også - litt sånn "kjære deg, det FINNES noe som kanskje kan hjelpe deg!"

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 08:26   #9
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du ...

Når du går på fotballkamp, og hele stadioen stinker av vassne grillpølser.... og du blir kvalm av lukta.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 08:47   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du ...

...når du spiser hjemmelaget mat "fra bunnen av" til alle måltider hver dag i en normaluke ...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 09:05   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du ...

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Tuller dere? Dette er latterlig, hva vet dere om de semiovervektige spiser lavkarbo eller ikke da? Om dere f.eks ser vedkommende spise kake en gang så kan det hende de har en utskeiing? Har dere aldri tenkt tanken om hva andre tenkte om dere mens dere var/er overvektige?

Latterlig? Jeg vet hva JEG tenkte om meg selv før jeg fant lavkarbo som kosthold. Jeg vet hva JEG har vært igjennom av uttallige slankekurer som ikke har virket opp gjennom årene. Jeg VET hva disse småtjukke har og slite med i hverdagen, hvor vanskelig det er å finne klær som man ser pen ut i, at treningsbuksa blir hverdagsantrekk fordi man ikke føler seg vel i andre ting...følelsen av å "gi opp" og ta seg godt ut, fordi overvekten blir så overveldende i livet. Det er forsåvidt også helt likegyldig om de spiser lavkarbo eller ikke.

Ante ikke at personlige tanker om lavkarbo og andre som er/var i samme situasjon som meg kunne betegnes som latterlig jeg - hvem er du som kan dømme mine tanker og følelser rundt temaet overvekt og kosthold?

Jeg står fremdeles for at mange med feks insulinresistens (bredest på midten) kunne hatt god nytte av lavkarbo - og jeg kommer til å fortsette og tenke dette når jeg ser slitne, småtjukke mennesker - FORDI jeg har vært en selv...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:52   #12
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du ...

Beklager, Nerthus. Jeg tenkte ikke på det på den måten. Note to self: spis frokost FØR forumsurfing.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 10:57   #13
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.


Ante ikke at personlige tanker om lavkarbo og andre som er/var i samme situasjon som meg kunne betegnes som latterlig jeg - hvem er du som kan dømme mine tanker og følelser rundt temaet overvekt og kosthold?

Ikke? Du var temmelig kritisk til mine innlegg om hva mine tanker, holdninger og erfaringer med lavkarbo, trening og slanking var her inne da.

Ingen kan dømme hverandre her inne, man kan kun snakke for seg selv og egen erfaring. Om andre velger lese, lytte og prøve ut får være opp til dems vurdering.

Men, at du må akseptere at andre oppfatter dine meninger som latterlige, jo det kan faktisk skje. Veldig mange oppfatter mine meninger, forslag som både sårende og ekstreme, men de har fungert for meg, og det må vi bare akseptere.

At du har tanker om andre semiovervektige og kanskje kan projisere dine følelser over på dem er nå så, siden du ikke kjenner de så bruker man gjerne den referansen som ligger en selv nærmest.

At andre her inne synes dine tanker og meninger om andre er latterlige, ja sånn er nå bare verden. Vi er forskjellige og det bør vi respektere. (selv om uttrykk som latterlig, teit, dumt, horribelt bør unngås i alle forum, det er jeg enig i)

  Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:16   #14
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du ...

For min del kan dere bare krangle, men finst her ikke en krangletråd?
Synes det er så innmari dumt at slike artige tråder blir "ødelagt"

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:19   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du ...

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

For min del kan dere bare krangle, men finst her ikke en krangletråd?
Synes det er så innmari dumt at slike artige tråder blir "ødelagt"

Vettu, det er jeg helt enig med deg i

Gerd, bruker av forumet.
-------------------------------------------------

Da oppfordrer jeg de som ikke kan holde seg til temaet her å slette sine innlegg som ikke har med tråden å gjøre , og heller krangle et annet sted!

Gerd, moderator.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 19:58   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ja du vet du er på lavkarbo når du ...

Her er en helt maken tråd... http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48118

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no