Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Tenker du på omega 3/6-balanse?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-10-11, 20:41   #26
Vegard L
Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Tenker du på omega 3/6-balanse?

Sjekk ut artikkelen jeg linker til lenger oppe

Gammel 26-10-11, 20:43   #27
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Jeg bruker triomar memorex (finnes på apotekene). Den er høykonsentrert. Jeg tar to sånne kapsler om dagen. Fikk tilbake prøvene fra oil4life i dag og det virker da som at det passer ganske bra for min kropp iallfall.

Jeg brukte også omega3 mot underarmsbetennelse. Dessverre googlet jeg ikke nok dengangen og kjøpte et produkt som var unødvendig svakt. Likevel hadde jeg bedring, bare ikke nok i forhold til prisen.

Gammel 26-10-11, 21:52   #28
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Jeg begynner med omegavia, IFOS testet og "godkjent"

Gammel 27-10-11, 06:16   #29
macadamia79
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Fikk tilbake prøvene fra oil4life i dag og det virker da som at det passer ganske bra for min kropp iallfall.

Jeg også 2,7:1 o6 til o3 -Kuttet svin og kylling som ikke er økologisk og planteoljer. Synes ikke jeg merker noe særlig forskjell på formen fra før dog.

Gammel 27-10-11, 08:43   #30
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Jeg også 2,7:1 o6 til o3 -Kuttet svin og kylling som ikke er økologisk og planteoljer. Synes ikke jeg merker noe særlig forskjell på formen fra før dog.

Jeg endte på 2,2 i balansen. Vi spiser en god del kylliing, men sjelden svin. Har ikke spist økologisk av noen av delene. Knapt nok olje i kosten, og antakelig 1 måltid fet fisk + noe pålegg ukentlig. Jeg har spist ulike former for omega3 i vinterhalvåret (september til mai) i flere år.

For min del tror jeg de har rett når de skriver at det er en terskelverdi et sted. Da jeg hadde musearmproblemer ble det bedre med større mengder omega3. Nå er de ikke her lenger, men jeg vet jo ikke hva som skjer om jeg stopper... (<- selvironi) Siden jeg har en autoimmun sykdom så satser jeg på å fortsette iallfall denne vinteren med mine 2gram daglig. (Så forresten at triomar memorex ikke var så veldig ulik ditt omega3-valg i sammensetningen av epa/dha).

Gammel 27-10-11, 12:05   #31
macadamia79
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

(Så forresten at triomar memorex ikke var så veldig ulik ditt omega3-valg i sammensetningen av epa/dha).

Hmm?

Jeg ser på oil4life testen at jeg spiser mer fisk og du spiser mer planter ja

Lurer på hvor mye snittet er i befolkningen som IKKE tester o6/o3-ratioen sin. Skulle tro de som gidder å betale 500kr for en test er over snittet interessert. Og snittet av de er jo ikke forferdelig dårlig (sammenlignet med f.eks. USoA)

http://www.oil4life.net/index.php?si...tatID=8127eagi
edit: din test kan jeg lese pga en sqlinjection feil hos oil4life - har sagt ifra at de må fikse... 37 år, 2.2 ratio, 15.10 - gode odds iallefall

Gammel 27-10-11, 12:21   #32
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Hmm?

Jeg ser på oil4life testen at jeg spiser mer fisk og du spiser mer planter ja

Lurer på hvor mye snittet er i befolkningen som IKKE tester o6/o3-ratioen sin. Skulle tro de som gidder å betale 500kr for en test er over snittet interessert. Og snittet av de er jo ikke forferdelig dårlig (sammenlignet med f.eks. USoA)

http://www.oil4life.net/index.php?si...tatID=8127eagi
edit: din test kan jeg lese pga en sqlinjection feil hos oil4life - har sagt ifra at de må fikse... 37 år, 2.2 ratio, 15.10 - gode odds iallefall

FYYYYY!!!
Bra du sa fra. At du snikleser resultater er nå en ting... at det er en highway rett inn i SQLbasen er verre.

Vel - angående fisk så jobber jeg med saken. Blir fort lei av fet fisk i middagssetting, dessverre. Og makrell i tomat uten skive under er merkelig for meg.

Gammel 27-10-11, 12:39   #33
Lullen
Medlem

Lullen sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 50
Lullen er ny på veien

Tror nok at balansen mellom omega 3/6 er mye bedre nå enn da jeg spiste "vanlig norskt kosthold" selv om jeg ikke har sjekket det

Hvordan er egentlig tran som Omega 3 tilskudd? Og hvordan er forholdet mellom EPA/DHA.
5 ml inneholder 1,2 g omega 3, hvorav 0,6 g er DHA og 0,4 g er EPA
Er det et ok omega3-tilskudd syns dere?

Mine 3 unger og jeg tar en skje hver morgen... og de elsker det

Gammel 27-10-11, 13:06   #34
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

Tror nok at balansen mellom omega 3/6 er mye bedre nå enn da jeg spiste "vanlig norskt kosthold" selv om jeg ikke har sjekket det

Hvordan er egentlig tran som Omega 3 tilskudd? Og hvordan er forholdet mellom EPA/DHA.
5 ml inneholder 1,2 g omega 3, hvorav 0,6 g er DHA og 0,4 g er EPA
Er det et ok omega3-tilskudd syns dere?

Mine 3 unger og jeg tar en skje hver morgen... og de elsker det

Det vet jeg ikke nok om, men du kan jo lese her og se hva du finner ut.
http://fitnessbloggen.no/omega-3-optimal-dose/

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er du i balanse? Om omega 3 & 6 Bravo Kosttilskudd 14 20-06-11 10:26
Omega-6 og omega-3 gir fedme, diabetes, hjertefeil og kreft? arvid g Generell ernæringsdebatt 0 14-04-09 07:52
Balanse-te Thse Lavkarbo generelt 0 13-03-07 08:07

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.