Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-11, 17:48   #126
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Ikke glem at økt aktivitet ofte fører til.... økt apetitt! Det er kanskje derfor tallene er såpass klare på at trening alene ikke har noen signifikant effekt på vekt-reduksjon, spesielt hvis man er (syklig) overvektig.

Biggie

Når det gjelder sykelig overvektige får jeg vondt i magen av de som mener at disse har godt av trening. Veier du 150 kilo tror jeg ikke det er særlig godt for kroppen å legge ut på joggetur. Det må være en utrolig belastning, og hos mange har knærne begynt å svikte for lengst. Slankekrigen klarer jeg ikke å se på lenger, blir bare så oppgitt og irritert over hvordan de pusher og psyker ut de stakkars deltakerene. 4 timers trening, også vifter de kaker og andre fristelser foran ansiktene deres. Som om overvekten kommer av dårlig viljestyrke. Det er bare så utrolig slemt!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 17:56   #127
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Når det gjelder sykelig overvektige får jeg vondt i magen av de som mener at disse har godt av trening. Veier du 150 kilo tror jeg ikke det er særlig godt for kroppen å legge ut på joggetur. Det må være en utrolig belastning, og hos mange har knærne begynt å svikte for lengst. Slankekrigen klarer jeg ikke å se på lenger, blir bare så oppgitt og irritert over hvordan de pusher og psyker ut de stakkars deltakerene. 4 timers trening, også vifter de kaker og andre fristelser foran ansiktene deres. Som om overvekten kommer av dårlig viljestyrke. Det er bare så utrolig slemt!

Slankekrigen er et sjukt program, enda mere sjukt at folk finner underholdning i det

Å si at det bare er å trene er idioti. Ja, hvis man regner gjøre husarbeid som trening. Jeg får skitvondt i fotsålene av å stå mere enn nødvendig( det er nok mere enn bare vekta her, for jeg sliter med vondt andre steder som ikke har med vekt å gjøre), type så vondt at jeg hyler om noen kommer borti foten min.
Jeg skal begynne å gå turer når snøen har lagt seg og vi har tatt frem sparkene, da skal jeg på sparktur, og innen dess håper jeg at jeg har gått ned noen kg til og føttene krangler litt mindre.

Alle har gått av å røre på seg, men bare det å sende folk ut på å gå tur når man er ekstremt overvektig koster gjerne langt mere enn det smaker. Lurt å få av seg noen kg først om man har problemer med å gjennomføre hverdagen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 18:20   #128
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Jeg kan fortsatt ikke per i dag ikke jogge eller gå langt i trapper uten pauser før jeg får vondt i knærne på grunn av mange års overbelastning. Ikke sjangs. Jeg var kanskje ikke sykelig overvektig, men det er i tilfelle et bmi-spørsmål. Veier du godt og vel over nitti kilo fordelt 167 cm, og med fettet kun på mage, midje og rygg, og har langer spikertynne bein så skjer det ting, altså. Faktisk er jeg mindre kalvbein nå som normalvektig enn jeg var før. Tenk det! Men knærne virker til å være til en viss grad ødelagt for alltid.

Ellers signerer jeg Veggpryd fullt ut!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 18:44   #129
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Når det gjelder sykelig overvektige får jeg vondt i magen av de som mener at disse har godt av trening. Veier du 150 kilo tror jeg ikke det er særlig godt for kroppen å legge ut på joggetur. Det må være en utrolig belastning, og hos mange har knærne begynt å svikte for lengst. Slankekrigen klarer jeg ikke å se på lenger, blir bare så oppgitt og irritert over hvordan de pusher og psyker ut de stakkars deltakerene. 4 timers trening, også vifter de kaker og andre fristelser foran ansiktene deres. Som om overvekten kommer av dårlig viljestyrke. Det er bare så utrolig slemt!

Signerer!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 20:47   #130
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Når det gjelder sykelig overvektige får jeg vondt i magen av de som mener at disse har godt av trening. Veier du 150 kilo tror jeg ikke det er særlig godt for kroppen å legge ut på joggetur. Det må være en utrolig belastning, og hos mange har knærne begynt å svikte for lengst. Slankekrigen klarer jeg ikke å se på lenger, blir bare så oppgitt og irritert over hvordan de pusher og psyker ut de stakkars deltakerene. 4 timers trening, også vifter de kaker og andre fristelser foran ansiktene deres. Som om overvekten kommer av dårlig viljestyrke. Det er bare så utrolig slemt!

Enig, det har jeg tenkt mange ganger, når jeg ser oppfordringer om at svært overvektige for eksempel skal løpe intervall, eller hva de nå finner på. Det er mange andre måter å bevege seg på med langt mindre sjanse for å skade seg, hvis det er trening som er ønsket. Men jeg ville nå satset på kosthold først og trening etterhvert, hvis jeg var svært overvektig. Kan lure på om det er skadefro underholdning eller hjelp som er hovedpoenget.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg får skitvondt i fotsålene av å stå mere enn nødvendig( det er nok mere enn bare vekta her, for jeg sliter med vondt andre steder som ikke har med vekt å gjøre), type så vondt at jeg hyler om noen kommer borti foten min.

Det går an å få senebetennelse i foten. Jeg fikk det på slutten av første graviditet, og det tok lang tid før det ble borte. Senebetennelse andre steder skal jo bli bra ved hvile, men det går ikke med føtter.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 20:52   #131
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Det går an å få senebetennelse i foten. Jeg fikk det på slutten av første graviditet, og det tok lang tid før det ble borte. Senebetennelse andre steder skal jo bli bra ved hvile, men det går ikke med føtter.

Jeg tror det sitter i leddene, det gjør vondt rundt det gamle ankelbruddet og på stortåsiden av beina i foten. Hvordan kjentes det ut for deg? Det hjelper med støttebandasje, så det bruker jeg hver eneste dag.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:35   #132
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Jeg tror ikke på overbelastning. Skjelettet og muskulaturen er laget for å tåle MYE! Det jeg derimot vet av egen erfaring er at feil sammensatt kosthold sliter mer på leddbånd, leddvæske og sener enn det tyngden gjør. Jeg hadde f.eks mye mer problemer med knærne i ungdommen da jeg veide 30-40 kg mindre, men spiste mye karbo. Allerede da fikk jeg beskjed om at det var belastningsskader. Merkelig da at de er helt fraværende mange kilo senere bare jeg holder meg unna hvetemel.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:44   #133
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Men må man trene da? De fleste mener vel at overvektige bør øke aktiviteten? Det betyr ikke nødvendigvis jogge, men kanskje faktisk bare tusle en tur, gå ei ekstra trapp o.l.

Det å bevege kroppen blir sjeldent feil, det er måten det gjøres på som kan bli feil.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:32   #134
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

De fleste mener vel at overvektige bør øke aktiviteten?

Er overvektig alltid lik inaktiv?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:36   #135
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er overvektig alltid lik inaktiv?

Nei. Men det håper jeg at du vet.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:37   #136
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Nei. Men det håper jeg at du vet.

Jeg vet det veldig godt, men innlegget ditt kunne tolkes som at vi alltid sitter på ræva

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:50   #137
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg tror det sitter i leddene, det gjør vondt rundt det gamle ankelbruddet og på stortåsiden av beina i foten. Hvordan kjentes det ut for deg? Det hjelper med støttebandasje, så det bruker jeg hver eneste dag.

I fotsålen, under, mest på innsiden av foten. Så det høres ikke likt ut.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg tror ikke på overbelastning. Skjelettet og muskulaturen er laget for å tåle MYE! Det jeg derimot vet av egen erfaring er at feil sammensatt kosthold sliter mer på leddbånd, leddvæske og sener enn det tyngden gjør. Jeg hadde f.eks mye mer problemer med knærne i ungdommen da jeg veide 30-40 kg mindre, men spiste mye karbo. Allerede da fikk jeg beskjed om at det var belastningsskader. Merkelig da at de er helt fraværende mange kilo senere bare jeg holder meg unna hvetemel.

DET var interessant! For jeg fikk senebetennelse på "normalt" kosthold i den første graviditeten, og legen sa det skyldtes ekstra belastning pga vektoppgang. Men i den andre graviditeten, da jeg spiste lavkarbo, fikk jeg ikke noe betennelse i det hele tatt!

Jeg gikk opp omtrent 11 kg i begge graviditetene, så der var det ingen forskjell.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 23:05   #138
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg vet det veldig godt, men innlegget ditt kunne tolkes som at vi alltid sitter på ræva


Så hver gang man sier at de fleste faktisk kan bevege ser mer så insinuerer man at de kun sitter på ræva?

Veldig mange velger heis i stede for trapper, bil i stedet for beina osv. Det er ikke alltid de store forskjellene som skal til.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 23:10   #139
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Så hver gang man sier at de fleste faktisk kan bevege ser mer så insinuerer man at de kun sitter på ræva?

Veldig mange velger heis i stede for trapper, bil i stedet for beina osv. Det er ikke alltid de store forskjellene som skal til.

Helt enig! Alle kan bevege seg mer, meg selv innkludert!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 23:13   #140
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

DET var interessant! For jeg fikk senebetennelse på "normalt" kosthold i den første graviditeten, og legen sa det skyldtes ekstra belastning pga vektoppgang. Men i den andre graviditeten, da jeg spiste lavkarbo, fikk jeg ikke noe betennelse i det hele tatt!

Jeg gikk opp omtrent 11 kg i begge graviditetene, så der var det ingen forskjell.

Jeg kan også fortelle om noe lignende.

I flere år før lavkarbo hadde jeg en eller annen betennelse i anklene. Jeg fikk det før jeg ble særlig stor. Jeg var vel ca 80 kg da det begynte, og det er ca normalvektig for meg med stor beinbygning og forholdsvis mye muskler. Jeg måtte varme opp veldig grundig. Hvis jeg gikk fra hvile til rask gange, så brant det i anklene for hvert steg jeg tok. Det som hjalp var å stoppe opp og tøye anklene. Type ekstremt hjulbeint og legge vekta på ankelen, hvis dere skjønner hva jeg mener. Altså nesten å stå på ankelen min. Dette hadde jeg helt til *trommevirvel* LAVKARBO! Jeg har spist lavkarbo i to år og har hatt null episoder med denne ankelbetennelsen på de to årene. Noen som vet hva det var forresten?

Og da jeg nesten var på mitt største fikk jeg litt problemer med knærne etter en sommer der jeg syklet 4 km til og fra jobb hver dag. Usle 4 km hver vei... Det begynte å knase i knærne. Det hørtes rett og slett ut som at jeg hadde grus i knærne. Det gjorde ikke vondt, men det hørtes ille ut. For hvert tråkk knaste det. Og for hvert trappetrinn knaste det. Jeg gikk til legen, men ble sendt hjem med beskjed om å slanke meg. Jeg følte meg dum og godtok forklaringen hans. Jeg sluttet å sykle da fordi selv om det ikke gjorde vondt så hørte jeg at det ikke kunne være bra for knærne. Knasingen er nesten borte på lavkarbo. Det har jeg ikke tenkt over før nå faktisk!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 23:27   #141
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Vel, jeg spiser lavkarbo på femte året, men har fortsatt vondt i knærne om jeg løper eller går opp mange trapper ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 00:33   #142
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vel, jeg spiser lavkarbo på femte året, men har fortsatt vondt i knærne om jeg løper eller går opp mange trapper ...

Signerer Photo her...Mine hender er skikkelig betente enda etter 2 år på lavkarbo.Knærne tåler kun et par trapper oppover før det gjør vondt ,nedover er ingen problem for knærne, så jeg går ofte nedover trapper istedet for heiser, det virker også som det holder på å bli betennelser i begge knær nå (sluttet med yogaøvelser på bosuball som ble for vonde, håper å ha stoppet det fra å bli kronisk) Så alle blir ikke kvitt alle helseproblemer på lavkarbo. Men det er god mettende og i min bok, sunn mat, så jeg henger med enda jeg

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 08:58   #143
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vel, jeg spiser lavkarbo på femte året, men har fortsatt vondt i knærne om jeg løper eller går opp mange trapper ...

Det kan like gjerne være ettervirkninger etter at kroppen har angrepet seg selv i mange år.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:02   #144
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

For dere som plages med betennelser så er omega3tilskudd viktige. Omega3 demper betennelser. Man må bra opp i dose.
(Nei, det virker ikke så mye/fort som hydrokortison gjør, men det virker både på betennelser og har andre positive effekter i kroppen også... i stedet for å øke sjansen for beinskjørhet og magesår.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:31   #145
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Ja, ikke vet jeg. Har ingen problemer med betennelser ellers, altså. Det er bare disse knærne. Betennelse er det vel ikke, de bare føles "avslitte" og begynner å knirke og sånn. Men nå jogger jeg ikke, da. Og jeg tar det alltid rolig i trapper, så det går jo bra.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:36   #146
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Knirking kommer av lite leddvæske og er veldig vanlig. Det er det som smører leddene.
Det er der jeg finner en logsik brist i det med at man får belastningsskader, for produserer man mindre leddveske om man er tyngre? Jeg vil tro at karbohydrater, evt spesifikt gluten, kan føre til at man produserer for lite væske.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:51   #147
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Som sagt vet jeg ikke. Gikk til fysioterapeut en gang i tiden, også for ryggen. Fikk mest bare øvelser som gjorde vondt verre ...
Det er jo ikke vondt nesten hele tiden som det var før, kun ved nevnte anstrengelser. Men det er jo litt funny at jeg ikke er så kalvbeint som jeg var før, i det minste.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:19   #148
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Som om overvekten kommer av dårlig viljestyrke. Det er bare så utrolig slemt!

Ja, enkelte deprimerte med overvekt har blitt bildet på alle overvektige, kan det se ut som. Men deprimerte tynne trener ikke de heller. Uansett fettlag på kroppen vil den deprimerte helst trekke dyna over hodet og glemme verden. Overskudd, lyst og motivasjon mangler da. Vilje er ikke engang noe vits i å snakke om da.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:23   #149
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, ikke vet jeg. Har ingen problemer med betennelser ellers, altså. Det er bare disse knærne. Betennelse er det vel ikke, de bare føles "avslitte" og begynner å knirke og sånn. Men nå jogger jeg ikke, da. Og jeg tar det alltid rolig i trapper, så det går jo bra.

Bare for å dele egen erfaring: Jeg fikk tatt MR av et kne som blir stølt og ømt av fysisk aktivitet. Det knirker og knepper, men samtidig har jeg hatt en del episoder med full låsning.
Det viste seg og være frie kalklegemer som "flyter rundt" i kneet, og som jeg sannsynligvis må fjerne med en operasjon... Kan være greit og sjekke ut om man plages med knærne. Jeg er lite hoven og betent, bare etter kraftige låsninger, så det er ingen betennelse bare irritasjon.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:29   #150
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Bare for å dele egen erfaring: Jeg fikk tatt MR av et kne som blir stølt og ømt av fysisk aktivitet. Det knirker og knepper, men samtidig har jeg hatt en del episoder med full låsning.
Det viste seg og være frie kalklegemer som "flyter rundt" i kneet, og som jeg sannsynligvis må fjerne med en operasjon... Kan være greit og sjekke ut om man plages med knærne. Jeg er lite hoven og betent, bare etter kraftige låsninger, så det er ingen betennelse bare irritasjon.

Skjønner! Men nå er jeg ikke plaget av dette med mindre jeg anstrenger meg som jeg beskriver, så det er jo ikke egentlig noe problem. Hadde jeg hatt lyst til å jogge eller løpe i trapper, så hadde det vært det.
Før var knærne ømme hele tiden, men ikke nå lenger.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det bortkastet? nypålavkarb Lavkarbo generelt 8 26-04-11 15:09
Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson? Iset Nyheter / media 50 24-10-10 03:51
Kari Jaquesson overdrive BitTorres Nyheter / media 4 23-10-10 21:52
Bli med Kari Jaquesson til Marokko! Merete A Fysisk og mental helse 6 24-07-06 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no