Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

De har ikke smør på butikkene, hva er lurest å steke i?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-11-11, 20:17   #26
rut311
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Alder: 39
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De har ikke smør på butikkene, hva er lurest å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Skulle det bli tomt her, så kommer jeg til å kjøpe margarin
Daua ikke av å ha brukt det i nesten 40 år

Ja, jeg skulle til å si det!

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:19   #27
danielve
Medlem

danielve sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
danielve er på en erverdig vei

Er det helt feil å tro at Tine hjelper til her? Har hørt mange so skylder på lavkarbobølgen, men jeg tror at Tine bare ser sjansen.

Jeg steker forresten mye i vanlig kokosfett. Synes kjøttet får en skikkelig god stekeskorpe og saften blir i kjøttet. Ellers går det på oljer her.

danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 23:33   #28
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Skulle det bli tomt her, så kommer jeg til å kjøpe margarin
Daua ikke av å ha brukt det i nesten 40 år

Da kjøper jeg nok heller delfiafett og bruker det, for margarin smaker rart. Vi har jo ikke brukt margarin på 8 år eller så.. Margarin smaker på noe vis nesten plast, som om det har smeltet av en plasstekespade...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 07:16   #29
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

KTC kokosolje er et supert valg for å steke mat i, og for all del ikke kjøp brun cocosa kokosolje fra helsekosten med mindre du vil betale 5 ganger så mye for et tilnærmet identisk produkt. Ser heller ingen grunn til å ikke bruke delfiafett eller margarin, det er ikke transfett i disse (som noen tror) men kokosfett (ktc, delfia) er best fordi det booster fettforbrenningen... søk evt på KTC om du vil lese mer om hva jeg har skrevet om emnet, om pure kokosolje, laurinsyre osv....

Ang. dette med frossen fløte - jeg lærte at det bruker man i sauser, supper osv som som skal varmes opp, men om man vil lage pisket krem, dessert osv så bør man bruke fersk. Jeg har en hel fryseskapshylle med frossen kremfløte etter at Ultra på Sandvika Storsenter solgte pakker som gikk ut på dato dagen etter - til 5 kr pakken for to uker siden Ingen nød her i gården, altså!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:09   #30
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

HVor kjøper dere KTC kokosolje??

Her var det ikke mangel på smør i hyllene i går, men fløte derimot var umulig å oppdrive og jeg som skulle lage smør . Er tydelig at julebakst og julebordsesongen er i gang.

Jeg fryser fløte men den pleier jeg bare å bruke i saus, bakst osv. synes ikke resultatet blir så bra om man skal piske kremen. Et tips er jo å fryse i isbitposer så tar man bare så mye man trenger om uten å måtte tine opp hele pakker om gangen.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:16   #31
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

KTC har jeg kjøpt i innvandrerbutikker. Ikke alle har dem, men så godt som alle asiatiske butikker har, og en god del tyrkiske sjapper.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 11:09   #32
Suz
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
Suz er på en erverdig vei

Der jeg handlet i går, påsto de ansatte at de var tomme for smør pga lavkarbohysteriet.

Jeg tror nok det er flere medvirkende faktorer, også at en del har startet med julebaksten nå.

Suz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 12:32   #33
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Det er vel ikke bare lavkarbere som spiser smør. Etter noen år på tettinntill (bæreforum) så lærte jeg at man omtrent er barnemishandler om man gir ungene margarin. Ingen av disse var lavkarbofolk, bare bevist hva de putter i munnen. Det er vel slik at flere og flere vil ha naturlige produkt.

Gammel 20-11-11, 12:52   #34
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

mye av grunnen til at butikkene går tomme for smør ,, er at media kommer ut med en link og sier at det er lite smør ,
hva gjør folk , jo de hamstrer som gale ,,ergo tomme butikkhyller .
og de som tjener på denne gratisreklamen er selfølgelig TINE.

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 13:21   #35
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Tine hadde vel tjent endel mer på å faktisk selge smør?

Gammel 20-11-11, 13:45   #36
Ennah79
Medlem

Ennah79 sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Ennah79 er ny på veien

Har ennå ikke opplevd at er tomme for smør og fløte her i byen. Er tendensen størst på østlandet eller?

Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 13:57   #37
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Vel, her på Grünerløkken er hyllene fulle!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 20-11-11, 13:58   #38
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Drømmepie, her.

Tok de 3 siste pakkene på smart club i går

Så folk hadde rundt 10 pakker oppi kurven, så da løp jeg bort og tok det som var igjen

På butikkene her i byen er det tomt!

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

mye av grunnen til at butikkene går tomme for smør ,, er at media kommer ut med en link og sier at det er lite smør ,
hva gjør folk , jo de hamstrer som gale ,,ergo tomme butikkhyller .
og de som tjener på denne gratisreklamen er selfølgelig TINE.

Ti pakker smør? Arghh, det er jo nettopp hamstring som gjør at det blir tomt! Hadde folk tatt bare det de trengte hadde det kanskje vært nok til alle. Det er jo ikke TOMT hos Tine heller, bare redusert produksjon. Med ti pakker smør har man vel til langt ut i mars ... utrolig hvor ulogisk folk tenker.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 14:00   #39
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Hvis det blir tomt for smør så baker jeg saker og ting i ovnen isteden.
Men er ikke noe krise her i byen, ser det ut som. På Kiwi er det ofte tomt, men på Rema er det akkurat som det pleier.

Gammel 20-11-11, 14:01   #40
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Var det ikke Vestlandet som skulle merke det mest da?

Gammel 20-11-11, 14:07   #41
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Det har ihvertfall kommet hit også nå. Var på Kiwi i går, skulle ha en pakke usaltet - det var helt tomt for alt smør. Har vært på Bunnpris i dag, tomt for alt der også ... Men jeg satser på at Kiwi eller Rema får inn smør i løpet av uka. Tenker det ble tomt i går fordi julehandelen har begynt, det har visst vært helt texas på lørdagene i det siste. Folk begynner jammen tidlig!

Sist redigert av Huldr : 20-11-11 kl 23:15.
Gammel 20-11-11, 14:28   #42
Ennah79
Medlem

Ennah79 sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Ennah79 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Var det ikke Vestlandet som skulle merke det mest da?

Haugesund her, og har ikke merket noe til det. Handler på Rema1000, Meny, Kiwi og Spar.

Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:46   #43
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tøyen, gamlebyen og Grønland er skrapt....

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ti pakker smør? Arghh, det er jo nettopp hamstring som gjør at det blir tomt! Hadde folk tatt bare det de trengte hadde det kanskje vært nok til alle. Det er jo ikke TOMT hos Tine heller, bare redusert produksjon. Med ti pakker smør har man vel til langt ut i mars ... utrolig hvor ulogisk folk tenker.

siden folk begynner med julebaksten på denne tida, går det nok kjapt ti pakker hos de som baker endel.
Det er visst noe av grunnen til mangelen også, at bakeriet har tatt inn ekstra for å begynne julebaksten.

Gammel 20-11-11, 21:51   #44
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

siden folk begynner med julebaksten på denne tida, går det nok kjapt ti pakker hos de som baker endel.
Det er visst noe av grunnen til mangelen også, at bakeriet har tatt inn ekstra for å begynne julebaksten.

Grøsssss, bakst bakt på SMØR

smaker helt helt helt forferdelig....

Uansett, merker ingenting til det her oppe. Er uansett ikke noe krise for meg. Liker ikke smør

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:17   #45
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tøyen, gamlebyen og Grønland er skrapt....

Ja, sikkert, jeg trodde bare ikke de fleste bakte SÅ mye ... Og ikke alt på én gang! Det er jo over en måned til jul. Nei, jeg tror ikke et øyeblikk på at noen har behov for fem kilo smør sånn på rappen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura

Denne så jeg ikke tidligere i dag. Hvilken butikk har du vært i? Seint i går kveld var det ihvertfall tomt på Kiwi ...

Gammel 21-11-11, 00:29   #46
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Et tips er jo å fryse i isbitposer så tar man bare så mye man trenger om uten å måtte tine opp hele pakker om gangen.

Genialt tips! Tusen takk

Gammel 21-11-11, 06:49   #47
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Denne så jeg ikke tidligere i dag. Hvilken butikk har du vært i? Seint i går kveld var det ihvertfall tomt på Kiwi ...

Det har ikke vært noen mangel på Rema i Lakkegata så langt, heller - men kan jo hende jeg jinxer det nå.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 07:55   #48
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

På mine 46 år har jeg aldri opplevd før at man ikke har fått kjøpt smør i butikkene. Nå derimot må vi lete for å finne noen som har Bremykt og Meierismør.
Jeg tror ikke dette har noe med julebaksten å gjøre, bakt til jul har vi jo gjort til alle år uten at det har blitt tomt for fett i butikkene.
Det er vel bare å innse at det selges mer fett pga mange lever lavkarobo og bruker mye fett.
Får bare håpe at de har tilgang til fett slik at det kan lages opp mer

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 09:02   #49
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Rema og Kiwi i Trondheimsveien den siste uka i hvert fall. Nå kjøper jeg vel ikke smør mer enn en gang i uka, toppen, så jeg har ikke sett etter når jeg har vært i butikkene mer sentralt på Løkka, forsåvidt. Men kan ikke huske å ha sett at det har vært tomt noe sted i disse ukene det har vært snakk om mangel, i alle fall.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-11-11, 10:08   #50
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Hvor: lite tettsted
Okie er ny på veien

Her på Spar rakk jeg (fredag) akkurat å få kjøpt 2 halv kilos pakker.(hvor ble det av kilo pakkene?) Senere på ettermiddagen var jeg innom for å kjøpe noe jeg hadde glemt og tenkte jeg tar med ei pakke til. Det kunne jeg bare glemme for det var tomt.
Jeg bor på et lite tettsted og har vondt for å forstå at så mangen kjøper smør. Aldri vært lite i hylla før. Hamstring?

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lurest å være ute av ketose en stund? Pearl75 Ketolysekuren 5 21-05-10 23:04
Lurest å velge proteinpulver som opptaes sakte? ada-emilie Kosttilskudd 5 07-05-10 18:51
Likte ikke smør, jeg Mt2t Lavkarbo generelt 28 23-06-09 22:04
Ferietid , hva er lurest? Fredrikke Ketolysekuren 2 10-06-07 19:09
Hvilke grønnsaker skal man ikke steke/koke? Lotusia Fysisk og mental helse 0 19-05-07 17:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.