Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg kapitulerer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-11, 02:40   #26
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Jeg kapitulerer

Jeg var faktisk redd for og bli for tynn da jeg tenkte lavkarbo for første gang, men etter og ha googlet, lest og spurt fant jeg ut at LCHF er vektregulerende slik at kroppen vil finne sin naturlige vekt. Det gjorde meg trygg på og gå over på dette. Jeg gikk ned litt for mye en periode, men så fant kroppen min ut hvilken vekt jeg skulle ha, og jeg stabiliserte meg der. Ikke alltid hjernen og resten av kroppen er enige om hva som er den perfekte vekt, og da er det vanskelig og få noen endring.
Jeg er en av dem som ser på vektreguleringen LCHF gir som en svært positiv bivirkning; den største gevinsten får man ved og spise ren og ubehandlet mat og masse grønnsaker, og det fortjener alle og få.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 07:09   #27
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Jeg kapitulerer

Opprinnelig lagt inn av elinm, her.

Yrla
Nå går jeg ikke på høykarbo, slik jeg gjorde for mange år siden da jeg gikk på GR, men spiser rugsprø istedenfor brød, grønnsaker istedenfor poteter, og holder meg unna pasta, pizza og søtsaker.

Ja, men da ER det jo sannsynligvis lavkarbo du fortsatt spiser. Mindre fett og mer karbohydrater passer bedre for noen, mens svært lite karbohydrater og mengder fett passer bedre for andre.

Kombinasjonen av ekstrem LCHF og lavkalori tror jeg ikke er så gunstig i lengden uansett. Vanskelig å bli "fornøyd" på LCHF på 1200-1300 kcal, siden fett er så konsentrert i kalorier blir det rett og slett veldig liten mengde mat man kan spise, selv om man ikke blir like sulten som på vanlig lavkalori. Passer bedre for de som har så mye å ta av at de kan spise 2000 kcal eller mer og fortsatt få nedgang. Bra du økte på karbohydratene istede!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 07:44   #28
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg kapitulerer

Opprinnelig lagt inn av elinm, her.

Yrla
Hvordan vet du at det funker dårligere å gå ned i vekt på høykarbo enn lavkarbo? Det funker mye bedre for meg hvertfall, det er vektnedgang de siste ukene et bevis på. Nå går jeg ikke på høykarbo, slik jeg gjorde for mange år siden da jeg gikk på GR, men spiser rugsprø istedenfor brød, grønnsaker istedenfor poteter, og holder meg unna pasta, pizza og søtsaker.

Jeg hadde nok gått ned på HFLC dersom jeg hadde spist 1200 kcal om dagen, men da blir det lite mat og da blir jo motivasjonen borte.

Men det der er jo lavkarbo! Kanskje ikke den strengeste, men dog. Du går ned i vekt ved lavere kalori-inntak, ok. Ikke uvanlig. Håper du kan finne en balanse så du ikke sulter eller går ned for mye. Jeg skjønner godt at du ikke går ned på lavkarbo(eller høykarbo for den saks skyld) ved å ligge ganske høyt på kaloriene når du skal ned pyntekg uten å trene. Ikke det grann mystisk. Du er ikke nødt til å spise 80 % av energien fra fett, men kan spise mettende proteiner. Du trenger ikke rugsprø og slikt. Kjøtt eller fisk tre ganger om dagen med litt salat og litt ost til gjør deg mett og kan minimere kalori-inntaket. Jeg vet ikke hvor mye kalorier du trenger men ville ikke gått under 1300. Jeg holdt meg på 1300 og ble for tynn.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 23:59   #29
elinm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 38
elinm er på en erverdig vei

Sv: Jeg kapitulerer

Og da har du varig matchvekt?
Stabilt i flere år`?

elinm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat HFLC, 25 carb daglig Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 00:05   #30
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg kapitulerer

Enig med langaard. Jeg stiller meg også uforstående til hvordan man kan gå ned noen pyntekilo uten å trene de vekk (eller bevege de vekk da). Vil ikke 12-1300 kcal være ekstremt lite for å leve av resten av livet? Høres nesten litt farlig ut i lengden.

  Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 00:28   #31
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg kapitulerer

Elinm: Du har ikke skrevet noe om hvor du ligger ca på BMI. Har du målt fettprosent? Kanskje du ikke egentlig SKAL ned i vekt? Som de andre sier: Med lavkarbo tar de siste kiloene TID. Kroppen din skal stabiliseres...

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 15:46   #32
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg kapitulerer

Opprinnelig lagt inn av elinm, her.

Og da har du varig matchvekt?
Stabilt i flere år`?

Nei, jeg har bare gått ned og ned. Jeg synes jeg er litt for tynn. Har alltid ligget lavt på kaloriene men med lavkarbo blir jeg veldig tynn av det. Jeg veide vanligvis 55, noe som egentlig er slankt nok på meg, tidligere, før lavkarboen.Jeg ville bare få vekk det bitte lille ekstra, gå ned tre kg, men jeg bare fortsatte å gå ned. Delvis frivillig/ikke meningen.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no